Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksipuoleinen rakkaus

Vierailija
12.07.2026 |

Mä sanoin yhes ketjus et oon tottunut siihen mut en mä oikeesti oo. Taas iski kaipaus ja haikeus kun toista ei voi saavuttaa. 

Onks tääl kohtalon tovereita?

M35

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika auttaa. Ihastuksia tulee ja menee.

Minä olen tuntenut 11 vuotta yksipuolista rakkautta ja olen aina inhonnut tuota sanontaa, että aika auttaa. Mutta nyt yllättäen viime viikolla huomasin, että olin ollut aamulla hereillä jo puoli tuntia, ennen kuin rakkauteni kohde tuli ajatuksiini. Nyt elän varovaisessa toiveikkuudesta, että menisi kokonainen tuntikin, etten ajattelisi häntä ja sen jälkeen kaksi tuntia ja. Ehkä toivun.

Vierailija
62/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko hetkeäkään että aloittaja olisi oikeasti mies. Yksikään mies ei itke yhden naisen perään jos pillua on muutenkin saatavissa.

Eli mies ei voi rakastua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut rakastunut työpariini, jonka kanssa teimme yhteisiä ulkomaan työmatkoja ja muutenkin töissä olimme tiiviisti yhdessä. Jollakin työreissulla illalla vapaalla ollessamme tunnustin humalapäissäni tunteeni hänelle, ja hän otti asian asiallisesti sanoen, ettei tunne mua kohtaan samalla tavalla. Sittemmin vaihdoin työpaikkaa, emmekä näe enää päivittäin Työkaveruus muuttui kuitenkin ystävyydeksi, pidämme yhteyttä ja näemme silloin tällöin. Meillä on hyvin luottamukselliset välit, pystymme puhumaan kaikesta. Ei tuo mun rakkaudentunnustus mitenkään negatiivisesti vaikuttanut väleihimme. Olen tietysti hyväksynyt, ettei meistä paria tullut eikä tule, ja omatkin tunteet ovat pikkuhiljaa hiipuneet. Koko ajanhan minäkin näin niitä negatiivisia puolia hänessä ja yritin järkeillä tunteitani laantumaan. Etäisyys ja se, ettei nähdä enää niin usein on kuitenkin ne asiat, jotka ovat auttaneet pääsemään eteenpäin. Tietenkin tykkään olla hänen seurassaan kun nähdään, mutta ei se enää herätä mitään suuria tunteita.

Vierailija
64/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on säälittävä tapaus.

Inkuli vibat tuli minullekin.

Vierailija
65/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn lukemassa vauva.fi:tä silloin tällöin niin menee mielenkiinto parisuhteeseen. Toivottavasti toimii sinullekin. M34

Vierailija
66/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu ihan päin vastoin. Mitä enemmän aikaa menee sen enemmän mä vaan rakastan. Mä oon jumis täs tilanteessa.

M35

Millainen tuo kaipauksesi kohde on?  Mikä tekee hänestä niin erityisen?

Ei mul sanat riitä kuvaamaan. Mikään hauska, älykäs kaunis ja upee ei tee oikeutta. Hän on niin paljon enemmän. Se on ku jumalatar jota mä palvon. 

M35

Mua jo pelottais olla noin paljon haaveilun kohde, voi kääntyä ikäväksi vainoamiseksi. Kerran käynyt niin eikä lopettanut yhteydenottoa vaikka tein selväksi etten ole kiinnostunut. Meni uhkailuiksi mutta onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Vaikka oli tuossakin jo tarpeeksi.

N28

Vierailija
67/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota leidiä. En jotenkin usko, että hän voisi olla tietämätön ap:n tunteista. Millainen teidän ystävyyssuhde on todellisuudessa? Hän saattaa pitää imartelevana ap:n ihailua, vaikka ei itse olisi kiinnostunut siinä mielessä. Pidän hieman kyseenalaisena hänen toimintaansa. Ruokkiiko hän tuota ihastusta? Voi tapahtua myös tiedostamatta. Joka tapauksessa epäilen vahvasti ettei tuo suhde tee hyvää ap:lle. Suosittelen myöskin etäisyyden ottamista leidiin.

Vierailija
68/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. 

Kuuluu teinien kasvukipuihin luulla tunnettaan rakkaudeksi ja sitten piehtaroida siinä yksinään, turvallisena ilman parisuhteen velvotteita. 

35 v tietää paremmin 

Vierailija
69/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhe oli rakastumisesta eikä ihastumisesta.

Vierailija
70/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu ihan päin vastoin. Mitä enemmän aikaa menee sen enemmän mä vaan rakastan. Mä oon jumis täs tilanteessa.

M35

Ei mul sanat riitä kuvaamaan. Mikään hauska, älykäs kaunis ja upee ei tee oikeutta. Hän on niin paljon enemmän. Se on ku jumalatar jota mä palvon. 

M35

Mua jo pelottais olla noin paljon haaveilun kohde, voi kääntyä ikäväksi vainoamiseksi. Kerran käynyt niin eikä lopettanut yhteydenottoa vaikka tein selväksi etten ole kiinnostunut. Meni uhkailuiksi mutta onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Vaikka oli tuossakin jo tarpeeksi.

N28

Miehet ovat naisia romanttisempia, vaikka usein toisin väitetään.

Vierailija
71/86 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

M35

N28

Tämä on aina ihan aiheellinen pelko, mutta ilmeisesti aloittajan tunteet ovat olleet jo pitkään olemassa ja silti hän on päättänyt vaieta niistä, ettei tilanne mene kiusalliseksi. Lisäksi hän kirjoitti, että näkevät kun tämä nainen haluaa, eli hän määrittelee tapaamiset, ei aloittaja. Muutenkin, ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa täysin kirjaimellisesti. Kyseessä voi olla ihan vaan tekstin elävöittäminen. 

Itse olen ollut myös vainoajan uhri ja kyllä siinä alusta asti tämä vainoaja oli hyvin aloitteellinen.

Vierailija
72/86 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota leidiä. En jotenkin usko, että hän voisi olla tietämätön ap:n tunteista. Millainen teidän ystävyyssuhde on todellisuudessa? Hän saattaa pitää imartelevana ap:n ihailua, vaikka ei itse olisi kiinnostunut siinä mielessä. Pidän hieman kyseenalaisena hänen toimintaansa. Ruokkiiko hän tuota ihastusta? Voi tapahtua myös tiedostamatta. Joka tapauksessa epäilen vahvasti ettei tuo suhde tee hyvää ap:lle. Suosittelen myöskin etäisyyden ottamista leidiin.

Mietin tätä ihan samaa, että roikotetaanko aloittajaa nyt löysässä hirressä? 

Jos Ap palaa vielä ketjuun, tässä olisi ihan hyvä näkökulma pohtia.

Vierailija
73/86 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut yksipuolisesti rakastunut, mutta olen ollut yksipuolisen rakastumisen kohde. Se on todella kiusallista. Kyseessä oli työkaveri, joten hänen tunteensa ei vaikuttanut vapaa-aikaani. En tiedä kuinka vaivaannuttavaa kaikki olisi ollut jos olisi ollut ystävä.

En suosittele kertomaan tuneista, mikäli yhtään arvostaa toista.

Vierailija
74/86 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narkkaria kannata saavuttaa

Vierailija
75/86 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiennyt, oliko rakkauteni yksipuolista vai leikkikö hän vaikeasti tavoiteltavaa? 

Vierailija
76/86 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksipuoleisesti rakastunut siskoni miesystävään.

Oma mies jätti minut todella rumasti juuri kun olin sairastunut vakavasti. Jäin yksin juuri sairastuneena omakotitaloon jossa oli remontti kesken. Sisko miesystävineen auttoi mua paljon arjen asioissa ja koska olin todella huonossa vaiheessa omassa elämässäni, kehitin sitten tunteita siskon miesystävää kohtaan. En tietenkään tehnyt yhtään mitään asialle, koska sisko oli mulle luonnollisesti tärkein.

Vuoden päästä sairaus helpotti ja sain itseni takaisin kuntoon. Sen myötä siskon miesystävä sitten tunnusti rakkautensa minua kohtaan. Oli kuulemma ollut alusta asti minusta kiinnostunut eikä koskaan edes rakastanut siskoani. Koska sisko tosiaankin on tärkein, kerroin hänelle asiasta ja sisko heitti miehen pellolle.

Molempien meidän seuraavat miesvalinnat osuivat paremmin. Aloittajalle en osaa sanoa mitään, kunhan vaan jaoin oman tarinani.

Vierailija
77/86 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä tein tän ketjun ja sain paljon kehotuksii ottaa etäisyyttä olin ihan varma et pystyn siihen. Mut heti kun The Leidi laitto mulle viestiä menin sen luo kun koiranpentu. Pari ihanaa päivää ja nyt sit yhtäkkiä mä oon taas yksin himas ja kaipuusta korventumas. On tää tuskaa.

Kiitti hei kaikista vinkeistä ja omista tarinoista. Mä taidan vaan olla toivoton tapaus.

M35

Vierailija
78/86 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

M35

N28

En mä The Leidii ala vainoon. Sen hyvinvointi on mulle kaikki kaikes. Mä oon rakkaudesta sairas mut en mä oo hullu. The Leidi on muutenkin meistä se joka ottaa yhteyttä kun haluun antaa sille kaiken tilan mitä se tarvitsee.

M35

Vierailija
79/86 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei The Leidi tiedä et mä oon rakastunut siihen kun oon paskiainen joka valehtelee sille et ihan ystäviä täs ollaan. Hän ruokkii ihan olemassa olollaan mun tunteita. Oikeesti hän on mulle se tärkein luottoystävä mun systerin lisäks. Tunnettu 15 vuotta ja ollut se joka on pari kertaa auttanut mut vaikeiden aikojen yli. Ei se oo mikään paskiainen täs vaan mä.

M35

Vierailija
80/86 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan mennä vielä itkee hetkeks itteni uneen ja sit lopetan tän itsesäälin.

M35