Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko etätöiden tekeminen kivaa, kun saa olla kotona?

Vierailija
21.07.2026 |

Voi että kun olen alkanut haaveilemaan, että saisi olla työpäivät kotona tekemässä töitä. Ei tarvitsisi aamulla säässä kuin säässä raahautua työpaikalle ja olla ihmisten ympäröimänä koko päivän hälinässä.

Mitä huonoja puolia teidän etätyöläisten mielestä siinä on kun töitä tekee kotona? Vai onko? 

Itse olen ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja päiväkodissa ja valitettavasti tällä koulutuksella ei ole mahdollisuuksia tehdä minkäänlaista etätyötä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole toimistoa. Ihmiset ympäri maailmaa. 2-3 kertaa vuodessa pidämme muutaman päivän miitin jossain päin maailmaa, onneksi yleensä Euroopassa. Raskaita reissuja, päivät venyvät ympäripyöreiksi, sitten illallisen jälkeen hetki unta ja aamiaisella jutut alkaakin jo uudelleen. 

Vierailija
42/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä juuri ole huonoja puolia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi maistua etätyöt kun huomasin että konttorilla ei koskaan ole paikalla ihmisiä joiden kanssa keskeisesti teen yhteistyötä. Vain ylimääräistä kuormitusta tuovia ihmisiä paikalla ja lisäsivät työtaakkaani kun eivät kysyneet oikealta ihmiseltä vaan minulta joka olin kätevästi paikalla.

Taidan olla tehokkaampi ja paremminvoiva ihminen nykyään. Ja mulle valtava juttu kun herätys 7.50 versus 6.45. Jaksaa ihan eri tavalla olla virkeä, aiemmin olin sumussa koko ajan jatkuvan väsymyksen takia.

Vierailija
44/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää valtavasti aikaa. Työmatkat ovat vain osa sitä. Kahvitauolla voi laittaa pyykkikoneen pyörimään, palaverin aikana voi pyykkejä ripustella jos ei ole oma vuoro puhua. Tai käydä vaikka kävelyllä tai siivota keittiön. 

Vierailija
45/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähityöt on paskaa. Kaiken maailman sosialismia ja työmatkoja eikä lounastakaan saisi syödä läppärin äärellä.

Etätöissä saa olla vaikka nakuna tappiperseessä eikä kukaan valita.

Voi hitsi, kun voikin olla vaikeaa. Vaikka itse olen lähityössä, niin työmatka omalla autolla noin 20 min. Tuo matka ei ehdi rasittamaan.

Vierailija
46/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähityöt on paskaa. Kaiken maailman sosialismia ja työmatkoja eikä lounastakaan saisi syödä läppärin äärellä.

Voi hitsi, kun voikin olla vaikeaa. Vaikka itse olen lähityössä, niin työmatka omalla autolla noin 20 min. Tuo matka ei ehdi rasittamaan.

Sulla on tuossa 25 min liikaa työmatkaa

Vierailija
47/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Se säästää rahaa ja aikaa. Voi nukkua pidempään. Kotona on tosi viihtyisää, eikä tarvi vaan istua 8 h samassa paikassa, vaan voi vaihdella paikkoja, missä työskentelee. Kotona on helpompi olla kuin toisten ihmisten seurassa. En kaipaa työpaikalta mitään. Jos työkaverit olis ystäviä, niin sit niitä olisi kiva nähdä paikan päällä, mutta kun ne on vain kollegoita, niin ei ne mua kiinnosta. 

Vierailija
48/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että liikun turhan vähän, nyt kun teen lähes 100 pros. etätyötä. Rakastan tätä silti, niin paljon enemmän omaa aikaa, kun työmatkoja ei ole, enkä ole päivän jälkeen aivan poikki oltuani ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
49/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jees. Saa tehtyä tuplasti nopeampaa, kun ei ole häiriötekijöitä.

Juuri näin. Sosiaalisia suhteita en kaipaa pätkääkään. Ainakaan työkavereihin.

Vierailija
50/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistolla on nykyään paikat neljäsosalle työntekijöistä, eikä mitään omaa pöytää tai paikkaa säilyttää tavaroitaan. Jatkuva häly ja aivan liian vähän puhelukoppeja työpuheluiden hoitamiseen ja huoneita kokoustamiseen. Kotona saa työrauhan.

Meillä sama juttu tilojen suhteen. Toimistolla ei uusissa tiloissa ole kuin muutama työpiste ja neukkari.

Vierailija
51/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla tapaa mukavia työkavereita ja voi käydä heidän kanssan lounasravintolassa,  mutta avokonttori on meluisa eikä omia paikkoja enää ole.

Infektioalttiina vakavien sairauksieni jälkeen saan istua lasikopissa.

Töihin on ilahduttavan lyhyt parin kilometrin kävelymatka.

Teen samaa ajoittain kammottavaa työtä kotona, parempi työrauha ja saan enemmn aikaan. Hiljaisempaa.

Voin samalla pyykätä ja ripustaa vaatteet kuivumaan esim. lounasaikana.

Harmillista on, että joudun valmistamaan lounaan, en pidä ruoanlaitosta ja kaipaan kävelymatkoja töihin. Tietenkin kävelen iltaisin

Vierailija
52/52 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että oikeasti melkein kaikki maailman tärkeimmät työt ovat sellaisia, ettei niitä voi hoitaa ainakaan kokonaan etänä. Mutta kiteytitkin pointtini paljon humoristisemmin kuin olisin itse osannut. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme