Siis eikö ole normaalia,että aikuinen nukkuu päiväunet?
Muistan kun olin lapsi isäni nukkui aina päiväunet, äitini ei taas koskaan nukkunut. Itsekin nukun n.30min-1 tunti
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä päikkäreiden ottajilla myös tuttipullot aina mukana?
minulla on Pepsiä
Tuo se muuten valvottaa. Jos ei valvota, tekee unesta rauhattomampaa eli uni ei ravitse ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä päikkäreiden ottajilla myös tuttipullot aina mukana?
minulla on Pepsiä
Tuo se muuten valvottaa. Jos ei valvota, tekee unesta rauhattomampaa eli uni ei ravitse ollenkaan.
Häiritsee myös unen aikana tapahtuvaa oppimista. Erityisen haitallista koulua käyville.
En oikein tiedä mitä sillä on merkitystä, onko se "normaalia" vai ei? Jos saa yöllä unta ja aikataulu muuten sallii, niin senkus vaan.
Mulla on uniapnea ja lisäksi muutenkin univaikeuksia. Todellakin nukun päiväunia. Ei kiinnostele muiden mielipiteet, koska nukahdan vaikka istualleni, jos en mene lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uniapnea ja lisäksi muutenkin univaikeuksia. Todellakin nukun päiväunia. Ei kiinnostele muiden mielipiteet, koska nukahdan vaikka istualleni, jos en mene lepäämään.
Hoidettavissa oleva sairaus tuokin on. Miksi et hoida vaan mieluummin kitiset?
Vierailija kirjoitti:
Tällä iällä (64v) ei tarvii kun heittäytyä sohvalle ja kohta on unesssa.
No hyvä, etten ole ainoa :D!
Vierailija kirjoitti:
Yöt on nukkumista varten.
Joillakin se on työtä varten.
Mummu ja vaari nukkuivat lyhyet päiväunet joka ainoa pv noin klo 15. Elivät 89-vuotiaiksi ja pärjäsivät keskenään kesämökillä viimeisenkin kesän (ei lämmintä vettä tai sisävessaa).
Kreikassa on korkeampi elinajanodote kuin Suomessa. Siellä lopetettiin päiväsiestat jossain ja vanhukset alkoivat kuolla nuorempina.
Joidenkin keho ei kestä olla 8-10 h yhtämittaa lepotilassa.
Itse olen nyt sairas ja pitäisi hoidoksi ottaa monetkin päivälevot. Ei nukuta, kun on levännyt liikaa.
Mä sallin itselleni perjantaina päiväunet, jos siltä tuntuu. Viikolla en, ettei yöunet sotkeennu. Enkä sitten enää lauantaina tai sunnuntaina, ettei maanantaiaamu sotkeennu.
Nukun 3-4 päivän työputken aikana koko päivän. Työ putkien välissä on 5-8 vapaapäivää.
- yökkö
En saisi illalla nukuttua jos nukkuisin päikkärit.
Ex mieheni nukkui aina vähän väliä, mut oli aika vetämätön ylipäätään. Epäilen että oli diabetes tai vastaava, oli kovasti ylipainoinen.
N44
6 tuntia sopii hyvin siihen kolmen tunnin unisykli -teoriaan, eli älä ole yhtään huolissasi.