Mummo ei osallistu mökillä mihinkään, odottaa että kaikki tuodaan valmiina pöytään ja kukkapenkkikin kitketään
On tulossa aina "muutamaksi päiväksi" mutta viipyy sitten vähintään viikon. Ongelma ei ole tilanpuute päinvastoin vaan ymmärtämättömyys pelisäännöistä. Kaikkien on osallistuttava kykyjen ja voimien mukaan mökkipuuhiin. Miksi se on niin vaikea käsittää??
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
itse kyllä mielelläni teen mummoni avuksi kaiken mitä haluaa ja tarvitsee, on mummokin tehnyt aikanaan yh;na pitkät vuodet niska limassa eteemme töitä...nyt saa levätä ja nauttia, edes sen hetken kun on luonamme vielä...
65 vuotta on vielä aika vähän. Mutta toinen asia sitten, jos on kovasti vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mummon pitää angetä mökille?
Kysyt miksi, omalle mökilleen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri mökillä viikon kolmen lapsen kanssa. Ei siinä kyllä rentoutumisesta voi puhua kun ihan että pääset sinne mökille on melkoinen suoritus että saat pakattua autoon kaikki lapset tavaroineen ja viikon ruuat. Jatkuvan ruuanlaiton ja ruokailujen jälkien siivoamisen lomassa pitää yrittää tehdä normaalit mökin ja pihan huoltotyöt käynnissä olevista remonteista puhumattakaan. Samalla lapset haluavat tietenkin tehdä lomajuttuja joten sitten mennään soutamaan ja kalastamaan ja pelataan pihapelejä siinä paarmojen ja hyttysten seurana. Saunan lämmittäminen on parin tunnin homma ja siinä samassa yrität grillata ja katsoa että kukaan ei huku mökkirantaan. Koko viikon stressikäyrät punaisella yötä myöten. Jos tuossa pitäisi vielä mummoja passata niin pitäisi varmaan vaan vetää niin kauheat koomat että ei tajua mistään mitään. Ehkä joku nauttii mökkeilystä mutta huomaan etten ole yksi heistä.
Suurin osa tuosta on aivan itse itsellesi luotua turhaa stressiä. Ja millä ihmeellä saat saunan lämmitykseen tärvääntymässä 2 tuntia?
Mikä on itse luotua stressiä? Se että lapset pitää ruokkia mökilläkin?
Huh huh. Onpas sulla kauheesti hommia. Ei kellän muulla! Laiska töitään laskee. Taitaa pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki taitaa olla mummon?
hallittu sukupolvensiirtymä tehty joten me omistamme käytännössä mökin.
Käytännössä ? ? Vasta sitten omistatte kun lainhuuto on tehty
Mitä sitä taas kitistään. Nyt vaan kaikki alueen mummut samaan mökkiin ja samaan kasaan. Pidätte kunnon mummupippalot. Hyvä siitä tulee👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on "halvalla saatu" merkitsemällä mummolle hallintaoikeus. Se on usein korulause perusteena halvalle hinnalle mutta joku mummo voi oikeesti sitä käyttää ja oleilla myymällään tilalla/mökillä.
Mummo omistaa mökin. Toivottavasti hän kieltää sinun ja perheesi olemiset mökillä. Osta oma mökki. Älä lokkeile toisten mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Mummoille nyt vaan kuuluu erioikeudet kuin muille.
Mummot on passanneet muita koko elämänsä. Nyt on muiden vuoro passata mummoa.
Mökin kulut: kiinteistövero, tiemaksut, minulla 300 e vuosi kahdesta tienhoitokunnasta, jätemaksut, pihan hoito. Aurinkopanelit. Pikemmin odottaisin jos lapseni lomailisi 2 vkoa edes nurmikon ajaisi kerran, säästyisi 1 pihatalkkarin käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on "halvalla saatu" merkitsemällä mummolle hallintaoikeus. Se on usein korulause perusteena halvalle hinnalle mutta joku mummo voi oikeesti sitä käyttää ja oleilla myymällään tilalla/mökillä.
No, lain mukaan on siihen oikeus, turha vänistä jälkikäteen siitä
Vierailija kirjoitti:
Ei mummo nyt ole sen kummosempi ihminen, kuin muutkaan. Sinne vaan töihin, siivoomaan ja järkkäämään mitä vain. Mä en kattos moista lusijaa yhtään.
Omalla mökillä voi tehdä mitä haluaa. Loiset voivat ostaa oman mökin jos ei kelpaa.
Nyt on sitten vaihdettu äidit mummoihin. Kyllä sitä haukkumista piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä oletan, että vieras osallistuu meidän perheen arkeen ja tekee samoja kotitöitä kuin muutkin. Kun ystäväni tulee kylään, niin pesemme ikkunat tai tyhjennämme rännit roskista, isän kanssa on puhdistettu lattiakaivoja ja siskon kanssa pesty pyykit eli siis lajiteltu lastenvaatetta koneeseen, ripustettu kuivumaan tai laitettu kuivaajaan ja lopulta viety kaappiin paikalleen.
Ei käy edes mielessä, että tuttavapariskunta tulisi vain iltaa istumaan, vähintään öljytään terassi.
Joskus on maalla ollut tapana keskeyttää koko elämä, kun pihaan tulee vieras, mutta ei kaupunkilaiset osaa järjestää elämänsä niin, että vieras voi viedä lapsen harrastukseen tai käydä puolestani kaupassa.
Tämähän on toki semipaska provo, mutta kai tällaisiakin ihmisiä voi olla olemassa.
Itsellä kyllä menee toisinpäin noiden vanhempien ihmisten kanssa, että menee välillä melkein tappeluksi, kun en halua, että tulevat töihin eivätkä kyläilemään.
Kuka maksaa mökin kulut? Kiinteistöveron, jätehuoltomaksut, sähköt, vakuutukset korjaus - ja ylläpitokulut?
Kulujen maksajalla täysi oikeus oleskellä mökillään.
Kun mökkeilen vanhempieni kanssa (heidän mökki), niin mökkipuuhaa ei saa pyytämälläkään. Minulla on pari juttua, kuten veden haku ja tietysti lapsistani huolehtiminen, joita "saan" tehdä, mutta jos yritän muuta, niin tuntuu että vanhempani kokevat minun olevan tiellä. Kehotetaan ystävällisesti muualle, jos yritän hommailla, tai jos tarjoudun avuksi, niin luvataan sanoa jos apua tarvitaan, mutta sitä pyyntöä ei sitten tule. Vähän erikoista tämäkin minusta, tykkäisin olla avuksi, mutta en ala väkisin tuppautumaan. Heidän mökki ja heidän valtakunta.
Kun olen siellä yksin, niin pesen sitten salaa nurkkia.
Mites hommat toimii silloin, kun olette mummon luona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen mummo on ja onko hyvässä kunnossa?
65 ei mitään perussairauksia paitsi astma
Eli täysin työikäinen vielä kauan. Pankaa se paikoilleen.
Vuonna 1961 syntyneiden alin vanhuuseläkeikä on 64 vuotta ja 9 kuukautta. Tämän ikärajan he täyttävät vuoden 2025 ja 2026 aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo on varmasti aikansa passannut muita, nyt on teidän nuorten aika.
Meidän mökki meidän säännöt.
Jos niin hullu on, että laittaa mökille kukkapenkkejä niin kitkeköön itse. T. Mummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no mummot ottaa ihan relaxmeiningillä. Meidän mummo se tuli käymään ja oli viikon päivät syömässä mun ruokia uuden miesystävänsä kanssa. En siis tunne sitä miesystävää. Mummon miesystävä lämmitti saunaani minulta lupaa kysymättä.
Kävin päivätöissä kun mummon miesystävä piti kotiani omanaan vailla rajoja.
Siis mitä haittasi, että saunan lämmitti?
Ei saa koskea naisen klapeihin eikä saunan ovenkahvaan!!
Mummo omistajana päättää mitä tekee ja milloin
PS. Mikä on lusija tässä yhteydessä, vankilassa lusitaan?