ERIKOISIA nimiä raamatusta
Hei!
Saintäältä 2v sitten tytölleni nimen ja nyt nimeä taas tarvittaisiin.
LA vasta tammikuussa 08 mutta olisi kiva jo miettiä.
Eli Lastemme nimet ovat
Joosua,Tiitus ja Keesia
Kaikki raamatusta paitsi Keesia on siellä Kesia eli vähänmuutettu.
Lisäx kaikissa on s kirjain eikä R:ää.
Menisikait vielä huippu vaikeaxjos loppuisi s:ään kun Joosua ja Keesia rimmaa niin sitten Tiitus ja joku.
Ei tarvi noin vaikeax mennä.
Mutta ehdotuksia kaipailisin tytön ja pojan nimistä.
Itse ajattelin Seela Maria Saarai mutta mies ei tykkää eka ja kolmannesta nimestä.
En mäkään niin mutta parempi kuin moni muu.
Meillä nimittäin tokat nimetkin raamatusta ..heh vaativaa.
Kiitos jos joku taas viitsii vaivautua:)
Kommentit (39)
kiitos paljon taas kaikille!
Ihme ja kumma mies tykkäskin ihan Aamos nimestä,
että ehkä se jos tulee poika.
Toivoisin kyllä kovasti toista tyttöä Keesialle kaveriksi :)
JULIUS: tätä joskus kans ajattelin ihan kiva nimi mutta taitaa olla aika yleinen en tiiä.
NEERIA:aikas erikoinen mutta siinä on kyllä toi r:kirjain.
Muttaonkyl kiva nimi.
SERAFIINA: jos meidän eka lapsi ois ollut tyttö nimex olis tullut Serafia olin sen jo teininä päättänyt :)
Mutta nyt se ei enää sovi muiden lasten kans yhteen
Sulla Pangolin oli kivoja ehdotuksia mutta kun olen näin vaikea " asiakas" niin tykkäänet nimi sopisi sisarusten kanssa yhteen
Niin tosiaan onhan tässä aikaa miettiä.
Pojalle tosiaan toi AAmos tuntuu kivalta muttatytölle vaikeempi keksiä.
saa ehdotella vieläkin jos innostusta riittää.
kiva on ollut lukea ehdotuksianne :)
Ja jättisuuret onnittelut vauvauutisesta!! :) Ihanaa taas etsiä nimeä vauvalle, tosin mulla ei hoksottimet toimi nyt ei yhtään, enkä kunnolla ehtinyt pinoa lukemaankaan.
Onko sulla taas netti käytössä? Olis tosi kiva mailailla ja vaihtaa kuulumisia, oon monesti sua/teitä ajatellut ja miettinyt mitä teille kuuluu.
Muistathan mut?
T. T
Itse pidän myös nimestä Ruut, siinä on kyllä tuo r-kirjain, mutta tuplavokaaliehto täyttyisi.
Muita Raamatun perinteisiä nimiä, joista pidän ovat täällä mainitut Jeremia ja Ester, mutta niissäkin on r-kirjain, eikä tuplavokaalia lainkaan, Noomi on kaunis myös kuten myös Jesaja.
Vielä muutamia ehdotuksia, jotka osuivat silmiin tuolta Teuvo Kopran sivuilta, vaikka kyllä nuo Aamos ja Seela ovat ihan nappivalinta.
Pojalle:
Daan
Daavid
Eelam
Eenok
Eetan (tämä on minusta tosi hieno)
Elias (perinteinen, mutta hieno tämäkin)
Feeliks
Haanok
Heelam
Heet
Hoosea
Jaason
Jooas
Joosa
Keefas (Tämäkin hieno)
Liinus
Miikal
Naatan
Salomo
Tytölle
Diina
Nooga
Safiira
Niinpä nuo Jooasit, Hooseat ja vastaavat voi unohtaa.
Merianna1
Muistathan mut?
T. T
[/quote]
oletko Terhivai meneekö ihan vikaan.
onko teillä jo lapsia?
Ei ole ollut nettiä yli vuoteen mutta vauva uutisen myötätuli innostus käydäkirjaston netis kunmuksut onhoidos
Nebukadnessar, Barnabas, Barabbas, Salomo...
Veronica
Eipä oo vieläkään lapsia tullut meille. Ehditkö lukemaan jos kirjoitan sulle oikein mailin? Onko sulla sama osoite vielä voimas?
Ehdotuksia:
Daniel
Johannes
Julius
Justus
Luukas
Mattias
Ruuben (vaikka onkin R, mutta tämä sopisi minusta hyvin)
Samuel
Simon
Ester (r)
Lyydia (sopii noihin Joosuaan ja Keesiaan mutta Tiitus jää yksin)
Mirjam (r)
Noomi
minäkin vielä heitän ehdotukseni... olitte jo Keesian kohdalla muokanneet nimen muotoa, joten ehdotan, että pidennätte Seelan Seeliaksi.
Keesia ja Seelia voisivat hyvinkin olla siskokset :)
nimenä seela on yleistynyt hurjaa vauhtia, meilläkin asustaa yksi, joten yleistyminen on tullut noteerattua :) harvinaisempi muoto olisi selvästikin seelia
Vai onko joku löytänyt Tiituksen raamatusta?
Ainakin minä muistan vain Tituksen (2 Kor 8 ja Paavalin kirje Titukselle).
Ihan vain kuriositeettina kun joku väitti että vain Keesia olisi muokattu...
Saavat ääneni! Luukas yleisyydestään huolimatta, olisi Tiitukselle kaveri, kun Joosua ja Keesia ovat samantyyliset. Seela on tälläisenään mielestäni parempi kuin Seelia, joka kuulostaa loppunsa vuoksi kovin samanlaiselta Keesian kanssa.
Sitten on tietysti myös ihanainen Seera, mutta sisältää juuri sen r-kirjaimen..
Myös nimi Adina löytyy raamatusta, tuplavokaalin saisi venyttämällä nimen Adiina (22n).
Miettimänne Aamoskin on kyllä komea nimi!
on tama sen verran haastava ja kiinnostava nimivalintatehtava!
Ainut mitä ehdottanut mistä mieskin tykkäs oli toi
AAMOS
Jotenki tykästyin tohon Neeria nimeen mut mies ei tietty taaskaan.
Onko se oikeen raamatussa.
Seera on jännnä mut ehkä tokax nimex
Seelia nimi ei oikeen iske
Jostakin nimi kirjasta luin nimen ISELA mitä olette mieltä siitä?
Mut ukolle ei kyl taaskaan oikeen kelvannu,
eikä kyl ole raamatuskaan varmaan.
Mutta kaunis nimi mun mielestä.
Niin ja Terhi on sama osoite Suomi24:ssä
Joo on tosiaan aikaa miettiä,
mut laitan kyl kaikki kivat ylös ja yritän sit muistaa tulla kertomaan mikä nimiex tuli jos kaikki nyt vaan menee hyvin.
Ja ehkä loppu raskaudes tulen uudestaan vielä pohtimaan.
Mut vielä jos joku löytää kivoja nimiä saa laittaa.
Kiitos tosi paljon kaikille niminikkareille :)
mutta minusta ehtoihinne sopisi tytölle aivan loistavasti
Juudit
Se olisi samaa muotoa Tiituksen kanssa (pitkä vokaali alkukirjaimen jälkeen ja konsonanttiloppu), jolloin nimissä olisi kaksi " paria" ; Joosua - Keesia ja Tiitus - Juudit. Tuolloin tosin Joosuan ja Juuditin nimet alkaisivat samalla kirjaimella, mutta minusta se ei neljän sarjassa olisi mikään paha.
Muistanko ihan väärin, vai mietittekö jo Keesialle aikanaan tuota Juudit-nimeä? Minäkin nimittäin muistan sen, kun Keesialle nimeä haettiin. :)
Tytölle voisi myös sopia nimi Leea?
Pojalle sopisi jonkun ehdottama Luukas, vaikka se kai teidän makuun onkin liian yleinen. Myös Aamos olisi tosi hieno. Ja Iisak sopisi sisarussarjaan loistavasti. :)
Vielä jokunen villikin ehdotus (toistoa voi tulla) ;)
Aabel
Aadam
Aaron
Daavid
Eeli
Eliel
Esra
Jaafet
Jaakob
Jooel
Kaaleb
Mooses
Naatan
Naahum
Nooa
Paulus
Ruuben
Sim(e)on
Entas pojalle Eeli?
Isela tulee joko Isabellasta tai Elisabetista, jos jalkimmaisesta niin sen voi laskea raamatulliseksi nimeksi.
Neriah on miehen nimi Raamatussa mutta sita on kai annettu paljon tytoille nykyaikana, kun tein haun ekana tuli Playboyn leikkikaveri Neriah jotain ;)
Raamatussa se on Jeremia 32:12 ainakin mun englanninkielisessa raamatussa ja siita Neriahista suomennos Neeria. Tykkaan itsekin siita.
Kunhan et laita Kain kuten olen tavannut muutaman pikkupojan jotka ei tieda kuka alkuperainen Cain oli!
Ja kyseessä on siis raamatussa mies - mutta miehiähän raamatussa ovat myös esim. Elisa ja Aija...
laitoin väärän viestin siis kirjotin tämän jo kesällä muttei oikein löytynyt nimeä laitan uudessa viest enemmän
Lilith