Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset suuttuu kaikesta?

Vierailija
10.04.2025 |

Onko vika jotenkin minussa? Olen koittanut miettiä pääni puhki mutta en vaan ymmärrä enkä tiedä miten tämä voisi olla minun vika.

Esimerkki 1: 

Joku mies tulee juttelemaan ja haluaa tutustua. Sanon että sopii ja voidaan nähdä kunhan minulla on aikaa. Minulla on työ ja lapsia joille en halua esitellä ketään miehiä. Mies vastas että ymmärtää hyvin ja asia sopii hänelle. Nähdään sitten joku kerta ja mies haluaa tavata uudelleen. Sanon että ilmoitan kun pystyn taas näkemään. Asia on kuulema ok ja mies edelleen ymmärtää että minulla on lapset eikä onnistu tapailla kun he ovat luonani. Sitten mies alkaa ehdottelemaan siitä huolimatta tapailua keskellä viikkoa ja heittelee "vitsillä"  että kyllä ne lapset pärjää hetken jos edes tunnin ajan nähdään. Sanon että ei onnistu ja mies loukkaantuu. Tätä alkaa tapahtumaan useasti, jatkuvaa ehdottelua ja sitten loukkaannutaan kun ei käy vaikka tietää hyvin ettei käy. 

Esimerkki 2:

Ystävä haluaa tehdä jotain jokupäivä muttei tiedä mitä ja milloin. Ei päästä asiassa eteenpäin. Ennätän sitten sopia muuta menoa. Kerron tästä ystävälle ja hän suuttuu että meidän piti keksiä silloin jotain. Sanoin että ei oltu päätetty asiaa eikä ollut varmaa mikä päivä joten suostuin toiseen menoon. Ystävä suuttuu että minulle ei koskaan sovi mikään mitä hän ehdottaa ja teen aina mieluummin muiden kanssa jotain.

Omasta mielestä minulla on liikaa kaikkea ja liian vähän aikaa. Ahdistaa että jatkuvasti ihmiset suuttuvat minulle siitä ettei minulla ole aikaa heille. Ja tuntuu että kaikki ihmiset on samanlaisia. Siksi olen jopa miettinyt että onko vika minussa koska en tapaa ketään ns.normaalia ihmistä joka oikeasti ymmärtäisi noin itsestään selvän asian että jos on töissä viikot ja siihen päälle huolehtii lapsista niin sitä vapaa aikaa EI vaan ole loputtomiin. Sitä on todella vähän. Ja aina kun huokaisen helpotuksesta että nyt tämä ihminen ymmärsi niin menee hetki niin hänkin istuu mökömökö puussa viskomassa minua kävyillä että miksi sinä et nyt halua olla MINUN kanssa... 

Onko kohtalotovereita? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten teet ystävien kanssa ettei lapset saa sitä nähdä tai tulla mukaan?

Vierailija
2/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut ettei lapset saa nähdä ystäviä tai tulla mukaan? Lue uudelleen aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut ettei lapset saa nähdä ystäviä tai tulla mukaan? Lue uudelleen aloitus.

Nonni, heti onnistuit suututtamaan jo ensimmäisen kommentoijan🙄🙄

Vierailija
4/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni, heti onnistuit suututtamaan jo ensimmäisen kommentoijan🙄🙄

Niin! Käsittämätöntä miten osaankaan suuttuttaa kaikki. 😀

Vierailija
5/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekkäältä se mies kuulosti, jos suuttui. Ystävä hankala hieman, voisiko hänelle selventää asiaa tai ehkä on jo yritetty. Ei sinun vika. Pitäisikö ystävältä kysyä aina tarkemmin kun sen sanoo, että mitä tehdään ja mikä päivä sovitaan, mihin. Epämääräistä ei voi sopiakaan.

Vierailija
6/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika itsekkäältä se mies kuulosti, jos suuttui. Ystävä hankala hieman, voisiko hänelle selventää asiaa tai ehkä on jo yritetty. Ei sinun vika. Pitäisikö ystävältä kysyä aina tarkemmin kun sen sanoo, että mitä tehdään ja mikä päivä sovitaan, mihin. Epämääräistä ei voi sopiakaan.

Joo, kummatkin vaativia itsekkäitä mulkkuja, ei pidä aina olla itseään syyttelemässä muiden huonosta käytöksestä. Next keskustelu

Vierailija
7/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin mahdotonta että sinä voisit suututtaa jonkun toisen. 

Jokainen joka suuttuu on siihen itse syypää. 

Mitä itsekkäämpi on, sitä helpommin suuttuu. 

Vierailija
8/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tapauksia yhdistää se, ettette lyö asioita lukkoon silloin kun jotain ehdotetaan. 

Miehen tapauksessa kalenteri käteen ja sovit treffit sen viikon illalle kun lapset eivät ole sinulla. Kaverin kanssa katsotte saman tien mitä teette yhdessä ja milloin.

Mulla ainakin on ollut hankalaa äitien kanssa yrittää sopia jotain, koska he eivät halua sanoa milloin varmaksi. "Mutku lapset voivat sairastua". Niin voivat ja silloin peruutetaan. Mutta oikeasti he haluaisivat että kaikki muut seisoisivat rivissä odottamassa sitä epämääräistä hetkeä, kun jokin sattuisi sopimaan.

Vierailija
9/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up? 

Vierailija
10/10 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi