Täti-ihminen, mitä mieltä olet VR:n mummojupakasta?
Kommentit (176)
Sitä mieltä että asian olisi varmasti saanut järjestämään ilman tällaista jumalatonta kohkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa pitää olla sovitteleva.
Ja niin olikin, kun konduktööri (=järjestystä ylläpitävä henkilö) oli etsinyt heille omat paikat, mutta asiakkaat eivät suostuneet siirtymään. Asiakkaiden kanssa ei jäädä "sovittelemaan" pitkäksi aikaa. Asiakkaan on tehtävä kuten neuvotaan, kehotetaan tai viime kädessä käsketään.
Mutta en tässä keississä ymmärrä sitä, miksi konnari ei varannut niitä paikkoja näille naisille, joilla jo istuivat. Jos siis oli niin, että muut perutun junan matkustajat olivat pystyneet maksutta varaamaan itselleen paikat extra rento -vaunusta. Miksi ei onnistunut iäkkäiden naisten kohdalla sama?
Koska paikkoja ei pysty varaamaan enää siinä vaiheessa, kun juna on jo lähtenyt. Muut olivat vaihtaneet peruuntuneeseen junaan olleet lippunsa uuteen junaan jo asemalla, ennen kuin juna lähti. Olihan siinä tunti aikaa. Olisi he voineet mennä vaikka asemalle lipunmyyntiin ja pyytää tekemään sen, jos eivät osanneet VR-sovellusta käyttää.
Ei siellä ole enää lipunmyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että asian olisi varmasti saanut järjestämään ilman tällaista jumalatonta kohkaamista.
Kiitos tämän "silminnäkijän", joka jostain syystä halusi asian ip lehtien tietoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HYVÄ, MUMMOT! Parempaa asiakaspalvelua saa vaatia tässä maassa (muiltakin kuin VR:LTÄ)
Meinaatko, että mummot saavat rähjätä siellä missä haluavat? Jos he päättävät rähjätä ruuhka-aikaan Prismassa, tulisit sinä tälle palstalle manaamaan mummot ties minne maanrakoon. Uskaltavatkin mokomat tulla marketiin perheasiakkaiden asiointiaikoihin, prkl.
No jos kauppias vie mummon jo maksetut ostokset, eikä palauta niitä, niin joo saa rähjätä.
Sulla on nyt syy ja seuraus sekoittuneet.
Mummoilla oli ostetut liput Pendolinoon, jonka VR itse perui eikä järjestänyt korvaavaa kuljetusta vaan matkustajat ohjaattiin jo valmiiksi täyteen tunnin päästä tulleeseen IC junaan.
Syyllinen on vain ja ainoastaan Valtion Rautatieyhtiö eli VR ja huono henkilökunta sekä liirumlaarum tiedotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko muuten ollut näiden mummojen puolustelijoiden mielestä ok, että mummoilla olisi ollut liput kyseiseen pendolinoon halvimmille mahdollisille paikoille, he olisivat menneet extraluokkaan istumaan ja kieltäytyneet liikkumasta?
Omassa junavuorossaan ei tietenkään. Tilanteessa jossa oma juna on peruttu ja seuraava juna lähes täynnä, saattaisi ollakin mahdollista, että matkustajien annetaan istua myös kalliimmissa luokissa.
Mitä eroa siinä on? Kyseinen konnari oli etsinyt rouville paikat, joihin heillä oli oikeus lippujensa perusteella, rouvat kieltäytyivät siirtymästä ja haistattelivat (mielestään oikeutetusti) konnarille.
Tilanne oli kuitenkin ihan sama, pitää siirtyä kesken matkan paikoille, johon liput oikeuttavat. Vai haetaanko tässä nyt sitä, että peruuntuneesta junavuorosta olisi pitänyt saada korvausta?
Ymmärtäisin tuohtumuksen, jos vaihtehtona extraluokan paikoille olisi ollut seistä.
Haistattelu tai nuoremman naiskonduktöörin vähättely oli tietenkin väärin ja huonoa käytöstä.
Tilanne ei kuitenkaan missään nimessä ole sama, jos kyseessä on alkuperäinen oma juna vs. oman junan peruuntumisen ja odottelun jälkeen täysi toinen juna. Tällöin asiakas ei ole saanut sitä palvelua, mistä maksoi, eikä niitä hänen lipussaan näkyviä paikkoja ole, joten tilanne pitää pyrkiä ratkaisemaan jotenkin. (Edelleen, ei haistattelulla tai muulla huonolla käytöksellä.) Ei ole kuitenkaan mitenkään tavatonta, että tällaisessa tilanteessa matkustaja voi saada paikan myös kalliimmasta osastosta. (Katso jonkun oma kokemus, viesti 54.)
Nii-in. Mutta kun nyt puhutaan, että ongelmana oli se liikkuminen. Tulkitsen tästä, että ei se, että joutiu kesken matkan liikkumaan junassa ole mikään ongelma, vaan se, että rouvilla oli mielestään oikeus parempiin paikkoihin vahingonkorvauksena, ja se oikeutti huonon käytöksen.
