Mikä on tekosyysi kun et käy luovuttamassa verta?
Kommentit (71)
Mun veri on kaikista turhinta 😅
Luovutuskielto, jota ei millään meinaa saada pois, vaikka sen syy on jo poistunut.
Minulla on uusia seksipartnereita alle 3kk välein.
Näin unissani homoseksuaalista unta ja lomakkeessa kysytään onko homoseksuaali.
Viime kerralla pyörryin kesken luovutuksen ja minusta oli luullakseni vain haittaa (hb oli juri yli sen rajan, että sain luovuttaa). Voisin kyllä kokeilla uudelleen.
Kävin aiemmin aktiivisesti ja sitten aloin harrastaa kestävyysurheiluja. Ja nyt en enää halua alentaa suorituskykyä luovuttamalla. Siitä tulee kuitenkin melko pitkäksi aikaa oireita. Mun veriryhmäkin on B- jota harva tarvitsee, joten en ole lähelläkään yleisluovuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin unissani homoseksuaalista unta ja lomakkeessa kysytään onko homoseksuaali.
Ei kysytä. Siinä kysytään onko sinulla ollut seksiä saman sukupuolen kanssa. Unessasi saat nussia Tyneä veripalvelukelpoisesti.
Huonot suonet. Jo verikokeen otto on äärimmäisen hankalaa
Luovutustestin mukaan en kelpaa luovuttajaksi. Menisin kyllä muuten mielelläni A+ vertani luovuttamaan.
Levinnyt syöpä, lääkkeitä sen verran etten kelpaa luovuttajaksi.
Ei ole mikään tekosyy se, että mahdollisuus veren luovuttamiseen meni 20-vuotiaana ensimmäisten syöpähoitojen myötä.
Ap voisi lopettaa näiden paskojen aloitustensa tekemisen. Ihmisillä on erilaisiin asioihin ja tilanteisiin OIKEITA SYITÄ eikä mitään ap:n lapsellisesti kuvittelemia tekosyitä.
Ennen kävin, kun sinne vain mentiin. Nyt pitää varata aika ja pari kertaa, kun olen yrittänyt varata niin aikoja ei ole. Asun siis paikkakunnalla, jossa vain liikkuva toiminta n kerran kuussa.
Käytän Neotigasonia säännöllisesti. Verenluovutuskielto kestää vielä kolme vuotta lääkkeen pois jättämisen jälkeen.
Mikä on AP:n tekosyy provosoida Ylilaudan tapaan? Oletko töissä SPRllä?
Miten niin tekosyy?