35v lapseton sinkku, ja ahdistaa törmätä tuttuihin, kun oma elämä ei etene
Olen 35v ja aina halunnut kovasti lapsia. Oma elämä ei kuitenkaan mennyt niin kuin toivoin, ja nyt perheettömyys syö sisältä vuosi vuodelta enemmän.
On todella vaikeaa nykyisin törmätä tuttuihin (opiskelijakaverit ym.) ja vaihtaa kuulumisia, koska omassa elämässä ei ole tapahtunut juuri mitään viiteen vuoteen. Muut saavat lapsia, menevät naimisiin, ostavat taloja jne., ja itse asun samassa asunnossa vuodesta toiseen ilman mitään parisuhteen tapaista. Töissä toki käyn, ja vuosi sitten löysin harrastuksen, jota rakastan, mutta muiden kuulumisien suhteen nämä ovat vähäpätöisiä.
Opiskelijana itselläni oli vientiä, ja tiedän usean ihastuneen minuun. Seurustelin pitkään itselleni tosi rakkaan ihmisen kanssa, mutta se päättyi vuosia sitten. Olin sen jälkeen todella rikki. Luulin, että kyllä vielä lähempää kolmekymppiä voi löytää jonkun ihanan, mutta nyt olen huomannut, että ei se menekkään niin.
Huomaan, että osa opiskelukavereistani on hieman ivallisia siitä, että en löydä puolisoa. Exäni on jo aika päivät sitten löytänyt uuden, mutta itse en ole edes seurustellut kenenkään kanssa, koska sopivaa ei tule vastaan. Käyn paljon kaikkialla, ja juttelen ihmisten kanssa, mutta kiinnostavia sinkkuja ei tule vastaan.
Nykyisin kuulen jatkuvia vauvauutisia kaikkialta, jopa heiltä jotka vannoivat olevansa vapaaehtoisesti lapsettomia aina. Näiden uutisten kuuleminen on vaikeaa, mutta tietysti onnittelen jne. Kotona sitten romahdan lattialle itkemään.
Oman lapsen kaipuu on valtava, että sitä on ehkä muiden vaikea tajuta. Voisin hankkia lapsen yksin, mutta toivoisin puolisoa ihan hirveästi. Pari päivää sitten melkein pillahdin itkuun, kun näin isän pitävän pienen tyttärensä nukkea kainalossa. Tajusin, että itse en ole koskaan tuossa asemassa, että multa löytyisi puoliso, joka pitäisi huolta yhteisestä lapsestamme.
Mulla on tulossa reilu kuukauden päästä juhlat, jossa tulen törmäämään useisiin tuttuihin. Ahdistaa jo valmiiksi, enkä tiedä mitä tekisin. On ihanaa jutella heidän kanssaan niinkuin ennen vanhaan, mutta samalla on hirveä alemmuuskompleksi, ja oma elämä tuntuu ontolta.
Onkohan kellään mitään lohduttavia sanoja tai ehdotuksia mitä tekisin? Nyt jos koskaan kaipaisin niitä!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Noin käy naisille joilla miehen status ja ulkonäkö merkitsee koko suhteen perustaa.. Olet nirsso ja sen takia olet lapseton ja yksin. Suomessa tavis naiset on todella nirsoja ja sen takia suomessa on yli 600000 sinkkumiestä ja lähes saman verran sinkkunaisia. Tavis miehet haluaa kyllä lapia ja perheen mutta tavis naisille ei vaan kelpaa. Tunnen muutaman tavis naisenjotka valittanut ettei löydy miestä. Kysyin minkälaisen miehen ne haluaa niin toinen sanoi 180 cm ja normaalivartaloinen. Nainen on itse 160 cm jja 15 kg ylipainoinen. Yks tavis 160 cm nainen sanoi minulle että olen ihan kiva mutta hän haulaa 180cm miehen eikä lyhyempi kelpaa. Ei kelpaa 167 cm mies.
Itse olen 185cm ja normaalivartaloinen eikä sekään riitä naisille. Olen näkymätön naisille. Omat kriteerit on pulssi ja tietoisuus
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka. Täällä konsensuksen mukaan naiset eivät tarvitse miehiä mihinkään. Voimaannu ja ala itsenäiseksi äidiksi, se etu naisilla on.
Tämähän se olisi.
Tukka pois ja pulin värjäys shokkivärillä, MT-mummo kakkulat päähän, sonninrengas nokkaan ja koko pakillinen uistimia naamasta roikkumaan, sitten jäätävät läskit päälle ja kunnon demarifemakko-larppi tulille.
Muista haukkua miehiä joka välissä, ja varsinkin hallitusta!
Vierailija kirjoitti:
Noin käy naisille joilla miehen status ja ulkonäkö merkitsee koko suhteen perustaa.. Olet nirsso ja sen takia olet lapseton ja yksin. Suomessa tavis naiset on todella nirsoja ja sen takia suomessa on yli 600000 sinkkumiestä ja lähes saman verran sinkkunaisia. Tavis miehet haluaa kyllä lapia ja perheen mutta tavis naisille ei vaan kelpaa. Tunnen muutaman tavis naisenjotka valittanut ettei löydy miestä. Kysyin minkälaisen miehen ne haluaa niin toinen sanoi 180 cm ja normaalivartaloinen. Nainen on itse 160 cm jja 15 kg ylipainoinen. Yks tavis 160 cm nainen sanoi minulle että olen ihan kiva mutta hän haulaa 180cm miehen eikä lyhyempi kelpaa. Ei kelpaa 167 cm mies.
Minulle kelpaisit, jos olisit huomaavainen, empatiakykyinen ja vastuuntuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kannattaisi lakata naureskelemasta ruumiillisesti epäsuhtaisille pareille sitten. Yleensähän siinä nainen joutuu lähinnä pilkan kohteeksi, jos ei pari sovi totuttuun muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on katalogi täynnä miehiä joista valita ja silti valittavat
No, anna niitä konkreettisia vinkkejä sitten, jos se on niin helppoa: mistä löytyy kunnollisia, raittiita, mukavia, luotettavia sekä positiivisen, tasa-arvoisen asennoitumisen omaavia poikamiehiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan ja perustamaan perheen sekä olemaan aktiivisesti isä lapselleen?
Sinä kävelet tuollaisen miehen ohi joka päivä kymmenen kertaa. Ongelma onkin se kohtaaminen ja vastavuoroinen kiinnostus. Ei se, että nämä miehet olisivat jotenkin harvinaisia.
Mut kun naisilla on oikeus juuri saada ihan kaikki mitä ne haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, anna niitä konkreettisia vinkkejä sitten, jos se on niin helppoa: mistä löytyy kunnollisia, raittiita, mukavia, luotettavia sekä positiivisen, tasa-arvoisen asennoitumisen omaavia poikamiehiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan ja perustamaan perheen sekä olemaan aktiivisesti isä lapselleen?
Sinä kävelet tuollaisen miehen ohi joka päivä kymmenen kertaa. Ongelma onkin se kohtaaminen ja vastavuoroinen kiinnostus. Ei se, että nämä miehet olisivat jotenkin harvinaisia.
Miten ap voi sellaisen löytää? Kadulla kyselemälläkö?
Varmaan samalla tavalla kuin tässä positiivisen tasa-arvoisessa maassa ne miehetkin löytävät kumppanin. Olemalla aktiivinen.
Ei naisten ego kestä jos ne joutuu tekemään aloitteita tai edes jotain parisuhteen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 185cm ja normaalivartaloinen eikä sekään riitä naisille. Olen näkymätön naisille. Omat kriteerit on pulssi ja tietoisuus
Eli tuon maagisen pituuden merkitystä yliarvioidaan rankasti. Muuten, naisia ei oikein puhuttele kiinnostus, joka perustuu vain sille, että on elossa eikä koomassa. Jokainen haluaa tulla nähdyksi omana persoonanaan.
Taidat olla vaan ronkeli. Jos ihan tosissaan etsii kumppania niin eiköhän sellainen jostain löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samalla tavalla kuin tässä positiivisen tasa-arvoisessa maassa ne miehetkin löytävät kumppanin. Olemalla aktiivinen.
Ei naisten ego kestä jos ne joutuu tekemään aloitteita tai edes jotain parisuhteen eteen.
Varsinkin kun naisilla on 99% todennäköisyys että aloite onnistuu ja mies lähtee treffeille tai jotain. Miehillä ei ole samanlaista luksusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kuka tahansa lääppijä ja läähättäjä pitäisi valita?
Kommenttisi viittaa siihen, että olisi vain yksi mahdollinen kumppaniehdokas joka "pitäisi ottaa". Vastaamasi viestin "katalogi" meinaa, että vaihtoehtoja on enemmän, sieltä sitten vaan etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun naisilla on 99% todennäköisyys että aloite onnistuu ja mies lähtee treffeille tai jotain. Miehillä ei ole samanlaista luksusta
Onko se muka luksusta jos mies kelpuuttaa ihan kenet tahansa joka tekee aloitteen? Ei se minusta naisena ole luksusta, että mies ei vaadi yhtään mitään naiseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se muka luksusta jos mies kelpuuttaa ihan kenet tahansa joka tekee aloitteen? Ei se minusta naisena ole luksusta, että mies ei vaadi yhtään mitään naiseltaan.
Suurin osa miehistä kelpuuttaa ihan tavallisen naisen. On tutkittu, että miesten mielestä suurin osa naisista on vähintään viehättäviä, kun taas naisten mielestä 90% miehistä on "alle keskiarvon" (ei ole matemaattisesti mahdollista). Itselle kelpaisi ihan tavallinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos vaatii niin on henkisesti pahoinpitelevä narsisti, joka omasta mielestään omistaa naisen. Koita tässä dilemmassa nyt sitten tehdä taas oikea liike. Miten standardeja ei saisi miehellä olla, kun joku siitä kuitenkin pahoittaa mielensä, mutta kuitenkin pitäisi olla. Eihän sitä sitten taas joku toinen tunne itseään ainutlaatuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisit, jos olisit huomaavainen, empatiakykyinen ja vastuuntuntoinen.
Eihän sinullakaan ole noita ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut tyytyä normimieheen, eikä pyrkiä niihin statusmieheen. Sellaista, et tule saamaan ja pian jäätkin lapsettomaksi :).
Ei oo hääppönen kohtalo sullakaan ku pitää iloa hakea jonku toisen surusta.
Mä koin samaa, melkein 30-vuotiaaksi. Oli tosi ahdistavaa nähdä tuttuja, sukulaisia, perheenjäseniä, koska mun elämä oli aina samanlaista. Asuin samassa kämpässä vuokralla, elin matalapalkan duunarina, olin sinkku, en opiskellut, mun elämässä ei tapahtunut kerrassaan mitään.
Tuntui aina, jos joku kyseli mitä kuuluu ja kerroin, tuntui, että he näkivät vain sen alakulon, mikä mussa on.
Toisaalta nautin kyllä yksin elämisestä, joten täytyy tunnustaa, että ainoastaan silloin tuntui pahalta, kun joku kysyi ja tunsin empaattisia ajatuksia muilta. Yksin ollessa ei tuntunut yhtään niin pahalta.
Vapaa-ajalla sain urheilla, nähdä kuitenkin sukulaisia, elellä kuin elo pellossa, harrastaa mitä kuitenkin halusi.
30-vuotiaana kuitenkin tapasin elämäni miehen. Olen kyllä yhtä onnellinen mieheni kanssa, koska yksinolo ei tehnyt mua onnettomaksi kuitenkaan. Elämä on yhtä hyvää, siinä on vain kirsikka kakun päällä.
Ainut, mikä on muuttunut, joka on surullista, että nyt tuntuu, että ihmiset ei enää katso alakuloisella katseella tai "tuo on varmasti yksinäinen" säälien. Se on aika kauheaa, miten leimataan yksineläjä kolmekymppinen sellaiseksi, että hän varmasti kärsii kaiken aikaa ja öisin itkee itsensä uneen. Ei se ihan niin mene.
Sulle haluan sanoa, että toivon, jos itse haluat, jotain ihanaa kumppania ja lapsia.
Jos kuitenkin elämässä ei käy niin, yksinelävä voi elää aivan yhtä täyttä TAI joko tuhat kertaa täydempää elämää kuin parisuhteessa oleva ja lapsia saanut. Joku elää väkivaltaisessa/yksinäisessä/huonossa suhteessa, jolla on tosiongelmaisia lapsia, tukiverkoton elämä ja elämä voi tuntua silti täydeltä h*lvetiltä. Ei ole rahaa, on alkoholismia tms tms.
Toivon sulle kaikkea hyvää ja rakkauden kaipuun täytetyksi, muista, että se voi olla myös esim. vapaaehtoistyötä tai ihan työtäkin lasten parissa, missä voit olla mahtava ja rakkautta huokuva ihminen. Tsemppiä ja ihanaa elämää, yksin olo voi sitä olla ehdottomasti myös.
Vierailija kirjoitti:
Ao3 on fanifiktion paikka, kirjoita sinne.
On paljon ~35 vuotiaita naisia, jotka haluaisivat kokea äitiyden. Joten mene heittelemään noita k*sipäisiä ja ilkeitä kommenttejasi jonnekin muualle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka. Täällä konsensuksen mukaan naiset eivät tarvitse miehiä mihinkään. Voimaannu ja ala itsenäiseksi äidiksi, se etu naisilla on.
Parisuhteen tarvitseminen ja haluaminen on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olistkin avoin tuttavillesi tilanteestasi? Siis menemättä valitusvirsiin sanoisit vain, että olisipa minullakin jonakin päivänä oma perhe. Älä missään nimessä jätä menemättä juhliin ja tapahtumiin, ikäluokkasi tuttujen serkun kaimat ovat nimenomaan mahdollisuutesi tavata joku. Ehkäpä jollekin tulee sopiva ehdokas mieleenkin, jolle voi esitellä sinut. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Tässä on viisas ajatus. Sen sijaan, ap, että menet juhliin häpeästä kyyristellen, kun et ole onnistunut suorittamaan elämääsi toisten odottamalla tavalla, mitä jos menisitkin sinne ihan vain rehellisesti omana itsenäsi. Kaikkine haaveinesi ja suruinesi. Ei tietenkään vuodattamaan, mutta jos joku kysyy, voit olettaa, että se ihminen haluaa tietää, mitä sulle oikeasti kuuluu. Jos ei halua/jos tuomitsee, luulisi sen kertovan sulle kaiken, mitä sun tarvitsee siitä ihmisestä tietää. Ja tuo, mitä sanoit aiemmassa kommentissa - jos "läheisiäsi" ei kiinnosta sun uusi harrastus tai ylipäänsä mitä elämässäsi tapahtuu ja mitä sulle kuuluu, vaan ainoastaan se, oletko saavuttanut asiat, jotka sun heidän mielestä pitäisi - niin ei sellaiset ihmiset välitä susta. Se voi olla raakaakin huomata, kuinka harva oikeasti välittää. Mutta ainakin se on rehellistä. Haluatko kokea olevasi vähemmän ja hävetä itseäsi, kun et onnistu miellyttämään ihmisiä, jotka eivät välitä susta?
Hyvä ohje, olen samaa mieltä.
Olisi varmaankin parasta, että AP tosiaan pystyisi menemään juhliin selkä suorana ja omana itsenään, pelkäämättä myöntää sitä, että hän ei ole juuri nyt elämässään juuri siinä pisteessä, missä toivoisi olevansa.