Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomaton romahdus ulkonäkö 42v -> 45v

Vierailija
18.07.2026 |

Mitähän mulle on tapahtunut? 42v olin vielä tosi nätti ja kaunis seksikäs vartalo. 

Papereita kysyttiin ja kukaan ei uskonut että oon nelikymppinen. En oo ruma tai ryppyinen nytkään mutta jokin on muuttunut ja paljon. Vartalo ei ole enää hottis ja siro kuten ennen. Kuukautiskierto on normaali ja ei mitään menopaussioireita joten ei pitäisi olla hormoneistakaan kiinni. Paino on tismalleen sama kuin ennen. Masentavaa!

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullr tapahtui muutos 63-vuotiaana. Olen äitini näköinen.

Muistan jonkun tutkimuksen nimenomaan 43-45 ja 62-63 suurimmat rupsahdukset

Vierailija
62/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ekan rupsahduksen jälkeen on noin 15 vuotta aikaa nautiskella, kunhan alkujärkytyksestä selviää. Tokan rupsahduksen jälkeen voi rauhassa hyväksyä, että se oli siinä. Ulkonäkö on virallisesti gone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ollut just se tutkimus et vanheminen tapahtuu kahdessa osassa, 44v. ja 60 vuotiaana?

https://www.theguardian.com/science/article/2024/aug/14/scientists-find…

Täytän ensi vuonna 60, mitähän kauheaa on silloin odotettavissa, kun nytkin tuntuu että olen jo siirtynyt tätimäisyydestä mummomaisuuteen 🧐 Nykyään ei enää tarvitse miettiä, onko keski-ikäisen noloa tehdä jotain asiaa, kun nykyään näytän niin vanhalta, että muutenkin pidetään syyntakeettomana. 

Vierailija
64/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli äitini näköinen jo siinä edellisessä keski-iän rupsahduksessa. Se oli hämmentävää. Seuraan varmaan hänen jälkiään jatkossakin, nyt siihen on jo tottunut.

Vierailija
65/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ekan rupsahduksen jälkeen on noin 15 vuotta aikaa nautiskella, kunhan alkujärkytyksestä selviää. Tokan rupsahduksen jälkeen voi rauhassa hyväksyä, että se oli siinä. Ulkonäkö on virallisesti gone.

Ehkä sen siinä iässä jo hyväksyy? Eihän hormonitoimintakaan ole enää samanlainen kuin nuorena. Toisaalta tuntuu, et jotkut hyväksyy vanhenemisensa ja on ihan elämäniloisia paremmin kuin jotkut. En tiedä mistä johtuu. Sellaiset ihmiest jotka on tosi huomionhakuisia heillä on kai vaikeuksia myös vanheta ja menettää se "valttikortti" millä on ollut pinnalla aina. Varsinkin jos luonnekin kehno.

Vierailija
66/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on alkanut selittää kaikkea että ottaa botoxia, tilaillut kasvoteippejä, ei enää saa huomioo ja kaikki tää alkoi jossain 65-v ikäisenä. 

Vierailija
67/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ennen oikein uskonut näitä kertomuksia yhtäkkisistä vanhenemisista, mutta minulle tämä tapahtui nyt 53-vuotiaana ihan hetkessä. En ole koskaan juuri välittänyt ruskettua ja olen mieluummin vältellyt aurinkoa, ja varmaan siksi iho näytti pitkään nuorelta.

Nyt tänä keväänä kuitenkin ihan yhtäkkiä silmäkulmiin ilmestyi näkyvät juonteet ja etenkin säpsähdin sitä, kun kaulaan tuli tosi selvä poikittainen juonne ja kaulan ihossa on sellaista pientä vanhan ihmisen ryppyä. 

Tästä se vanhaksi tädiksi muuttuminen sitten alkoi! Kai siihen ajan mittaan silmä tottuu pakostakin, mutta olen kyllä vielä vähän järkyttynyt.

Kaulan muuttuminen on itsellekin ollut ainoa hiukan järkyttävä asia, muut pienet rypyt naamaan ja piirteiden valahtaminen ovat tulleet vähän kerrallaan. 

Vierailija
68/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on alkanut selittää kaikkea että ottaa botoxia, tilaillut kasvoteippejä, ei enää saa huomioo ja kaikki tää alkoi jossain 65-v ikäisenä. 

Ei enää saa huomioo. Joo ei ole saanut enää 15 vuoteen.

Vierailija
69/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa "miten on mahdollista että ikä alkaa näkyä" postaukset muuallakin. Tiedossahan oli että näin tulee tapahtumaan. Etenki nää "nuorekkaan" näköset. Luulitteko että näytätte aina parikymppiseltä, ihan sama paljonko ikää tulee?

Kyllä kolmekymppisten naamasta alkaa jo ikä näkyä, tietenkin. Eikä ne kassamyyjät sen kummempia pohdi, niiden pitää kysyä kaikilta jotka saattais olla alle kolmekymppisiä.

Kroppaan vaikuttaa eniten lihasmassa ja aktiivisuus. Ja toki hormonit. Sitä lihasmassaa täytyy pitää yllä muistakin kuin ulkonäöllisistä syistä.

Koittakaa nyt olla realistisia.

Vierailija
70/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ja lihasmassa vähentynyt? Tuossa iässä pitää treenata kunnolla, jotta pysyy linjakkaana. Muuten koko torso romahtaa.

Pitäisi treenata kunnolla, että lihakset säilyy ja samaan aikaan nivelet jo vihoittelee, yritä siinä sitten. 

Vierailija
71/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin latkiminen ja kenties pössyttey?

Vierailija
72/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näytän vielä 25-vuotiaalta. T. N34

Itse näytin vielä 47v. kolmekymppiseltä. Hyvät geenit.

Vierailija
73/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva vaeltaa pakaroista ja reisistä mahaan ja yläselkään, ja kaikki romahtaa alaspäin. Paino voi tosiaan olla sama, mutta vartalonmalli ihan eri. 

Vierailija
74/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahahaaaaa...noin se rupsahtaminen etenee...pari vuotta vielä ja näytät mummolta..pillukin on kuin kuivaa santapaperia..kelpaat ehkä jollekin juopolle satunnaispantavaksi ..

Naisen arvo ei ole pelkästään kiinni ulkonäöstä. Naiselle on muitakin arvoja ja rooleja. Ja ei nykyajan naisten missään ikävaiheessa tarvitse juoppoja ottaa riesakseen. 

Vierailija
75/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää saa huomioo. Joo ei ole saanut enää 15 vuoteen.

Saa se aina kun menee baariin. 

Vierailija
76/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten! Pitää olla iloinen! Vaikka alkaisi lurpsahtamaan, tärkeintä on iloisuus! :D Kunhan huumori, ilo ja nauru ei koskaan katoaisi. Sen jos tekee, sitten on pulassa. 

Vierailija
77/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kaunis vähän pyöreämpänä kuin kuivana tikkuna.

Vierailija
78/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ennen oikein uskonut näitä kertomuksia yhtäkkisistä vanhenemisista, mutta minulle tämä tapahtui nyt 53-vuotiaana ihan hetkessä. En ole koskaan juuri välittänyt ruskettua ja olen mieluummin vältellyt aurinkoa, ja varmaan siksi iho näytti pitkään nuorelta.

Nyt tänä keväänä kuitenkin ihan yhtäkkiä silmäkulmiin ilmestyi näkyvät juonteet ja etenkin säpsähdin sitä, kun kaulaan tuli tosi selvä poikittainen juonne ja kaulan ihossa on sellaista pientä vanhan ihmisen ryppyä. 

Tästä se vanhaksi tädiksi muuttuminen sitten alkoi! Kai siihen ajan mittaan silmä tottuu pakostakin, mutta olen kyllä vielä vähän järkyttynyt.

Kaulan muuttuminen on itsellekin ollut ainoa hiukan järkyttävä asia, muut pienet rypyt naamaan ja piirteiden valahtaminen ovat tulleet vähän kerrallaan. 

Älypuhelimet tuhoaa kaulan ja leuan. Jopa alle kolmekymppiset korjauttaa viirukauloja. 

Vierailija
79/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se henkinen puoli?

Vierailija
80/168 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaana tapahtuu ensimmäinen ja suurin rupsahdus. Kaikilla.