Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesken päiväunien herääminen

29.11.2005 |

Mistä johtuu kun poika 2kk herää kesken päiväunien todella usein?

Harvoin nukkuu koko päikkäreitä niin, että en kertaakaan olisi joutunut käydä heijaamassa vaunuja. Yöunet nukkuu hyvin, ilman nukuttamista.

Odotan yleensä hetken ennen kun menen vaunujen luo, mutta itku ei lopu vasta kun vaunuja heiluttaa. Ja ei tosiaan tarvitse kun koskea vaunuihin, niin itku loppuu...ei edes silmiä avaa, eli on ihan puoli unessa. Nälkää ei voi itkeä koska syötän aina hyvin ennen kuin laitan nukkumaan, röyhtäytän, vaihdan vaipan, kokeilen niskaa niin on sopivan lämmin...mikä vaivaa?

Rasittaa jättää koko ajan omat hommat kesken, kun joutuu vartin välein käydä nukuttamassa uudestaan!!

Vinkkejä parempiin ja pitempiin unijaksoihin otetaan vastaan! = )

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan piti olla rattaita heiluttamassa noin puolen vuoden ikään ja usein heräsi kiukkuisena ja väsyneenä muttei enää nukahtanut. Yhdeksi syyksi mietin sitä, että poika ei syönyt tuttia ennen kuin oli puolivuotias. Tätä ennen nukutin öisin tissille ja sai tissiä yöllä joka inhdukseen. Päivällä ei ehkä sitten osannut jatkaa unta itsekseen kun ei tullutkaan tissiä, mutta heijaus sitten auttoi. Tuli kyllä sitten sekin vaihe, että ei jatkanut unta enää millään keinolla, mutta nyt 10kk nukkuu 40min-1,5h putkeen useinmiten.

Vierailija
2/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva päikkäreiltä heräily alkoi joskus neljän kk:n tietämillä ja sitä jatkui pari kuukautta. Tyttö nukkui vaunuissa ja piti vähän päästä käydä heiluttamassa takaisin uneen. Tein kotihommia ulkovaatteet päällä ja olin pirun kiukkuinen ja väsynyt tähän ravaamiseen. Sitten se vaan loppui yhtäkkiä ja nykyään (10kk) nukkuu vaunuissa 2-3 tuntia yhteensoittoon. Mikälie kausi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä en osaa antaa, koska meillä aivan samaa ja oikein mikää ei ole auttanut. Selkeästi kuitenkin herää kesken unien, koska rattaita heijaamalla nukahtaa välillä tosi helposti ja välillä taas itketään kauemminkin. Ollaan oltu maitoallergiaepäilynä erikoismaidolla, mutta näyttäis nyt olevan niin, että mitään allergiaa ei ole, koska päiväunet pysyneet aivan samoina. Meillä tuo herääminen on myös yöllistä :(. Nyt onneksi heräilee 1-2krt syömään ja siihen päälle muut heräillyt n. 4-5 krt, mutta vähän aika sitten heräilyjä oli helpostikin 10!

Välillä kielettämättä todella rasittavaa käydä nukuttamassa ulkona toista kylmällä ilmalla 2-vuotiaan tehdessä sisällä heti pahojaan, mutta minkäs voit...kaipa tämä tästä joskus helpottaa, mutta jaksamista tosiaan vaatii rutkasti ja välillä ollaankin ihan piipussa väsymyksen kanssa!

Niin ja meillä poika on nyt 4kk ja kiinteitä annetu, joka ei auttanut mitään.

Vierailija
4/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin se, että vähensin päiväunet kolmista kaksiin, eli on jo tosi väsynyt kun laitan unille. Sitten nukkuukin sikeästi 1-2h kerrallaan, yleensä 2h ja 1,5h.

Niin, ja meillä tyttö ei nuku ulkona muulloin kun silloin kun ollaan liikkeessä? Kumma juttu, sisällä nukkuu sikeästi? Olisikohan äänille herkkä?

Olikohan tästä mitään apua?

Vierailija
5/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen tuskaillut näiden pätkäpäikkäreiden kanssa ja meidän neiti on jo sentäs kohta 9 kuinen.

Nukkuu siis kahdet päikkärit, tänään ekat tunti ja toiset puoli tuntia. Juuri kun itse ajattelin että käynpä pötkölleen niin eikös neiti herännyt. Ja selvästi kesken unien koska itki ja kiukkus pitkään.

Enpä ole keksinyt näille selitystä, eilen nukkui kuitenkin kahdet kahden tunnin päikkärit ja tänään näin.

Meillä nukutaan takuuvarmasti jos auto tai vaunut liikkuu, muuten ei ole mitään takuuta.

Monta kertaa tyttö itkee unissaankin eli näkee kait pahaa unta.

Ei tästä varmaan ollut apua mutta kohtalotovereita löytyy vielä vähän vanhemmistakin lapsista! :)

Vierailija
6/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todennut myös, että jos rattaat liikkeessä, niin nukutaan paremmin...mutta eipäs tässä lähetä kärryttelemään joka hetki 2-vuotiaan vilpertin kanssa. Tänään puhunnut lastenlääkärin kanssa puhelimessa ja epäili vaan vauvan olevan TODELLA herkkä- ja kevytuninen tapaus. Sisällä nukuttamista olen myös kokeillut, mutta nukkuu vain silloin yhden unipätkän eikä nukahda uudelleen. Ja sisällä meteliä välillä riittää esikoisen tehdessä remonttihommiaan tai muuten vaan leikkien, joten ei sisälläkään oikein rauhaa ole nukkumiseen :(. Mutta näin olen kuullut, että monella on helpottanut tuossa 7 kk:n iässä, joten sitä odotellessa :) - tai sit meillä nukutaan aina huonosti! Nyt olen koittanut pitää poikaa hereillä n. 2 tuntia, mutta ei ole ollut apua, vaan selkeästi vielä tarvitsee kolmet päikkärit. Välillä kestävät sen pari tuntia ja heräämisiä silloin noin 5.

Mutta on oikeasti ihana kuulla, että emme ole ainoita, vaikka apua ei mistään löytyisikään!