Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä on alkanut vänistä että juoksevien kulujen lisäksi minun pitäisi maksaa hänen omistusasunnostaan vuokraa koska "asunto kuluu"

Vierailija
12.07.2026 |

Halusi siis itse että muutan tänne tai oli ainakin hyvin innoissaan asiasta. Hänhän hyötyy itsekin kun maksan puolet lämmityskuluista, jätemaksuista, vakuutuksista jne. En oikein osta tätä puhetta normaalin kulumisen hyvittämisestä parin vuoden asumisen takia. Eri asia olisi jos meinaisin asua täällä vuosikymmeniä, mutta aikomus on ostaa oma joko yksin tai yhdessä. Alkaa vähän tuntua, että yksin. 

Kommentit (595)

Vierailija
521/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis jo parin vuoden ajan kerryttänyt varallisuuttaan maksamalla vain puolet asumisen kuluista miehen asunnossa ja hänellä on pokkaa kutsua miestä vänisijäksi? Ja ketjussa monet naiset vielä komppaavat häntä? Ei hyvä Jumala tällä palstalla kyllä menettää uskonsa naisiin lopullisesti. 

Toisin kuin sinä huijari kitisijä niin minä olen oikea mies. En ikinä yrittäisi vaurastua naiselta huijaamalla. Ihan täysi kusetushan se on että toinen maksaa lainan ja toinen yhtiövastikkeen, eli molemmat maksaa satasia ja toinen vaurastuu ja toisella ei ole mitään. Onkohan missään Suomen ulkopuolella miehen kuvatuksia jotka on naisen lompakolla tolla tavoin

Oikein mielelläni asuisin yhtiövastikkeen hinnalla toisen asunnossa. Omassa asunnossa se on 300 euroa. Kyllä on edullista asumista.

Oikeen mielelläni asuisin yksin ennemmin kuin huijarin kanssa joka kusettaa minulta 150€ kuussa

Miksi tuo on kusetusta? 

Vierailija
522/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tuo parisuhde on taputeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla se asunto kuluu, vaikka hän asuisi siinä yksin. Maksathan sinä jo nyt puolet juoksevista kuluista, joten miksi se ei riitä? 

Onhan se vakuutus teidän molempien nimissä niin, että myös sinulla on mahdollisuus saada korvaus, jos sellaista tarvitset? Ettei se vain koske pelkästään miestä...

Muuta pois ihan yksiksesi ja osta oma asunto jossa saat olla aivan yksin... 

Kaksi kuluttaa enemmän kuin yksi. Mistä tietää millainen sottapytty ap on, ja sen takia mies haluaa nyt vähän korvausta.

Kumpikohan siivoaa.  ym ? Useimmin se lankeaa naiselle. Minun ex avokkimies  siivosi ja kokkasi kun asui yksin, minulle muuttaessaan  unohti että  esim. sähkö maksaa ym. eikä koskaan siivonnut, vaan odotti että kokkaan omana työpäivänäni  myös lounaan  töiden välillä. Tein kuitenkin  7 pv työviikkoja yrittäjänä  ja hän  5pv palkkatyössä, halusi kotona syödä lounaan  

Minun eksä maksoi siivoojan.

Vierailija
524/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asutaan yhdessä niin kaikki kulut puoleksi

Ai kuten lainan lyhennys? Miksi kukaan maksaisi puolet talosta, jota ei omista? 

Ei lainaa tarvitse mielestäni puolittaa mutta muista kuluista sinun kuuluisi maksaa puolet, auton bensastakin jos yhdessä ajelette.

Vierailija
525/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aivan pariskuntakohtaisia sopimuksia. 

Me asumme minun talossani. Teimme tähän remontin, jonka mies maksoi. Minä olen maksanut ja maksan edelleen kaikki asumiskulut. Siis ihan kaiken.

En perisi mieheltä mitään "asunnon kulumisesta", koska hän myös tekee paljon talossa ja pihassa. Kuten minäkin toki. 

Meille sopii tämä tapa.

Miksi mies maksoi remppaa vaikkei omista talosta mitään? Hullu

Vierailija
526/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asumme minun talossani. Teimme tähän remontin, jonka mies maksoi. Minä olen maksanut ja maksan edelleen kaikki asumiskulut. Siis ihan kaiken.

En perisi mieheltä mitään "asunnon kulumisesta", koska hän myös tekee paljon talossa ja pihassa. Kuten minäkin toki. 

Meille sopii tämä tapa.

Juu miehen nimi pitää aina olla omistajan kohdalla, ja miehen täytyy muutenkin olla raha-asioissa saamapuolella, se on tarkkaa! 

Vierailija
527/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis jo parin vuoden ajan kerryttänyt varallisuuttaan maksamalla vain puolet asumisen kuluista miehen asunnossa ja hänellä on pokkaa kutsua miestä vänisijäksi? Ja ketjussa monet naiset vielä komppaavat häntä? Ei hyvä Jumala tällä palstalla kyllä menettää uskonsa naisiin lopullisesti. 

Toisin kuin sinä huijari kitisijä niin minä olen oikea mies. En ikinä yrittäisi vaurastua naiselta huijaamalla. Ihan täysi kusetushan se on että toinen maksaa lainan ja toinen yhtiövastikkeen, eli molemmat maksaa satasia ja toinen vaurastuu ja toisella ei ole mitään. Onkohan missään Suomen ulkopuolella miehen kuvatuksia jotka on naisen lompakolla tolla tavoin

Oikein mielelläni asuisin yhtiövastikkeen hinnalla toisen asunnossa. Omassa asunnossa se on 300 euroa. Kyllä on edullista asumista.

Etkö maksa puolia vedestä, sähköstä, vakuutuksesta, sanomalehdestä, nettiyhteydestä vastikkeen lisäksi?

Vierailija
528/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen joka asuu yksin ok-talossa. En kyllä ottaisi työssä käyvää miestä asumaan tähän millään puolet sähköstä -diilillä. En myöskään itse kuvittelisi asuvani kenenkään miehen asunnossa ilman korvausta ellei kyseessä olisi joku erittäin hyvätuloinen tyyppi joka itse sitä ehdottaisi. 

Ensinnäkin nämä ilmaiseksi asujat kuvittelevat aina että jokainen omistusasunto on upea sijoitus. Vanhojen ok-talojen arvo on romahtanut eikä niistä meinaa päästä myydessä eroon vaikka tekisi merkittävän hinnanalennuksen. 

Jokaisen olisi hyvä ainakin kerran elämässään kokea miten rentoa on yksin olla taloudellisen riskin kantaja ison asuntolainan kanssa tilanteessa jossa toinen pitää itsestäänselvyytenä sitä että toinen kantaa riskin hänenkin puolestaan ja omat rahat voi tuhlailla tai säästää miten mieli tekee. 

On ihan eri juttu jos vakiintuneessa suhteessa toinen sairastuu vakavasti tms mutta siitä ei tainnut mitenkään olla AP:n tilanteessa kyse. Entäs jos tämä vänisijämies sairastuu tai vammautuu pysyvästi, AP varmaan mielellään ottaa oman lainan ja antaa miehen asua kodissaan veloituksetta tai pienellä taskurahalla? 

On ihan oikea taloudellinen riski naiselle jos hankitaan yhteinen koti ja tehdään lapsia ja tehdään tulonjako jossa mies maksaa asunnon ainoana omistajana ja nainen kaikki talouden  juoksevat kulut. Mutta osalla vastaajista tuntuu hämärtyvän että ei sekään reilua ole että kumpikin tienaa, lapsia ei ole, mutta vain toinen maksaa asunnosta. Se voi silloin kääntyä taloudelliseksi hyväksikäytöksi niinkin päin että nainen hyötyy liikaa miehen kustannuksella. Säästö on ihan merkittävä jos ei tarvi maksaa lainaa eikä vuokraa. 

Vierailija
529/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille sopii tämä tapa.

Eihän me tiedetään rempan hintaa. Ehkä asuu edullisesti seuraavat vuodet, jos enää ei tarvitse mitään kuluja maksaa. Täytyy olla kova luotto, ettei heitetä pihalle rempan jälkeen.

Vierailija
530/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asutaan yhdessä niin kaikki kulut puoleksi

Ai kuten lainan lyhennys? Miksi kukaan maksaisi puolet talosta, jota ei omista? 

Ainoastaan jos on naimisissa ilman avioehtoa niin tämä on sopivaa, silloin asunto menee puoliksi erotessa. 

Eikö se olekkaan muuttunut että aviopuoliso ei peri enää välttämättä puolisoaan. Ennen se oli puolet ja puolet.

Vierailija
531/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehellä on omakotitalo, koska puhut jätemaksuista? Kai siinä on myös jokin saatanan kiinteistövero. Onko talo velaton, vai maksatko puolet lainanlyhennyksistäkin?

Jos kerrostalo, kai pulitat puolet vastikkeesta?

Entä ruoka, sähkö, netti, auto?

Muuta pois, niin talo kuluu vähemmän. Tuollaisen miehen kanssa et pääse yhteisymmärrykseen mahdolliseti tulevien yhteisten lastenkaan kuluista.

Eniten tienaava puoliso saisi maksaa enemmän kuluja.

Vierailija
532/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mieskaveri joka kertoi että ei halua asua yhdessä rakastamansa tyttöystävän kanssa koska tällä naisella ei ollut varaa maksaa puolet kaikesta.hän oli päättänyt jo nuorena että 50/50 on ainoa mahdollisuus hänen kanssaan. Niinpä nainen jatkoi asumistaan kimppakämpässä ja mies valitteli minulle kuinka haluaisi asua yhdessä tämän naisen kanssa mutta kun ei voi. Kun kysyin että jos oikeasti rakastat häntäniin etkö silti voi hyväksyä että maksaa kykyjensä mukaan niin saat hänet elämääsi enemmän, vastaus oli ei. Meni muutama vuosi ja hän salaa valmisteli asuntoa siihen että nainen sittenkin sinne voisi muuttaa. En tiedä miten asian hänelle esitti, mutta sen keskustelun jälkeen nainen dumppasi hänet. Vuokra-asunnosta kyse, jossa edelleen asuu yksin ja sinkkuna tosin hetkeksi otti ali-vuokralaisen. Ilmeisesti tämänkin asian ihmiset näkee niin erilailla että parempi etsiä samanhenkinen ja tosiaan varautua molempien siihen että jos tulee tiukka hetki, ei voi luottaa partnerin auttavan.

Haluaisin kuulla, että miten valmisteli asuntoa, jos tuli jätetyksi heti tästä kertoessaan?

Vierailija
533/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen pihi rahanlypsäjä se ukko. Pthyi.

Etsi oma asunto asap

Ja siitähän ei tarvitse maksaa mitään?

Vierailija
534/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti luotit, että sinun nahkawisa riittää maksuksi. Nyt väniset täällä, kun mies ei sitä enää kelpuuta maksuksi.

Vierailija
535/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti luotit, että sinun nahkawisa riittää maksuksi. Nyt väniset täällä, kun mies ei sitä enää kelpuuta maksuksi.

Tyypillinen kiero mies. Muuttuu yhtäkkiä vuosien kuluttua siaksi: ellei mies ala juoda ja heilutella nyrkkejään, niin sitten muuttuu rahanahneeksi mulkuksi ja alkaa kiristää vaimolta rahaa.

Vierailija
536/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö maksa puolia vedestä, sähköstä, vakuutuksesta, sanomalehdestä, nettiyhteydestä vastikkeen lisäksi?

Vastikkeeseen kuuluu lämmitys, vesi, jätehuolto, kiinteistöhuolto jne.. Jos on sovittu asua yhtiövastikkeen hinnalla, niin eihän silloin muuta makseta kuin osuus ruokakuluista jne.. Nettiyhteys on omassa puhelimessa. Tuolla edellä sanottiin, että huijari pyytää koko yhtiövastikkeen hinnan. Minusta olisi halpaa asumista.

Vierailija
537/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisen olisi hyvä ainakin kerran elämässään kokea miten rentoa on yksin olla taloudellisen riskin kantaja ison asuntolainan kanssa tilanteessa jossa toinen pitää itsestäänselvyytenä sitä että toinen kantaa riskin hänenkin puolestaan ja omat rahat voi tuhlailla tai säästää miten mieli tekee. "

Yhteenmuuttaessahan sinä voit myydä toiselle osuuden asunnosta. Siinä jaat osan siitä riskistä, mutta tietysti myös mahdollisesta myyntivoitosta. 

Vierailija
538/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille sopii tämä tapa.

Koska hän ei maksa asumisesta juurikaan. Hän myös nauttii remontin lopputuloksesta

Vierailija
539/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeeseen kuuluu lämmitys, vesi, jätehuolto, kiinteistöhuolto jne.. Jos on sovittu asua yhtiövastikkeen hinnalla, niin eihän silloin muuta makseta kuin osuus ruokakuluista jne.. Nettiyhteys on omassa puhelimessa. Tuolla edellä sanottiin, että huijari pyytää koko yhtiövastikkeen hinnan. Minusta olisi halpaa asumista.

Vakuutuksen maksaisin kyllä, kun on  arvokkaita koruja ja maalauksia. 

Vierailija
540/595 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa luonnossa. Problem solved.

N58