Miksi elämä Espanjassa olisi rennompaa?
"perhe pakkasi elämänsä laatikoihin, myi vanhan talonsa ja muutti Espanjaan tavoittelemaan rennompaa arkea ja parempaa elämänlaatua."
Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että Espanjassa arki olisi rennompaa? Sielläkin pitää tehdä kotityöt, herätä aamulla töihin ja kouluun. Ihan kuten Suomessakin.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva kun asunnoissa on oma uima-allasalue, palmuja ja vehreää puutarhaa. Ystäväni asuu tälläisessä ja olin hänen luonaan. Aika rentoa kuule oli joka päivä ottaa aurinkoa altaalla kuin hotellissa. Meri on lähellä, vehreää ja värejä, ihmiset iloisia, hyvää ja halpaa ravintoloissa... paljon kivoja ilmaisia nähtävyyksiä. Ei mulla täällä helsingissä ole tuollaista edes kesällä.
Kukaan täällä vuoden ympäri asuva ei ota aurinkoa uima-altaalla päivittäin. Naurettavaa, ihmiset elävät arkeaan, ei siinä ehdi eikä todellakaan kiinnosta maata jossain aurinkotuolissa maha pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Italia tai Ranska.
Moi aussi, anch'io.
Ranska on kivempi kesällä, Italia ja Espanja alkusyksystä kevääseen. Liikaa turisteja ja liian kuuma kesäisin, silloin mieluummin Etelä-Ranska tai Kreikan saaret, jonne ei kannata mennä talvella lainkaan, kun kaikki paikat ovat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Espanjaan muutetaan lähinnä halvan viinan takia.
Ja sekään ei ole enää halpaa jos verrataan 70-80 lukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoiluhan hoituu tietysti sähköautolla, kuka nyt fossiileilla ajaa.
Ja millä eväillä maksat sen sähköauton?
Espanjassa sähkö on kallista, bensa halvempaa.
No jos on haluja muuttaa hosemaahan niin siitä vaan, suomihan sitä köyhää valtiota mm. tukee.Juopot saakin täältä häipyä vähemmän raatoja kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on rentoa kun on homekämppä, joka on kesällä kuuma ja talvella kylmä, ruoka on ravintoloissa ylihintaista kaupan eineksistä lämmitettyä, mutta viina on halpaa. Liikuntaa ei tarvi harrastaa kun ei ole metsäisiä pururatoja eikä laadukkaita uimahalleja, on vain kalliita kuntosaleja rikkinäisine laitteineen ja likainen uima-allas pihalla, jossa vesi on joko liian lämmintä tai liian kylmää uimiseen. Suomenkielisiä kirjoja tai teatteriesityksiä tai elokuvia ei ole, ei tarvitse harrastaa kulttuuria sen enempää kuin puhelimen näytöllä vauvapalstailla silloin tällöin.
Ruoan teen yleensä itse. Kämppä ei ole homeessa. Kuntosali on halvempi ja valovuosia edellä suomalaisen pikkukaupungin salia. Uima-allas on erinomaisessa kunnossa, tosin uin mieluiten meressä. Suomenkielisiä mitään en kaipaa (kirjat saa kyllä kaikki netistä) sillä osaan espanjaa ja englantia erinomaisesti. Kulttuuria on maailmanluokan tähtiä koko kesä joka viikko esiintymässä: Marenostrum Fuengirola.
Onhan se kiva kun asunnoissa on oma uima-allasalue, palmuja ja vehreää puutarhaa. Ystäväni asuu tälläisessä ja olin hänen luonaan. Aika rentoa kuule oli joka päivä ottaa aurinkoa altaalla kuin hotellissa. Meri on lähellä, vehreää ja värejä, ihmiset iloisia, hyvää ja halpaa ravintoloissa... paljon kivoja ilmaisia nähtävyyksiä. Ei mulla täällä helsingissä ole tuollaista edes kesällä.
Kukaan täällä vuoden ympäri asuva ei ota aurinkoa uima-altaalla päivittäin. Naurettavaa, ihmiset elävät arkeaan, ei siinä ehdi eikä todellakaan kiinnosta maata jossain aurinkotuolissa maha pystyssä.
Kaksi päivää olimme rantalomalla viimeviikolla. Kotona en ole vielä hetkeäkään ehtinyt "ottamaan aurinkoa" vaikka uinkin omassa altaassa päivittäin muutaman kerran.
Sen verran teettää töitä iso piha ja parhaillaan työn alla oleva terassin teko. Toki nyt kun perhettä on luonamme lomailemassa osan päivästä otamme iisimmin mutta aina on ruuanlaittoa, pyykkäystä jne. Paikallisissa tapahtumissa käydään joka viikko ympäri vuoden.
Etelä-Eurooppa, ei Espanja
En tajua, miten ihmiset nauttii jossain turistirysän keskellä asumisessa. Siellä suomalaisten keskellä sitten nautitaan elämästä.
Mutta toki rento elämä on jokaisella omanlaisensa.
Itse muuttaisin jonnekin paikallisten keskelle omiin oloihini rentoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä rentouteen niinkään liity, mutta tässä yli 50 vuotiaana olen huomannu että toimin aika pitkälti aurinkoenergialla ja silloin kun aurinko ei paista olen enemmän tai vähemmän stand-by-tilassa. Jos aurinkoisia päiviä olisi enemmän jaksaisi tehdäkin enemmän.
Suosittelen päivänvalolamppua.
Moi aussi, anch'io.