Tarkistan aina moneen kertaan, että liesi on sammutettu ja että ovi on lukossa, kun lahden ulos.
Kommentit (19)
Kuulostaa lievältä pakkomielteeltä. Varo vaan ettei pääse pahenemaan. Joku joskus kertoi, että aina kotoa lähtiessään ottaa kuvan suljetusta ovesta, jotta jos epäluulo iskee niin voi aina katsoa ne tuoreet kuvat.
Mulla sama.
Joskus riittää kun kerran, mutta sillon olen täysin tietoinen mitä olen tekemässä.
Pakko-oireinen. Luulisi nyt yhden kerran riittävän. Vai onko ongelmia lähimuistin kanssa?
Mitä jos teet itsellesi tarkistuslistan puhelimeen. Merkkaat siihen aina minkä olet tarkastanut. Sitten katsot sitä puhelinta, että kaikki kunnossa. Ei tuo käytös nyt ihan normaalia ole.
Ota kännykällä kuva hellasta ja videoi oven sulkeminen/lukitseminen niin saat mielenrauhan.
Tuo pahenee iän myötä. Mene jo nyt psykiatrille.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pahenee iän myötä. Mene jo nyt psykiatrille.
Tämä.
Olet tyypillinen yksinäinen menopaussi-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa lievältä pakkomielteeltä. Varo vaan ettei pääse pahenemaan. Joku joskus kertoi, että aina kotoa lähtiessään ottaa kuvan suljetusta ovesta, jotta jos epäluulo iskee niin voi aina katsoa ne tuoreet kuvat.
Eikö kannattaisi hellan nappuloistakin ottaa se kuva ennen lähtöä?!
Sama. Lieden ja oven lisäksi tarkistan hanat ja joskus sähköjohdot. Itselläni auttaa se, että sanon ääneen ovella, että olen tarkistanut nyt kaiken ja voin lähteä rauhassa.
Sillä ei oikeastaan ole paskan väliä onko hellan nappulat nollilla vai ei: ei se tuleen syty jos levyillä ei ole mitään.
Jos siihen ei mene minuuttia paria enempää, et ole. Kait tuo lievää pakko-oireisuutta on, mutta ei vaarallista. Nykyään tehdään kaikesta niin tarkat diagnoosit, että kaikilla meillä on jokin neuroosi, sairaus tai erityisyys. Ei sekään ole mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos siihen ei mene minuuttia paria enempää, et ole. Kait tuo lievää pakko-oireisuutta on, mutta ei vaarallista. Nykyään tehdään kaikesta niin tarkat diagnoosit, että kaikilla meillä on jokin neuroosi, sairaus tai erityisyys. Ei sekään ole mielekästä.
Ihanan wokea tuo...
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikeastaan ole paskan väliä onko hellan nappulat nollilla vai ei: ei se tuleen syty jos levyillä ei ole mitään.
Pakkoajatukset eivät useinkaan ole järkeen perustuvia. Ihminen voi hyvin tiedostaa että esim. muistaa selkeästi laittaneensa oven kiinni ja vielä varmistaneensa sen kymmenen kertaa, mutta silti aivoja kaivelee ajatus että saattoi se silti jäädä auki.
Kannattaa olla varovainen kyllä. Joskus kun vein roskat, kodin ovi oli jäänyt auki😀. Kannattaa kyllä tarkastaa vielä avaimet ja kukkaro.
Itse tarkastan kahvin keittimen, hellan, myös onko avaimet mukana muutaman kerran,
lisäksi onko puhelin, lompakko mukana, ainakin muutaman kerran, vielä kokeilen onko
ulko ovi kiinni, ja tuo kaikki vaikka vien vain roskapussin.
lisäksi jos maksan laskuja verkkopankissä niin vähintään viisi kertaa tarkastan että
tilinumero ym. ovat oikein.
Irrota hellan sukale