Parempiin paikkoihin ?????
Anna mun nauraa. Se extra ei ole mitenkään parempi luokka, samanlaiset penkit siellä on, kuin eko puolellakin.
Korvauksia tulee vasta tietyn tuntirajan jälkeen ja niihin ei voi matkustaja vaikuttaa
Mistä siinä extraluokassa maksetaan, jos se ei ole jotenkin parempi/miellyttävämpi kuin normipaikat? Matkustan harvoin junalla, koska etäisyyttä rautatieasemalle on, mutta en ole koskaan kokenut tarvetta maksaa extraluokista, koska mielestäni ihan sillä normipaikalla on varsin miellyttävää matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kumpikaan osapuoli ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla. Mummo tai mummot olivat ilmeisesti turhan ärhäköitä jo ennen tilanteen lopullista kärjistymistä ja konduktööri turhan joustamaton. Kun tilanne oli se, että alkuperäinen juna oli peruttu, eikä seuraavassa junassa ollut juurikaan vapaita paikkoja, olisi konduktööri voinut antaa mummojen istua siellä missä istuivat Tampereelle saakka, kun mummot olivat sanoneet siirtyvänsä silloin (kun juna on paikallaan) konduktöörin heille löytämiin paikkoihin.
Haistattelu toiselta mummolta ei tietenkään ollut sopivaa. Eikä työtään tekevän nuoremman naisen vähättely "nuori plikka komenteli" -tyyliin, kuten teki lehtijutussa.
Mun mielestä tuo olisi ollut epäreilua niitä kohtaan, jotka olivat maksaneet lisämaksua extraluokasta. Mitä järkeä maksaa, jos siellä saa istua ilman lisämaksuakin? Ja kyseessä ei ollut mikään lyhyt pysäkinväli vaan yli kahden tunnin matka Vaasasta Tampereelle.
Mutta tämänkaltainen tapa on normaalia hyvää asiakaspalvelua, kun koko tilanne on syntynyt puljun, tässä tapauksessa vr:n, omasta syystä. Kyllä poikkeustilanteissa vr toimii niin toisinaan, tiedän koska olen kerran sattunut sellaiseen itsekin.
Oonko mä ymmärtänyt oikein, että osa myöhästyneen junan matkustajista oli maksanut itselleen Extra Rento -paikat, ja nää muoritkin oli yrittäneet, mutta eivät onnistuneet puhelinpalvelun kautta? Eikö muuten nykyään enää pysty ostamaan konnarilta lippua junaan? Ilmeisesti ei?
Käsittääkseni muut asiakkaat eivät joutuneet maksamaan, vaan vaihto onnistui ilmaiseksi sovelluksen kautta.
Ei onnistu sovelluksen kautta.
Plisi pitänyt soittaa 0600 numeroon tai käydä VR n tiskillä.
Sovelluksessa ei saa mitään ilmaiseksi ja peruuntunut juna oli ns jo mennyt, eli lippua ei voi muuttaaPystyi muuttamaan sovelluksessa ennen uuden junan lähtöä, ja sovellus antoi uuteen junaan samalla hinnalla paikat myös kalliimpaan luokkaan, koska juna oli niin täynnä. Sillä tavalla moni tekikin. Toinen vaihtoehto olisi ollut tosiaan käydä asemalla tiskillä, tai soittaa asiakaspalveluun. Mutta nämä tädit eivät yrittäneetkään vaihtaa, vaan menivät vain siihen junaan. Ei niitä paikkalippuja sitten enää saa, kun se uusikin juna on jo liikkeessä.
Tämä perustelu, että kalliimman paikan sai sovelluksen kautta, mutta olisi täysin mahdotonta saada konnarilta junasta, ei ole kestävä. Tämähän vain todistaa sen, mitä täällä muutama meistä on sanonutkin, että poikkeustilanteessa voi saada paikan myös kalliimmasta luokasta. Kyllä konnari pystyy laitteeltaan merkkaamaan paikat varatuiksi myös junassa.
Vierailija kirjoitti:
VR on paska. Olen mummojen puolella.
JOS MUN PAIKALLA on joku muu, pyydän poistumaan!
Olen joutunut tekemään niin usein!
Olivat väärillä paikoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt vaikka näin nätisti, että VR ei saanut tästä pisteitä. Ei tilanteen hoidosta, eikä siihen liittyneestä viestinnästä. Etenkin kun tapahtumaketjun juurisyynä oli VR:n itse peruma junavuoro ilman korvaavaa kuljetusta.
Syy välikophtaukseen on vain ja ainostaan mummoissa itsessään. He menivät paikoille joille heillä ei ollut matkalippua, kieltäytyivät siirtymästä heille etsityille paikoille ja käyttäytyivät asiattomasti. VR on toiminut asiassa alkaen konduktööristä täysin oikein.
VR ei ole antanut heille paikkoja. On sanottu siellä on tilaa. Myös oli sanonut voitte myös seistä.
Se jo tarkoittaa konnari ei antanut paikkoja
Nyt heillä oli istumapaikat
Mummot myös sanoivat ihmisiä ostui käytävillä. Eli vapaita paikkoja ei ollut
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua mistä edes puhutaan. Linkki olis ollut hyvä.
Oletettavasti olet aikuinen siis ETSI ITSE!
Kummasti vaan ennen vanhaan saatiin ihmisille paikkaliput ostettua junassakin, vaikka ei ollut mitään sovelluksia. Konduktööri myi lipun ja that's it. Ei ollut mitään kahnauksia. Paskempia aikoja eletään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan heidän junansa oli peruttu, joutuivat odottamaan seuraavaa junaa, joka oli täynnä. Kannattaisi lukea edes tätä ketjua, jos ei ole sitä/niitä juttuja lukenut.
Luulen ettei ihmiset tunne nykyajan monimutkaisia käytäntöjä. Ja sääntöviidakkoa. Jokaisessa asiassa on joku uusi juttu, maksut tai byrokratia. Osa etsii kai helpotuksia siihen.
Vierailija kirjoitti:
VR toimi huonosti. Ja vanhempana huomaat, kuinka kaikki ei omassa kehossa toimikaan yhtä hyvin kuin aiemmin. Tasapaino huononee. En siis lähtisi vaatimaan konduktöörinä kesken matkan siirtymistä, kun sille ei tarvetta ollut. Hyvää asiakaspalvelua olisi ottaa huomioon matkustaja. Kaikkia ei voi laittaa samaan muottiin. Tähän pitäisi panostaa perehdytyksestä/koulutuksessa.
Kun tasapaino huononee otetaan käyttöön esim rollaattori, eikä kyseessä ole kovin huonokuntoinen mummo kun jaksaa huutaa ja haistatella niin että pitää vartijan tulla paikalle
En ole jaksanut perehtyä. Ei kiinnosta. Sen tiedän että iän myötä ihmisistä tulee änkyröitä. Liittynee muistiin. T. Täti 56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan heidän junansa oli peruttu, joutuivat odottamaan seuraavaa junaa, joka oli täynnä. Kannattaisi lukea edes tätä ketjua, jos ei ole sitä/niitä juttuja lukenut.
Kaksi mummoa 76 v ja 60 v eivät löytäneet paikkoja vaikka konnari löysi, ja muut ihmiset. Ei nämä mummot ollut ainoita joiden juna peruttiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyviä. Olisivat siirtyneet lippuaan vastaaville paikoille. Lipun olisi voinut hankkia siihen junaan mihin joutuivat. Joku teki niin.
Asemalla oli kuulutettu junavuoron peruuntumisesta ja kerrottu, että voi mennä seuraavaan junaan eikä uutta lippua ei tarvitse hankkia. Sen takia eivät olleet hankkineet etukäteen. Kun junassa sitten selvisi kuinka täynnä se on, olivat yrittäneet hankkia uutta lippua, mutta se ei enää onnistunut, kun juna oli jo lähtenyt. Siinä mielessä ymmärrän kyllä, miksi heillä ei niitä ekstra-luokan lippuja ollut.
Silti olisi pitänyt siirtyä tavalliseen vaunuun niille paikoille, jotka konduktööri oli heille etsinyt. Kalliimman luokan paikoilla ei voi matkustaa halvemmalla lipulla missään maassa, edes Kanadassa.
Ei ole tietoa, oliko ne konnarin laitteeltaan katsomat vapaat paikat oikeasti tyhjät, koska tosiaan kaikki perutun junan matkustajat olivat tässä junassa. Kyllä tällaisissa poikkeustilanteissa usein saa matkustaa vapailla paikoilla, vaikka ne olisivat kalliimmasta luokasta.
Konnari ei saa päättää sellaista, että saako matkustaa kalliimmilla paikoilla. Poikkeustilanteen ohjeistus pitäisi tulla hänelle ylemmältä taholta, niin sen jälkeen konnari uskaltaisi antaa matkustaa. Tässä on kyllä eroja, jotkut konnarit toimivat itsenäisemmin ja myöntävät poikkeuksia lennosta, mutta silloin on riskinä että kun rikkoo sääntöjä, saa itse huomautuksen.
Keksitkö tämän omasta päästäsi ?
Todellakin konnari saa poikkeustilanteissa antaa istua muualla.
Mikä muu tämä tilanne on ollut, kuin poikkeustilanne ?
Melkein aloin nauraa, kun jotain näin hölmöä luin
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan ennen vanhaan saatiin ihmisille paikkaliput ostettua junassakin, vaikka ei ollut mitään sovelluksia. Konduktööri myi lipun ja that's it. Ei ollut mitään kahnauksia. Paskempia aikoja eletään nykyään.
Ei mielestäni saanut paikkaa ostettua, matkalipun kyllä.
Vierailija kirjoitti:
olet siis perseilevien mummojen puolella, käyttäydytkö itsekin samoin?
Sulla on nyt syy ja seuraus sekoittuneet.