Miksi joillakin työttömillä ei ole työnhakuvelvoitetta?
Ymmärrän jos on työkyvyttömyyseläkkeellä tai normaali työtön työnhakuvelvoitteilla mutta mikä ihme on tuo työttömien ryhmä ilman mitään velvoitteita? Kaikki jotain parin vuoden päästä eläkkeelle jääviä pappoja joille ei ole mitään muuta järkevää ratkaisua keksitty?
Kommentit (114)
Miksi meillä ei ole töitä kaikille halukkaille?
Vierailija kirjoitti:
Kela eväsi minulta kaikki tuet, kun pääomatuloja yli 50 tonnia vuodessa. Työnhaku voimassa, mutta ei ole pakko lähetellä hakemuksia eikä ole mitään tapaamisiakaan. Mihinkään pienipalkkaiseen työhön ei huvita lähteä. Viimeksi töissä 2021.
M56
Mitä tukia sinä hait ja miksi?
Tääl Espoon Matinkylässä nais virkailija laittaa heti 4 ilmoitus pakko + 4 vapaasti valittavaa työpaikkaa kuukkautta kohden = 8 työpaikkaa pakko hakea kuukaudessa + uhkaillaan tukien pois ottamisella jos ei suorita vaikka vuosikymmenen suorittanu kaikki tehtävät. Ne antaa siis laittomia uhkauksia aina.
Laiton uhkaus ja kiusaaminen on rikos.
Jos mulle on ilkee hyväksyy sen että on julkkis sen jälkeen
Niin kuin sinä mittaat niin sinulle tullaan mittaamaan.
Minulla ei ole - olen työkykyselvittelyssä.
Neljän hakemuksen pakko, vaikka alan töitä niukasti ja reilun vuoden päästä eläkkeelle. Tosin alani fyysisen työn takia terveys ei anna periksi.
Onks muilla ilkeitä työkkärin työntekijöitä jotka sanoo että ilmoitus pakko työpaikkoja ei ole pakko hakea ja uhkailee tukien pois ottamisella.
Ne joilla ei ole työnhakuvelvoitteita ovat lääkärinlausunnolla siellä. F-diagnooseja niillä on.,
Eli ne yrittää huijata työtöntä menettämään
Espoon Matinkylässä kuulema naisvirkailija laittaa 4 ilmoitus pakko + 4 vapaasti valittavaa työpaikkaa = 8, eli se ei noudata lakia jos vaatii 8 työpaikkaa kuukautta kohden
Suomen sosiaaliturvajärjestelmä on työkkäriperusteinen eli jos ei sairaseläkkeelle pääse, niin sairasloman ja kuntoutustuen jälkeen palautuu työkkäriin työnhakijaksi, vaikka pää olisi kainalossa. Eli kaikki työttömiin kohdistuva tukien leikkaaminen ja ilkeä puhe osuu myös sairaaseen porukkaan, jotka eivät ole siinä tilanteessa omasta tahdostaan. Lisäksi hyvin vajaakuntoisten roikottaminen työkkärissä vie turhaan aikaa ja rahaa yhteiskunnalta ja vääristää tilastoja sekä luo pohjaa vihapuheelle
Ei ole munkaan alalla töitä mutta niin vaan on työhakuvelvoite 4 paikkaa kuussa.