Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota liikuntaohjeet 50+ vuotiaille lähinnä naurattaa?

Vierailija
17.07.2026 |

”Jos kahden jalan kyykkyä menee kevyesti yli 10 toistoa, vaihda askelkyykkyyn tai vielä raskaampaan yhden jalan kyykkyyn.”

- Mites minä tekisin, kun aamulla kämmenet yltävät hädin tuskin polviin. Kyykkyyn en pääse, vaan pyllähdän takamukselleni. Onko ketään muita samanlaisia? Ja lisään vielä, että liikun kyllä yli liikuntasuositusten. Kävelen päivittäin ja käyn vähintään kolme kertaa salilla viikossa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä nilkan ja lonkan liikkuvuutta saa parannettua missä iässä tahansa, kun ottaa sen oikeasti tavoitteeksi. Vie aikaa, mutta onnistuu. Oletuksella tietysti, että ei ole mitään liian pahaa kulumaa tms. jo tullut.

Vierailija
22/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskyykky ei ole mikään pakollinen liike. Treenaa pakaroita vaikkapa erilaisilla lantionnostoilla ja bulgarialaisella kyykyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskyykky ei ole mikään pakollinen liike. Treenaa pakaroita vaikkapa erilaisilla lantionnostoilla ja bulgarialaisella kyykyllä.

Ja maastavedolla.

Vierailija
24/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60. Kyykyt onnistuu ja lattialta pääsen hyvin ylös. Enkä ole mikään himoliikkuja. Kävelylenkkejä ja sattunnaisia salikäyntejä harrastan. Ei ylipainoa.

Luulen että toi normaalipainossa pysyttely on kaiken a ja o.

Olen täysin normaalipainoinen. Luonnostani kömpelö, asia jota koko ikänsä notkeiden on vaikea ymmärtää.

Minä olen aina ollut hidas ja kankea (koululiikunnassa olin aina luokan huonoimpia kaikessa muussa paitsi kestävyysjuoksussa), mutta ei minulla ole koskaan ollut mitään vaikeuksia päästä kyykkyyn. Kyllä sen pitäisi onnistua jokaiselta, jolla ei ole polvissa tai nilkoissa selvää vikaa tai liikuntavammaa.

14

Vierailija
25/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt kyykkyyn 40+-vuotiaana. Sitten kävin yhden kerran fyssarilla, ja pääsin kyykkyyn. Nyt olen 58, ja pääsen kyykkyyn vain, kun jalat ovat haara-asennossa. Pitää varmaan käydä fyssarilla taas.

Vierailija
26/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykistyn alkossa ottamaan gambina pullon lattianrajasta. Pääsen kyllä ylös. Kurotan 0,7l suomiviinahyllylle. Onnistun. Humalassakin.

Nou hätä.

M53

Vierailija
27/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17, teen askelkyykkyjä yht.60kpl 4kg painojen kanssa, en tiedä onko hyvä vai huono, tyttö olen?

Vierailija
28/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti ihan vain viettää aikaa syväkyykyssä. Kehittyy melko nopeastikin. Se on meille luonnollinen asento ja sitä voi harjoitella pikkuhiljaa ja ensin vaikka niin että sekän takana on jotain tukevaa, ettet pyllähdä :) 

Se auttaa siihen nilkan liikkuvuuteen ja yleensäkin liikkuvuuteen. 

En ole itse koskaan käynyt salilla ja olen luonnostani kömpelö ja on neurologista sairautta yms. Sitä suuremmalla syyllä hyvä huolehtia liikkuvuudesta ja lihaksista. 

Tangosta roikkuminen ja siitä pikkuhiljaa kohti leuanvetoa työstäminen on hyvä myös. Vaikka et ikinä pääsisi leuanvetoon niin jo se että jaksaa kannatella omaa kehonpainoaan vaikka minuutin on huomattavasti parempi tilanne kuin ettei jaksa edes sekuntia roikkua. 

Vierailija
29/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea ajatus, että jo 10 vuoden päästä en pääsisi kyykkyyn, saisi taivutettua käsiä lattiaan tai ylipäätään ylös lattialta...

Enemmän liikuntaa!

Vierailija
30/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaatko siellä salilla mitään vai käytkö vaan? Miten on mahdollista ettei ihminen pääse kyykkyyn? Minkä ikäinen olet?

Moni kehuu käyvänsä salilla,mut ikinä ei käy ilmi,et minkälaista treeniä he tekevät.

Vierailija
31/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kyykistyn kulllin päälle hyvinkin heleposti.

T. Keski-ikänen akka.

Vierailija
32/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maastavedolla.

Maastaveto ei ensisijaisesti ole pakaraliike vaan selkäliike. Ottaa toki kokonaisvaltaisesti liki koko kehoon. Kuningasliike.

Vierailija
33/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt kyykkyyn 40+-vuotiaana. Sitten kävin yhden kerran fyssarilla, ja pääsin kyykkyyn. Nyt olen 58, ja pääsen kyykkyyn vain, kun jalat ovat haara-asennossa. Pitää varmaan käydä fyssarilla taas.

Jatkan: siis ongelma oli akillisjänteen alueella, fascioiden eli jänteiskalvojen  kireydessä. Ei liikunnan puutteessa tai lihaksissa. Eli oikeasti, jos lihaksia löytyy, niin käykää fyssarilla.

Vierailija
34/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 17, teen askelkyykkyjä yht.60kpl 4kg painojen kanssa, en tiedä onko hyvä vai huono, tyttö olen?

Kyllä tuossa iässä pitää kyykkyyn päästäkkin.

Vierailija
35/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyskyykky!

Vierailija
36/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä kyykkypissalla.

Vierailija
37/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, mutta ihan eri syystä kuin ap:ta. 

En tunne ketään alle 70-vuotiasta joka ei menisi 20 syväkyykkyä heittämällä. Tai joka tarvitsisi noin alkeellisia ohjeistuksia muutenkaan. 

Tervetuloa urheilulliseen keskiluokkaan. Hiton kiva kupla, voin kertoa. 

Vierailija
38/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa iässä pitää kyykkyyn päästäkkin.

Niin mutta monestiko ja minkälaisten painojen kanssa, ja kuinka nopeasti?

T.17v

Vierailija
39/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maastavedolla.

Maastaveto ei ensisijaisesti ole pakaraliike vaan selkäliike. Ottaa toki kokonaisvaltaisesti liki koko kehoon. Kuningasliike.

Minä nostan miehen 120kg maasta heittämällä. 

Vierailija
40/68 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla polvissa sen verran jo vikaa tai kulumaa ettei itsestään selvyys. En pysty olemaan lainkaan polvillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän