IS: 18 vuotias nuori nainen omistaa Somerolla omakotitalon.
Talossa kellaria myöten elektroniikkaa. Kuka on tämän kaiken maksanut?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012139387.html
Kommentit (66)
Mistä ap on saanut käsityksen että Silvia omistaa perheensä talon?
Landepaukuilla on halvat talot kun peskoillakin on varaa hankkia
Vierailija kirjoitti:
Jos sen 18 vuotiaan luona asuu hänen sisaruksiaan, niin varmaankin se on joku perintötalo. No vanha rintamamiesstalo somerolta maksaa parikymmentä tuhatta, että ei ole edes kallis. Tuollaisissa on yleensä pesutilat kellarissa, joten elektroniikkaakin siellä on se, mikä kylppäriin laitetaan silloin kun kodinhoitohuonetya ei ole: pyykinpesukoneey, kuivainet, mankelit, jne
miten 18 vuotiaalla on parikymmentä tuhatta euroa kun taas lähemmäs 40 vuotiaalla miehelle useiden ammattitutkintojen myötä ei ole muuta kuin pieni vuokra pömpeli?
Vierailija kirjoitti:
Somerolta saa talon ostettua parin kesän kesätyön säästöillä.
Joo jos on lääkäri. Miten 18 vuotias voi olla noin varakas?
Vierailija kirjoitti:
Itse otin ekan asuntolainan 19 vuotiaana kun säästössä oli n. 30k rahaa.
Olet ollut siis jo töissä kun muut oli päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ainakaan, ap.
No shit shelrock.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei perkele, tuntemattomiakin kadehditaan. Tyttäreni osti 18 vuotiaana oman kaksion ja ihan itse on maksellut ja kohta velaton. Luulisin kyllä että enemmän maksoi kun talo tuolla.
miten hän sai lainan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et osaa lukea/ymmärrä lukemaasi?
Esim.
Varjuksen sisaruksilla kävi huonompi tuuri, sillä heidän huoneensa sijaitsevat talon tulvineessa kellarikerroksessa.
Aikamoinen talo kun on monta kerrosta ja lukuisia huoneita. Millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perkele, tuntemattomiakin kadehditaan. Tyttäreni osti 18 vuotiaana oman kaksion ja ihan itse on maksellut ja kohta velaton. Luulisin kyllä että enemmän maksoi kun talo tuolla.
18 vuotiaana on käytännössä mahdoton saada asuntolainaa ellei vanhemmat auta.
Mulla oli itselläni ihan riittävät vakuudet, eli säästöjä. Ja asunto maksoi 25000e.
Mutku katkerien palstalaisten mukaan ei voi saada muuten kun niin että isukki maksaaaaaaaaa!!
Olisi kiva kuulla miten muuten se olisi mahdollista? Tietenkin jos myy itseään.
Vierailija kirjoitti:
Mieti mieluummin mihin tuli tuon ikäisenä rahat laitettua. Elämä on täynnä valintoja.
Ei minulla ollut tuossa iässä rahaa laittaa sitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jos on säästöjä, säännölliset tulot ja laina ei ole iso
T. Nuorena opiskelijana asunnon ostanut ilman vanhempien takausta
Myitkö huumeita vai itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole. Olen ollut 11 vuotiaasta asti kesätöissä. Kyllä, töissä. Ja missä tuon ikäinen on muka on ollut töissä, Muumimaailmassa. Mulla oli 18 vuotiaana ihan tuntuvat säästöt ja työpaikka. Tosin ekan asunnon ostin vasta 23v., eikä se maksanut satojatuhansia, eli pankin rahoitusosuus oli melko pieni.
Mä taas ostin espoosta omakotitalon 70 luvulla yhden kesätyöpalkalla.
-Boomer
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap on saanut käsityksen että Silvia omistaa perheensä talon?
Mistä iltasanomat on saaneet sen käsityksen?
"Sylvian, 18, kellari tulvi holtittomasti – vettä oli pahimmillaan lantioon saakka"
Ei ole mikään Martti 52.
Vaikka täällä onkin maalaisia kohtaan väheksyvä ilmapiiri, niin usein heillä (nuorillakin) voi olla esimerkiksi metsäomaisuutta, jonka tuotoilla pystyy sitten ostamaan vaikka edullisen talon maalta. Ja elää sitten hyvää elämää ilman suurta asuntolainaa, siinä onkin omanlaisensa vapauden tunne.
On niitä lapsia, joiden lapsilisät on aina säästetty tai sijoitettu,ja sitten on niitä maatalojen sisarosuuksia, kun yksi vain perii tilan. Sitten on vielä pappa betalar - porukkaa ja erilaiset huume-, nuuska- ja muut diilarit sekä lottovoittajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole. Olen ollut 11 vuotiaasta asti kesätöissä. Kyllä, töissä. Ja missä tuon ikäinen on muka on ollut töissä, Muumimaailmassa. Mulla oli 18 vuotiaana ihan tuntuvat säästöt ja työpaikka. Tosin ekan asunnon ostin vasta 23v., eikä se maksanut satojatuhansia, eli pankin rahoitusosuus oli melko pieni.
Mä taas ostin espoosta omakotitalon 70 luvulla yhden kesätyöpalkalla.
-Boomer
Mä sain 70-luvulla kesäduunista 150 markkaa kuussa, sanoo toinen boomeri. Riitti kynnysmattoon.
Veljeni sairastui ja kuoli kun hänen lapsensa oli alle 1 vuotta. Tämä lapsi sitten omisti melkein uuden omakotitalon. Eli kyllä 18 vuoden ikään voi tapahtua vaikka mitä, ei kaikkea tarvitse ostaa kesätyörahoilla.
Minun vanhin tyttö taisi olla 19 v kun osti omakotitalon, tai sanotaan että otti velkaa pankista että pystyi ostamaan. Kun meni peruskoulusta ammattikouluun ja sieltä suoraan töihin niin voi saada lainan nuorena, etenkin alueilla missä saa ihan siistin omakotitalon 50 000EUR. Toinen tyttö osti selvästi kalliimman omakotitalon isohkosta kaupungista, tosin vasta 23 tai 24 vuotiaana.
Jos viitsii tehdä töitä, niin omakotitaloon pääsee kiinni tosi nuorena. Jos opiskelee yliopistotutkinnon, niin on tietysti varaa hankkia pääkaupunkiseudulta 600 000EUR asunto, mutta 30-50 vuotiaana. On siinä elämänkaaret aika erilaisia, eri ihmisille sopii eri kaaret.
Mitä ihmettä tuossa on. Tyttäreni osti maatilan Vantaalta
Mistä tuota tietää. Voi ihan hyvin olla niinkin "hilpeä" syy kuin kuolleet vanhemmat
Vittuakos toisten tavaroiden maksut pitäisi ketään muuta kiinnostaa?