Täti-ihminen, mitä mieltä olet VR:n mummojupakasta?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olisi haistatellut, jos heille olisi osoitettu paikat.
Osoitettiin, vaan eivät kelvanneet rouville.
Eihän osoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa jos kaikki istuvat oikeilla paikoillaan. Konnarin sana on laki junassa.-hatuton täti
Kaikkein helpointa olisi, kun VR ei peruisi jo myytyjä junavuoroja. Ja jos peruu, niin korvaisi kyydit toisella kulkuneuvolla, eivätkä tunkisi paikattomia matkustajia jo täyteen junaan.
Jos mikään edellä mainittu ei millään onnistu, niin olisi kiva ettei konduktööri simputtaisi paikatta jääneitä, joilta VR vei jo maksetun paikan.
Korvaavat kyydit ovat niin kalliita, että jatkuvasti käytettyinä vastaavissa tapauksissa ne nostaisivat tulevia lipunhintoja nopeasti ja paljon. Lisäksi ne ovat paljon hitaampia kuin juna, yleensä busseja eli tuossa tapauksessa matka ei olisi nopeutunut yhtään. Ai mikä älämölö hitaasta reissusta silloinkin tulisi. Sitä paitsi, monesti niitä juuri sillä hetkellä vapaita suuria linja-autoja tuskin on heti vapaana, niitäkin pitää joskus odotella tunteja.
Eli selkeämpää se, että juna liian täynnä, paikkalipun ostaneet eivät saa paikkaa ja lopulta heitetään ulos. Niin kätevää ja toimivaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouvien käytös konnaria kohtaan oli ala-arvoista. Valittaa voi myös sivistyneesti. Apua olisi voinut pyytää laukkujen siirtämiseen, esim minä kanssamatkustajana olisin mielelläni tarjoutunut avuksi. Mutta muistaa pitää että rouvat olivat hyvin onnistuneet liikkumaan laukkujensa kanssa siihen erikoisluokkaan asti. Sitten ei enää onnistunutkaan, miksiköhän.
Liikkumaton juna vs. liikkuva juna.
Takuulla juna on ollut jo silloin liikkeessä, kun mummot ovat kavunneet ylös. Ei mikään juna pysähdy kauaksi aikaa asemalle, saati myöhässä oleva.
Takuulla tiedät jokaisen hetken tässä stoorissa kun olit paikalla...eiku...
Aikoinaan tätini nousi väärään junaan Tampereella. Juna meni päinvastaiseen suuntaan, kuin mihin olisi pitänyt. Konduktööri järjesti asian niin, että juna pysäytettiin, ja täti pääsi kesken matkan oikeaan suuntaan menevään junaan. Joskus ovat siis palvelleet ihmisiä.
Hauskin juttu aikoihin! Asiakaspalvelutyötä pitkään tehneenä saatan niin kuvitella nämä "mummot". Pisteet konduktöörille, joka jämäkästi hoiti tilanteen kuten kuuluukin. Ei se vanhempi ikä, eikä muun maan kansalaisuus, ei ammattititteli, eikä edes helsinkiläisyys oikeuta omien sääntöjen saneluun ja silmille hyppelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tätini nousi väärään junaan Tampereella. Juna meni päinvastaiseen suuntaan, kuin mihin olisi pitänyt. Konduktööri järjesti asian niin, että juna pysäytettiin, ja täti pääsi kesken matkan oikeaan suuntaan menevään junaan. Joskus ovat siis palvelleet ihmisiä.
Ai jossain skutsissa? Vaikea uskoa!😃
En tiedä itkeäkö vai nauraako? Moni meistä muuttuu iän myötä takaisin lapseksi joka ei ei halua hallita eikä hillitä kiukkuaan. Tarvitseeko ikäihmistä sitten kohdella eri lailla kuin muita ihmisiä? Olen itse 70 v. enkä ainakaan vaadi, että minua erityisesti kunnioitetaan ikäni takia ja minulle sallitaan huonoakin käytöstä vaan haluan, että minua kohdellaan ihan samalla tavalla kuin kaiken ikäisiä muitakin aikuisia ihmisiä ja mielestäni myös ikäihmiselle voi antaa huonosta käytöstöksestä moitteita.
Että 78-vuotiaan mummelin olisi pitänyt lähteä raahaamaan laukkujaan johonkin toiseen vaunuun, vaikka ko. paikat olivat vapaat, kun omat oli VR hukannut.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyviä. Olisivat siirtyneet lippuaan vastaaville paikoille. Lipun olisi voinut hankkia siihen junaan mihin joutuivat. Joku teki niin.
Niin: suurin osa suomalaisista on järkyttäviä lampaita ja alistuu ihan mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Että 78-vuotiaan mummelin olisi pitänyt lähteä raahaamaan laukkujaan johonkin toiseen vaunuun, vaikka ko. paikat olivat vapaat, kun omat oli VR hukannut.
Onhan se sinne asemallekin sen laukkunsa raahannut ja olisi siinä toisessakin junassa pitänyt oma paikkansa etsiä.
Olen 60 v. enkä missään olosuhteissa ole haistatellut kenellekään enkä olisi tehnyt sitä tuossa tilanteessa itse. Ehkä ystävällisempi ja neuvottelevampi lähestymistapa olisi johtanut siihen että konduktööri olisi antanut mummojen istua erityisvaunussa ainakin niin kauan kuin paikoille olisi tullut matkustaja joka paikan oli ostanut?
En matkusta paljonkaan junissa koska junamatkustaminen on rasittavampaa kuin omalla autolla tai bussilla matkustaminen. Ensin etsit oikeaa junaraidetta jonne siirtyminen matkatavaroiden kanssa on joskus hankalaa, sitten etsit oikeaa junavaunua, sen jälkeen omaa istumapaikkaa matkatavaroiden kanssa junan kapeilla käytävillä. Löydettyäsi oman istumapaikan alat etsiä paikkaa matkatavaroille ja jos haluat nostaa matkatavarasi ylähyllylle kuten junamatkustamiseen kuuluu, niin tarvitset voimaa. Olet mahdollisesti saanut istumapaikan jossa joudut istumaan kasvokkain tuntemattoman ihmisen kanssa. Lisäksi junat ovat ahtaita, mölyisiä ja levottomia paikkoja. Myös kiskomelu on ikävän kuuluista.
Myös VR:n on ymmärrettävä ottaa nämä epäkohdat huomioon etenkin iäkkäämpien tai ihmisten suhteen joiden toimintakyku on alentunut. Siksi en täysin tuomitse näitä mummoja vaikka heidän käyttäyminen meni yli sallitun rajan.
Vierailija kirjoitti:
Hauskin juttu aikoihin! Asiakaspalvelutyötä pitkään tehneenä saatan niin kuvitella nämä "mummot". Pisteet konduktöörille, joka jämäkästi hoiti tilanteen kuten kuuluukin. Ei se vanhempi ikä, eikä muun maan kansalaisuus, ei ammattititteli, eikä edes helsinkiläisyys oikeuta omien sääntöjen saneluun ja silmille hyppelyyn.
Eli asiakkaiden silmille saa hyppiä, kehoittaa vanhoja naisia seisomaan tai istumaan käytävillä...ei ihme, et suomalaisia ei tunneta hyvinä asiakaspalvelijoina. Ymmärräthän, et jos tilanne olisi hoidettu alunperin oikein, ei kukaan olisi "hyppinyt" kenenkään silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jossain skutsissa? Vaikea uskoa!😃
Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä itkeäkö vai nauraako? Moni meistä muuttuu iän myötä takaisin lapseksi joka ei ei halua hallita eikä hillitä kiukkuaan. Tarvitseeko ikäihmistä sitten kohdella eri lailla kuin muita ihmisiä? Olen itse 70 v. enkä ainakaan vaadi, että minua erityisesti kunnioitetaan ikäni takia ja minulle sallitaan huonoakin käytöstä vaan haluan, että minua kohdellaan ihan samalla tavalla kuin kaiken ikäisiä muitakin aikuisia ihmisiä ja mielestäni myös ikäihmiselle voi antaa huonosta käytöstöksestä moitteita.
Mielestäni asiakaspalvelussa ei ole kyse iästä. Me saimme erittäin hyvää palvelua ja kohtelua, kun lasteni kanssa olimme ylitäydessä junassa. Yleensä junissa on aina paikkoja, jota voidaan osoittaa eniten tarvitseville (tämän kertonut vrllä työskennellyt).
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 v. enkä missään olosuhteissa ole haistatellut kenellekään enkä olisi tehnyt sitä tuossa tilanteessa itse. Ehkä ystävällisempi ja neuvottelevampi lähestymistapa olisi johtanut siihen että konduktööri olisi antanut mummojen istua erityisvaunussa ainakin niin kauan kuin paikoille olisi tullut matkustaja joka paikan oli ostanut?
En matkusta paljonkaan junissa koska junamatkustaminen on rasittavampaa kuin omalla autolla tai bussilla matkustaminen. Ensin etsit oikeaa junaraidetta jonne siirtyminen matkatavaroiden kanssa on joskus hankalaa, sitten etsit oikeaa junavaunua, sen jälkeen omaa istumapaikkaa matkatavaroiden kanssa junan kapeilla käytävillä. Löydettyäsi oman istumapaikan alat etsiä paikkaa matkatavaroille ja jos haluat nostaa matkatavarasi ylähyllylle kuten junamatkustamiseen kuuluu, niin tarvitset voimaa. Olet mahdollisesti saanut istumapaikan jossa joudut istumaan kasvokkain tuntemattoman ihmisen kanssa. Lisäksi junat ovat ahtaita, mölyisiä ja levottomia paikkoja. Myös kiskomelu on ikävän kuuluista.
Myös VR:n on ymmärrettävä ottaa nämä epäkohdat huomioon etenkin iäkkäämpien tai ihmisten suhteen joiden toimintakyku on alentunut. Siksi en täysin tuomitse näitä mummoja vaikka heidän käyttäyminen meni yli sallitun rajan.
"Olen 60 v. enkä missään olosuhteissa ole haistatellut kenellekään enkä olisi tehnyt sitä tuossa tilanteessa itse. Ehkä ystävällisempi ja neuvottelevampi lähestymistapa olisi johtanut siihen että konduktööri olisi antanut mummojen istua erityisvaunussa ainakin niin kauan kuin paikoille olisi tullut matkustaja joka paikan oli ostanut? "
Ei, konnari ei antanut heidän istua siellä. Konnarin olisi pitänyt järjestää heille paikat, joista olivat jo maksaneet. Kehoitti mm. seisomaan. Konnari ei suostunut siihen, että he istuvat niillä paikoilla edes Tampereelle asti, josta olisi ehkä tullut niiden paikkojen ostajat. Pinnan palaminen mummolle tuli sen seurauksena, kun mikään ei konnarille sopinut.
Rouvat olivat maksaneet paikkalipun junaan, joka oli peruutettu. Tähän junaan ryysivät kaikki peruutetun junan asiakkaat. Mielestäni konduktöörin olisi pitänyt joustaa ja antaa naisten istua paikallaan, jos paikkoja ei ollut kukaan varannut etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asiakaspalvelussa ei ole kyse iästä. Me saimme erittäin hyvää palvelua ja kohtelua, kun lasteni kanssa olimme ylitäydessä junassa. Yleensä junissa on aina paikkoja, jota voidaan osoittaa eniten tarvitseville (tämän kertonut vrllä työskennellyt).
Minullekin järjestyi toinen paikka junassa, kun henkilö joka oli minulle paikan varannut oli varannut vahingossa sellaisen paikan missä olisin istunut selkä vasten menosuuntaan enkä pystynyt siinä pahan matkapahoinvoinnin takia istumaan. Asiakaspavelijat olivat he sitten missä tahansa työssä ovat ainkin minua aina hyvin kohdelleet ja ovat myös olleet avuliaita. Olen kyllä todistanut sitäkin, kun asiakaspalvelija saa syyttä suotta asiakkaalta haukut ja on siitä huolimatta hoitanut asiat korrektisti eikä ole nostanut meteliä negatiivisesta palautteesta jonka sai syyttä.
Tytöttelyä, rasismia ja kiroilua mummon haastattelussa. Eiköhän ollu aika selvää, kuka oli väärässä.
Ap siis aloitti keskustelun mummoista ja nyt viisastelee sanonnoilla?