Narsistisia piirteitä omaava vanhempi soittaa lapsensa kumppaneille mollatakseen lastaan
Onko sinulle käynyt näin? Minulla vanhempi on toiminut näin kaikkien vakavampien suhteiden kohdalla.
Normaalissa perheessä kasvanut kumppani on ollut täysin ihmeissään. Hänellä nimittäin ovat aina vanhemmat tukena, ei heille tulisi mieleenkään soitella tällaisia puhelujen minulle.
Nyt on kumppanin kanssa sovittu ettei vanhempani puheluihin tarvitse vastata.
Kommentit (70)
” Näyttäkää minulle nainen joka on väleissä äitinsä kanssa, niin näytätte kuolleen naisen.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää miten paljon joitain ihmisiä kiinnostaa miettiä millaista seksiä muilla on. Etkö saa keneltäkään?
En halua että minuun työnnetään käsi olkapäätä myöden ja viillellään skalpelilla rinnoista, kiitos.
Voisiko ylläpito poistaa nämä täysin häiriintyneet kommentit täältä?
Miksi yleensä hämmentää parin elämää?
Välien katkasu rohkeesti hyvä juttu, oma elämä kaikilla.
Noppi yrittää säätää ja säädellä omaksi mielekseen.
Säälittävää!
Lapset lähtee lentämään näin on elämän tarkoitus.
Välillä mietin palstan häiriintyneiden trollien kohdalla, että onneksi en todennäköisesti tunne näitä tyyppejä. Sitten välillä käykin mielessä, että entä jos esimerkiksi oma serkku on näin oksettavan sairas eikä asiaa ole tajunnut.
N-tyyppiseen ihmiseen yhteydenpidon katkaisu saattaa toimia. Mutta tosi N saa itkupotkuraivarit (lapsen tasollehan sellanen henkilö on jäänyt) ja saattaa yrittää epätoivoisesti yrittää pakottaa kohteensa takaisin rujon koston avulla. Eli seuraava hyökkäys saattaa tulla kiertoteitse. Juorujen levittämisenä yms.
Ystäväni vanhempi oli puhdasverinen N. Ystäväni katkaisi välit. Hänen vanhempansa oli tehnyt hänestä (perättömän) rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää miten paljon joitain ihmisiä kiinnostaa miettiä millaista seksiä muilla on. Etkö saa keneltäkään?
En halua että minuun työnnetään käsi olkapäätä myöden ja viillellään skalpelilla rinnoista, kiitos.
Täällä ei ole ylläpitoa.
Vierailija kirjoitti:
N-tyyppiseen ihmiseen yhteydenpidon katkaisu saattaa toimia. Mutta tosi N saa itkupotkuraivarit (lapsen tasollehan sellanen henkilö on jäänyt) ja saattaa yrittää epätoivoisesti yrittää pakottaa kohteensa takaisin rujon koston avulla. Eli seuraava hyökkäys saattaa tulla kiertoteitse. Juorujen levittämisenä yms.
Ystäväni vanhempi oli puhdasverinen N. Ystäväni katkaisi välit. Hänen vanhempansa oli tehnyt hänestä (perättömän) rikosilmoituksen.
Toivon ettei vanhempi keksi jotain tällaista. Siksi olen ajatellut vähentää myös yhteydenpitoa sisaruksiin, ettei isä vanhempi pääsisi käsiksi sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismista liikkuu kaikenlaista roskaa. Tämä on kuitenkin tyypillistä narsistisen vanhemman käyttäytymistä.
Oma äitini otti yhteyttä ihmisiin joiden luuli olevan kanssani tekemisissä (osa oli, osa ei) ja eipä sen jälkeen ollut näiden ihmisten kanssa välejä. Äitini piti myös yhteyksissä ihmisiin joiden luuli olevan minun kanssani tekemisissä ja kutsui heitä kylää jne. En ollut näiden ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Äitini otti yhteyttä työantajiini, vuokranantajiin ja kouluihi yms levittäen mitä käsittämättömimpiä tarinoita minusta (rikoksista, huumeidenkäytöstä, seksuaalisesta suuntautumisesta).
Yleensä asioihin puuttumista, asioitteni sopimista ilman minua. Hän myös oli järjestänyt suoranaista vakoilua minua kohtaan (en ymmärrä miten!)
Äitini on kuollut mutta suvun kanssa en ole missään tekemisissä koska he uskoivat äitini jutt ja minä olen heidän mielestään "raskas lapsi" ja kiittämätön.
Erään sisarpuolen kanssa sain puhuttua asiasta sen verran että hän päsi sanomaan vain että "me halusimme suojella sinua".
Jos äitini eläisi käskisin kuoppaamaan itsensä lantakuoppaan ja sukulaisille voin sanoa että juokaa kus***ta.
Kiitos.
Kuulut suljetulle osastolle.
Reps. Kommenttisi oli mitä mainioin kiteytys narsismista. Siihen kuuluu olennaisesti kontrolli, ja kaikki narskujen paljastajat, kulissien romuttajat ja toisinajattelijat ovat harhaisia hulluja, jotka pitäisi sulkea osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hakemassa itsellesi asianmukainen lääkitys, niin saatat päästä eroon näistä peloistasi. Elämästä voisi tulla parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitenkään mahdollista, katkaise välit täysin. Muu ei narsistiin tehoa. Mun äiti toimi noin ja paljon pahempaakin. En ole vuosiin enää kuullut siitä ja elämä on parempaa !
Olen estänyt vanhemman, kun tuli mitta tuli täyteen. Epäilen silti hänen jossain vaiheessa änkevän oven taakse jollain syyllä.
Eniten mietityttää miten suhtautua sisaruksiin, jotka puolustelevat vanhempaa kun eivät yhtä paljon tällaisten temppujen uhriksi ole joutuneet. Vähättely tuntuu todella pahalta.
Kerro heille, että vähättely tuntuu sinusta pahalta.
Muuten keskittykää puhumaan muista, mukavammista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hakemassa itsellesi asianmukainen lääkitys, niin saatat päästä eroon näistä peloistasi. Elämästä voisi tulla parempaa.
Suosittelen sitten koko kuurin ottamista kerralla votkapullollisen huuhtomana.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös Alzheimerin ensioireita. Potilas alkaa käyttäytyä aggressiivisesti tavalla, jota muiden on vaikea ymmärtää.
En usko siitä olevan kyse, koska tällaista oli jo nuoruuden parisuhteiden kohdalla. Vanhempi uskoutuu kumppanille kuinka hankala lapsi oikein on ja yrittää näin urkkia tietoa riidoista, kylvää parin välille epäluottamusta jne.
Kun asia käy ilmi, niin vanhempi selittää vain ajatelleensa kaikkien parasta. Ilmeisesti narsismin piirteitä omaavat ovat taitavia aivopesemään itseään. Epäilen että vanhempi todennäköisesti nauttisi siitä, jos lapselle tulisi tällaisen toiminnan takia ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mitenkään mahdollista, katkaise välit täysin. Muu ei narsistiin tehoa. Mun äiti toimi noin ja paljon pahempaakin. En ole vuosiin enää kuullut siitä ja elämä on parempaa !
Olen estänyt vanhemman, kun tuli mitta tuli täyteen. Epäilen silti hänen jossain vaiheessa änkevän oven taakse jollain syyllä.
Eniten mietityttää miten suhtautua sisaruksiin, jotka puolustelevat vanhempaa kun eivät yhtä paljon tällaisten temppujen uhriksi ole joutuneet. Vähättely tuntuu todella pahalta.
Kerro heille, että vähättely tuntuu sinusta pahalta.
Muuten keskittykää puhumaan muista, mukavammista asioista.
Minulle on jäänyt tunne etten voi luottaa sisaruksiini. En tämän takia kovin hyvin enää viihdy heidän seurassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mutsi auttoi exää vieraannuttamaan lasta minusta. Soitti myöhemmin perään, että häntä on huijattu. Ei kiinnostanut. Nyt on sitten menettänyt yhteyden sekä lapseensa, että lapsenlapseensa.
