Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ystäväni sanoi ex-miestäni mukavaksi

Vierailija
24.06.2024 |

Erosin exästäni alle vuosi sitten, meillä on 2 yhteistä lasta. Tutustuin pian eron jälkeen uuteen naispuoliseen ystävään, jolle olen avautunut paljon minun ja exäni ongelmista, mm. hänen arkeen osallistumattomuudestaan ja ilkeistä puheistaan. Ystävällä on myös ero takanaan ja on myös minulle avautunut omasta exästään ja heidän välisestä liitostaan.

Juhannuksen alla ystäväni sattui olemaan meillä juuri, kun ex tuli hakemaan lapsia. Ex joi kupin kahvia, viipyi ehkä vartin verran. Hänen lähdettyään ystäväni tokaisi, että "Antti vaikutti niin mukavalle ja symppikselle."

Siis mitä?? Olenko oikeutettu olemaan loukkaantunut tuosta? Ystävä ei tunne exääni kovin hyvin ja tokaisee vartin tapaamisen jälkeen noin sen jälkeen, mitä kaikkea olen exästäni yksityiskohtaisesti kertonut. Mitähän ajattelisi, jos itse tuumaisin samoin lyhyen tapaamisen jälkeen hänen exästään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sen olisi pitänyt sanoa? Että joipa se mulkkumaisesti kahvia, ihme sika?

Vierailija
2/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde tekee kivoistakin ihmisistä monstereita. Ystäväsi ei ole nähnyt sitä puolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tuosta loukkaantuisi. Moni ihminen on pintapuolisena tuttavana mukava eikä se mitenkään sulje sitä pois, etteikö sama henkilö olisi voinut käyttäytyä inhottavasti läheisemmässä ihmissuhteessa.

Vierailija
4/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olet temmannut ystäväksesi jonkun myös juuri eronneen alle vuosi omasta erostasi? Ei semmoisille pidä mitään mennä kertomaan. Tuntuu käsittämättömältä tämä tutustumisjuttusi. Ihmiset laukoo mielipiteitään kohtaamisista sillä perusteella miten henkilökemiat funkkaa. Onko mahdollista että hän tapaa Anttisi jossain jatkossa? Sulla toimii henkilökemiat tän naisen kanssa ja sillä sun exän kanssa - heti. Huh, huh... varo sopan keittämistä! Ajattele vähän! Peruuta!

Vierailija
5/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vieraille ollaan aina mukavia, ja ystäväsi sai exästä sellaisen mukavan kuvan. Olethan itsekin exääsi ihastunut etkä varmaan tiennyt mitä tulevaisuus tuo. Itsekin päästät exän kotiisi ja tarjoat kahvia. Minä en moiseen suostuisi. 

Vierailija
6/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko kuitenkin kakkoseen? 

Vierailija
7/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt netistä, kuinka naiset ympäri Eurooppaa ( ja kyllä, myös yhden suomalaisen ) ovat antaneet hevosen naida itseään. Ei saakeli, HEVOSEN!!! Mikä teitä naisia vaivaa!!!???

Vierailija
8/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hän sinustakin varmaan ollut joskus mukava kun perheen perustitte. Miten exän kehuminen sinua loukkasi.?

Vierailija
9/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt netistä, kuinka naiset ympäri Eurooppaa ( ja kyllä, myös yhden suomalaisen ) ovat antaneet hevosen naida itseään. Ei saakeli, HEVOSEN!!! Mikä teitä naisia vaivaa!!!???

Hieno mies olet kertakaikkiaan, oikea unelma.

Vierailija
10/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele että olette eronneet, pääsi mukava ja symppis kaveri vapaaksi.

Vierailija
11/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olenko oikeutettu olemaan loukkaantunut tuosta?"

En ymmärrä tätä kysymystä. Onko se loukkaantuminen siis joku valinta, jonka teet, jos katsot olevasi oikeutettu siihen? Se ei siis ole tahdosta riippumaton tunnereaktio, vaan päätät loukkaantua, koska arvelet loukkaantumisen olevan oikea ratkaisu tilanteeseen. Mitä sillä loukkaantumispäätöksellä sitten saavutetaan?

Jos kerran kyseessä on valinta, ja pystyt ihan yhtä hyvin olemaan loukkaantumatta, niin en keksi ainuttakaan syytä, miksi ikinä kannattaisi vapaaehtoisesti loukkaantua. Mutta siitä vaan, omapa on elämäsi.

Vierailija
12/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman havaintonsa kulloisestakin ihmisestä jonka tapaa. Ei toinen voi määritellä sitä että onko joku jonkun mielestä mukava vai ei-mukava.

Vierailija
13/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex mies on mukava ja komea, en mä olisi aikanaan siihen muuten ihastunut ja rakastunut. ei vaan oltu enää elämässä samoilla aaltopituuksilla, ei mun tartte häntä eron vuoksi parjata

Vierailija
14/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa:

Siis tottakai ymmärrän, että exäni oli ystäväni mielestä tuon hetken ajan mukava ja todellakin oli silloin, kun mekin tutustuimme. Kyse onkin siitä, että ystävä sanoi tuon ääneen minulle kuunneltuaan tuntikausia yksityiskohtaisia asioita, joita olen kokenut exäni tehneen minua kohtaan väärin. Mitä tuo kertoo hänen suhtautumisesta minuun ystävänä? Ymmärrättekö pointin? Olisi pitänyt mielipiteensä omanaan tietäessään minun vielä tuskailevan eron ja exän suhteen. Ei olisi tarvinnut kehua exää, olisi vaan ollut sanomatta mitään. Onhan itsestään selvää, että ihminen yleensä vaikuttaa ensimmäisen 15 minuutin aikana ihan siedettävällä tyypiltä. 

Vierailija
15/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vastaa:

Siis tottakai ymmärrän, että exäni oli ystäväni mielestä tuon hetken ajan mukava ja todellakin oli silloin, kun mekin tutustuimme. Kyse onkin siitä, että ystävä sanoi tuon ääneen minulle kuunneltuaan tuntikausia yksityiskohtaisia asioita, joita olen kokenut exäni tehneen minua kohtaan väärin. Mitä tuo kertoo hänen suhtautumisesta minuun ystävänä? Ymmärrättekö pointin? Olisi pitänyt mielipiteensä omanaan tietäessään minun vielä tuskailevan eron ja exän suhteen. Ei olisi tarvinnut kehua exää, olisi vaan ollut sanomatta mitään. Onhan itsestään selvää, että ihminen yleensä vaikuttaa ensimmäisen 15 minuutin aikana ihan siedettävällä tyypiltä. 

Sun ystävällä ei saa olla omia, eriäviä mielipiteitä? Sua pitää myötäillä?

Vierailija
16/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi olisi sanonut, että exäsi vaikutti typerältä ja huonolta ihmiseltä, niin olisitko loukkaantunut siitä? 

Vierailija
17/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän olla,että yritti olla kohtelias ja sanoi siksi jotain tuollaista. Jos kerran lapsiakin on siinä niin olisi aika törkeää alkaa haukkumaankaan.

Vierailija
18/18 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa:

Tottakai kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta täytyykö jokainen mielipide sanoa ääneen ilman, että sitä kysytään?

Eli jos ystäväsi sanoisi sinulle, että ei pidä uusista kengistäsi, se olisi sulle ihan ok, sillä kyllähän hänellä on oikeus mielipiteeseensä? Tai että vanha kotinne oli kauniimpi, olkoonkin, että kerroit juuri, että jouduitte rahahuolien vuoksi muuttamaan tähän halvempaan? Onko sillä mitään väliä, miltä mielipide kuulijasta tuntuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme