****SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 21****
En ainakaan huomannut uutta pinoa tälle viikolle, joten laitetaanpa sellainen näkyviin...
t.Menninkäinen
Kommentit (40)
Älä nyt Menninkäinen masennu ajattele miten söpöjä ne vauvat on tottakai se neljäs sinne mahtuu. Mä tiedän miten rankkaa on kun lapset on sairaina . Oli tässä keväästä oikea lottovoitto kun neljällä yhtäaikaa tärppäs vatsatauti. Siinä sitä yksi oli kylpyhuoneen vessassa ja toinen pikku vessassa yksi yrjösi eteisessä ja neljäs sängyssä, mutta nuorin ei sitä tautia sitten saannutkaan eikä se mulle tai miehelle tullut (onni onnettomuudessa.... mä kuolen yrjötautiin).
Ajattelin tässä alkaa neuloa jotain vauvanvaatetta. Tiedättekö mitään helppon nutun ja housujen " legginsihousun" ohjetta tai mitä neulelehteä voi suositella. olen päättänyt että tämän vauvan kaikki vaatteet mä teen itse että hommia mulla riittää....
Jaksamista kaikille...
Millä aikavälillä Teillä muilla on lapset syntyneet?
Mulla on seitsemän vuotta ja viisi lasta eli ensimmäinen aloitti koulun kun viides syntyi. Nyt ikäeroksi tulee huomattamasti enemmän, yli kuusi vuotta ja toivon että saisin uudelleen nauttia kuin ensimmäisestä lapsesta ja juosta vauvamuskarit, vauvajoogat läpi. Eli päivät olisi mulla kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa (nyt osaisin sitä todella arvostaa).
Entä onko jollain teistä kaksosia?
Kaksosia olen kokoajan toivonut. Olisi tosi makeeta lähteä synnytyssairaalasta kun olisi kaksi vauvaa yhden sijasta samalla kertaa. Lisäksi niiden hoito olisi tosi haasteellista. (nautin siitä että on tuskanhiki pinnassa ja että hommia piisaa)
Tässäpä kaikki tällä kertaa...
meillä kone ei avannut vauvan sivuja yli viikkoon niin tulipa pienoinen vieroitus vauvakuumeen pahimpaan aikaan :o) nyt en enää ole niin tuli perseessä asian kanssa enkä jaksa uskoa että piakkoin tulisinkaan raskaaksi jos joulukuuksi niin ihan jees :o)
Galluppiin: mulla 6:dessa vuodessa 4 lasta. Nyt meilläkin tulee pisin ikäero kun ikäeroa tulee ainakin 3vuotta ja näillä näkymin tulee paljon pitempi ikäero :o(
Huomaa varmaan että olen täysin lannistunut kun ei tärppää niin ei tärppää minkäs sille voi.....
Niiloakseli kp14/28-30 yk11 taitaa tulla vielä yk12,yk13,yk14 jne.
Mikä prkl siinä onki, että oikeesti maanantaisin enee asiat enempi tai vähempi päin seiniä?!
Vai onko se ihmisen käynnistyminen viikonlopun jälkeen niin vaivalloista?
No mä oon joka tapaukses enemmän noita " loppuviikon ihmisiä" .
Kesä tulee kovaa vauhtia, millon on keskimäärästä lämpösempää, millon taas kylmempää, mut kyllä se silti sieltä tulee! Kauheesti on meilläki yritetty pihahommia tehdä aina kun sää sallii ja nytki mennään ukkokullan kans kiviä kärräämään, jahka tuo pikkumies taipuu yöpuulle!
Isot lapset on kouluretkellä yön yli, joten tiedossa kahdenkeskisiä hetkiä myöhemmin.... ;)
No nuo pihahommat jaksaa aina näin keväällä ja vielä alkukesän kiinnostaa, mutta viimestään heinäkuun alusta jää ruohot leikkaamatta ja rikkaruohot nyppimättä, mitäpä tuosta, ainahan voi uudella innolla alottaa taas seuraavana keväänä!!
Olispa sama into vauvaprojektin kans, että aina jaksais positiivisin mielin alottaa uudesta kierrosta!
Miksi ihmees ei meinaa millään tärpätä?! Pikkumies on jo vuoden ja neljä kuukautta ja neljännelle lupa annettiin tulla vaikka heti perään, vaan eipä tuu, kenen syy?
Tekis mieli syyttää jotain tästä, olis niin paljo helpompaa, jos olis joku, jota potkia ja jonka vois aina tarpeen tullen haukkua..
Toisaalta, toivonkipinä kytee koko ajan, koska noita jo kolme on luomusti siunaantunu, miksei vielä neljäs!
Meillä on nää kolme syntyny kahdeksan vuoden sisään, me saatiin kaksoset v.-98 ja v.-06 synty tämä " iltatähti" , miksikä moni sitä kutsuu.
Kauan aikaa ne kaks tuntu sopivalta määrältä, mut sitte ku samanikäset kaverit alko saamaan lapsia, niin iskipä se vauvakuume taas ja tälle nuorimmalle pitäis nyt sitte saada kaveri tilaukseen.
Ja olis ihanaa saada tosiaan vielä kaksoset!
Onhan se välillä rankkaa, mutta ilooki on tuplaten!
Piti vaan pikasesti vastata noihin kysymyksiin kaksosista ja semmosista, tulipa sitä juttua taas!
Voi tulkaa ny joku kertomaan positiivisesta raskaustestistä, sellasia uutisia ei oo aikoihin kuultu!
Aurinkoa kaikille!
No jos sinne pihatöihin nyt kumminki yrittäis...
Hemppa
Tervehdys vaan ja piristystä alkuviikkoon teille kaikille, joita maanantai masentaa! Kohtahan tää kääntyykin tiistaille, joten nou hätä ;))
Galluppiin vastaus: Meidän neljä lapsosta on 10 vuoden sisään eli aika pitkä väli. Tästä ykkösen ja kakkosen väli on 8 vuotta ja kakkosesta neloseen on alle 2v (tarkalleen 1v9kk). Ja sen mahdollistaa se, että nämä kaksi nuorinta ovat tuplat. Eli siis silloin kun nuorimmaiset syntyi, täytti esikko ihan pian 10 ja kakkonen sitten kolmen kuukauden päästä 2.
Olihan ne suloiset nyytit, ja äiskä oli tosi ylpeä=) Mutta nyt kuitenkin haluaisin ehkä mieluusti vain yhden. Toki jos kaksi tulis, niin vastaan otetaan mitä annetaan. Mutta tuplien jälkeen olis kiva nautiskella siitä yhdestä. Ja jos sellainen meille nyt suotaisiin, niin ikäeroa tupliin tulis reipas 3 v.
No joo taas vastaan pitkän kaavan mukaan, suurinpiirtein sama lause 50 eri muodossa ;) Että kestäkääpä sitten mua...
Pikkis (joka muuten malttoi ainakin tänään vielä mielensä ja jätti pissimättä tikkuun ;)
Vieläkös mukaan mahtuu yksi suurperheestä kuumeilija? Joskus aikoja sitten olen muutaman kerran tänne kirjoitellut, mutta se on sitten jäänyt, kun ei plussaa ole kuulunut ja kuumekin välillä vähän laantunut.
Mutta nyt kuumeillaan taas täysillä, niin ajattelin muutaman rivin kirjoitella.
Olen kohta 31-vuotias kolmen lapsen kotiäiti lounaisesta suomesta. Lapset on tytöt -00 ja -01 ja poika -03. Ja neloselle ollaan lupa annettu jo varmaan puolitoista vuotta sitten, mutta yritys ei ole ollut mitenkään " järjestelmällistä" . Kierrot oli välillä ihan sekaisin ja söin jonkin aikaa terojakin, mutta ne sekoitti loppujen lopuksi vielä enemmän, joten nyt ollaan ihan " omillaan" . Monta kiertoa oli jo ihan normaalia, mutta viimeksi venyi taas tosi pitkäksi väli. Painoa kun saisi alas edes vähän, niin saattaisi kroppakin tasaantua.
Täällä oli puhetta tuosta lapsien ikäeroista. Meillä siis kolme lasta tullut vähän alle neljässä vuodessa, 1. ja 2. välissä on 1v5kk ja 2. ja 3. 2v4kk. Ja nyt tulee jo ainakin se neljä vuotta, mutta kuten joku jo mainitsi, olisi ihanaa olla taas yhden vauvan kanssa, kun vanhemmat lapset ovat jo kaikki vähän isompia. Ei olisi kuin yksi vaippaikäinen.
Ja kaksosista oli myös juttua. Mä olen kuvitellut, että olen suurin piirtein ainut " hullu" , joka haaveilee kaksosista, mutta onneksi löytyy muitakin :) Meillä on kaksosia ihan suvussakin, joten senkin tähden niitä on vähän niinkuin odotettu, että kenelle sattuisi tuplapotti tulemaan. Mutta kyllä se yksikin minulle riittää, kunhan vaan vielä lapsen saisi.
En tiedä, kuinka useasti ehdin tänne kirjoittelemaan, kun pihatyöt vievät näin keväällä aika paljon aikaa. Ja kuten joku (anteeksi, en muista nimiä yhtään) jo totesi, se on keväällä kivaa, mutta juhannuksen jälkeen maistuu taas jo puulta... :)
Kevätterveisin ja plussatuulia toivotellen
Ellakaisa
ikäero kyselyyn
Meillä nyt vanhin 10v6kk ja nuorin viikon kuluttua 2kk.
Ikäerot on 1.ja 2. välissä 1v2kk
2. ja 3. välissä 1v8kk
3. ja 4. välissä tasan 2v
4. ja 5. välissä 2v10kk
ja 5. ja 6. välissä 2v7kk
Seiska ajatuksissa 2v ikäerolla jos vielä silloin olen sitä mieltä että seiskan haluan=)Eli vuoden päästä vois ajatella...
Kaksosia en kyllä haluais---ainakaan ihan haluamalla haluais---ihanat varmaan olis jos sellaiset suotais!!Mutta yhdenkin sylittämisessä täysi työ,miten sitten kahden tai kolmen pienen.Ei riitä kädet,ei!Ja kun niitä isompiakin täytyy rakastaa ja sylissä ehtiä/pystyä pitämään!!!joten yksi kerrallaan meille mielummin!!!!
juuri muutuin yksikätiseksi kun pikkuneitimme kyllästyi sitterissä oleiluun!
huhuilen taas vanhoja tuttuja!kuramyyrä,medison,mitä kuuluu
ja odottavat vanhat tutut,isotikru,misti,missä mennään raskuden suhteen.
ja muutkin joita en nyt nimimerkiltä muista mainita...
Voimia sulle Hemppa, mulla on aivan samallaiset ajatukset. Kun aikaisemmin oli niin helppo tulla raskaaksi ja nyt on vaan sellanen tunne että onko se mun ikä vai onko jotain vialla kun ei tärppää. Tuntuu kauhealta että mun nuorin on jo melkein kuusi vuotias. Hänellä on omia kavereita ja välistä illasta mun on tosi vaikea nauttia siitä että lapset leikkii kavereiden kanssa ulkona ja mä istun yksin kotona (mies vuorotyöläinen). Onhan sitä koko ajan jotain kotihommia mutta kyllä mä kerkeisin tässä sitä vauvaakin hoitaa tai kahta. Raskaus ajatkin mä olen ollut kuin tuli perseen alla kun mä haluisin sen vauvan niin nopeasti tänne.
Hammaslääkärikin tässä ehdoitti että ota koira mutta ei se ole sama. Mä tahdon sen ajan takaisin kun mä juoksin asukaspuistoissa ja mulla oli muita kotiäitejä kavereina. Pikkuhiljaa kaikki mun kaverit siirtyi työelämään ja sen jälkeen ne erosivat ja muuttivat pois. Mua kaduttaa että annoin sukulaisten pilata sitäkin aikaa. Aina joku pisti nenänsä siihen kauanko mä imetän lasta, miksi mä olen kotona niin kauan enkö mä pelkää etten ehdi uraa luomaan? nyt on ikää enemmän ja olen tuhat kertaa pipurisempi että takaisin annan aivan varmasti . Mä tarvitsisin vain vielä tilaisuuden tai pari nauttia siitä vauva-ajasta ja nyt mä tiedän mitä virheitä en todellakaan tekisi.
Joka päivä mä ajattelen että meidän perheeseen sopisi vielä ainakin kolme lasta kun on toi autokin kymmenpaikkanen minibussi.
Voi kun Herra soisi mulle vielä sellaisen pienen käärön. Kaksoistytöstä mä tässä salaa haaveilen niin se tasoittais meidän perheen ukkovaltaa. Olen myös puhunut mieheni kanssa että nyt me ei enään ikinä käytetä mitään ehkäisyä että kaikki vauvan jotka voin ennen vaihdevuosi-ikää saada otetaan mieluusti vastaan.
Onko joku katsonut Villi Tusina -leffan? Se on se minun haave. Meidän perheen lapset on jo lopen kyllästyneitä siihen kun mä haluan sitä koko ajan katsoa. Että olen täydellisen hurahtanut suurperheisiin.
Täytyy tässä mennä ruokaa tekemään......
Olipa kiva kun löytyi vielä täältä kuumepuoleltakin suurperheellisten pino.
Ja tänne varmaan mahtuu vielä mukaan uusia kuumeilijoita.
Meillä on viisi lasta ja kuudetta toivotaan. Tuossa kyseltiin ikäeroista niin ilmoittelenpa heti omani. Vanhin menee syksyllä kouluun ja ikäeroa seuraavaan on 2 vuotta. Kakkosen ja kolmosen väli on vain 1v 1kk, kolmosen ja nelosen 1v5kk ja nelosen ja vitosen väli on sama 1v 5kk.
Eli puuhaa minulla riittää ja taistelumieltä näitten ihanien lapsosten kans.
Mutta en varmaan saa koskaan tarpeeksi vauvoista. Ehkä vielä löydän itseni jostain synnytysosastolta töistä että saan vielä vanhanakin näitä palleroita pyöritellä.
Niin ja tuo pienimmäinen mussukka on JO 9kk ja välillä tekee uutta vauvaa mieli että oikein sydämestä ottaa. Saas nähdä miten pian uusi elämä ilmoittelee itsestään, joko tällä viikolla. Se tuttu soutaminen ja huopaaminen alkaa taas ja muistuttaa itsestään joka ainut kuukausi.
Toivottavasti ei kovin kauan.
Aurinkoista päivää kaikille ja onnea plussan metsästyksiin!
iuiu
tai muuten 0:ssa. Täällä ainakin yksi *vilkuttaa* Anlinnille (meniköhän nyt nikki oikein?) että mä kans toivoisin kaksosia! mietinkin yks ilta että olis kiva kun 2 vauvaa tulis kerralla :)
En kyllä usko että kaksosia meille tulee.. Eikö sekin mene niin jos suvussa on? ainakaan meidän molempien suvussa ei ole. Siskoni sai kaksoset ja hänen miehen perheessä on kaksosia.
-Menninkäinen-:
Ei johdu varsinaisest vauvakuumeasioista tämä alakulo, vaan ihan yleisesti vaan. Ollaan miehen kanssa vähän (tai aika paljonkin)väsytetty itsemme pihatöillä ja välit oli eilen vähän kireät (yleensä meillä meneen ihan leppoisasti). Lapset sairastelleet tässä viikon verran ja suht huonosti nukuttu yö takana. Esikko nukahti eilen vasta n.22.15 ja heräsi liian aikaisin...Isommat lapset kiukutelleet aamulla, eikä itselläkään mikään hyvä fiilis...Onneksi saatiin ulkona oltua pari tuntia, ihanan kesäinen sää. Tuli vaan taas tänään sellainen olo, että riittäisikö tämä kolme lasta sittenkin meille...Mun kärsivällisyys on vain välillä tasan 0, kun kaikki on väsyneitä, kiukutellaan, sairastellaan ja plaaahhh...maanantaita vaan kaikille, kyllä se tästä.
t.Menninkäinen
Huh, esikoisen kamala tauti on nyt ohitettu. Viimeiset kaksi viikkoa keuhkokuumeessa ja korvatulehduskin pälähti päälle. Totta kai vauvakin sai räkätaudin, mutta on jo toipunut hänkin.
Eipä ole tärpännyt meilläkään vielä, vaikkei mitään ehkäisyä olla käytetty ½ vuoteen. Kuopus täytti viime viikon perjantaina ½v. Missä tämä aika on oikein rientänyt? Minun kohdallani raskaaksi tuleminen on PCO:n vuoksi hankalaa, mutta ei kuitenkaan mahdotonta, johan se on kolmesti todistettu ;-)
Meille nämä kolme ovat syntyneet liki 9 vuoden aikavälillä, mutta se antaa ikäeroista hieman väärän kuvan. Esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa 1v 2kk ja tämä ½v kolmonen on sellainen " iltatähti" , jolle toivotaan pikaisesti sisarusta heti tähän perään. Tulee lapset sitten kahdessa sarjassa. Ja me niin miehen kanssa vannoimme keskimmäisen jälkeen, ettei koskaan enää...
Huvitti kun laitoksella kysyttiin ihan ihmeissään, että miksi vielä halusimme lisää lapsia kun vanhimmatkin ovat jo hyvässä iässä? Hoitaja kysyi, että ihanko saman miehen kanssa olen tämän kolmannenkin saanut...? Olin varmaan ihan ihmetapaus siellä kun en kuulu mihinkään uusioperheeseen ja silti haluan lisää lapsia, vaikka olisin pikkuhiljaa saanut elää omaakin elämääni...mutta kun vasta viime vuosina olen tajunnut, että tämä on minun elämäni ja haluan oman klaanin ympärilleni, kun muiden sukulaisten kanssa on kuitenkin jokseenkin vieraantuneet välit. Asuvatkin melkein kaikki kaukana meistä.
Kaksosia en minäkään haluaisi mistään hinnasta. En yksinkertaisesti selviytyisi siitä täysjärkisenä. Onneksi tämä meidän pahnanpohjimmainen on ollut tähän asti todella helppo lapsi ja antaa minun sentään nukkuakin täyspitkiä öitä. Ei tässä iässä (34v) enää jaksaisi kovin montaa yötä valveilla kukkua.
Vähän tässä huolestuttaa tuo kolmannen ja neljännen ikäero, kun ei se hedelmöittyminen tosiaan ole mitään helppoa. Kahden vuoden ikäero olisi ihanne, mutta toki aiemminkin saa tulla... Eiköhän se tästä, nautinpahan kesästä ilman pahoinvointia ja onhan tuo vauvanteko harjoittelukin tosi kivaa ;-). Pitää ajatella positiivisesti...kun ei muuta voi.
Kanelisokeri
Tulipa hyvä mieli, kun huomasin sinun, Leanna, taas meikäläistä huhuilleen. Vaatii vaan totuttelua siihen, että sinun nuorimmaisesi onkin tyttö!
Meillä jatkuu entisenkaltainen meno. Toiseksi nuorin on ollut osastojakson (lasten neurologinen) jälkeen todella vaikea. Pojan diagnoosiksi vahvistui F70.9 eli lievä älyllinen kehitysvamma; pikkumies aloittaa syksyllä esikoulun harjaantumiskoulussa.
