Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täti-ihminen, mitä mieltä olet VR:n mummojupakasta?

Vierailija
17.07.2026 |

Kun kerrankin kysytään.

Kommentit (229)

Vierailija
221/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan tätini nousi väärään junaan Tampereella. Juna meni päinvastaiseen suuntaan, kuin mihin olisi pitänyt. Konduktööri järjesti asian niin, että juna pysäytettiin, ja täti pääsi kesken matkan oikeaan suuntaan menevään junaan. Joskus ovat siis palvelleet ihmisiä.

Ai jossain skutsissa? Vaikea uskoa!😃

Mun kokemuksesta on aikaa jo 30 vuotta, mutta mun viereeni istui jossain itäisessä Suomessa ihminen, joka kysyi, meneehän kyseinen juna varmasti Tampereelle. Kerroin, että menee, toivottavasti, koska muuten olen väärässä junassa. Tämä viereeni istunut ihminen sitten kertoi, että hän oli juuri ollut väärässä junassa, jonka konnari oli sitten saanut vielä pysäytetyksi, ilmeisesti suhteellisen asemalle vielä. Että on sit joskus sattunut. Tuskin tosiaan millekään ohitusraiteelle Jämsän ja Oriveden välille ketään jätettäisiin, ja nykyään ei taitaisi VR:ltä löytyä joustoa tuollaiseen ylimääräiseen pysähdykseen.

Vierailija
222/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, määrittele täti-ihminen? Mikä se on? Ja mikä sinä olet aiheesta mitään kyselemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä itkeäkö vai nauraako? Moni meistä muuttuu iän myötä takaisin lapseksi joka ei ei halua hallita eikä hillitä kiukkuaan. Tarvitseeko ikäihmistä sitten kohdella eri lailla kuin muita ihmisiä? Olen itse 70 v. enkä ainakaan vaadi, että minua erityisesti kunnioitetaan ikäni takia ja minulle sallitaan huonoakin käytöstä vaan haluan, että minua kohdellaan ihan samalla tavalla kuin kaiken ikäisiä muitakin aikuisia ihmisiä ja mielestäni myös ikäihmiselle voi antaa huonosta käytöstöksestä moitteita. 

Mielestäni asiakaspalvelussa ei ole kyse iästä. Me saimme erittäin hyvää palvelua ja kohtelua, kun lasteni kanssa olimme ylitäydessä junassa. Yleensä junissa on aina paikkoja, jota voidaan osoittaa eniten tarvitseville (tämän kertonut vrllä työskennellyt). 

Minullekin järjestyi toinen paikka junassa, kun henkilö joka oli minulle paikan varannut oli varannut vahingossa sellaisen paikan missä olisin istunut selkä vasten menosuuntaan enkä pystynyt siinä pahan matkapahoinvoinnin takia istumaan. Asiakaspavelijat olivat he sitten missä tahansa työssä ovat ainkin minua aina hyvin kohdelleet ja ovat myös olleet avuliaita. Olen kyllä todistanut sitäkin, kun asiakaspalvelija saa syyttä suotta asiakkaalta haukut ja on siitä huolimatta hoitanut asiat korrektisti eikä ole nostanut meteliä negatiivisesta palautteesta jonka sai syyttä.

Näinhän sen pitäisi mennä. Ei sitä palvelua anneta vaan, jos olet kiva. Se pitäisi suoda asiakkaasta riippumatta.

Vierailija
224/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöttelyä, rasismia ja kiroilua mummon haastattelussa. Eiköhän ollu aika selvää, kuka oli väärässä.

Ai jos suutuspäissään ilmaisee suuttumuksensa, ei ansaitse oikeudenmukaista kohtelua?

Vierailija
225/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöttelyä, rasismia ja kiroilua mummon haastattelussa. Eiköhän ollu aika selvää, kuka oli väärässä.

Ai jos suutuspäissään ilmaisee suuttumuksensa, ei ansaitse oikeudenmukaista kohtelua?

Ihmisen ylipäätään pitäisi hillitä itsensä eikä suuttua niin, että alkaa haistatella. Ja jos nyt suututtaakin, niin suuttumus pitää osata ilmaista asiallisesti, varsinkin työtään tekevälle ihmiselle. En myöskään usko hetkeäkään, että tämä Kanadan kansalainen puhuu totta ja kertoo kaiken objektiivisesti toimittajalle. Ja VR tai konnari ei tietenkään kommentoi asiaa mitenkään, niin kuin asiallista on.

Vierailija
226/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta tuollaiset jupakat. Kiinnostun ihan muunlaisista asioista kuin näistä, joista kohutaan muutama päivä tai viikko. Tietty porukka jauhaa somessa ja keskustelupalstoilla kiihkoillen joistain pähkinä-Miikoista ja ilmapalloisistä. Hohhoijaa.

Vierailija
227/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta tuollaiset jupakat. Kiinnostun ihan muunlaisista asioista kuin näistä, joista kohutaan muutama päivä tai viikko. Tietty porukka jauhaa somessa ja keskustelupalstoilla kiihkoillen joistain pähkinä-Miikoista ja ilmapalloisistä. Hohhoijaa.

Älä viitsi valehdella, älä edes itsellesi. Into piukeana avasit ketjun, luit kaiken ja kaiken päälle vielä kommentoit. Suoraan sanottuna itse syyllistyt pahemmankin kerran parjaamaasi jauhamiseen.

Vierailija
228/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ylipäätään pitäisi hillitä itsensä eikä suuttua niin, että alkaa haistatella. Ja jos nyt suututtaakin, niin suuttumus pitää osata ilmaista asiallisesti, varsinkin työtään tekevälle ihmiselle. En myöskään usko hetkeäkään, että tämä Kanadan kansalainen puhuu totta ja kertoo kaiken objektiivisesti toimittajalle. Ja VR tai konnari ei tietenkään kommentoi asiaa mitenkään, niin kuin asiallista on.

Kaikkien pitää hillitä itsensä hankalassa tilanteessa. 

Nyt kun sairastuin ja väsyn, entinen kärsivällisyyteni on kateissa. Olen huomannut tiuskivani jne. Joukossa voi olla myös niitä, jotka aina ja kaikkialla kilahtavat ja saavat raivareita. 

Vierailija
229/229 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävää että asiakas joutui itkemään kotona. Joustovara puuttui junasta? Valtion juna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän