Miksi elämä Espanjassa olisi rennompaa?
"perhe pakkasi elämänsä laatikoihin, myi vanhan talonsa ja muutti Espanjaan tavoittelemaan rennompaa arkea ja parempaa elämänlaatua."
Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että Espanjassa arki olisi rennompaa? Sielläkin pitää tehdä kotityöt, herätä aamulla töihin ja kouluun. Ihan kuten Suomessakin.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva kun asunnoissa on oma uima-allasalue, palmuja ja vehreää puutarhaa. Ystäväni asuu tälläisessä ja olin hänen luonaan. Aika rentoa kuule oli joka päivä ottaa aurinkoa altaalla kuin hotellissa. Meri on lähellä, vehreää ja värejä, ihmiset iloisia, hyvää ja halpaa ravintoloissa... paljon kivoja ilmaisia nähtävyyksiä. Ei mulla täällä helsingissä ole tuollaista edes kesällä.
Kuningaskysymys lienee: Millä rahalla?
Vuokra 850€, iso kolmio joka sisältää lämmityskulut. Maksaa yksin, asuu lapsen kanssa joka käy suomalaista koulua. Käy töissä ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva kun asunnoissa on oma uima-allasalue, palmuja ja vehreää puutarhaa. Ystäväni asuu tälläisessä ja olin hänen luonaan. Aika rentoa kuule oli joka päivä ottaa aurinkoa altaalla kuin hotellissa. Meri on lähellä, vehreää ja värejä, ihmiset iloisia, hyvää ja halpaa ravintoloissa... paljon kivoja ilmaisia nähtävyyksiä. Ei mulla täällä helsingissä ole tuollaista edes kesällä.
Vuokra 850€, iso kolmio joka sisältää lämmityskulut. Maksaa yksin, asuu lapsen kanssa joka käy suomalaista koulua. Käy töissä ravintolassa.
Eikö 850e vuokra ole rahaa? Kai sekin pitää jostain tienata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tuloilla he siellä elivät? Vai olivatko eläkkeellä?
Vastaus yläpuolella. Uima-allasalue on ihan yleistä espanjan kerrostaloissa. Yksinhuoltaja joka käy töissä ravintolassa. Ruokakulut on espanjassa hänen mukaansa puolet pienemmät kuin suomessa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vastaavia Espanjan paluumuuttajia, joille on ollut pettymys tulojen väheneminen, lasten koulumaksujen suuruus ja asumiskustannukset. Etenkin, jos menee Aurinkorannikolle hintaviin kohteisiin ja haluaisi nauttia lomatunnelmista uima-altaan äärellä.
Espanjassa olisi edullisempaa maaseudulla, mutta se onnistuu vain aikuisilta ja lasten opintovelvollisuuksien jälkeen.
Mutta arki on ihan samaa joka puolella maailmaa.Niin, nämä Epsanjaan muuttavat weeteet haaveilevat halvan viinin kittaamisesta uima-altaan reunalla.
Rentoa elämää...
Sallittu kannabis on aika houkutteleva syy muuttaa espanjaan. Ryypätä voi suomessakin.
Fuge on kallis paikka, kuulostaa aika älyttömältä jos joku kuvittelee että siellä voi elellä leppoisaa elämää ja elättää perheen tekemällä jotain puhelinmyyntityötä.
Huomattavasti vähemmän lumitöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku lukihäiriö? Käy töissä ravintolassa. Itse maksan hgissä 1200€ vuokraa 2000€ nettopalkalla. Rivaria ei halvemmalla saa joten sijoitan asumiseen rahani.
Vierailija kirjoitti:
BuenosDias
Nykyään espanjassa salami aleikum
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti vähemmän lumitöitä?
Minä pidän lumitöistä. Mitäs siihen sanot??
Riippuu varallisuudesta . Kohtuullisella varallisuudella elämä Espanjassa on ihanaa parasta maisemat , ihmiset sekä ulkoilma elämä hyvässä säässä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku lukihäiriö? Käy töissä ravintolassa. Itse maksan hgissä 1200€ vuokraa 2000€ nettopalkalla. Rivaria ei halvemmalla saa joten sijoitan asumiseen rahani.
Sä olet tyypillinen suomalainen mulkku eikä se lähde kulumallakaan suomalaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa työtkin tehdään manana, huomenna, joten Espanjassa asuminen on yhtä lomaa.
Höpö- höpöä!!!
Kannattaa opetella kieltä niin ei tarvitse palveluja suomeksi, vaan voi asua syrjemmässä halvemmalla.
Ei se ole mikäli ongelmat seuraavat mukana. Jos ongelmat jäävät Suomeen, niin sitten on varmasti rennompaa mikäli ei hanki uusia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rennompaa? Koko ajan saa pelätä ryöstöjä ja varkauksia.
Suomessa nykyään tuollaista. Baltian maissakin turvallisempaa kuin Helsingissä.
Älä horise landepaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tuloilla he siellä elivät? Vai olivatko eläkkeellä?
Vastaus yläpuolella. Uima-allasalue on ihan yleistä espanjan kerrostaloissa. Yksinhuoltaja joka käy töissä ravintolassa. Ruokakulut on espanjassa hänen mukaansa puolet pienemmät kuin suomessa oli.
Ravintolatyöstä Espanjassa ehkä tienaa juuri tuon vuokran. Entä muu eläminen?
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa työtkin tehdään manana, huomenna, joten Espanjassa asuminen on yhtä lomaa.
Tämä. Monelle tulee yllätyksenä millaista säätämistä Espanjassa on kun olet tottunut siihen, että Suomessa hommat hoituu asap