Lapsen isä ei ymmärrä lapsen sairautta eikä suostu muistamaan sitä
Neuvoja olisiko? Lapsellamme on eräs synnynnäinen sairaus, joka ei näy päällepäin, mutta vaikuttaa liikkumiskykyyn osassa asioita. On tiettyjä melko tavallisia asioita mitä lapsi ei pysty tekemään. Hän on kuitenkin sillä tavalla terve, että kävely ym onnistuu ihan normaalisti. Mieheni, lapsen isä siis, ei millään suostu ymmärtämään eikä edes muistamaan tätä lapsen sairautta, vaikka lapsi on jo 9. Hän koko ajan ehdottelee lapselle että lähtisitkö mun kanssa siihen ja siihen juttuun, joista kaikki on sellaisia, että lapsi ei pysty niihin osallistumaan sairautensa takia. Sitten lapsi loukkaantuu isälle, että miksi isä ehdottaa aina tällaisia mihin hän ei kykene. Lisäksi isä valittaa ja kiukkuaa minulle miksi emme voi perheenä harrastaa sitä ja tätä, ja haukkuu minua kun vastaan, että lapsi ei niihin kykene, siksi emme voi. Ihan kuin asia olisi jotenkin minun vika, vaikka sairaus ei ole kenenkään vika. Isä ei suostu koskaan tulemaan mukaan lapsen lääkäriin tai fysioterapiaan, jotta voisi kuulla siellä lapsen sairaudesta tai rajotteista. Kun minä yritän niistä miehelle puhua olen kuulemma rasittava äm mä joka hankaloittaa kaiken. Lapsi kärsii tästä eniten, koska hänellä on jo paha mieli siitä ettei pysty moneen aika tavalliseen asiaan ja siihen päälle joutuu kuuntelemaan isänsä valitusta siitä.
Kommentit (149)
No isä inhoaa lastaan. Kannattaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä pääsen eroon miehestä ottamalla eron. Mutta lapsi ei pääse avioerossa eroon isästään. Toivoisin neuvoja lapsen tilanteen suhteen. Ap
Ei pysty hyväksymään lapsen ns. vajavaisuutta ja pelkää asiaa. Toki saattaa olla myös helvetin tyh mä, mutta tuo ensimmäinen vaihtoehtokaan ei ole harvinaisuus vanhemmilla. Tarvitsisi ehkä ammattiapua asian käsittelyssä. M46
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Jos äijä ämmittelee se on ainoa oikea vaihtoehto.
Mutta on arvatenkin ok kun sinä äijittelet ja kaikkea muuta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä pääsen eroon miehestä ottamalla eron. Mutta lapsi ei pääse avioerossa eroon isästään. Toivoisin neuvoja lapsen tilanteen suhteen. Ap
Isä tapaa jatkossa lastaan sossun läsnäollessa kun todistat hänen käytöksensä olevan haitallista lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet että palsta voi tehdä, kun lapsen ISÄ ei ole 9-vuoteen voinut hyväksyä asiaa vaan käyttäytyy noin ala-arvoisesti?
Rautalanka.Mies mukaan ja lääkäri saa selittää mitä lapsi voi tehdä ja mitä ei.Jos ei tule niin pyydä lääkäriltä kirjallisena. Ja lisäksi korosta lapsen harmi asiasta selkeästi miehelle.Jos ei ymmärrä niin ehkä ei haluakaan.Ottaako lasta yhtään huomioon muuten?
Siinä vaiheessa jos mies ämmittelee, laittaisin jo lusikat jakoon. Ja tuo että lapselle tulee paha mieli isän toimista kertoo jo paljon: lapsi traumatisoituu kun luulee että ei riitä isälleen sellaisenaan kun on.
Vaikea kommentoida, kun ei tiedä lapsen sairautta ja mihin isä haluaa hänet mukaan. Isä selvästi haluaa touhuta lapsen kanssa, joten eikö ole mitään yhteistä juttua, mitä he voivat harrastaa? Jotain lapselle sopivaksi mukautettua. Voihan pyörätuolissakin harrastaa tanssia ja vaikka mitä.
Kyse on sellaisista mitä lääkärin mukaan ei ole turvallista tai mahdollista tehdä. Ap
Pääsisittepä kumpikin eroon miehestä, oma koti. Miksi kuuntelet raivoavaa ukkoa. Sun pitää raivota kuin villipeto sille takas, kun lapsi ei ole paikalla. Miehellä ei toimi ymmärrys, vastaanotto eikä muisti? Mies ei tee mitään lapsen ehdoilla, ehdottelee omia kiinnostuksia lapselle? Miksi lapsen pitää kestää tätä.
Sossut "isien oikeudet" "lapsen oikeus isään"...kukaan ei puhu lapsen oikeudesta HYVÄÄN ISÄÄN.
Mies neuropsykologisiin tutkimuksiin. Hän ei selkeästikään ole neurologiseti terve.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kommentoida, kun ei tiedä lapsen sairautta ja mihin isä haluaa hänet mukaan. Isä selvästi haluaa touhuta lapsen kanssa, joten eikö ole mitään yhteistä juttua, mitä he voivat harrastaa? Jotain lapselle sopivaksi mukautettua. Voihan pyörätuolissakin harrastaa tanssia ja vaikka mitä.
Normaaliälyinen isä osaisi soveltaa tekemiset lapsen kykyjen mukaan. Tämä porvoolainen isä on siitä erikoinen, että haluaa tahallaan vahingoittaa omaa lastaan. Se on poliisi asia täällä normaalielämässä, mutta porvoolaisille niin arkista, että vauvapaltalla höpiseminen riittää ratkaisuksi.
Olin eilen salilla missä isä oli poikansa kanssa jolla ei ollut toista kättä ja hyvin poika pärjäsi. Mikä tämä sinun lapsesi vamma joka estää häntä elämästä suht normaalia elämään? Voisiko kuitenkin ongelma olla sinä joka yrittää suojella lasta liikaa sulkemalla hänet kodinmuurien sisäpuolelle?
Miten sairas pitää olla päästää, että katselee tuollaista menoa YHDEKSÄN vuotta????
Niin, no ei kannata lapsen edes kokeilla jos vaikka epäonnistuu ? Entä jos lapsi pystyisikin ?
#miesvihanäkyväksi osa 399827989729871987927197981798
Vierailija kirjoitti:
Miten sairas pitää olla päästää, että katselee tuollaista menoa YHDEKSÄN vuotta????
Sellainen, joka päivästä toiseen keksii vauvapalstalla näitä tarinoita joilla luodaan miesvihaa.
Ota ero. Jos äijä ämmittelee se on ainoa oikea vaihtoehto.