Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistisia piirteitä omaava vanhempi soittaa lapsensa kumppaneille mollatakseen lastaan

Vierailija
20.07.2026 |

Onko sinulle käynyt näin? Minulla vanhempi on toiminut näin kaikkien vakavampien suhteiden kohdalla.

Normaalissa perheessä kasvanut kumppani on ollut täysin ihmeissään. Hänellä nimittäin ovat aina vanhemmat tukena, ei heille tulisi mieleenkään soitella tällaisia puhelujen minulle.

Nyt on kumppanin kanssa sovittu ettei vanhempani puheluihin tarvitse vastata.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mutsi auttoi exää vieraannuttamaan lasta minusta. Soitti myöhemmin perään, että häntä on huijattu. Ei kiinnostanut. Nyt on sitten menettänyt yhteyden sekä lapseensa, että lapsenlapseensa.

Äitisi olisi saanut miettiä asioita etukäteen. Ei tuollaisen jälkeen ole mitään järkeä olla tekemisissä, kun on kaikki luottamus mennyt.

Siksi epäilen häntä narsistiksi. Väitti siis tulleensa "huijatuksi", ja niin vaivattomasti yritti sovitella uhrin viittaa niskaansa. Ei puhettakaan että olisi ilmaissut mitään huolta lapsen tai minun tilanteesta. Kovin tuntui säälivän vain itseään, että näin on "käynyt".

Narsistisia piirteitä omaava henkilö oikeuttaa yleensä käytöksensä mitä mielikuvituksellimmilla syillä. Ne sitten voivat vaihdella kuulijan mukaan.

Kyllä vrt. apn aloitus

Vierailija
22/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mutsi auttoi exää vieraannuttamaan lasta minusta. Soitti myöhemmin perään, että häntä on huijattu. Ei kiinnostanut. Nyt on sitten menettänyt yhteyden sekä lapseensa, että lapsenlapseensa.

Äitisi olisi saanut miettiä asioita etukäteen. Ei tuollaisen jälkeen ole mitään järkeä olla tekemisissä, kun on kaikki luottamus mennyt.

Siksi epäilen häntä narsistiksi. Väitti siis tulleensa "huijatuksi", ja niin vaivattomasti yritti sovitella uhrin viittaa niskaansa. Ei puhettakaan että olisi ilmaissut mitään huolta lapsen tai minun tilanteesta. Kovin tuntui säälivän vain itseään, että näin on "käynyt".

Narsistisia piirteitä omaava henkilö oikeuttaa yleensä käytöksensä mitä mielikuvituksellimmilla syillä. Ne sitten voivat vaihdella kuulijan mukaan.

Onko sinulla sisaruksia? Narsistisella vanhemmalla on usein kultalapsi, jonka eteen tehdään kaikki ja vain hänestä ollaan huolissaan. Muut lapset ovat syntipukkeja, joista narsisti ei välitä.

En tiedä kysyitkö minulta, mutta itse epäilen ettei narsistisia piirteitä omaava lopulta välitä kenestäkään, vaikka jotain ihmistä saattaisi kohdella paremmin kuin muita.

Ainakin oma isäni on yleensä puhunut vuorotellen todella ilkeästi kaikista lapsistaan niille muille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tiedätkö, että tällainen aloitus voi olla juurikin ilmenemä narsismistasi?

Taidat puhua nyt itsestäsi 

-ohis

Meinaan vaan sitä, että ap tuskin edes tunnistaa narsismia kun sitä näkee. Narsismi on aika monipuolisia toimintoja ja tekoja aiheuttava asia

En halua tässä avata kaikkia vanhemman tempauksia. Tämä on minulle kipeä ja vaikea aihe.

Vierailija
24/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve iskä!

Mitä? Mitä tarkoitat tällä: terve iskällä? Oletko vainoharhoista kärsivä?

Herranjestas sentään. Jotkut eivät tunnista vitsiä.

Vierailija
25/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mielenvikaista. Lähestymiskieltoa haette tarvittaessa.

Vierailija
26/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve iskä!

Huono kertoja dissaa lukijaa nolooo

Vierailija
27/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve iskä!

Noloa on syytellä muita narsisteiksi ilman perusteita. Narsistille se on toki varmaan ihan tyypillistä toimintaa.

Vierailija
28/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista liikkuu kaikenlaista roskaa. Tämä on kuitenkin tyypillistä narsistisen vanhemman käyttäytymistä.

Oma äitini otti yhteyttä ihmisiin joiden luuli olevan kanssani tekemisissä (osa oli, osa ei) ja eipä sen jälkeen ollut näiden ihmisten kanssa välejä. Äitini piti myös yhteyksissä ihmisiin joiden luuli olevan minun kanssani tekemisissä ja kutsui heitä kylää jne. En ollut näiden ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Äitini otti yhteyttä työantajiini, vuokranantajiin ja kouluihi yms levittäen mitä käsittämättömimpiä tarinoita minusta (rikoksista, huumeidenkäytöstä, seksuaalisesta suuntautumisesta).

Yleensä asioihin puuttumista, asioitteni sopimista ilman minua. Hän myös oli järjestänyt suoranaista vakoilua minua kohtaan (en ymmärrä miten!)

Äitini on kuollut mutta suvun kanssa en ole missään tekemisissä koska he uskoivat äitini jutt ja minä olen heidän mielestään "raskas lapsi" ja kiittämätön.

Erään sisarpuolen kanssa sain puhuttua asiasta sen verran että hän päsi sanomaan vain että "me halusimme suojella sinua".

Jos äitini eläisi käskisin kuoppaamaan itsensä lantakuoppaan ja sukulaisille voin sanoa että juokaa kus***ta.

Kiitos.

Vierailija
29/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vain voi, vaan on. Ap on sekopäinen palstan narsistihullu. 

Vierailija
30/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismista liikkuu kaikenlaista roskaa. Tämä on kuitenkin tyypillistä narsistisen vanhemman käyttäytymistä.

Oma äitini otti yhteyttä ihmisiin joiden luuli olevan kanssani tekemisissä (osa oli, osa ei) ja eipä sen jälkeen ollut näiden ihmisten kanssa välejä. Äitini piti myös yhteyksissä ihmisiin joiden luuli olevan minun kanssani tekemisissä ja kutsui heitä kylää jne. En ollut näiden ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Äitini otti yhteyttä työantajiini, vuokranantajiin ja kouluihi yms levittäen mitä käsittämättömimpiä tarinoita minusta (rikoksista, huumeidenkäytöstä, seksuaalisesta suuntautumisesta).

Yleensä asioihin puuttumista, asioitteni sopimista ilman minua. Hän myös oli järjestänyt suoranaista vakoilua minua kohtaan (en ymmärrä miten!)

Äitini on kuollut mutta suvun kanssa en ole missään tekemisissä koska he uskoivat äitini jutt ja minä olen heidän mielestään "raskas lapsi" ja kiittämätön.

Erään sisarpuolen kanssa sain puhuttua asiasta sen verran että hän päsi sanomaan vain että "me halusimme suojella sinua".

Jos äitini eläisi käskisin kuoppaamaan itsensä lantakuoppaan ja sukulaisille voin sanoa että juokaa kus***ta.

Kiitos.

Kuulut suljetulle osastolle.

Vierailija
31/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Meinaan vaan sitä, että ap tuskin edes tunnistaa narsismia kun sitä näkee. Narsismi on aika monipuolisia toimintoja ja tekoja aiheuttava asia

En halua tässä avata kaikkia vanhemman tempauksia. Tämä on minulle kipeä ja vaikea aihe.

Nyyh😢

Vierailija
32/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve iskä!

Noloa on syytellä muita narsisteiksi ilman perusteita. Narsistille se on toki varmaan ihan tyypillistä toimintaa.

Luulen, huomaa luulen, ettet tunnista narsismia sitä nähdessäsi. Se kirjoittamani ainoa tarkoitus oli. Huvittaa minua nämä puheet narsismista aina.

Vierailija
33/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut samanlaiseen tilanteeseen kumppanin vanhemman kanssa. Yllättävän raakaa puhetta, mutta hän myös kykenee samaan rumaan puheeseen minuakin koskien. Kerran sitten sanoin suoraan, mitä ajattelen, joten hän päätti katkaista välit minuun. Jos tulee vastaan kääntää selkänsä ja tuijottaa aitaa kuin sanoisi hei.
Hän on kontroloiva, lapsiinsa takertuvaa tyyppiä, ja huomionhaluinen. Itsekeskeisyys on lapsen tasolla. Hän ei kykene luomaan uusia ihmissuhteita, minkä vuoksi on takertunut lähiomaisiinsa ja lapsuudenystäväänsä. 
KUmppanille oli järkytys tietää vanhempansa puheista, mutta päätin kertoa niistä. Tilanne oli minulle hämmentävä, uusi, ja koska olen ihan erilaista perheestä myöskin. KAikkea ei voi vaan peitellä ja suojella, sillä omat voimani loppuivat kumppanin vanhemman kanssa viidessä vuodessa.

Kumppani = olet lesbo. 

Vierailija
34/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä narsismi huvittaa? Ei ainakaan sen kohteeksi joutuneita.

Vierailija
35/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut samanlaiseen tilanteeseen kumppanin vanhemman kanssa. Yllättävän raakaa puhetta, mutta hän myös kykenee samaan rumaan puheeseen minuakin koskien. Kerran sitten sanoin suoraan, mitä ajattelen, joten hän päätti katkaista välit minuun. Jos tulee vastaan kääntää selkänsä ja tuijottaa aitaa kuin sanoisi hei.
Hän on kontroloiva, lapsiinsa takertuvaa tyyppiä, ja huomionhaluinen. Itsekeskeisyys on lapsen tasolla. Hän ei kykene luomaan uusia ihmissuhteita, minkä vuoksi on takertunut lähiomaisiinsa ja lapsuudenystäväänsä. 
KUmppanille oli järkytys tietää vanhempansa puheista, mutta päätin kertoa niistä. Tilanne oli minulle hämmentävä, uusi, ja koska olen ihan erilaista perheestä myöskin. KAikkea ei voi vaan peitellä ja suojella, sillä omat voimani loppuivat kumppanin vanhemman kanssa viidessä vuodessa.

Kumppani = olet lesbo. 

Mitä väliä sinulle on sillä ketä joku panee?

Vierailija
36/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani = olet lesbo. 

Mitä väliä sinulle on sillä ketä joku panee?

Lesbot ei pane. Ne syväfistaa ja viiltelee. 

Vierailija
37/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä narsismi huvittaa? Ei ainakaan sen kohteeksi joutuneita.

Voi kyynel 😢

Vierailija
38/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää miten paljon joitain ihmisiä kiinnostaa miettiä millaista seksiä muilla on. Etkö saa keneltäkään?

Vierailija
39/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Narsistihulluun osui ja upposi. 

Vierailija
40/70 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös Alzheimerin ensioireita. Potilas alkaa käyttäytyä aggressiivisesti tavalla, jota muiden on vaikea ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä