Miksi elämä Espanjassa olisi rennompaa?
"perhe pakkasi elämänsä laatikoihin, myi vanhan talonsa ja muutti Espanjaan tavoittelemaan rennompaa arkea ja parempaa elämänlaatua."
Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että Espanjassa arki olisi rennompaa? Sielläkin pitää tehdä kotityöt, herätä aamulla töihin ja kouluun. Ihan kuten Suomessakin.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä rentouteen niinkään liity, mutta tässä yli 50 vuotiaana olen huomannu että toimin aika pitkälti aurinkoenergialla ja silloin kun aurinko ei paista olen enemmän tai vähemmän stand-by-tilassa. Jos aurinkoisia päiviä olisi enemmän jaksaisi tehdäkin enemmän.
En asu Espanjassa vaan Italiassa mutta lämpötiloissa lienemme samoissa kummatkin maat tänä kesänä. Ei kuule aurinkoisina päivinä tänä kesänä ole voinut iltapäivällä tehdä juuri yhtekäs mitään muuta kuin odottaa, että aurinko laskisi pian. Laskee siinä kello 21 ja yöt ovat trooppisia jatkuvasti olleet, yli 20 astetta C. Iltapäivällä on lähes 40 astetta joka päivä, mene siinä sit ulos tekemään jotain. Sisätiloissa on tietty 22 tai 23. Ulkona varjossa on iltapäivän se 37 viiva 40 C.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä rentouteen niinkään liity, mutta tässä yli 50 vuotiaana olen huomannu että toimin aika pitkälti aurinkoenergialla ja silloin kun aurinko ei paista olen enemmän tai vähemmän stand-by-tilassa. Jos aurinkoisia päiviä olisi enemmän jaksaisi tehdäkin enemmän.
En asu Espanjassa vaan Italiassa mutta lämpötiloissa lienemme samoissa kummatkin maat tänä kesänä. Ei kuule aurinkoisina päivinä tänä kesänä ole voinut iltapäivällä tehdä juuri yhtekäs mitään muuta kuin odottaa, että aurinko laskisi pian. Laskee siinä kello 21 ja yöt ovat trooppisia jatkuvasti olleet, yli 20 astetta C. Iltapäivällä on lähes 40 astetta joka päivä, mene siinä sit ulos tekemään jotain. Sisätiloissa on tietty 22 tai 23. Ulkona varjossa on iltapäivän se 37 viiva 40 C.
Juu, liian kuumaa...
Mitenhän mahtaa olla syyskuussa, ollaan silloin tulossa Keski-Italiaan.
Siellä kohdellaan eläimiä tosi huonosti. Saatetaan heittää roskikseen pentuja esim.
Koska viini on halpaa voi olla koko ajan rennosti pikku hönössä.
Mikään ei voita suomen marraskuuta rentoudessa.
Varmasti on rennompaa siellä h€lvetillisen kuumuuden ja tulipalojen keskellä /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, liian kuumaa...
Mitenhän mahtaa olla syyskuussa, ollaan silloin tulossa Keski-Italiaan.
Veikkaus: +34
Loma-asunto Espanjassa jossa käymme noin 5-8 krt vuodessa. En ole koskaan maannut rannalla tai altaalla ottamassa aurinkoa. Aurinko tarttuu ihan luonnollisesti kun käy lenkillä. Asunnossa on ilmastointi joten kivempi olla kesällä siellä kun lämpimässä asunnossa Suomessa. Meressä käyn uimassa satunnaisesti ja uima-altaassa ihan päivittäin. Huoletonta elämä ei siellä kuitenkaan ole. On asunnon valtaajia, varkaita (afrikkalaisia, romaneja) ja manana meininkiä joka saa välillä hermot kiristymään. Espanja on alkeellinen banaanivaltio jossa ihan kaikki asiat monimutkaistaan ja asioiden hoidossa menee älyttömästi aikaa. Hinnat vat nousseet roimasti viimeisen viiden vuoden aikana joten ei ole enää mitään halpaa. Koiranpskaa kaduilla vaikka koiranjätös roskiksia löytyy pilvin pimein. Espanjalaiset kun tykkäävät kävellä tuijottaen puhelinta seuranaan vapaana kävelevä koira joko perässä tai edellä niin eihän ne edes huomaa koiran jätöksiä. Mikään paratiisi se ei ole, mutta hyvinä päivinä kun kaikki sujuu niin ihan kiva meininki.
Vierailija kirjoitti:
Perhe-elämä ei ole niin kireää. Täällä ei oo puhettakaan, että lasten kanssa menisi vaikka myöhään ravintolaan syömään ja ottais pari aikuisten juomaa. Joku naputtelee lasun selän takana. Suomessa kontrolloidaan ja kytätään liikaa.
Tämä tuodaan aina esille ihanana seikkana etelä-Euroopan maista (vs. Suomi). Mua on aina ihmetyttänyt, että toimiiko tuo pienten kanssa, joiden on kuitenkin lähdettävä aamulla päiväkotiin tai kouluun? Miten lapset saa riittävästi unta? Tai itsekään jos töihin on mentävä aamulla? Itse en varmaan pystyisi tuota kulttuurista ihanuutta kovin usein hyödyntämään, koska tarvitsen väh. 8h unta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten ihmiset nauttii jossain turistirysän keskellä asumisessa. Siellä suomalaisten keskellä sitten nautitaan elämästä.
Mutta toki rento elämä on jokaisella omanlaisensa.
Itse muuttaisin jonnekin paikallisten keskelle omiin oloihini rentoilemaan.
Ainakin Fergonicolaan on matkalla Ceutasta kymmeniä tuhansia maroccolaisia jätkiä tuomaan väriä ja iloa. Tunnin ajomatkan päässä lähimmästä satamaetapista.
Ei kai sentään.