Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On syytä harkita vakavasti pois muuttamista suomesta

Vierailija
14.02.2026 |

Tulevaisuus ei tässä maassa hyvältä näytä. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011813408.html

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri harkitsen vakavasti sinne takaisin muuttamista 25 ulkomaanvuoden jälkeen.

Vierailija
2/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ajattelit muuttaa? Mitä realistisia mahdollisuuksia sinulla on pärjätä jossain muussa maassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ajattelit muuttaa? Mitä realistisia mahdollisuuksia sinulla on pärjätä jossain muussa maassa?

Muualla on töitä tarjolla. Varmasti paremmat kuin Suomessa.

Vierailija
4/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muualla? Sinulla on varmasti koulutus, ammattitaito ja kielitaito kunnossa.

Vierailija
5/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa mäntti. Kukaan ei sinua täällä kaipaa.

Vierailija
6/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisi taiwaniin sillan alle.

Vierailija
7/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muualla? Sinulla on varmasti koulutus, ammattitaito ja kielitaito kunnossa.

Suomalainen on korkeasti kouluttautunut lähes kaikkialla.

Vierailija
8/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri harkitsen vakavasti sinne takaisin muuttamista 25 ulkomaanvuoden jälkeen.

Ihan sama taalla, 25 v Englannissa- muutan takaisin Suomeen kahden vuoden paasta <3

Vierailija
9/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos kaikki kelaelätit muuttaisi pois.

Vierailija
10/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä muualla on töitä tarjolla niille joilla ei ole vaikeuksia työllistyä Suomessakin. Sori vaan.

Vierailija
11/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukranalaisilla näyttää ainakin Suomessa menevän leppoisasti, et huolen häivää kaikki maksetaan ja lomailevat pari kertaa vuodessa kotimaassaan! Olisiko sama kohtelu Meikäläisellä jos osat olisi toisin päin?

Vierailija
12/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen linkkiartikkeli ei ole "4 tulevaisuudenskenaariota", vaan "mitä jos tapahtuisi kaikista huonoin tulevaisuus ikinä, miltä se näyttäisi".

Artikkelissa todetaan, että ne eivät ole todennäköisiä tulevaisuudenkuvia, vaan hyvin epätodennäköisiä.

Siihen voisi lisätä vaikka, että meteoriitti syöksyy Helsinkiin, tai että avaruusoliot hyökkäävät.

Vierailija
13/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. "aspa-/toimisto" hommia on PALJON ympäri eurooppaa tarjolla, jos eng. ja suomen- (plussaa jos vielä jonlun muun) kielen taitoa on. 

Tuttuja on Espanjassa, Kyproksella, Maltalla, Saksassa, Irlannissa jne. Ja nyt ei puhuta "puhelinmyyjistä" vaan nk. toimistohommista, chateista ym. Veikkaan, että mitä parempi koulutus (esim. insinööri) töitä vielä enemmän tarjolla mitä "duunareille". 

Kun hommat hoitaa hyvin --> uusia ovia aukenee.

Vierailija
14/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Minä mielelläni eläisin Kelan tuella jossain missä sillä tulee toimeenkin. Auringonlämmössä etelän hetelmistä nauttien. Ja sanoisin että näin minä lepään sillävälin kun sitä heräät aamu 6:lta putsaamaan lumia autosta.

Vierailija
15/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä muualla on töitä tarjolla niille joilla ei ole vaikeuksia työllistyä Suomessakin. Sori vaan.

Höpsis. Esim itse en löytänyt Suomessa uutta työtä it alalta vaikka hain kirjaimellisesti 10 vuotta. Olin jumissa hirveässä pikkufirmassa tuon ajan. Keskieuroopasta sain työn paremmalla palkalla kahdessa kuukaudessa, etänä hakien. 

Vierailija
16/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ahdistushäiriöön on saatavissa apua.

Vierailija
17/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on korkeasti kouluttautunut lähes kaikkialla.

Vaan ei niissä ns. paremmissa maissa jonne Ap varmasti haluaisi muuttaa.

Vierailija
18/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin Suomesta pois 10 vuotta sitten, tosin ennen kaikkia näitä viime aikojen kehityksiä. Jos ison mittakaavan konflikti tulee, niin aika lottoarvontaa on veikata missä Euroopan maassa olo saattaisi olla "leppoisaa ja huoletonta". Joku Uusi-Seelanti voisi olla suht' rauhallinen, Australiakin varautuu siihen mahdollisuuteen, että Kiina laittaa ison rähinän päälle tyynen valtameren alueen herruudesta. 

Vierailija
19/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti kouluttettu työtön. Suosittelen kyllä hakemaan muualle töihin. Itse sain juuri työpaikan Tanskasta.

Vierailija
20/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Esim itse en löytänyt Suomessa uutta työtä it alalta vaikka hain kirjaimellisesti 10 vuotta. Olin jumissa hirveässä pikkufirmassa tuon ajan. Keskieuroopasta sain työn paremmalla palkalla kahdessa kuukaudessa, etänä hakien. 

Ei taidot riittänyt Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän