Miksi teineistä on coolia pitää ranteessaan huonoa kelloa jota kasarilla kutsuttiin huoltiscasioksi?
Kommentit (95)
Miksei. Taidanpa ottaa käyttöön hyllyllä olevan Casio-kellon. En ole kylläkään teini.
Inttirolex. Liittyy armeijan käymiseen. Sinne tarvitsee rannekellon, eikä voi katsoa aikaa puhelimesta. Kellon pitää kestää kolhuja eikä se saa maksa paljon, jos kuitenkin hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Casio edistää 15 sekuntia kuukaudessa. Rolexille luvataan +-2 sekuntia päivässä. Miks pitäs maksaa tonnikaupalla paskasta kellosta.
Mun Garmin on koko ajan alle 0,0000001 sekuntia. Mitäs sit?
Sepä lunttaakin satelliitista tai netistä.
Ja? Elämme vuotta 2026.
Puhutaan kelloista, eikä mistään päätelaitteista.
Ääh, onko ne tosiaan muotia nyt? Olen aina halunnut sellaisen, mutta jos ne ovat muotia, en voikaan sellaista ostaa. Höh.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan edes jotain kelloa ranteessa pitävät.
Oli hirveä tappelu teinin kanssa että sain sen pitämään kelloa. Nyt kun se kello on niin myöhästyminen on vähentynyt huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Inttirolex. Liittyy armeijan käymiseen. Sinne tarvitsee rannekellon, eikä voi katsoa aikaa puhelimesta. Kellon pitää kestää kolhuja eikä se saa maksa paljon, jos kuitenkin hajoaa.
Minkä sukupolven juttu tää inttirolex on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin sen sukupolven jotka normaalisti käyttävät älykelloa tai katsovat ajan puhelimesta. 2000-luvulla syntyneet ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Casio edistää 15 sekuntia kuukaudessa. Rolexille luvataan +-2 sekuntia päivässä. Miks pitäs maksaa tonnikaupalla paskasta kellosta.
Mun Garmin on koko ajan alle 0,0000001 sekuntia. Mitäs sit?
Sepä lunttaakin satelliitista tai netistä.
Ja? Elämme vuotta 2026.
Puhutaan kelloista, eikä mistään päätelaitteista.
Ihan hyvät viisarit garminissa suurimman osaan päivästä. Eikä yhtään syntax erroria jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin intin ysärillä, eikä ainakaan silloin tunnettu. Toki nuo huoltiscasiot oli tuoreessa muistissa.
Koska kallis kello teinin ranteessa on huono juttu. Teinit hävittää ja rikkoo tavaroita. Parempi siis halpa kello. Viisarien lukutaitoa ei kai kaikilla teineillä myöskään ole. Tuntemani teini ei tykkää kelloista, puhelimestahan tuon ajan näkee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Koska kallis kello teinin ranteessa on huono juttu. Teinit hävittää ja rikkoo tavaroita. Parempi siis halpa kello. Viisarien lukutaitoa ei kai kaikilla teineillä myöskään ole. Tuntemani teini ei tykkää kelloista, puhelimestahan tuon ajan näkee kuitenkin.
Parempi olisi hommata ihan perinteinen viisarikello lapselle niin oppisi sellaisenkin kellon. Se on kuitenkin asia mikä on pakko oppia ennemmin tai myöhemmin.
Tässä joku vuosi sitten näin F91n kopion. Kuka 2000-luvulla vaivautuu väärentämään muutaman kympin massakellon? Kasarilla noista tosiaan tehtiin Hong Kong-versioita. Niitä oli huoltiskoilla siinä kassan vieressä, samoin kauppojen kassoilla. Sellaisessa pyöreässä ritilätelineessä niitä roikkui. Muistaako joku myös niitä perinteisen mallisia taskulinkkareita, missä oli selluloidikuoret. Oli laatu vehkeitä ja kirppareilta voi joskus löytyä. Voi että, tuli nostalginen olo...
Vierailija kirjoitti:
Tässä joku vuosi sitten näin F91n kopion. Kuka 2000-luvulla vaivautuu väärentämään muutaman kympin massakellon? Kasarilla noista tosiaan tehtiin Hong Kong-versioita. Niitä oli huoltiskoilla siinä kassan vieressä, samoin kauppojen kassoilla. Sellaisessa pyöreässä ritilätelineessä niitä roikkui. Muistaako joku myös niitä perinteisen mallisia taskulinkkareita, missä oli selluloidikuoret. Oli laatu vehkeitä ja kirppareilta voi joskus löytyä. Voi että, tuli nostalginen olo...
Teinit ei muista kuinka noloja ovat.
Casion kelloilla on ihan oikeiden kelloharrastajien joukossa yllättä än paljon paljon faneja.
Ne edustavat ilmeisesti edelleen sitä japanilaista laatua jolla japanilaiset autot nousivat aikoinaan maailman myyntikärkeen. No, nykyToyotat ei ehkä enää edusta sitä laatua ja hintakin on noussut mutta Casiot, Seikot ja Citizenit ja mitä näitä on kyllä .
Minä en tykkää näistä koska olen ap:nn tavoin iäkäs ja nämä oli aikanaan halpiksia - en myöskäån tykkää designistä. Mutta ymmärrän miksi jotkut näistä innostuu.