***Enskat tiistaihin***
[color=#8B008B]Hohhoijaa..
¿Pirteänä¿ jo hereillä.. Ajattelin aloittaa pinon kun kerran ollaan hereillä. Tosin kohelsin ensin pinon johon laitoin otsikkoon jotain ihan muuta kuin enskoja.. ;) Eiliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364377&p=1&tmode=1&smod…
Mammis[/color]
Kommentit (27)
[color=green]No niin, saapas nähdä, kauanko Arttu nukkuu taas ulkosalla. Hitsin naapuruston pappa ¿ tuli sitten JUURI NYT ajelemaan tuohon ruohonleikkurillaan¿ *huoh*
KESIKSEN Lennille onnittelut kivasta nimestä!!! :) Toinen nimi on sitten sama, mitä me ensin Artulle pitkään kaavailtiin :)
IIDA-LINNEALLE kovasti jaksamista ¿ ne ekat viikot on väsymyksineen pahimpia, mutta sitten alkaa helpottaa. Samat sanat myös MOOLILLE ja NINCALLE! Ja NINCA ¿ mulla sellasta reilua jälkivuotoa kesti n. 3vkoa, ja phs:llä selvisi seuraavat pari viikkoa sen jälkeen, kunnes loppui kokonaan. Siitä sitten n. kuukauden päästä alkoikin menkat¿
Hei AURORA, voisitko vaihtaa kanssani yhdeksi yöksi poikia ;) Ei vaan¿ Mutta jännä, että Artun pisin unipätkä on ollut vaan (Oliveriin verrattuna käytän nyt sanaa vaan) 7h, ja yleensä se on 4h, vaikka vellin voimin yöunille meneekin¿ No, onneks nukkuu edes sen, koska mä oon kuitenkin suht pirteä, vaikken montaa tuntia putkeen nukukaan. Mutta silloin alun 1,5h unet oli aivan liian vähän ¿ meinas pää hajota! Se oli ihan kauheeta, kun jalat ei kirjaimellisesti enää aamun tunneilla noustessa kantanu :( Lapset kun on vaan niin kovin erilaisia ¿ niin on Artun serkkukin alkanu jo aikaisin nukkua tollasia pitkiä pätkiä :) Ja eiköhän se kohta täälläkin ala unet pidentyä, kun päästään reilun kk:n päästä kunnolla soseiden makuun. Luotan ainakin siihen X)
MAMMIKSEN Tiitiäisellä oli hieno puuhamatto! Oi, odotan ens kuuta, että mahtuu levittämään uuden kodin olohuoneeseenkin tollasen maton ¿ nyt se veis oikeestaan koko olohuoneen vapaana olevan pinta-alan ;)
COLTSFOOTILLE kannustava ja piristävä vilkutus! Niin kuin just Auroralle sanoin, niin mulla meinas sillon pää hajota, kun mentiin silloin alussa noin pienillä yöunilla. Nyt jos saa sen 3h nukuttua, niin on jo ihan eri ihminen! Kuinkas silmälääkärissä meni?
HAN, ai teilläkin herätään yleensä jo aikasin. Arttu nukku ennen helposti ysiinkin asti, nyt nousee 6-7 välillä¿ Liekö sitten syynä tuo valoisuus, kun ei oo makkarissa valoverhoja. Nekin täytyy kyllä ehdottomasti uuteen kotiin hommata!
POPPIKSELLE edelleen kovasti voimia! Ja jos tulet jossain vaiheessa siskosi luona käymään, niin kerrohan se täällä palstalla ¿ sittenhän voitais vaikka nähdä, järvenpääläinen kun olen =) Ja kyllä meilläkin Arttu torkahtaa kans n. 20-30min illalla, just ehkä klo 19-20 välillä, ja menee yöunille 21-23 välillä. En mä ainakaan vielä tässä iässä halua väkisin valveilla sitä pitää, kun kuitenkin nukkuu yön ihan hyvin.
Etkä ole tyhmä-Poppis! Minustakin on kiva, kun nuo vanhempien enskojen äidit käy täällä vielä kurkkimassa ja neuvoa voi aina kysyä. Ne on vähän kuin isosiskoja ;)
HENNA ¿ järkytys sitä kuskia ja kanssa-matkustajia!!!!!!!!!!!!!!! Vi**u mitä porukkaa, ihan vihaks pistää!!! Luojan kiitos, ettei sattunut mitään!
Mulla on vähän samanlainen kauhutarina, kun Arttu oli n. kk ikäinen ¿ olin meiän koiran kans lenkillä, ja tässä maailmassa on tullut yksi ainoa koira vastaan, jota se ei voi sietää, ja ylläri, että se tuli sitten taas vastaan¿ (Tämä toinen koira ei siis edes vilkaise Nelliin päin, eli en tiedä, mistä se viha on muodostunut!!!) No, sain meidän koiran pidettyä kyllä just ja just kiinni (iso rottweiler), mutta kun jatkettiin matkaa, niin yht¿äkkiä Nelli päättikin kääntyä sen koiran perään sittenkin, kiersi vaunut salamannopeasti- ja tadaa, vaunut nurin! Tärisin kans ihan hel**tisti, mutta onneks Arttu vaan koisi siellä, eli mitään ei sattunut. Kiitos varmaan tukevan vaunukopan. Ja kyllä hävettikin, kun sen toisen koiran lenkkeilijä varmaan ajatteli, ettei kannattais koiraa meikäläisen ulkoiluttaa, jos ei saa pidettyä sitä¿ Mutta sepä siinä jännä onkin, että muista koirista se ei ole moksiskaan, ja vaikka se haistella haluiskin, niin aina tottelee, jos kieltää! Mutta siinä koirassa on jotain outoa ilmeisesti¿ Saa ihan kunnolla tehdä töitä, että sain sen pidettyä vierellä¿ Ja nyt oonkin varautunut tähänkin paremmin ja ottanut opikseni. Hiemanko on edelleenkin huono-äiti-fiilis¿ Toista kertaa ei noin saa päästä käymään. Hui!
Mutta sun kannattaa tosissaan tehdä valitus tollasesta!!!!!! Hirviö-kuski oikein! Kortti pois tollasilta¿
Höh, KANDIN Noel sai kuin saikin taas oireita rokotuksesta :( No, jospa se menis nyt nopeammin ohi kuin viimeksi.
Mutta Arttu heräili muutama minuutti sitten, niin lähden tästä vaippaan kurkkimaan. Onpas ihanaa, kun mies tulee JO huomenna! Tuntuu tää 3 päivää niin lyhyelle, kun se on ollu aiemmin sen 4 tai 5 päivää¿
Pi-Ki
Netti edelleenkin. Oi ihmettä! Lääkärireissu sujui hyvin, neiti vähän kyllä kätisi ja sitä enemmän piereskeli. Oli siinä lääkärisedällä ihmettelemistä. Hyi mun silmään tungettiin joku piikki (ei tietenkään itse silmään mutta ihan riittävän lähelle) ja sain antibiootteja. Viikonloppuna meillä on ristiäiset, joten toivottavasti nyt siihen mennessä en ole enää silmäpuoli. Tai tosissaan toinen silmä siis falskaa vettä ihan järkyttävästi (eikä sillä tahdo nähdä mitään kun vesi laittaa näön niin sumeaksi) ja tulehduksen takia melkein puoli naamaa on kipeänä. Niin, meillä on tosissaan viikonloppuna ristiäiset, olemme saaneet jo peräti etunimen päätettyä! On sitä siinäkin :D
[color=purple] Hanin [/color] Sampo reagoi suklaaseen. Onneksi meillä ei oli sellaista, miten sitä voisi elää ilman suklaata?!?
[color=purple] Pi-Ki [/color] oli suuntaamassa Heseen. Meillä on Hesen autogrilli tuossa ihan kilsan päässä, turhan usein tulee sorruttua, mutta ne majoneesit on niin hyviä. Ja pitäähän sitä syödä, jottei ihan olemattomaksi laihdu imettämisen myötä ;)
[color=purple] Emiliina [/color] siellä vetää kieppejä puuhiksen ympärillä :D Ihana lukea näitä hiukan isompien (no eikai kolme ja puolikuukautista nyt kovin isoksi voi sanoa) oppimia juttuja! Tulevat meillekin sitten joskus. Meillä on tyttö vasta nyt ruvennut hymyilemään vähän enemmän, voisi mun puolesta jo vaikka ruveta juttelemaan :D Minäkö hätäinen...?
[color=purple] Ninca[/color]-parka on siellä valvonut melkein koko yön :( Ja luennoillakin olit jaksanut käydä! Tuosta jälkivuodosta kyselit, mulla se oli jo melko niukkaa kahden viikon kuluttua ja siitä eteenpäin taisinkin mennä pääsääntöisesti pikkuhousunsuojilla vaan.
Huhhuh! Ei kyllä voi uskoa silmiään tuon [color=purple] Hennan [/color] jutun kanssa. Aivan älytöntä toimintaa kuskilta! En kyllä yhtään ihmettele jos oli jalat mennä alta, eihän sitä tiedä mitä kamalaa tuossa olisi huonolla tuurilla voinut sattua!! Tuossa tilanteessa olisi nyt ainakin odottanut, että bussi olisi ihan pysäytetty ja kuski olisi tullut katsomaa, että kaikki on kunnossa. Ja vielä enemmän panee vihaksi se, ettei kukaan matkustajistakaan tullut auttamaan! Ainahan maailmassa noita idiootteja on, mutta että noin monta samassa paikassa :( Ei kyllä kannata jättää asiaa tuohon, kuski on kuitenkin myös asiakaspalvelutehtävässä, eikä tuollainen toiminta todellakaan vetele!!
Asiaan liittyen pitää kyllä mainita, että esimerkiksi nyt kun käin tuolla lääkärillä niin, että muksu oli turvakaukalossa en itse joutunut aukaisemaan yhtäkään ovea (vaikka se olisi ollut ihan helppoa) ja samoin kun olen vaunuilla käynyt pariin kertaan kaupungilla, niin joku on aina tullut aukaisemaan ovia. Kauhulla kyllä odotan, että milloin tuollaisia vaunuvihaajia tulee vastaan.
Jeespoks! Mäpä menen tuonne parvekkeelle istuttelemaan kukkia. Hieman toki otin varaslähtöä, toivottavasti ei tule enää pakkasöitä, noita köynnöksiä kun ei saa sisälle roudattua.
Hui kamala Henna mitä oot joutunut kokemaan. Käsittämättömän idiootti kuski täytyy olla, että vaarantaa vauvan hengen tuolla tavalla. Ehdottomasti valituksen paikka, eihän noin kertakaikkiaan voi ihminen toimia tuollaisessa vastuullisessa ammatissa. Koko tilanne oli kuskin osalta ihan päin mäntyä, kyllä bussissa todellakin saa istua. Ihan hyvin olisit tosiaan kuskin älynväläyksen yhteydessä saattanut kaatua vaunujen kanssa, ja se vasta vaarallista olisi voinut ollakin. Ei voi tajuta mitä kuskin päässä on liikkunut, ei kertakaikkiaan. Onhan sen pitänyt tajuta, että vaunut voi kaatua ja vauvalle sattua jotain. Tollaiset kuskit on vaaraksi liikenteelle, saattais varmaan esim. painaa kaasua jos näkis pikkulapsen menevän punasella suojatietä pitkin.
Olimme miehen työreissulla Usa:ssa vauvan kans mukana toissaviikolla. Päätettiin lähteä koko porukka kun kävi ilmi matkan olevan äitienpäivänä, enkä halunnut olla ekaa äitienpäivää tytön kans kahden. Tietysti vähän arvelutti lähetä noin pikapyrähdykselle noin kauas, mutta onneksi lähdettiin. Matka meni nimittäin loistavasti lentojen osalta. Tyttö nukkui Hki-Lontoo välin pehmeässä kantokopassa, joka saatiin ihan ilman ongelmia koneeseen. Lontoosta oli sitten jatkolennolla sellainen baby basket, jossa vauva nukkui kans makoisasti varsinkin takaisin tullessa.
Itse perillä meitä odotti ylläri: matkalaukut ja vaunut jäi saapumatta :/ Pari päivää meni enneku tulivat. Onneksi mulla oli rintareppu mukana ja hoitokassissa kaikki vältämätön.
Meidän piti vaihtaa kaksi kertaa hotellia, kun ei saatu buukattua täysiä hotelleja koko ajaksi. Niissä oli pieni sumpliminen, ko mun puhelin ei toiminut. No, loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt kotia päin aikaero vaivaa ememmän, illalla ei meinaa vauvalle tulla uni sitten millään.
Eilen olikin sitten ylläri!!!!
Nimittäin kuukatiset alkoivat ihan tosta noin vaan.
Tyttö on tasan 4kk.
Oho, äkkiä miehen kaa rukattiin sääntö että yritetään vältellä niitä kriittisiä päivä, koska toinen raskaus näin pian olis aika rankka paukku.
Toisaalta, mulla on paha endometrioosi ja pco, joten ei kauhean huono ajatus olis yrittää heti perään ko elimistö vielä raskauden jälkeen toimii... :/ Vaikeata tosiaan, mulla on opiskelut aika pahasti kesken, ja oon viettänyt yliopistossa jo monta vuotta, joten tosiaan valmistumistakin olis ajateltava... En tiä, vois nyt ehkä kuitenkin mennä tollaisella " varmatpäivät" ehkäisyllä ja kattoa miten käy...
Jeps, eipäs tässä yhtäkkiseltään muuta.
t. AliinaK ja Matilda 4kk
kiitos kaikille ihan hirveesti tsempityksestä! Jotenkin sitä on vaan niin naiivi, että kuvittelee, että vastasyntyneet vaan syö ja nukkuu...meillä kyllä syödään, mutta nukutaan huonosti ja se huuto...onpa tytön ikenet tulleet kovin tutuiksi, aina niitä tytöllekin kehun, kun on niin kauniit...;=)
Joo, NINCAllakin repaleinen yö takana...mut kuulostat silti tosi positiiviselta. Pikkuherralla ja p-moolilla onkin vaan 2 pvää ikäeroa, meillä huomenna 3 vk täynnä. Jälkivuotoa mullakin on, mutta koko ajan vähentynyt...ehkä jopa phs:llä selviäisi, ainakin päivällä, mut käytän silti tosimukavia extra longeja:=) Ja NINCA, hienosti oot jaksanut vaikka miehesikin ollut poissa - meillä nukutaan eri huoneissa jotta mies saa nukkua ja tehdä pitkähköä työpäivää...on toki sitten illalla ja alkuyöstä tytön kanssa kyllä.
Perjantaiksi on luvassa kaunista säätä - ajattelin lähteä työkaverin (miespuolinen:=) kanssa terdelle tai ainakin ulos - toki kotiin tulen varmaan ajoissa, kun on väsy, mutta muutaman kerkeen tintata...käytiin aikoinaan tuon kundin kanssa kahdestaan bailaamassa ja on tosi kiva turista. Ja laittautua nätiksi - valokynä rules!!
Varattiin Bangkokin lennot 2 viikoksi heinäkuun alussa, tyttö silloin 2 kk. Toiv. pahimmat masuvaivat helpottaneet siihen mennessä. Tarkoituksena mennä Hua Hiniin ja Phuketiin molempiin viikoksi - viime kesänä olimme vajaa viikon Bankkarissa ja 2 viikkoa Hua Hinissä. Ett kun tyttö huutaa, niin lepertelen tulevasta matkasta ja tsemppaan itseäni:=)
Sorry omanapaisuus, palailen taas! Kiitos kun olette olemassa!
-mooli ja tyttö n. 3 vk
p.s. Amy, kiitos meiliosoitteesta, oot ihana, tuli tippa linssiin!!!
Kyllä henna jouduit kokemaan kovia! Se kuskihan oli ihan kaheli..täällä kans yks mamma puhisee kiukusta punaisena..en ihmettele jos ei enää ajatus bussilla ajelusta houkuttele:(
moolille jaksuja (ja toki muillekkin väsyneille) täällä kans yks joka tuttavien kertomusten perusteella luuli että vauvat ne nukkuu ja syö..sitten tulikin meidän neiti joka vaan valvoi ja söi..yöt valvottiin kahdestatoista aamuun asti ja vuorokauden unisaldokin jäi pienellä alle kahdeksaan tuntiin, tissiä mokoma söi sitten koko loppuajan jos ei huutanut..eli kyllä oli tosi rankkaa se jatkuva imetys ja valvominen kun ei suihkuunkaan päässyt ilman pienen lohdutonta huutoa. Kyllä se meilläkin jo parin kuukauden päästä helpotti (kuulostaa nyt piiiitkältä ajalta,tiedän) ja meni loppu pelissä nopsaankin unenpöpperössä hortoillessa..sitten alkoi imetyskin tuntumaan jo huippu kivalta kun sai pitää jo taukojakin siitä hommasta välillä;) Eli jaksuja,jaksuja vaan..kaikki vauvat ei ole ihan niin helppoja..ota kaikki apu ja lepo mahdollisuudet vastaan mitkä saat.
Auroran poitsun unet ja teidän oma aika kuulosti niin ihanalta että mahasta väänsi!:) tahtois kanssa..
Niin ja meidän öistä taas..ei ne nyt oo sitten ollutkaan taas muutamaan yöhön niin hyviä..voi rähmä..mä en vaan kertakaikkiaan enää jaksa valvoa. Toissayönä nukuin 4tuntia kolmella heräämisellä ja voitte valvoneet arvata että oli äidillä itku herkässä ja mieli maassa seuraavana päivänä:( Pitäkää peukkuja että tää on vaan joku vaihe ja ne muutaman heräämisen yöt tulee takas,muuten mä oon ihan oikeesti valmista mammaa muumilaaksoon.
On muuten yllättävän vaikeaa sen nettikatkon jälkeen päästä takas juoneen ja yrittää aktiivisesti kirjoittaa..siinä kun tottui jo käyttämään päivänsä vähän muulla tavoin.
No nyt tuolla pieni kiljukaula jo huutelee äitiä nukutuspuuhiin, moikka moi!
Queen ja Liia 9kk
[color=#8B008B]Oltiin tänään neidin kanssa yli tunnin reippaalla vaunulenkillä ja sitten hän nukkui terassilla tyytyväisenä vielä 2,5h päälle. :) Mamma pääsi suihkuun ja vähän puuhastelemaan omia juttuja! WOW! Kaveri kävi myös kylässä ja oli mukava rupatella aikuisten juttuja. Nyt mieskin on kotiutunut ja sen vuoro nyt sitten sylitellä neitiä. Taitaa tosin nukahtaa isin syliin, toivottavasti maistuis unet samalla tavalla kuin viime yönä..
HAN ¿ mä olen tullut siihen tulokseen että Tiitiäisellekin tuo suklaa on ¿myrkkyä¿.. Eli se on sitten suklaa pannassa tässäkin taloudessa.. :( yhyy..
POPPIS ¿ älä pode huonoa omaatuntoa jos pidät yhden ¿välipäivän¿ sairaalassa käynneistä. Hyvähän sun on ladata akkuja, seuraavalla kerralla jaksat taas.
NINCA, MOOLI & IIDA-LINNEA ¿ jaksuja kovasti valvomiseen!!! Saman kokeneena yritän lähettää teille voimia!
NINCA kyseli jälkivuodosta.. Mulla tais loppua viime viikolla ja leikkaushan meillä on takana, joten ei varmaan kovin hyvä ¿vertailukohde¿. Viimeinen viikko oli kyllä sellasta tihrustelua, ei kovin runsasta vuotoa.
HENNAn ja Joelin bussireissu todellakin kuulosti painajaismaiselta! Pistää niin vihaksi tollaset idiootit! :( Suosittelen kyllä että teet valituksen tyypistä, ei tolleen saa tehdä! Onni onnettomuudessa mitään vakavaa ei tapahtunut!
AMY oli vääntänyt piirakankin tänään. Namskis! Lähettäisitkö meillekin!? ;)
PI-KI ¿ kiva kun mies tulee jo huomenna! Sä kuulostat kyllä sille että jaksat hyvin kahdestaan Artun kanssa.. :)
COLTSFOOT ¿ hyi kun kuulosti ikävälle että on joku piikki tungettu silmun lähelle..
ALIINAn perheen ja erityisesti vauvelin pidempi matka oli mennyt hyvin! Kuulostaa rohkaisevalle. Meillä on sitten ulkomaanmatka edessä, tosin vasta syyskuussa..
Hyvä MOOLI! Terdelle vaan! ;) Tekee varmasti hyvää käydä tuulettumassa..
QUEEN ¿ olipa kiva kuulla teistäkin! Toivottavasti ois ohimenevää nuo huonot yöt! Jaksuja!!!
Joskus oli muuten juttua siitä ässäilystä.. Rohkaistuin 3 vkoa sitten ja silloin ekan kerran kokeiltiin ja kivaa oli.. ;) Nyt on pari kertaa ässäilty ja täytyy sanoa että sitä on ollut ikävä. Itsestä vaan tuntuu niin oudolle kun kroppa on vieläkin ihan karseen näkönen (ennen niin lihaksikkaan reidet on ihan löysät, mahassa on lilluva pelastusrengas, raskausarpia vaikka muille jakaa sekä leikkausarpi).. Miestä ei kyllä kuulemma haittaa.
Meillä on huomenna aamulla Tiitiäisen kanssa lääkäri, jälkitarkastus. Saas nähdä miten paljon neiti on kasvanut. ;) Ja mulla on tsiljoona kyssäriä lääkärille, esim milloin saan alkaa tekemään vatsalihaksia jne. Heh. Ei tällä mammalla ole kiire jumppaan, ei ollenkaan. ;) LOL
Ok, nyt lepäilemään. Voikaa hyvin ja tulen sitten huomenissa kertoilemaan lääkärikuulumisia!
Mammis + Tiitiäinen[/color]
Ja heti täällä roikkumassa, vaikka itse tuota jakoa olin ehdottelemassa. No, mutta näinhän tän pitikin mennä. =) Kandi: aloiteltiin tuolla sellaista " isojen enskojen" pinoa eli 6kk-> Kun ei nää ÄDE aivot sulata liian paljoa informaatiota... ;o)
Mulla on varsinainen perheenäiti fiilis tänään: aamulla kun heräsin, niin pyöräytin marjapiirakan ja se oli valmis jo yhdeksältä. Sitten ollaan käyty kärrykerhossa (jonne se tortun vein) ja nyt Emmi nukkumassa, mulle ruoka tulossa ja notkun täällä odotellessani. Eipä olis ennen tullut kuuloonkaan, että leipoisin tuohon aikaan aamusta. Niin sitä vaan muuttuu...
Mykis kyseli meitin prätkästä. Tällä hetkellä niitä on vielä kaksi. Vanhempi on Suzuki GSFX 600 ja nyt tuo miehuksen uusi ostos on ihan pakasta vedetty Suzuki GSX (?) 1400. Mä oon ajellu tolla vanhalla, kun en uskalla uudella edes kokeilla, etten kaada sitä tms. Tuo vanhempi ollaan kuitenkin myymässä pois, kun on nuo vakuutukset niiin hirveet, ettei mun ajojen takia kannata moisia hintoja maksaa. Mikäs pyörä sun miehelläs on?
VaippaG: meillä käytetään ihan mitä milloinkin. Ihan alkuun käytettiin paljon Liberoja, nykyään Pampersia, Dailya ja Lidlin vaippoja. Ja siis noita kestoja kans, mutta kun Emmi nykyään kakkaa niin usein, niin en jaksa.
---------
Kävin välillä vähän evästämässä, niin taas jaksaa... =)
Noista klo 18 jälkeisistä tirsoista: meillä kans niitä harrastetaan aika-ajoin. On vaan pakko. Jos likka on kovasti valvonut, niin ei illasta tule mitään, jos ei nuku. Yleensä ei kyllä vaikuta yöuneen. Mutta kannattaa tietysti kuunnella omaa vauvaa, että miten vaikuttaa.
Poppikselle paljon voimia ja haleja!!! Toivotaan, että äitisi olo vielä kohenisi!
Moolille myös haleja!!!! Mä tiedän tuon tunteen, kun vauva vaan huutaa kipeää masua, eikä pysty nukkumaan. Emmillä tuota jatkui sen pari ekaa kuukautta. Kyllä ne oli pitkiä ne yöt, kun yritti kannella neitiä ympäri kaksioo ja saada oloa helpottumaan. Ja samalla yritti saada neidin hiljaiseksi myös sen vuoksi, että mies sais nukkua, kun aamulla piti töihin lähteä. Jos haluat kirjoitella enemmän ja kuulla meidän keinoista, niin laita vaikka mulle s-postia: La_My1975@hotmail.com
Olipas järkyttävä matka Hennalla ja Joelilla ollut - hui! Onneksi ei sattunut pahempaa!
No nyt tuo likka heräs, täytyy mennä...
Amy ja Emmi, huomenna 7kk