Lapin kansa mokasi pahasti Johanna Korhosen kanssa!
Tuollaiset asiat on maan tapana selvittää ja hoitaa pois päiväjärjestyksestä muodollisesti oikein perustein jo hyvissä ajoin ennen tehtävään nimittämistä.
Kommentit (78)
että olivat jo tehneet työsopimuksen ja haastatelleet moneen kertaan, sitten perutaan koko homman "luottamuspulan vuoksi". En mäkään ole työhaastatteluissa erikseen mainostanut että mulla on mies, en ole ajatellut että puolisolla olisi mitään merkitystä.
Vaikka kuinka olisi syrjimätöntä toimintaa, tulisiko työnantajan vain hiljaa hyväksya se, että asiakkaat peruvat tuhansia lehden tilauksia uuden päätoimittajan vuoksi?
miettiä tällaiset asiat etukäteen valitessaan päätoimittajaa. Tuo on käsittämätöntä syrjintää, johon oma ymmärrys ei kyllä riitä.
etenkin kun eivät sen tarkemmin suostuneet sanomaan miksi potkut on annettu.
kenen sana on luotettavampaa?
perusteella voisin boikotoida koko Alma median konsernia, jos tuollainen asia on heille kynnyskysymys päätoimittajan valinnassa.
asian myöntänyt. Olikohan valehdellut suuntautumisistaan. :P
syynä on vaan se, että puoliso on kuntavaaliehdokkaana Vantaalla. Ehkä puolue vaan oli väärä?
pätevälle ihmiselle. Hittoako puolisoni puoluekanta tai vaalistrategia minun työnantajalleni kuuluu.
että hänen lesvous on irtisanomisen syy.
Vähän sama homma kuin epäpätevä romaani ei saa töitä, hän huutaa, että rasismin takia ei saanut töitä.
Eihän työhaastattelussa saisi edes kysyä perheasioita.
asian myöntänyt. Olikohan valehdellut suuntautumisistaan. :P
olen töissä vasemmistolaisessa yhdistyksessä. En kyllä nähnyt mitään syytä mainita kumppanini puoluekantaa ja appivanhempieni rotary-kytkyjä haastattelussa. Itse olen kommari kuolemaani asti
Tuskin on kaikkea päästään vetänyt...
koska Korhola oli jo SAANUT paikan ja nyt sopimus purettiin. Eli vähän sama tilanne, kun pätevä romani ei olisi maininnut etnistä taustaansa, saanut työn ja sitten erotettu, kun asia olisi tullut ilmi.
Johanna Korhonen on loistava toimittaja ja hänestä olisi tullut pätevä ja hyvä päätoimittaja.
Mitä väliä sillä on, mikä hänen sukupuolinen suuntautumisensa on. Ja vielä vähemmän hänen puolisonsa kunnallisvaaliehdokkuudella on väliä.
Alma Median sietää hävetä.
toimittajilla on työehtosopimusneuvottelut meneillään työnantajien kanssa. neuvottelut menevät huonosti ja toimittajat valmiiksi ärhällä päällä. ja sitten työnantaja tekee tällaista.
jos jollain muulla alalla tai vaikka jossain toisessa lappilaisessa organisaatiossa olisi sattunut vastaavaa, tuskin nousisi kummoinen kohu. mutta kun omaan pesään osuu, osaavat toimittajat nostaa kunnon äläkän :-)
"Kuten Alma Media aiemmin tänään tiedotteessaan totesi, Johanna Korhosen johtajasopimuksen allekirjoituksen jälkeen syntynyt luottamuspula estää Korhosen toimimisen Lapin Kansan päätoimittajana. Johanna Korhosen perhesuhteet tai hänen puolisonsa sukupuoli eivät luonnollisestikaan ole vaikuttaneet päätökseen purkaa Korhosen johtajasopimus", viestintäjohtaja Rauno Heinosen allekirjoittamassa tiedotteessa todetaan.
Alma Median mukaan taustalla on Korhosen valheellinen esiintyminen työhaastattelussa.
"Sopimuksen syntymisen jälkeen on käynyt ilmi, että Korhonen valehteli useaan otteeseen rekrytointiprosessin aikana. Tämän Korhonen on myöntänyt Alma Median edustajille myös itse. Henkilöä, jonka toimintatapoihin ei kaikissa olosuhteissa kuulu rehellisyys, ei voida valita suurta harkintakykyä vaativaan päätoimittajan tehtävää
eikä panna pois päiväjärjestyksestä pätevää naista yksityiselämän takia