Äitisi olisi saanut miettiä asioita etukäteen. Ei tuollaisen jälkeen ole mitään järkeä olla tekemisissä, kun on kaikki luottamus mennyt.
Siinäpä kiehut sitten vihassasi ja katkeruudessasi loppuelämäsi. Se varmaan voimaannuttaa ihanasti.
Kerro meille miten sinun elämääsi vaikuttaa se, että joku satunnainen tyyppi katkaisee välit vanhempaansa? Vai harmittaako sinua kun joku on saanut sinusta tarpeekseen? Viestiesi perusteella en ihmettelisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tiedätkö, että tällainen aloitus voi olla juurikin ilmenemä narsismistasi?
Taidat harrastaa näitä puheluita itse. Kolahti, mutta jos nyt yrittäisikin kääntää asian päälaelleen, eikö niin, narsku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat harrastaa näitä puheluita itse. Kolahti, mutta jos nyt yrittäisikin kääntää asian päälaelleen, eikö niin, narsku.
Ainahan tällaisissa ketjuissa on joku väittämässä että ongelmat ovat täysin siinä henkilössä, joka nostaa esiin narsistin oudon käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tällaisissa ketjuissa on joku väittämässä että ongelmat ovat täysin siinä henkilössä, joka nostaa esiin narsistin oudon käytöksen.
Niinpä, jotenkin hassua, että niillä on aina tuo sana simppeliä kaava. Kun on oppinut tuntemaan kunnolla ja perusteellisesti yhden narskun - on oppinut tuntemaan ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole ylläpitoa.
Pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Narsismista liikkuu kaikenlaista roskaa. Tämä on kuitenkin tyypillistä narsistisen vanhemman käyttäytymistä.
Oma äitini otti yhteyttä ihmisiin joiden luuli olevan kanssani tekemisissä (osa oli, osa ei) ja eipä sen jälkeen ollut näiden ihmisten kanssa välejä. Äitini piti myös yhteyksissä ihmisiin joiden luuli olevan minun kanssani tekemisissä ja kutsui heitä kylää jne. En ollut näiden ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Äitini otti yhteyttä työantajiini, vuokranantajiin ja kouluihi yms levittäen mitä käsittämättömimpiä tarinoita minusta (rikoksista, huumeidenkäytöstä, seksuaalisesta suuntautumisesta).
Yleensä asioihin puuttumista, asioitteni sopimista ilman minua. Hän myös oli järjestänyt suoranaista vakoilua minua kohtaan (en ymmärrä miten!)
Äitini on kuollut mutta suvun kanssa en ole missään tekemisissä koska he uskoivat äitini jutt ja minä olen heidän mielestään "raskas lapsi" ja kiittämätön.
Erään sisarpuolen kanssa sain puhuttua asiasta sen verran että hän päsi sanomaan vain että "me halusimme suojella sinua".
Jos äitini eläisi käskisin kuoppaamaan itsensä lantakuoppaan ja sukulaisille voin sanoa että juokaa kus***ta.
Kiitos.
Ymmärrän sinua täysin. Äitini oli samanlainen. Nyt hän on niin vanha, että ei jaksa enää, vaikka varmasti haluaisi.
Kukaan ulkopuolinen ei usko tällaisia juttuja, mutta meille tämän keskellä eläneille tämä on täyttä totta. Äitini esim. teki perättömiä rikosilmoituksia ja lastensuojeluilmoituksia ihmisistä, myös lapsistaan (lapsenlapsista lasuja), soitti työnantajille, ystäville, tuttaville. Teininä ollessa poikaystävän vanhemmille, haukkuakseen, miten huono tyttö olen, eikä kanssani kannatta seurustella.
Näistä saisi sairaan ahdistavan psykodraaman, kun kirjoittaisi kirjan/ elokuvan.
Siinäpä kiehut sitten vihassasi ja katkeruudessasi loppuelämäsi. Se varmaan voimaannuttaa ihanasti.