Tunnetko ketään positiivista ihmistä?
Sellaista, joka puhuu enemmän myönteistä kuin negatiivista, joka on useammin kiitollinen kuin katkera. Minä tiedän ehkä vain yhden tai kaksi. Olen ajatellut muuttaa itseäni siihen suuntaan.
Kommentit (276)
Elämässä pääsee helpommalla (vähemmän työtä, vähemmän velvollisuuksia, enemmän KELAn tukia) kun osaa olla negatiivinen, masentunut, valittaja, katkera. Siis juuri sellainen "luuseri" mitä kaikki niin sanotut "paremmat ihmiset" halveksuvat.
Esimerkki. Minua kiusattiin peruskoulussa ja pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle heti lukion suorittamisen jälkeen. Ei tarvinnut koskaan mennä uraputkeen.
Terveisin,
elämäntapaluuseri
Tunnen useita. Oma positiivisuus vaihtelee – siihen vaikuttaa varmasti se, missä suhteessa olen siihen, jonka kanssa olen tekemisissä. Työssäni joudun käyttämään ammatillista positiivisuutta, eli olemaan asiakaspalveluhenkinen sellaisissa tilanteissa, joissa läheisille joutuisin olemaan pykälää realistisempi.
Joku mainitsi feikkipositiivisuuden. Sellaisiakin tunnen. Eräs henkilö alkaa helposti hehkuttaa, kuinka ihanaa ja hienosti jokin asia on, ja kuinka kaikki ovat aina NIIN ystävällisiä. Tarkoitus on ilmeisesti kääntää keskustelun huomio häneen itseensä. Toinen on esihenkilöasemassa keskisuuressa organisaatiossa, näennäisesti positiivinen ja aurinkoinen koko ajan, mutta jos tulee tilanne, jossa organisaation jäsenillä on erimielisyyttä tai vaikka viestintä takkuaa, hän lakaisee ongelman maton alle ja sattaa alkaa puhua ympäripyöreitä, jotta ongelma unohtuisi. Tyypillistä tälle henkilölle on tietynlainen juoruilu varsinaisen ongelman ohittamiseksi. Hän saatta puhua lievästi pahaa jostakusta, joka ei ole läsnä. Ei mitään karmaisevaa, mutta tyyliin että "mehän tiedämme että x on nuori/kokematon, toisin kuin sinä, joka olet tosi kokenut". Aluksi vaikutelma on se, että tämä esihenkilö uskoutuu sinulle, tekee imartelevan vaikuteman, mutta vähitellen opin näkemään tuon läpi. Yhdessä vaiheessa mieleeni juolahti, että jos hän puhuu minulle pahaa x:stä, on selvää, että hän puhuu myös minusta muille mitä sattuu. Usein kysymys on siitä, että hän haluaa päästä jostakin epämukavasta aiheesta eroon. Eikä ole ollut mitään näyttöä siitä, että hän arvostaa edustamansa alan kokeneita ihmisiä, pikemminkin päinvastoin. Mutta pinta on siis ällön positiivinen.
Aivan kuin olisin itse tuon kirjoittanut! Ihan hämmästyin, että miten voikin olla, kuin minä ja mun elämä 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta, mukaan lukien itseni. Paljon on kyllä elämässäni sattunut traumaattisia asioita lapsuudesta saakka, kuten perheväkivaltaa ja omia vakavia sairauksia, mutta jostain kumman syystä en ole katkeroitunut ja olen sellainen perusiloinen ja positiivinen. Toki kun näitä raskaita asioita on kasautunut ja ikää tullut enemmän, niin tunnen myös hieman menettäneeni iloa matkan varrelle. Koen itseni kuitenkin todella onnekkaaksi, kun pystyn löytämään monista negatiivisistakin asioista lopulta melko helposti edes joitakin positiivisiakin puolia ja merkityksiä ja näkemään asioita huojentavasta perspektiivistä.
Toki notkahduksia positiivisuudessa ja toiveikkuudessa on tullut lukuisia kertoja elämässäni ja psykologitkin ovat kysyneet minulta, että miten oikein olen selviytynyt kaiken kokemani jälkeen. Kysymys aina kummastuttaa minua -eihän tässä ole vaihtoehtoja kun jaksaa, ja aina itkun jälkeen olen vaikkapa sitten mustan huumorin ja sen tuoman naurun avulla kammennut itseni taas oikeille jengoille.
Tuollainen haluaisin olla. -ap
Aivan kuin olisin itse tuon kirjoittanut! Osui kohdalleni kaikki mitä kerroit 😀
useat 0-5-vuotiaat lapset ja joskus hieman vanhemmatkin jos heidät tässä lasketaan ihmisiksi :)
Vierailija kirjoitti:
useat 0-5-vuotiaat lapset ja joskus hieman vanhemmatkin jos heidät tässä lasketaan ihmisiksi :)
Näissäkin näkee tosi moni ilkeitä ja vihaisen näköisiä lapsia. Helposti näkee perheen arvot, jos tuon ikäinen näyttää koko ajan vihaiselta.
Silloin olen todella positiivisella tuulella, kun pöydässä on hyvää ruokaa ja jälkiruoaksi jäätelöä ja suklaata. Tai olen nukkumassa. Muu aika menee hermoillessa.
Meidän yökkö töissä. Hän on aina niin positiivinen ja suloinen vanhuksille.
En tunne suomessa. Espanjassa asuvat jotka tunnen on kaikki tosi positiivisia.
minä myös.aloittamalla pitää päiväkirjaa.katsoo illalla,edes ne kiitollisuuden aiheet. Mitkä on Hyvin.Kiitollisuus nääs lisää hyvää oloa,,tutkitusti.Kiitos
Kehopositiiviset ovat aina positiivisia.
HIV-positiiviset sanovat toisiilleen: "Ole positiivinen, kun kerran olet positiivinen."
Olen positiivinen ihminen, vaikka välillä onkin rankkaa. Olen käynyt läpi pari hyvin rankkaa vaihetta elämässä, välillä meinannut heittää pyyhkeen kehäänkin.
Uskon että avain aitoon positiivisuuteen on se, että suhtautuu lempeydellä ja hyväksyvästi myös siihen negatiiviseen puoleen itsessään. Ruusu ei ole pelkkää ihanaa tuoksua ja kaunista kukkaa, mutta se ei myöskään ole pelkkiä piikkejä. Totuus on paljon enemmän, se on kokonainen kasvi jolla on juuret, varret, piikkejä, lehtiä, joskus kukkia ja välillä jopa marjojakin.
En tunne. Tällä kylällä, joka on taloudellisesti lähes konkan partaalla, kuten monet syrjäkylät, ihmiset ovat vanhoja ja köyhiä ja ajattelevat lähes vain rahaa, naapurit yrittävät vähän väliä kaupitella sitä sun tätä roinaa. Eli kaikki yrittävät hyötyä kaikista. Todellista ystävyyttä oli nuoruudessa, ei enää.
Christian Bros and sisters are happy people. Moni on jo kuollut onnellisena myös, siirty ajasta ikuisuuteen. Itse hämmästelin aluks, et miten noi on noin hyvinvoivia ja onnellisia ovat, kun itse tuskaa täynnä ja masennusta. Jeesusta seuraamaalla onnea tullu myös mun elämään, sweeter as the days go by
Olin joskus hyvinkin positiivinen ja iloinen, mutta kun huomasin että sellainen houkuttaa miehiä sun muita verenimijöitä päätin kuorruttaa itseni pzkalla.
Hommiin sitten tavoitteesi suuntaan?
Tavoite on sellainen, jonka eteen tekee töitä.
Toive on toive. Unelma. Silloin ei tartu toimeen vaan unelmoi.