Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskat tiistaihin***

22.05.2007 |

[color=#8B008B]Hohhoijaa..

¿Pirteänä¿ jo hereillä.. Ajattelin aloittaa pinon kun kerran ollaan hereillä. Tosin kohelsin ensin pinon johon laitoin otsikkoon jotain ihan muuta kuin enskoja.. ;) Eiliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364377&p=1&tmode=1&smod…

Mammis[/color]

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Jospa osaisin jotain kynäillä.. Meillä on kyllä viime aikoina nukuttu aika hyvin. Siis neiti nukkuu illasta (alkuyö) ensin n. 5h ja sitten about 3h pätkiä. Nyt kyllä äkisee tuossa rintarepussa, unettaa mutta ei halua sängyssä paapia.. Siirrän hänet sitten tovin päästä sänkyyn kun Nukku-Matti on noutanut. :)

Eilinen miehen vapaapäivä meni mukavasti puuhaillessa. Käytiin kauppareissu koko perheen voimin ja sitten sain imuroitua ja luuduttua koko huushollin, pyykättyä ja muutenkin järjesteltyä. Miehen äiti kävi ¿vaippoja vaihtamassa¿ ¿ kuten hän itse ilmaisee ¿ ja yksi kaveri piipahti myös kylässä. Tänään sitten nyhjätäänkin kotosalla koko päivä ¿ sopivan kurja ja sateinen keli ulkona. Illalla mies lupasi tulla töistä & salilta niin että pääsen vaikkapa fillarilla huristelemaan. ;)

Vai lähti PI-Kin mies 3 päiväksi keikalle. Te ootte sit Artun kans kahdestaan. Miten oot jaksanut tommosia pätkiä kahden vauvan kanssa? Itsestä tuntuu että on pakko saada välillä neiti jonkun muun syliin, joten yksikin päivä + yö = vuorokausi yksin tuntuu tiukalle..

HAN ¿ täällä kans sama onkelma noiden vanhojen vaatteiden suhteen, paidat siis rintavarustuksen kasvun takia vähän piukeita.. ;) Mies ei kyllä valita. Heh. Onneksi nyt on kaupoissa TOSI kivoja kuteita tarjolla. Ajattelin itsekin shopata, mutta kyllä nyt on rahatilanne sen verran tiukka että parempi pysyä poissa kaupoilta.

POPPIS ¿ tiedän tunteen, siis että on kurja jättää läheistä sairaalaan.. Mun mummohan (joka on mulle kuin toinen äiti, hoiti mua monta vuotta pienenä) on ollut sairaalassa pitkäaikaisosastolla vuoden vaihteesta lähtien. Sissinä asui siihen asti omassa kodissa yksin (kodinhoitajia kävi pari kertaa päivässä), mutta kaaduttuaan meni sen verran huonoon kuntoon ettei enää yksin pärjää. Sinänsä ihan ymmärrettävää kun on jo 97v. Mutta SU kun hänelle sanoimme heipat, tuntui NIIN KURJALLE! Eihän siellä sairaalassa voi olla mitenkään mukavaa.. :( Mut jaksuja sinne teille!!!

TIKRUlla ja Ronsulla oli sitten ollut vähäunisempi päivä. Samma här. Neiti nukkui vain about 1h kauppareissulla turvakaukalossa ja sitten iltapäivästä n. 30min omassa sängyssä (ehdittiin peräti syödä miehen kanssa rauhassa).. Onneksi kuitenkin sitten oli hyväntuuliinen ettei itketty juuri ollenkaan. :)

BURDE pääsee Thaimaaseen marraskuussa!!! WOW! Me ollaan suunniteltu sinne matkaa jo 2 talvena, mutta mennyt mönkään.. Siellä on varmasti ihanaa ja jos teillä lähtee sinne muutakin perhettä niin on kiva kun on lastenhoitajia enemmänkin. ;)

KANDI & Noel olivat aloittaneet kiinteiden maistelun. Ihanalle kuulosti sun kuvailut linnunpoikasesta.. ;) Siitä lihasta tuli mieleen, mulla on 2 kaveria jotka ensin mietti etteivät anna punaista lihaa (itse eivät myöskään syö), mutta päätyivät sit kuitenkin antamaan ja olivat molemmat tyytyväisiä päätökseen. Toki kanasta, kalkkunasta & kalasta saa jo runsain mitoin kaikkea ¿tarpeellista¿.

MAKKARA ¿ Nakin neuvola meni sit hienosti! Ja piikitykset kans. Mun täytyy varmaan kans hankkia mies mukaan, tuntuu niin pahalle ajatella että mun pientä piikitetään etten varmaan osaa olla tarpeeksi rauhallinen..

KESIS ¿ kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! IHANA nimi, Lenni Eemeli!!! :))) Joko Lenni on 7 vkoa?!? APUVA! Meilläkin kummasti nuo viikot vaan lisääntyy..

Ja IIDA-LINNEAkin pääsi piipahtamaan palstalla! Kiva kuulla että teidän vauva-arki sujuu.. Meilläkin oli aluksi niitä tissimaratooneja, mutta nyt ne on jo tasoittuneet. Esim, eilen neiti söi & nukahti 21.30 ja heräsi 2.00. Söi ja jatkoi uniaan ja heräsi about 6.00. Vaihdettiin vaipat ja syötiin, nyt tuhisee rintarepussa.. Musta on kyllä ihan käsittämätön ajatus että neiti nukkuis 10h putkeen. Miten semmonen ois mahdollista??? ;)

VaippaG: meillä käytössä Pampers tai Libero 3-6kg vaipat. Meillä on kyllä tähän asti vaihdettu yölläkin vaipat silloin kun on syöty, mutta se johtunee siitä että sitä sinappia on ollut joka vaipassa enemmän tai vähemmän.. ;) Viime yönä kyllä jätin klo 2 aikaan vaihtamatta kun neiti heräsi ekan rupeaman jälkeen syömään.

Jep, nyt jotain aamupalaa laittamaan!

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
2/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin laitteleen kuvia nettiin.. Saapi kurkkia http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/

Mammis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkästä aikaa pääsee kurkkaamaan tänne. Meillä on taas nämä sivut jumittaneet ja muksun kanssa ei jaksa venailla yhden sivun latausta tunteroista.

Mulla on aika kymmeneltä silmälääkärille. Rattoisa kyynelkanavan tulehdus. Päsyttelin suoraan yksityiselle. Vielä periaatteellisena opiskelijana pääsisin samaiseen paikkaan ilmaiseksi YTHS:n kautta, mutta ei muksun kanssa ole mitään asiaa odotella ensin pääsyä sairaanhoitajalle, sitten lääkärille ja vielä kertaalleen silmälääkärille. Imetys on sellaista taistelua kerta, että sitä ei julkisesti suoriteta :( Yö on kyllä mennyt ihan plörinäksi. Meillä neiti ei tätä nykyä nuku enää kuin kaksi tuntia kerrallaan ja ensimmäisen heräilyn jälkeen meikän naamaa jomotti siihen malliin että valvoin ihan suoriltaan seuraaviin syöttöihin. Eli hurjilla puolentoistatunnin yöunilla mennään :( Tyttö nukkui vielä joku aika sitten neljääkin tuntia putkeen ja aloin ahnehtien odottaa unien pitenemistä, joten näinhän siinä sitten kävi.

Nojaa, päivän kitinäannos on aloitettu. josko sitä kerkiäisi sitten iltasella kurkkimaan paremmin!

Coltsfoot ja Muksu about 1,5 kk

Vierailija
4/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Meillä Sampo näyttäis tänäkin aamuna nukkuvan pidempään! :O Mikähän sitä vaivaa?! O.o :D No ehkä se tosiaan ottaa takaisin sitä, kun ei eilen nukkunut paljon yhtään päiväunia. Tai mitä lie. Jos se alkais säänöllisesti nukkumaan jotain 11h yössä niin vois alkaa yrittää laittaa poikaa unille vähän aiemmin illalla. Mutta vielä en uskalla ottaa sitä riskiä, että pistäisin poitsun unille kasilta ja aamu alkais sitten viideltä :/ Nautin siitä, kun saan nukkua edes seiskaan asti.

COLTSFOOT, kiva kuulla sustakin! Harmi vain, ettei ollu ihan niin kivoja kuulumisia sulla :/ Toivottavasti tuo pienokaisen yöhulina on vain väliaikaista! Meillä aika paljon vaihtelee öiden laatu. Ei meillä syödä kuin korkeintaan kolmesti, mutta välillä poika on niin levoton ja potkii mua (nukutaan siis perhepedissä) että heräilen vähän väliä siihen :/ Viime yönä poju simahti kympiltä, söi ekan kerran ennen kahta, tokan kerran hieman neljän jälkeen ja kolmannella kerralla vähän ennen seiskaa. Välillä hirmu levoton. - Toivottavasti saat silmän kuntoon pikapikaa!

Joo, tällaista täällä. Levotonta, mutta söinkin eilen pitkästä aikaa suklaata :) Nyt se Sampo jo heräsikin. No, nukkui se silti tavallista pidempään. Pitää mennä, myöhemmin uudelleen.

Han ja Sampo 3,5kk+[/color]

Vierailija
5/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Lähdetään Artun kanssa kohta Prismalle pyörimään, niin pikaisesti vaan MAMMIKSELLE:

En mä varmaan muuten kestäiskään tätä kahden oloa, jollei Arttu olis noin taivaallisen kiltti ja ihana poika - itkee vaan, jos ehtii tulla kova nälkä, ja illalla ennen nukkumaan menoa sellasta väsy-kitinää. Muuten tyytyväisenä naureskelee :) Ja mulla on niin paljon apuja tässä lähellä (suurimpana appivanhemmat, jonne Artun voi viedä melkein koska tahansa), joten jos hätä/väsy iskee itelle, niin ei oo kuitenkaan pakko selvitä yksin. Mutta on se vaan ihanampaa, kun se mies on kotona... Ihan jo seuran vuoksi, mutta eilinenkin oli niin huvittava päivä: Arttu nukkui 5 pienet päikät (tai yhet oli 2h), ja muuten se oli melkein koko ajan sylissä... *huh huh* Ainoastaan suihkussa käynnin ajan ja siitä n.30min oli sitterissä, muuten oli sylissä, kun kattelin telkkaa ym. Ja kun jätkä painaa jo varmaan sen 7kg, niin ei sitä jaksais enää yksin koko päivää kantaa... Ois se varmaan sitterissäkin enempi viihtyny, mutta en raaskinu laittaa sitä siihen, kun oli niin ihana katella sen hymyilevän siinä sylissä =) Joten kyllä se vaan on ihana, että on se mies arkea jakamassa! Kaikin puolin. Mutta muutama päivä vielä siis selvitään Artun kanssa ihan OK.

Tuli muuten mieleen, että onkohan Artulla joku kasvupyrähdys taas menossa, kun se eilen söi vielä normaaliakin enempi, ja tosiaan nukku 5 päikkärit!?! (Norm. nukkuu kolmet - yhdet pitkät ja kahdet minit.)

Mutta joo. Palaan kommentoimaan muille myöhemmin. Nyt pukemaan! (Hesen hampurilainen kiiltaa jo mun silmissä ja kuola valuu pitkin poskia....... =D Tätä ne miehen keikat tietää...täytyy " lohduttaa" itteään kaikilla herkuilla...)

Pi-Ki ja Arttu 11+vkoa

Vierailija
6/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green)hih hih hiiiiii..... Vähänkö oon väsyny, kun aloin itekseni nauraa äskesen viestini alkua... Pi-Kin pika-huomenet...heh heh hee... Pi-Ki pika.... Pi-Kin pika... *reps* Kyllä mulla taas on omaa kivaa... Nyt meen... =D

Vierailija
7/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Ja nyt vasta naurankin! Piti sitten toi väri-juttukin sössiä... =) Löytysköhän sieltä Prismasta mulle uusia aivoja......................... hehehheheheh......

Vierailija
8/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Hitto kun pitäis varmaan olla 24/7 siellä sairaalassa..Ne hoitajathan sano, että nyt ne katsoo niin kauan, että mama varmasti ottaa lääkkeet, mutta löysin niitä taas lattialta..=/ Kai se jemmaa ne kielen alle tai jotain ja sylkee sit pois..Se on vähän harhainen ja kuiski mulle, että häntä yritetään tehdä hulluksi ym..=( Mä mietin jaksanko ollenkaan mennä tänään ja pelkästä ajattelusta tuli jo huono omatunto..piuh..=/

Emiliina pyörii jo koko puuhiksen ympäri peruuttamalla! =D Tuolla se nytkin potkiskelee itseään eteenpäin (tai taaksepäin siis =D) lattialla..=) Kääntyilemisestä se ei kyllä oo vieläkään oikein innostunut..harjoteltiin eilen vähän, mutta ei kai sillä kiirekään ole?

Mulla on kyllä vähän haikee olo, että meidät alle vuoden ikäisetkin jaettiin..Oli niin hyvä kun oli niitä kokeneempia joilta kysellä ym. Kun mä oon niin huono ' vieraileen' pinoissa kyselemässä..äh..en osaa selittää..tyhmä poppis..=)

Mitenkäs kandin ja Noelin rokotus? Onko poika pahalla tuulella vielä? Vi oliko tää toinen piikki helpompi?

Makkara: muakin huvitti teidän konttaukset..=) Ja hienosti nakki kasvaa! =) On mulla sisar Järvenpäässä (+ 3 sisarpuolta joista ei puhuta..=))..soitinki sille eilen ja tuli paha mieli siitäkin kun se huolestu ja alko vähän itkeen puhelimessa..ja kun se ei pääse nyt käymään täällä ym. =/ paha poppis-sisko..=/

Kesiksen pojalla ihana nimi kyllä! =)

Han: meillä on kyllä samanlaiset nukkujat =) emiliinakin nukku päikkyjä eilen jotain 1,5h yhteensä..ja se iltasin menee nukkumaan vasta joskus 22-23..joskus nukahtaa aiemmin ku aletaan nukuttamistankkaus joskus 19.30, mutta se nyt on sellasta..=D Kyllä se välillä sit nukahtaa jo klo 20 kun on tarpeeksi monta päivää riehunut yökukkujana..=)

Jostain luin, että klo 18 jälkeen ei sais enää päikkäröidä..joko se tän ikäisiä koskee vai vasta vähän vanhempia? Emiliinakin ottaa yhdet 20-40minsan torkut vielä illalla..

Meille muuten sanottiin sairaalassa, että vaippoja ei sit vaihdella yöllä ja kun toi meidän neito ei koskaan oo kans valittanut vaippojaan niin ei sit olla vaihdettu..kyllä varmaan vaihtaisin jos tyttö siihen heräis ja valittais siis..=)

C: toivottavasti pääset pian tulehduksesta! Ja varmaan noi yösyötöt kerkii vielä vaihtua monta kertaa eli kyllä niitä pidempiäkin unijaksoja taas pian tulee..=)

Nyt on pakko mennä kun tyttö on peruuttanut jo matolle ja on tyytymätön..=)

Hauskaa tiistaita!

t. poppis ja Emiliina 3,5kk+

Vierailija
9/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähillä unilla mennään täälläkin. Viime yönä poitsu valvoi yhteen kyytiin viisi tuntia, kunnes suostui nukahtamaan hurjaksi 1½ tunniksi ja taas syömään. Siitä taas kitinää reilun parin tunnin ajan ja taas unta 1½ tunniksi. Tuo eka pitkä valvomispätkä meni pitkälti vain tissi suussa ollessa. Sitten juuri kun oli nukahtamaisillaan niin vaippa fuskasi ja kaikki vaatteet märkänä. Siitähän seurasi sitten taasen huutokonsertto. Ja tuokin tapahtui kaksi kertaa. Joten MOOLIlle tsempitystä kanssa niiden yöunien vähyyden ja imetysten kanssa. Ja I-L:lle myös. Samassa jamassa ollaan¿Täytyy vain koettaa ajatella positiivisesti, että lyhyt aikahan tämä on. *huoh*

PIKI on kanssa reissuleskenä. Musta tuntuu, että nämä pari ensimmäistä viikkoa olen myös pitkälti yksin hoidellut poitsun. Mies kun vasta eilen aloitti isyysloman ja vielä nämä pari päivää tästä joutuu olemaan koulutuksissa. Tuossa parin viikon aikana mies oli töiden vuoksi yhdessä välissä oikeastaan 4 vuorokautta poissa. Tosin yhden yön kävi nukkumassa, mutta kun aamusta piti taas lähteä töihin viiden aikaan (ja tuli puolen yön aikaan) niin eihän siitä kovin kummoista apua vauvan hoitoon ollut. Itsekin on kyllä harmitellut, kun ei ole pystynyt olemaan niin paljoa kotona kuin olisi halunnut, mut jospa se tästä nyt korjaantuu.

Ihmeen hyvin sitä on kyllä vielä itse jaksanut, vaikka tosiaan kaikki on nyt ollut itse tehtävissä. Meillä kun ei täällä asu ketään lähellä ketään sukulaisiakaan, jotka olisivat sitten seurana. Ja tällä hetkellä kaikki ystävätkin asuvat kauempanan..

Eilen käytiin vauvan kanssa koulussa synnytyksen hoito ¿tunneilla. Jotenkin tuntui erilaiselta kuunnella nyt synnytyksen hoitoon liittyviä asioita kuin ennen omaa synnytystään. Ehkä sitä on saanut uudenlaista näkökäntää asiaan. Tänäänkin olisi ollut heti aamusta 4 tuntia, mutta jostain syystä en jaksanut lähteä kouluun. Täytyy katsoa joskos huomenna päästäisiin. Jos vaikka isä hoitaisi sen ajan.

Jahas maitotankkeja kaivataan.

-Ninca ja pikku herra 2vk 4pv-

Ai niin, kuinka kauan teillä kesti verinen jälkivuoto? Mulla nimittäin edelleen riittää vuotoa samaan tyyliin kuin menkka-aikana ja jotenkin tuntuu että vois jo loppua tai ainakin vähentyä.

Vierailija
10/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poppiupau:

Mulla on kyllä vähän haikee olo, että meidät alle vuoden ikäisetkin jaettiin..Oli niin hyvä kun oli niitä kokeneempia joilta kysellä ym. Kun mä oon niin huono ' vieraileen' pinoissa kyselemässä..äh..en osaa selittää..tyhmä poppis..=)

kyllä me käydään täällä vaklaamassa ja kommentoimassa. Ja reippaasti vaan kysymään, jos joku mieltä vaivaa!

Jostain luin, että klo 18 jälkeen ei sais enää päikkäröidä..joko se tän ikäisiä koskee vai vasta vähän vanhempia? Emiliinakin ottaa yhdet 20-40minsan torkut vielä illalla..

Mä oon vasta nyt puolen vuoden ikäisenä ruvennut pitämään kiinni tuosta säännöstä, enkä aina nytkään. Esim. eilen typy nukkui seiskan jälkeen viimeiset päikkärit, kun ei suostunut oikein aiemmin kunnon unille. Meni kyllä sit ihan kiltisti normaaliin aikaan yöunille ja nukkui hyvin yönsä. Eli ihan vaan omaa vaistoas seuraat, kyllä sä Emiliinan tunnet ja tiedät millon hän tarttee vielä pikkupäikkärit ennen yöunia!

-Osse ja päikkäröivä typykkä 6kk+

Vierailija
11/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]POPPIS, minä en oo kuullut tuollaisesta säännöstä, että ei sasi nukuttaa klo 18 jälkeen. Varmaan siinäkin se maalaisjärki sanoo, mikä on hyväksi. Jos lapsella menee yöunet kokonaan sen takia, että nukkuu liian myöhään viimeiset päikyt, niin sitten tietenkään ei kannata. Meillä tosin on sillä tavalla ollut joskus, että jos ollaan yritetty jättää iltatorkut pois, että poju nukahtais vähän aiemmin, niin hän on ihan sairaan väsy ja pahantuulinen ja monesti kun on yliväsynyt, niin yöunille nukahtaminen siirtyy vielä tavallista myöhemmäksi! Sampon päiväuniajat on vähän huonot, mutta en oo vielä jaksanut alkaa rukkailemaan niitä, kun pääasia on, että poju kuitenkin nukkuu edes vähän niitä päikkyjä :)

Han[/color]

Vierailija
12/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Osse: ihanaa, että käytte vielä täälläkin! tuli taas heti ' turvallisempi' olo..=) äh..edelleen tyhmä-poppis..=D

Ninca: mulla kesti se hiton jälkivuoto suunnilleen pari kuukautta..se alko väheneen, mutta aina vaan jakso jotain tiputella..meinas mennä jo hermo niiden siteiden kanssa..=) mä olin ihan varma, että ei lopu ikinä..=)

Han: mä pystyin ennen luottaan siihen, että ainakin vaunuissa nukkuu ne pidemmät päikyt, mutta nyt on mokoma alkanut sielläkin heräileen suunnilleen tunnin kuluttua..höh. =/ Ei kyllä itke tms., mutta köllöttelee siellä silmät auki ja katselee maisemia sen verran ku näkee sieltä..=) Tulee äiskällekin vähän sellainen no-mitä-mä-turhaan-näitä-sit-kahta-tuntia-lykin-fiilis..=) Eiköhän se siitä taas..=)

t. poppari

Vierailija
13/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kertomaan nyt kun alkaa olemaan hieman helpottanut shokkitila. Pystyy tässävähän aikaa rauhassa istumaan. Nyt en kyllä kommentoi, ei ole pystynyt edes keskittyä lukemaan tän tapahtuman jälkeen.

Meille tosiaan sattui lauantaina aivan kamala tilanne.

Olin menossa bussilla 550 Itäkeskukseen ostoksille Joelin kanssa. Työnsin sit vaunut bussiin sisään, ja jäin ite siihen vaunupaikalle istumaan. Bussikuski tästä suuttui, sanoi ettei vaunujen kanssa saa istua,vaan siinä vieressä pitää seistä ja pitää vaunuista kiinni. Ilmoitin sit kuskille takaisin, kun rupesi vaatimaan bussilipun hintaa, että ollaan varmaan satoja kertoja käytetty kyseistä linjaa, ja IKINÄ ei oo tullu vastaavaa tapausta. Huutli sit vielä muutaman kerran, että " pidä nyt kunnolla niistä vaunuista kiinni" ja " voitko sä pitää vaunuista" . Kyseessä Brion vaunut (2,5 vuotta vanha malli, niillä " vanhoilla" renkailla) jotka on testattu, ettei pahimmissakaan mutkissa edes kunnolla heilahda. Aikansa huudeltuaan kuski ei enää jatkanut ja aattelin, että josko nyt saatais jatkaa matkaa rauhassa. Mut sit tulikin se pahin asia. Suht jyrkässä käännöksessä kuski painoi kaasun pohjaan, ja vaikka pidin siitä sivusta vaunuista kiinni, vaunut kaatui. Ette usko mikä järkytys siinä tuli. Vaunuista irtosi kuomu, jonka onneksi sai takasin, ei ollu menny rikki mitään. Ja Joel vaan nukkui. Ei onneksi ees huomannu. Kun vaunut oli kaatunut, olin niin paniikissa, että hyvä kun sain ne nostettua ylös, saatika et olisin uskaltanut nostaa lapsen vaunuista ja katsoa onko se kunnossa, kädet ja jalat kun tärisi niin, että hyvä kun itsellä taju pysyi. Kukaan ihminen ei edes trjoutunut auttamaan, saatika että olisivat edes kauhistelleet kuskin käytöstä. Huutelivat vaan, että " katos nyt, kun ei totella kuskia, noin käy! ihan oma vikas." Se tuntui niin kamalalta, hyvä että uskallan enää bussia käyttää. 550 on ainakin linja johon en enää astu. Ja sitä vielä kehutaan niin turvalliseks ja lapsi sekä vanhus ystävälliseksi.

Nyt kun olen saanut tätä vähän purkaa, lähdetään neuvolaan ja samalla käyn ite näyttämässä kättä lääkärille, on kai jännetupintulehdus.... :/

Henna ja Joel kohta 3kk

Vierailija
14/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]POPPIS, meilläkin nukyään aika vaihtelevalla menestyksellä nukutaan vaunuissa :/ Ennen kyllä veteili sikeitöä ihan mukavasti siellä, mutta nyt... Noooh, ehkä tää on joku vaihe :)

HENNA, tosi törkeää käytöstä bussikuskilta! Jumalauta, että piti oikein päästä todistamaan, että " kyllä käy vahinko jos ei pidä kiinni!" . Siis siinähän se kuski vaaransi tahalleen vauvan terveyden! Aivan kauheaa! Nyt teet heti jonkun valituksen, tuo on aivan liian törkeää käytöstä asiakaspalvelualan ihmiseltä!!!! Ja varsinkin kun tahalleen yritti vaarantaa vauvan terveyttä VAIN todistaakseen olevansa oikeassa! Tommosia ei sais päästää liikenteeseen![/color]

Vierailija
15/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: Juu älä hätäile, kyllä me täällä poikkeillaan. ;) Ja multa kans sama vastaus ku Osselta siihen uni juttuun... siis olisin melkeen prikulleen sanasta sanaan kirjottanu iteki, ni en viitti toistaa. =)

Henna: Siis yhdyn Hanin sanoihin! Ihan JÄRJETÖNTÄ toimintaa siltä kuskilta!!! Ilman muuta teet asiasta valituksen ja kirjotat johki lehteen!!!! Siis pöyristyttävää tommonen!!!! Kyllä tampereella ainaki saa istua jos on rattaiden kanssa liikenteessä. Ja siis USKOMATONTA, että tolla tavalla käyttäytyy. Siis siinähän olis oikeesti voinu sattua TOSI PAHASTI!!! Mä varmaan alkujärkytyksen jälkeen olisin käyny tempasee turpiin sitä kuskia. :D Ja ihme porukkaa kyydissäkin, ku tolleen sanoovat! ARGH! Mut onneks vauvalle ei käyny mitään!

Burde ja heidi 8kk

Vierailija
16/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä, onko alle 1v. nyt kahdessa pinossa?! Mihinkäs me kuulutaan? Meneekö 6kk raja? Miten mä olen missannut tän ihan kokonaan?

Henna, tosi kauhea tilanne! Mua rupesi oikein kylmäämään kun mietinkin tuollaista. Onneksi vauvat on tosi sikeäunisia ja sitkeitä kavereita, eikä ne helpolla satuta itseään. Mäkin suosittelen valituksen tekemistä, on eri asia kaasutella niin et aikuinen kaatuu kun et vauvanvaunut kaatuu. Ymmärrän et kuskia otti päähän, mut se on asiakaspalvelualalla eikä se voi ruveta demonstroimaan et " näin käy jos hullu kuski kaasuttaa kurvissa" ..!

Meillä oli se neuvola eilen, ja taas tuli rokotuksesta oireet. Noel nukkui sen vakio 10h sijasta 13h viimeyönä, ja aamulla herätessä oli lämpöä. Eilen ei vielä ollut kiukkuinen, nyt on sitäkin. Viimeksi jatkui kaksi päivää, saa nähdä onko nyt sama juttu.

Kasvua oli tullut tosi vähän, Noelilla on kai notkahdus nyt. On ilmeisesti aika yleistä et jossain vaiheessa tulee. Tosin pituuden suhteen terkka epäili et tuli mittausvirhe, kun olisi muka vaan sentti tullut, vaikka kk sitten mahtuneet vaatteet kiristää jo. No, ensi kuussa selviää sitten oliko kysessä notkahdus vai joku muu kasvun hidastuminen. Mutta mitään huolta ei kuulemma ole, eikä niitä kiinteitäkään tarvitse päivitttäistä maistelua tiuhempaan antaa.

Unista on ollut puhetta. Noel nukkuu yleensä sen kymmenen tuntia, riippumatta monelta menee nukkumaan. Yleensä joko 20-06 tai 21-07, joskus harvoin myös 22-08. Noel on jättänyt ne viimeisimmät päikkärit pois, eli nukkuu yleensä viimeisen pätkän (n. 45min) joskus viiden maissa, ja sitten valvoo yöuniin saakka. Yleensä vika valvominen on reilut kolme tuntia, sitten yöunille. Ainut huono puoli on se, että jos Noel menee kasin aikaan nukkumaan, se heräilee puolen tunnin välein illasta. Jos se taas menee kymmeneltä nukkumaan, se nukahtaa saman tien kunnon sikeään uneen. Mutta sitten mulle ei jää yhtään omaa aikaa, joten mielummin laitan sen jo kasin-ysin aikaan nukkumaan.

Niin ja yöllä syödään useimmiten kaksi kertaa: joskus kahden maissa ja sitten aamuyöllä. Paitsi aika usein poika herää keskiyöhn lääkkeenantoon, jolloin tulee kolmas yösyönti.

Mä voisin lähteä pesemään uusia perunoita. Nam!

Kandi & Noel 5kk

Vierailija
17/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta Hennan jutusta, et mieti jos joku mummo olisi kaatunut, niin siinä olisi ollut heti monta ihmistä auttamassa. Mut kun on nuori äiti, niin vaan syyllistetään sitä! Ei kukaan sanois vanhukselle et " oma vikas" ..! Eikä millään pahalla vanhuksia kohtaan, mut vauvat nyt on vielä avuttomampia! Ja kirjoita ihmeessä lehteenkin siitä, on sen verran törkeä tapaus et sietäis saada julkisuutta.

Vierailija
18/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nousi karvat pystyyn kertomastasi! Siis todella törkeätä! Ihan oikeasti, otat vaikka ytv:n kautta yhteyttä ja annat ehdottomasti palautetta ja VAADIT että asia selvitetään! Kuski teki ton ihan tahallaan! Ja järkyttävää että kukaan matkustajista ei reagoinut ja auttanut.

Tottakai saa istua, lapsen saa ottaa vaikka rattaista pois ja mennä istumaan, ja silti matkustaa ilmaiseksi.

Siis oli kyllä niin törkeä juttu, hitto että suututtaa! Vastuuseen tollaset idiootit tekemisistään, ehdottomasti ilmoitat tapahtuneesta! Kuski vaaransi tahallaan sinun ja vauvan terveyden ja jopa hengen. Onneksi selvisitte ehjin nahoin, varmasti olet todella järkyttynyt.

NapNap (taaperopuolelta vierailulla...)

Vierailija
19/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä bussikuskilta tuollainen. Suosittelen valituksen tekemistä. Mietin vain, että jos olisitkin noussut seisomaan ja siten kuski olisi kiihdyttelyt. Eihän siinä välttämättä olisi aikuinenkaan ihminen pysynyt pystyssä vaan olisit mennyt vaunujen kanssa nurin. Siis jos kuski olisi halunnut näyttää vielä vauhtiaan. Samaten kanssamatkustajat ovat olleet kyllä töykeitä. Ehdottomasti valituksen paikka! Ei ainakaan se kuski ansaitsisi vuoden bussikuskin titteliä..

Vierailija
20/27 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ihan pasmat sekasin täälläkin tuosta Hennan kokemuksesta! JÄRKYTTÄVÄÄ!! Voin hyvin kuvitella, et olisin itse alkanut varmaan itkemään ihan täysillä... Kuten Nincakin pohti, niin mulla tuli kans heti mieleen että mitä jos sä olisitkin seisonut?! Siinähän olis varmaan käynyt pahemmin!! Huh sentään. Mä ainakin aina istun kun vaunujen kans mennään bussissa, yleensä pidän kevyesti toisella kädellä kiinni vaunuista.

Pää ihan tyhjä nyt kun kelasin vaan tuota juttua...

Nakki nukkuu ulkona, mä varasin äsken itselleni lääkäriajan ens viikoksi kun on taas nivustaipeen patti kasvanut ja aristaa :( Vähän pyörii mielessä kaikenlaisia kauhukuvia, mut yritän olla ajattelematta asiaa...todennäköisestihän se on joku ihan vaaraton hommeli vaan.

Makkara & Nakki 3kk+