Lasten ikäeroista oli puhetta. Ekan ja tokan ikäero on 2v2kk. Tokan ja kolmosen 1v9kk. Kolmosen ja nelosen 1v8kk. Nelosen ja vitosen 2v7kk.
Vitosen ja kutosen 2v4kk. Kutosen ja seiskan päivää vaille 3v. Ja näiden kahden nuorimmaisen ikäeroksi tuli jo 4v; mullahan oli siinä välissä 4 alkuvaiheen keskenmenoa.
Vauvaprojekti jatkuu tulee jos on tullakseen periaatteella edelleen; joudun tosin syömään migreenin estolääkettä vielä parisen kuukautta.
Melkein päivittäin käyn edelleen lukemassa teitin kirjoituksia. Tuntuu niin hyvältä huomata, että meitä vauvakuumekroonikkoja on muitakin.
Terkuin seniorikuumeilija pesueineen
meillä ikäerot eka ja toka 2v1kk toka ja kolmas 2v1kk eli tasoissa menee, ja vauvakuume on näyttänyt osuvan aina samaan aikaan :D Nyt sitten kolmannen ja toivotun vauvan ikäeroksi tulisi jotain 3v ja olen jo miettinyt että tuo vielä on sopiva eikä yli toivottas menevän.
Moit!
Reissu tehty ja hyvinhän se meni. Olin ensimmäistä kertaa yksin reissussa tällä kokoonpanolla, että lapsia on neljä! :) Mies ei joutanut pihahommilta ja töiltään mukaan. Mutta olo on oikein rentoutunut ja mukava. Kiva huomata, että kuumeilijoita on taas lisää!! Moi vaan uudetkin! Ja kaksosista kyseltiin.. minulla on! :) Esikoispoikani täyttivät äitienpäivänä jo 9-vuotta. Lisäksi perheeseemme kuuluu 7-vuotias tytär ja 10 kk tytär. :) Ja viidettä (säästöliekillä) kuumeillaan. Kuume on välillä valtava ja välillä tainnutettu. Kutsun tätä itsesuojeluvaistoksi.. ;) No, mutta on ajateltu mennä syksyyn asti nauttien kesästä ja neljästä lapsestamme ja syksyllä kurkataan tilanne uusiksi. Että kuis lujaa sydämet jyskyttää vauvalle.. :)
Ilmat on kivat ja kesä tulee tohinalla. Keski-Suomessa oli jo kevät/kesä kovasti pidemmällä kuin meillä täällä pohjoisessa. Mutta jo täälläkin koivut näyttää komeilta ja toinen kaksospojista on siitepölyallergian kourissa. :/ Muuten ollaan saatu olla terveinä. :)
Upeaa viikon jatkoa! Kirjoitellaan!
Omppis
En voinnut malttaa kiusausta tehdä raskaustestiä kun ensimmäisiä tuntemuksi oli aamulla. (menkkojen pitäisi vasta viikonloppuna alkaa)
Testi näytti selkeetä PLUSSAA päivävirtsasta. Nyt sitten odotellaan viikonloppuun tuli perseen alla. Voi miten toivon että tää olis totta, eikä unta olen yrittänyt nipistellä itseäni vähänväliä että jos sitä vaikka oliski tietämättään untenmailla....
MAHTAVAA!!! :)) Eipä me sua kauaa saatukaan pidettyä kuumeilijoissa kun jo siirryt odottajiin! :)) Itselläni on myös samanlainen tilanne kun kolmosen ja nelosen ikäeroksi tuli yli 6 vuotta. Olen kaksistaan vauvan kanssa päivät ja nautin! On aikaa ja kaikki on tullut koettua ikäänkuin uudestaan. Aikoinaan kolme ensimmäistä olivat yhtä aikaa kovin pieniä. Mikä ei tietenkään sekään huono. Mutta pidäpä meidät kuulolla! :)
Pikaisesti yön hämärinä tunteina tulin vain kertomaan, että testailin aamulla haalean plussan. Se ei ollut haamu, mutta silti oli vaaleempi kuin kontrolliviiva. Testaan vielä pe uudestaan, testikin kun oli tuota erikoisherkkää sorttia, niin ois kai jo voinut näyttää vahvempaakin plussaa?!? Nyt oli siis tasan kaksi viikkoa punktiosta (eli verrattavissa ovulaatioaikaan) eli periaatteessa kai päivä, jolloin norm. kuukautiset vois alkaa. Viimeksi tuplilta testasin kaksi päivää aikaisemmin, ei edes niin herkällä testillä ja silti sain silloin haamun eli jotenkin oletin, että nyt jo tulis kunnon vahva viiva, jos on matkalainen tarrannut kiinni. Näissä hoidoissa kuitenkin on suuremmat riskit kohdunulkoisille ja kemialliset raskaudetkin on mahdollisia, niin siksi vähän skeptisyyttä ilmassa. Mutta kai se plussa kuitenkin on plussa. Uskon niin ja nautin niin kauan, kunnes toisin todistetaan =))
Annlinn oli plussannut ihan oikeesti - ONNEA tuhannesti.
Nyt lopetan hommat koneella ja kömmin ukkokullan viereen. Tai ehkä jo monen muunkin viereen - sänky on nykyään aina aamuun mennessä täynnä pikkuihmisiä =)
Kiitos Omppuäippä ja Pikkukakkonen, pelkään niin kauheesti etten uskalla edes iloita plussasta tuntuu että mahdollisuuksia mennä pieleen on vaikka kuinka: keskenmeno, tuulimuna, kohdun ulkopuolinen raskaus ,aikainen lapsiveden meno ym.
Olen aina ollut niin ylihysteerinen vaikka mulla ei ole koskaan mitään edellämainittua ollut, mutta kerta se on ensimmäinen.
Lisäksi tuntuu että kaikki kauheudet joita olen vuosien varrella kuullut tulevat( tai siis pelkään niiden tulevan) juuri myös mulle.
Tuntuu että miten voisin edes kuvitella että voisin vielä saada yhden terveen lapsen kun on jo viisi.
Tunnen olevani ahne, itsekäs ja varmasti ansaitsen rangaistuksen eikä mitään hyvää kuuluisi tapahtua mulle. (ainakin osaan kiduttaa itseäni) Yritä nyt elää tälläisten tuntemusten vallassa, silti paistaa se päivä risukasaankin ja toivon että me kaikki olisimme ensikuussa odottajissa.
Kauheesti plussäteitä toivotellen ja ONNEA Pikkukakkoselle plussasta voi kun meillä kaikilla toiveet toteutuisivat.
Ihanaa pikkukakkonen, ihanaa!!! Kumpa matkalainen nyt pysyisi kyydissä, sitä me kaikki sinulle toivomme ja toivotamme! Ja kyllä näin varmasti käy! Kerrassaan upeaa! Tässähän kuulee plussauutisia päivittäin! :))
Nauttikaa Annlinn ja pikkukakkonen! Perässä tullaan! ;)
Omppis
Ei johdu varsinaisest vauvakuumeasioista tämä alakulo, vaan ihan yleisesti vaan. Ollaan miehen kanssa vähän (tai aika paljonkin)väsytetty itsemme pihatöillä ja välit oli eilen vähän kireät (yleensä meillä meneen ihan leppoisasti). Lapset sairastelleet tässä viikon verran ja suht huonosti nukuttu yö takana. Esikko nukahti eilen vasta n.22.15 ja heräsi liian aikaisin...Isommat lapset kiukutelleet aamulla, eikä itselläkään mikään hyvä fiilis...Onneksi saatiin ulkona oltua pari tuntia, ihanan kesäinen sää. Tuli vaan taas tänään sellainen olo, että riittäisikö tämä kolme lasta sittenkin meille...Mun kärsivällisyys on vain välillä tasan 0, kun kaikki on väsyneitä, kiukutellaan, sairastellaan ja plaaahhh...maanantaita vaan kaikille, kyllä se tästä.
t.Menninkäinen