Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi kun et käy luovuttamassa verta?

Vierailija
16.07.2026 |

Vaikka voisit pelastaa ihmishenkiä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loppui SPR:n kansallisvastaiseen kampanjointiin. Yli kymmenen kertaa ehdin luovuttaa, mutta en enää vuosiin. En tee yhteistyötä vihollisen kanssa. Luovuttaisitko itse, jos Putin olisi järjestänyt toiminnan ja sitä hänen nimissään tehtäisiin?

Aspirea
42/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin käydä, on verenluovutuskortti, vanha passi, kelakortti, pankkikortti jne. Mutta ei voimassaolevaa henkkaria. Mulla on vielä O- veri, eli käy hätäverenä kaikille. En voi käsittää, terveydenhoidossa saan kaiken palvelun pelkällä kelakortilla. Mitä tää SPR pelleilee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intissä ekan ja viimesen kerran. SPR:llä oli mukana joku sivari joka vttuili meille koko ajan. Missä muualla tahansa se olisi saanut turpaansa, siellä piti vaan kuunnella ja SPR:n mummot vaan nauroivat. Se hyväntekeväisyys jäi sitten siihen tämän elämän osalta.

Vierailija
44/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vertani hyväksyttäisi. Siihen on aika tiukat kriteerit.

Lisäksi ferritiiniarvoni ovat jo muutenkin niin matalat, että paree pitää kiinni siitä verestä minkä kroppa jaksaa tuottaa.

Oletko horoperse?

Vierailija
45/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mtään tekosyitä, en vaan halua. Se on jokaisen oma valinta.

Tämäkin saa äänestää

Vierailija
46/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko luovuttaa verta, eikä siihen tarvitse olla syytä eikä tekosyytä.

Ap on harvinaisen typerä ihmisoletettu.

Löysät pelkurit taas tykkäämään näistä joukolla

Vierailija
47/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea hemoglobiiniarvo.

Saa luovuttaa ellei ole tullut uusia sääntöjä. Minulla oli parhaimmillaan yli 190. Itse lopetin luovuttamisen, kun ensin kaupungistamme lopetettiin luovutuspaikka, sitten tuli kiertävä luovutus vuorosysteemillä ja lopulta olisi pitänyt varata aika kiertävään luovutuksen ja se oli aina työajalla. Eli lopputuloksena, minun olisi pitänyt maksaa ainakin se yhden tunnin palkka, että saan lahjoittaa SPR:lle muutaman sata euroa. Meni liian vaikeaksi.

Lähiseudulla ei ole luovutusmahdollisuuksia täälläkään.

Vierailija
48/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa lääkitystä minulla ja korkeat trombosyyttiarvot. Tosin en tiedä estävätkö nuo.

Vierailija
49/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 90-luvulla useita vuosia Englannissa.

Huoruusvuodet saastutti veren

Vierailija
50/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa oli ns vapaaehtoinen verenluovutus Ei ollut kovin vapaaehtoinen Jos et luovuttanut ei myöskään päässyt viikonloppulomalle Siihen loppui verenluovukset minulta 

Vierailija
51/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin intissä ekan ja viimesen kerran. SPR:llä oli mukana joku sivari joka vttuili meille koko ajan. Missä muualla tahansa se olisi saanut turpaansa, siellä piti vaan kuunnella ja SPR:n mummot vaan nauroivat. Se hyväntekeväisyys jäi sitten siihen tämän elämän osalta.

Mekin käytiin intissä. Hyvin nousi illalla viina päähän. 

Vierailija
52/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vertani hyväksyttäisi. Siihen on aika tiukat kriteerit.

Lisäksi ferritiiniarvoni ovat jo muutenkin niin matalat, että paree pitää kiinni siitä verestä minkä kroppa jaksaa tuottaa.

Sama, ferritiini niin huono että se aiheutti jo haittoja ja pikkuhiljaa sitä yritän nostaa.

Vierailija
53/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa oli ns vapaaehtoinen verenluovutus Ei ollut kovin vapaaehtoinen Jos et luovuttanut ei myöskään päässyt viikonloppulomalle Siihen loppui verenluovukset minulta 

Meiilä oli taas porkkana, VMTL luovutuspäiväksi.

Vierailija
54/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen rakastelu ilman suojausta useiden eri partnereiden kanssa estää verenluovutuksen.

Vierailija
55/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venesektioon siitä mars mars!

Vierailija
56/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät huoli vertani lääkityksen vuoksi

Vierailija
57/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakian takia saam luovuttaa vain kerran vuodessa, vaikka hB on aina yli 140. Nainen olen. Ferritiinikin joskus mitattu, priimaa.

Mies ei luovuta useinkaan koska urheilee ja tarvitsee kuulemma verensä itse.

Vierailija
58/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin verta toistakymmentä kertaa ollessani vielä terve. En voi enää luovuttaa, liikaa sairauksia ja lääkkeitä. 

Vierailija
59/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa luovuttaa ellei ole tullut uusia sääntöjä. Minulla oli parhaimmillaan yli 190. Itse lopetin luovuttamisen, kun ensin kaupungistamme lopetettiin luovutuspaikka, sitten tuli kiertävä luovutus vuorosysteemillä ja lopulta olisi pitänyt varata aika kiertävään luovutuksen ja se oli aina työajalla. Eli lopputuloksena, minun olisi pitänyt maksaa ainakin se yhden tunnin palkka, että saan lahjoittaa SPR:lle muutaman sata euroa. Meni liian vaikeaksi.

Spr tosiaan yrittää tehdä homman mahdollisimman vaikeaksi.

Uusi muutos on se, että hoitaja kykkii vaivaannuttavasti vieressäsi koko pussin täyttymisen ajan ja kyselee tyhmiä. Ennen ne meni pois, yksi hoitaja hanskasi samalla monta luovuttajaa. 

Ikään kuik aikuista ihmistä pitäisi koko ajan pitää kädestä. 

Toinen on se loputon kyselyrumba. Botti voisi hoitaa sen kun lomake anyway täytetään etukäteen. 

Vierailija
60/71 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keliakian takia saam luovuttaa vain kerran vuodessa, vaikka hB on aina yli 140. Nainen olen. Ferritiinikin joskus mitattu, priimaa.

Mies ei luovuta useinkaan koska urheilee ja tarvitsee kuulemma verensä itse.

Minulla oli hemoglobiini verenluovutuksessa 192. Kuukauden päästä polvileikkaukseen menessä jotain 150.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän