Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35v lapseton sinkku, ja ahdistaa törmätä tuttuihin, kun oma elämä ei etene

Vierailija
17.07.2026 |

Olen 35v ja aina halunnut kovasti lapsia. Oma elämä ei kuitenkaan mennyt niin kuin toivoin, ja nyt perheettömyys syö sisältä vuosi vuodelta enemmän.

On todella vaikeaa nykyisin törmätä tuttuihin (opiskelijakaverit ym.) ja vaihtaa kuulumisia, koska omassa elämässä ei ole tapahtunut juuri mitään viiteen vuoteen. Muut saavat lapsia, menevät naimisiin, ostavat taloja jne., ja itse asun samassa asunnossa vuodesta toiseen ilman mitään parisuhteen tapaista. Töissä toki käyn, ja vuosi sitten löysin harrastuksen, jota rakastan, mutta muiden kuulumisien suhteen nämä ovat vähäpätöisiä.

Opiskelijana itselläni oli vientiä, ja tiedän usean ihastuneen minuun. Seurustelin pitkään itselleni tosi rakkaan ihmisen kanssa, mutta se päättyi vuosia sitten. Olin sen jälkeen todella rikki. Luulin, että kyllä vielä lähempää kolmekymppiä voi löytää jonkun ihanan, mutta nyt olen huomannut, että ei se menekkään niin.

Huomaan, että osa opiskelukavereistani on hieman ivallisia siitä, että en löydä puolisoa. Exäni on jo aika päivät sitten löytänyt uuden, mutta itse en ole edes seurustellut kenenkään kanssa, koska sopivaa ei tule vastaan. Käyn paljon kaikkialla, ja juttelen ihmisten kanssa, mutta kiinnostavia sinkkuja ei tule vastaan.

Nykyisin kuulen jatkuvia vauvauutisia kaikkialta, jopa heiltä jotka vannoivat olevansa vapaaehtoisesti lapsettomia aina. Näiden uutisten kuuleminen on vaikeaa, mutta tietysti onnittelen jne. Kotona sitten romahdan lattialle itkemään.

Oman lapsen kaipuu on valtava, että sitä on ehkä muiden vaikea tajuta. Voisin hankkia lapsen yksin, mutta toivoisin puolisoa ihan hirveästi. Pari päivää sitten melkein pillahdin itkuun, kun näin isän pitävän pienen tyttärensä nukkea kainalossa. Tajusin, että itse en ole koskaan tuossa asemassa, että multa löytyisi puoliso, joka pitäisi huolta yhteisestä lapsestamme.

Mulla on tulossa reilu kuukauden päästä juhlat, jossa tulen törmäämään useisiin tuttuihin. Ahdistaa jo valmiiksi, enkä tiedä mitä tekisin. On ihanaa jutella heidän kanssaan niinkuin ennen vanhaan, mutta samalla on hirveä alemmuuskompleksi, ja oma elämä tuntuu ontolta.

Onkohan kellään mitään lohduttavia sanoja tai ehdotuksia mitä tekisin? Nyt jos koskaan kaipaisin niitä!

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka löytäisit kumppanin, kukaan ei voi luvata, että saisit onnellisen parisuhteen. Valitettavsn monesta miehestä ei ole isäksi lapselle, vaan sulla on yhtäkkiä kaksi lasta passattavanasi. 

Jos lapsi on sulle tärkeä ja sulla ilmeisesti on mahdollisuus itsenäiseksi äidiksi, niin lähtisin sille tielle.

Tämä pätee myös naisiin ja AP on selvästi yksi näistä naisista, jotka eivät sovi äidiksi. Hyvä vaan, että luonto korjaa tällaiset pois.

Vierailija
102/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä jo annatte pillua jollekkin kusipäälle ihan oikein teille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se peli ole välttämättä vielä pelattu. Paljon toki riippuu omasta hedelmällisyydestäsi, jota ei kukaan voi taata ennen kuin kokeilet raskautumista. Mutta puolison voit kyllä vielä löytää ihan hyvin, kun lähdet vaan aktiivisesti etsimään avoimin mielin. Minäkin erosin 30-vuotiaana eksästäni, joka roikotti minua 8 vuotta suhteessa ja kihloissa ennen kuin tunnusti, ettei haluakaan lapsia tai avioliittoa. Löysin kuitenkin aivan ihanan miehen ihan tinderin kautta ja nyt 34-vuotiaana olen naimisissa ja esikoinen syntymässä ihan just, laskettu aika ensi viikolla. Eli kyllä se vielä kolmenkympin jälkeenkin voi onnistua, ei vaan pidä jäädä hukkaamaan aikaa eikä surkuttelemaan. Eikä missään nimessä pidä tuhlata aikaa mihinkään pelureihin tai "ehkä sit joskus"-miehiin, vaan avoimesti kertoa perhehaaveista jo alussa ja etsiä sellaista miestä, joka toivoo samaa. Näin itsekin tein ja toisilla treffeillä jo mieskin kyseli multa että millaista elämää haluaisin, haluanko lapsia jne.

Vierailija
104/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on katalogi täynnä miehiä joista valita ja silti valittavat 

No, anna niitä konkreettisia vinkkejä sitten, jos se on niin helppoa: mistä löytyy kunnollisia, raittiita, mukavia, luotettavia sekä positiivisen, tasa-arvoisen asennoitumisen omaavia poikamiehiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan ja perustamaan perheen sekä olemaan aktiivisesti isä lapselleen? 

Niitä on Suomi pullollaan mutta vain pitkät ja komeat saa mahdollisuuden, ja heillä taas on niin paljon vientiä etteivät ehdi sitoutua. Et ikinä antaisi tavismiehelle mahdollisuutta. Ja ongelma täällä on oikeasti se että AP on 35v eikä 25v. Biologinen kello tikittää liian kovaa eikä ehdi tutustua enää kunnolla kun pitäis laittaa muksut tulemaan. Nykyään tämä on jo epidemia kun naiset (ja osa miehistä) menee ura ja kiva edellä kunnes jatkuva työnteko ei olekaan kivaa ja haluaa sittenkin perustaa perheen. 

Yhteenveto: ei ollenkaan niin helppoa kuin pilkallisissa katalogi-heitoissanne esitätte.

Ap:n ei silti kannata heittää kirvestä kaivoon. Periksi voi antaa vanhempanakin ja suunnata energiansa sitten johonkin muuhun.

Vierailija
105/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, anna niitä konkreettisia vinkkejä sitten, jos se on niin helppoa: mistä löytyy kunnollisia, raittiita, mukavia, luotettavia sekä positiivisen, tasa-arvoisen asennoitumisen omaavia poikamiehiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan ja perustamaan perheen sekä olemaan aktiivisesti isä lapselleen? 

Sinä kävelet tuollaisen miehen ohi joka päivä kymmenen kertaa. Ongelma onkin se kohtaaminen ja vastavuoroinen kiinnostus. Ei se, että nämä miehet olisivat jotenkin harvinaisia.

Vierailija
106/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kävelet tuollaisen miehen ohi joka päivä kymmenen kertaa. Ongelma onkin se kohtaaminen ja vastavuoroinen kiinnostus. Ei se, että nämä miehet olisivat jotenkin harvinaisia.

Miten ap voi sellaisen löytää? Kadulla kyselemälläkö?

Vierailija
107/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen mies ja en ole koskaan ollut parisuhteessa, sillä naama ja pituus ei ole riittäneet naisille. Minua ei ahdista pätkääkään, sillä tiedän realiteetit ja elän niiden mukaan. Naiset haluavat itselleen oikeuksia, mutta miehille pelkkiä velvollisuuksia. Naisen pitäisi saada ottaa millainen rooli tahansa, mutta miehen pitäisi olla aina se iänikuinen provider ja suojelija. Tämä miehen rooli itse asiassa on tärkeämpää feministeille kuin muille naisille, ihan tilastoja tarkastellen. Ja sit mitä olen nähnyt kavereilla ja tutuilla, niin ne parisuhteissakin olevat eroaa monta kertaa ja joillakin miehillä lapsia 2 eri naisen kanssa, on tosi yleistä. Jos kelpaisi, niin voisin ottaa itselleni ihan sellaisen naisellisen ei-w0ke naisen, sillä osaan itse korjata kaiken ja pärjään itsenäisesti tosi hyvin, osaan sijoitella ja säästää rahojani ja ainut velkanikin on asuntolaina. En ole myöskään koskaan ollut ylipainoinen, eikä nainenkaan saisi olla. Jos pidän kunnostani ok huolta, niin sit pitäisi naisenkin. Itse asiassa voisin kuntoilla enemmänkin, jos olisin parisuhteessa. Mutta en jaksa stressata asiasta, sillä parisuhde on ollut aina niin kaukana, että miksi huolehtia koko asiasta?

Vierailija
108/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samalla tavalla kuin tässä positiivisen tasa-arvoisessa maassa ne miehetkin löytävät kumppanin. Olemalla aktiivinen.

Vierailija
109/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä miehen löytää ja pääsee heihin tutustumaan joko a) opiskelin tai työn kautta, b) harrastusten kautta tai c) deittisovelluksissa.

Deittisovellukset on kaikkein helpoin tapa, siellä vaan on paljon helppoheikkejä ja irtopanon metsästäjiä seassa, eli pitää osata tunnistaa ne oikeasti parisuhdetta hakevat ja potentiaaliset, joille kannattaa kirjoitella.

Jos ei sovellukset innosta, niin sitten vaan harrastusten parista miestä etsimään. Mun lähipiirissä on naiset löytäneet miehen esimerkiksi judokurssilta, lautapelikerhosta ja kuntosalilta.

Toki siellä kadulla ja kaupassakin voi teoriassa mennä juttelemaan, mutta se vaan on aika epäsuomalaista käytöstä, varmaan ulkomailla yleisempää. Omat vanhempani tosin tapasivat tuolla tavalla - isäni iski silmänsä äitiini bussissa ja meni sitten juttelemaan, kun jäivät samalla asemalla pois.

Vierailija
110/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja en ole koskaan ollut parisuhteessa, sillä naama ja pituus ei ole riittäneet naisille. Minua ei ahdista pätkääkään, sillä tiedän realiteetit ja elän niiden mukaan. Naiset haluavat itselleen oikeuksia, mutta miehille pelkkiä velvollisuuksia. Naisen pitäisi saada ottaa millainen rooli tahansa, mutta miehen pitäisi olla aina se iänikuinen provider ja suojelija. Tämä miehen rooli itse asiassa on tärkeämpää feministeille kuin muille naisille, ihan tilastoja tarkastellen. Ja sit mitä olen nähnyt kavereilla ja tutuilla, niin ne parisuhteissakin olevat eroaa monta kertaa ja joillakin miehillä lapsia 2 eri naisen kanssa, on tosi yleistä. Jos kelpaisi, niin voisin ottaa itselleni ihan sellaisen naisellisen ei-w0ke naisen, sillä osaan itse korjata kaiken ja pärjään itsenäisesti tosi hyvin, osaan sijoitella ja säästää rahojani ja ainut velkanikin on asuntolaina. En ole myöskään koskaan ollut ylipainoinen, eikä nainenkaan saisi olla. Jos pidän kunnostani ok huolta, niin sit pitäisi naisenkin. Itse asiassa voisin kuntoilla enemmänkin, jos olisin parisuhteessa. Mutta en jaksa stressata asiasta, sillä parisuhde on ollut aina niin kaukana, että miksi huolehtia koko asiasta?

Miten olet tullut noihin johtopäätöksiin, oman kokemuksen puuttuessa? Ettei vain näiden naisvihaprofeettojen narratiivia. Ja millainen pituus on riittämätön? 

Vierailija
111/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että naiset valitsevat kollektiivisesti samoja pitkiä & komeita miehiä. Heillä riittää vientiä eikä ole kiire sitoutua -> naiset syyttää kaikkia miehiä siitä ettei miesten kerma halua sitoutua. 

Vierailija
112/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että naiset valitsevat kollektiivisesti samoja pitkiä & komeita miehiä. Heillä riittää vientiä eikä ole kiire sitoutua -> naiset syyttää kaikkia miehiä siitä ettei miesten kerma halua sitoutua. 

Ja miehet instabeibejä. 

Vierailija
113/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet instabeibejä. 

Coping-mekanismi. Naiset eivät halua tavismiestä vaikka olisivatkin tavisnaisia itse. 

Vierailija
114/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet, sopiiko teille oikeasti, että nainen on teitä pidempi? Leveäharteisempi? Painavampi? Korkeammin koulutettu? Paremmin tienaava? Seksuaalisesti kokeneempi?

Vierailija
115/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, mikä sitten kenellekin on miesten kermaa. Itselleni sellainen monia naisia pyörittävä, itseään täynnä oleva peluri on kaikkea muuta. En koskisi pitkällä tikullakaan, ja heidät kyllä yleensä tunnistaa käytöksestä ja ulosannista.

Mulle miesten kermaa on huomaavainen, fiksu, omalle puolisolleen ja perheelleen omistautuva vastuullinen mies. Sellaisen kun omakseni sain, niin osaan kyllä arvostaa ja kohtelen niin hyvin kuin vain vaimona osaan.

Vierailija
116/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tullut noihin johtopäätöksiin, oman kokemuksen puuttuessa? Ettei vain näiden naisvihaprofeettojen narratiivia. Ja millainen pituus on riittämätön? 

Nimenomaan kokemusta on paljon naisista ja siitä mikä heille ei riitä, tai saattaa hetken verran riittää kun kännissä ovat ja juovat miehen komeaksi. :D Ei ole mitään naisvihaajia, vaan ihan vaan miehiä, jotka huomaavat asioita. Surkeat s1mp-miehet eivät toki huomaa yhtään mitään ja ovat epätoivoisia. Fiksu mies sen sijaan on st0alainen ajatusmaailmaltaan. Riittämätön pituus on alle 180 cm ikäisilleni naisille ja parikymppiset naiset haluavat jo väh. 185 cm pitkiä miehiä. Aina kun näen naisen miehen kanssa, niin melkein aina nainen on jonkun hujopin kanssa, oli nainen sit itse pieni ja pulska tai langalaiha tai jotain siltä väliltä. Naisten itsetunto ei kestä seurustella lyhyemmän miehen kanssa.

Vierailija
117/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miesystävä ja lapsi muttei ystäviä kuin yksi ja hänkin asuu lähes tuhannen kilometrin päässä. Pitäisi kai hankkia uusia tuttavuuksia ja ystävyyksiä, mutta ahdistaa ihmiset. Moni aiempi "ystävä" ei koskaan edes ollut mikään ystävä ja tämä kävi ilmi kun olin katsonut kunnolla totuutta silmiin. 

Työ on myös sellainen, että olen erikseen töihin kutsuttava ja tulot vaihtelevat paljon. Tulen kyllä jotenkin toimeen, mutta...

Mulla ei ole omakotitaloa tai hienoa työtä eikä kiinnostakaan, mutta olisi kiva jos olisi enemmän ystäviä. Se voisi auttaa henkisesti kun usein tuntuu siltä ettei elämässäni ole oikein muuta kuin arkea ja siitä selviytymistä. 

Vierailija
118/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kokemusta on paljon naisista ja siitä mikä heille ei riitä, tai saattaa hetken verran riittää kun kännissä ovat ja juovat miehen komeaksi. :D Ei ole mitään naisvihaajia, vaan ihan vaan miehiä, jotka huomaavat asioita. Surkeat s1mp-miehet eivät toki huomaa yhtään mitään ja ovat epätoivoisia. Fiksu mies sen sijaan on st0alainen ajatusmaailmaltaan. Riittämätön pituus on alle 180 cm ikäisilleni naisille ja parikymppiset naiset haluavat jo väh. 185 cm pitkiä miehiä. Aina kun näen naisen miehen kanssa, niin melkein aina nainen on jonkun hujopin kanssa, oli nainen sit itse pieni ja pulska tai langalaiha tai jotain siltä väliltä. Naisten itsetunto ei kestä seurustella lyhyemmän miehen kanssa.

Vai onko sinun vaikea myöntää, että henkiset ominaisuutesi eivät ole kehittyneet tarpeeksi. 

Vierailija
119/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, mikä sitten kenellekin on miesten kermaa. Itselleni sellainen monia naisia pyörittävä, itseään täynnä oleva peluri on kaikkea muuta. En koskisi pitkällä tikullakaan, ja heidät kyllä yleensä tunnistaa käytöksestä ja ulosannista.

Mulle miesten kermaa on huomaavainen, fiksu, omalle puolisolleen ja perheelleen omistautuva vastuullinen mies. Sellaisen kun omakseni sain, niin osaan kyllä arvostaa ja kohtelen niin hyvin kuin vain vaimona osaan.

Sellasia miehiä on Suomi pullollaan mutta eivät ole niin komeita ja pitkiä että rekisteröityisivät naisten näköaistiin. Naisille kelpaa vain komea narsisti 

Vierailija
120/161 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Tinderistä tai Baarista, kokeille harrastuksien parista. M34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi