Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi kun et käy luovuttamassa verta?

Vierailija
16.07.2026 |

Vaikka voisit pelastaa ihmishenkiä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea hemoglobiiniarvo.

Saa luovuttaa ellei ole tullut uusia sääntöjä. Minulla oli parhaimmillaan yli 190. Itse lopetin luovuttamisen, kun ensin kaupungistamme lopetettiin luovutuspaikka, sitten tuli kiertävä luovutus vuorosysteemillä ja lopulta olisi pitänyt varata aika kiertävään luovutuksen ja se oli aina työajalla. Eli lopputuloksena, minun olisi pitänyt maksaa ainakin se yhden tunnin palkka, että saan lahjoittaa SPR:lle muutaman sata euroa. Meni liian vaikeaksi.

Spr tosiaan yrittää tehdä homman mahdollisimman vaikeaksi.

Uusi muutos on se, että hoitaja kykkii vaivaannuttavasti vieressäsi koko pussin täyttymisen ajan ja kyselee tyhmiä. Ennen ne meni pois, yksi hoitaja hanskasi samalla monta luovuttajaa. 

Ikään kuik aikuista ihmistä pitäisi koko ajan pitää kädestä. 

Toinen on se loputon kyselyrumba. Botti voisi hoitaa sen kun lomake anyway täytetään etukäteen. 

Amen. Käyn kyllä, mutta yksityisyyttä arvostavana ihmisenä inhoan sitä, ettei yksityisyyttäni edes yritetä kunnioittaa. 

Joku pikkupimpero kyselee ja kyttää koko ajan. Ne samat kysymykset joihin juuri vastasin netissä. 

Vierailija
62/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön ajatus, että veripalvelun tuotteiden laatua laskettaisiin pelkkä saatavuus edellä. Tällainen visio toisi myös välillisiä kustannuksia sairaspäivärahapuolelle inhimillisistä haitoista puhumattakaan, jos jokainen vähänkään kykenevä luovuttaisi verta. Rautavarastojen vajauksista ja omista leikkaustoimenpitäistään toipujat tai lisääntymistä suunnittelevat nyt mm maksaisivat kovaa henkilökohtaista hintaa, mikä heijastuisi pitkälti kustannuksina muualla.

Ne on aika rajatut tilanteet, joissa se henki on kirjaimellisesti verituotteesta kiinni. Onko Suomessa joku kuollut verenluovuttajien vähyyden vuoksi? 

T kolmesti vuodessa luovuttaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin 90-luvulla useita vuosia Englannissa.

Huoruusvuodet saastutti veren

Onhan se voinut olla siellä vaikka luostarissa.

Hullun lehmän taudin takia tuo on este. Tietäisit jos olisit itse luovuttanut.

Vierailija
64/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anemia

Jeps, itselläni hemoglobiini alle 110 ja ferritiini 5...En taida kelvata🤔

Vierailija
65/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan alle 50 kg ja perussairauteni vuoksi en muutenkaan saisi luovuttaa. Lisäksi järjetön verikoepelko.

Vierailija
66/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute. 

Vierailija
67/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha.

Vierailija
68/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huoli minun vertani. Luovuttaisin jos voisin. 

Vierailija
69/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusa se on pienikin kiusa. Mutta jos voisin luovuttamalla todellakin jopa pelastaa ihmishenkiä niin sitä suuremmalla syyllä.

Vierailija
70/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia ja jatkuva reumalääkitys. Eikä ole mitään v*tun tekosyitä, veri ei kelpaa luovutukseen.

Vierailija
71/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi