Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta huutonet myyjästä?

Vierailija
21.05.2007 |

Mua ketuttaa vieläkin yksi myyjä.

Huusin kuukausi sitten yhden kohteen ja mun lisäksi kohteessa oli neljä muutakin huutajaa. Myyjäpä meni sitten sulkemaan kohteen 11 päivää liian aikaisin! Ilman mitään ennakkovaroitusta. Ja aivan varmasti tuosta olisi tullut kunnon kilpahuuto meidän viiden kesken JA lisäksi muitakin huutajia olisi tullut.

En huomannut tuota (tai siis, että myyjä oli sulkenut kohteen ennen aikojaan), kunnes myyjä laittoi todella vittuuntuneen viestin, missä kyseli maksun perään. Kohteen sulkeutumisesta oli kaksi päivää. Laitoin myyjälle viestin, että maksan silloin, kun kohteen PITI sulkeutua ja oma häpeänsä, mitäs sulki kohteen ennen aikojaan ja tuosta pitäisi informoida huutajia, jos aikoo sulkea kohteen ennen aikojaan. Myyjältä tuli vielä vittuuntuneempi viesti, missä hän sanoi sulkevansa kohteensa milloin häntä itseään huvittaa ja vittuakos se kellekkään kuuluu. Lupasi palata myöhemmin asiaan, kun olin maksanut.

Maksoin, kuten lupasin, ihan ajallaan. MUTTA myyjäpä oli sitten lätkäissyt mulle negan, edellisenä päivänä. Missä mm. lukee: maksussa kesti yli kolme viikkoa jne. jne. En suosittele. Siis wtf?? Mä en tajua, mistä se tuon repi. Koska maksussa meni tasan tarkkaan 11 päivää kohteen sulkeutumisesta.

Myyjä sitten postitte tuotteen ja vasta postittamisen jälkeen laittoi viestin, missä vaatii mua maksamaan 4 euroa lisää postimaksuja, koska tavara tulikin pakettina. En ehtinyt vastaamaan tuohon viestiin, kun hän laittoi kahden päivän päästä uuden viestin, missä kirjoittaa isoilla kirjaimilla mun olevan hänelle VELKAA neljä euroa. Laitoin myyjälle viestin, missä sanoin etten ole hänelle mitään velkaa. Hän sai huutohinnan + ilmoittamansa postimaksut. Oma vikansa, kun ei ottanut niistä selvää ennen postittamista.

Tuote tuli, mutta siinä oli paha kosmeettinen vika, josta ei ollut mitään mainintaa kohteessa ja kuvastakaan sitä ei näkynyt, koska se oli takapuolella. Laitoin tuon takia myyjälle negan ja myös senkin takia, että hän ei muuttanut valheellista palautettaan.

Mutta tilanne on nyt tämä, myyjältä tuli taas pari päivää sitten viesti, missä väittää mun olevan hänelle velkaa sen neljä euroa. Mitä tässä tekisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman negasi saat pois, kun selostat tilanteen huutonetin ylläpitoon.

Vierailija
2/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko muille varoituksen sanana tuon nimimerkin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteen saa sulkea silloin kun haluaa, kunhan muistaa huutonetin säännöt siltä osin kuin koskee voittanutta huutoa.

Minä en nyt ole tuo myyjä jota puhut, mutta kyllä minäkin olen sulkenut alussa heti ensimmäisen huudon jälkeen eikä kukaan koskaan ole valittanut. Monethan jopa kysyy, josko voisin sulkea ennen aikojaan syystä tai toisesta.

Jos sinun rahatilanne taas ei ole sallinut maksua heti, niin olisithan ystävällisesti voinut ilmoittaa siitä myyjälle ja selittää, että tili vaikka tulee silloin ja silloin ja silloin sitten pystyt maksamaan. Jos olet jo sarvet pystyssä tässä vaiheessa, niin aika hyvä jos myyjä ei käy vastahyökkäykseen.

Postimaksut on kohteessa ilmoitetut postimaksut, ellei siellä esim. ole mainintaa " tarkistan" tai jotain mikä kertoo, ettei postimaksu ole ihan varma.

Ja huutonetin ylläpito ei negoja poista, ne saat itse neuvotella myyjän kanssa, jos sen pois haluat. Toinen mahdollisuus on kyllä vastata negaan tyyliin: tämä on kyllä väärinkäsitys, mutta itsekin olin mukana keittämässä soppaa;)

Vierailija
4/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas tunnuksesi, mä en tuollaiselta myyjältä huutaisi mitään.

Ensinnäkään kohteita ei saa sulkea oma mielensä mukaan, vaikka se on mahdollista. Ainoastaan siinä tapauksessa on ok sulkea, jos kohteessa ei ole huutoja ja huomaat kohteessa jonkun mokan. Tai jos kohteessa on hv, joka ei ole ylittynyt ja saatkin myytyä kohteen jotain muuta kautta. Mutta ei muissa tapauksissa.

Ja kyllä siitä on kohteliasta ilmoittaa huutajille, että suljen kohteen silloin ja silloin. Näin kenellekkään ei tule pahaa mieltä.

Itse huusin kerran yhtä pleikka peli kohdetta, missä oli 12 huutajaa ja myyjä sulki kohteen muistaakseni viikkoa liian aikaisin. Laittoi kyllä kohteeseen maininnan, että suljen kohteen 12 tunnin päästä illalla. Tuo oli kyllä liian myöhään laitettu ilmoitus. Kun en heti maksanut (en ollut koneella viikkoon), sain negan ja kunnon haukut päälle.

Vierailija
5/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteen saa sulkea silloin knu huvittaa, mutta silloin ei saa ilman ennakkovaroitusta alkaa kärkkymään huutajalta maksua ennenkuin tuotteen piti alunperin sulkeutua! Todella typerää!

Jos postimaksut on ilmoitettu jo kohteessa niin jälkeenpäin EI VOI vaatia lisää rahaa.

Vierailija
6/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohteessa tarvitse olla hintavarausta ja siinä saa olla huutojakin. On TÄYSIN myyjän omassa harkinnassa se milloin sulkee kohteen vai antaako mennä loppuun saakka. Ei tarvitse edes etukäteen ilmoittaa ennen aikojaan sulkemisesta. Jos huutaa, pitää olla varaa lunastaa kohde heti, ei viikkojen kuluttua.

Vierailija
7/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta pieni. Tavaappas uudestaan niitä Huutiksen sääntöjä. Oppisit sinäkin jotain uutta.

T:10

Vierailija
8/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut, että kohdetta pitäisi käydä kurkkimassa kesken kaupan. Eihän ne edes aina näy siellä Avoimissa kohteissa omalla sivulla. Joskus löytyvät, joskus eivät. Kirjanmerkkeihin en niitä viitsi laittaa, koska niitä tulisi paljon ja täytyisi poistaa. Sitä paitsi sitten pitäisi erotella ne, joista on kiinnostunut ja ne, joita on huutanut. Odottelen vaan, että saan ilmoituksen joko huutoni ylittymisestä tai kaupan päättymisestä.

Vierailija
9/9 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 1000 positiivista palautetta, ei negoja eikä neutraaleja. Yli 5 vuotta huutisuraa takana ja monta vakio-ostajaa, kertonee jotain..

En ole sinulle kulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi