Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on alkanut vänistä että juoksevien kulujen lisäksi minun pitäisi maksaa hänen omistusasunnostaan vuokraa koska "asunto kuluu"

Vierailija
12.07.2026 |

Halusi siis itse että muutan tänne tai oli ainakin hyvin innoissaan asiasta. Hänhän hyötyy itsekin kun maksan puolet lämmityskuluista, jätemaksuista, vakuutuksista jne. En oikein osta tätä puhetta normaalin kulumisen hyvittämisestä parin vuoden asumisen takia. Eri asia olisi jos meinaisin asua täällä vuosikymmeniä, mutta aikomus on ostaa oma joko yksin tai yhdessä. Alkaa vähän tuntua, että yksin. 

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin pois. Nuukaa miestä pahempi on vain ahne ja nuuka mies.

Minustakin on parempi että muuttaisi pois eikä vain loisia ja lokkeilla. Sugarbabyt erikseen.

Vierailija
22/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooei. Muuttaisin pois niin ei talo kulu. Mies on jo karvansa paljastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että ostat oman asunnon, johon mies muuttaa, ja maksaa puolet lainastasi. 

Vierailija
24/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ( mies) ystävä. Teillä ei varmaan ole mitään yhteistä tulevaisuutta suunnitteilla?

Jos tämä aloitus on totta, niin mies ei ole tosimielellä liikkeellä. Mikäli on tarkoitus loppuelämä jakaa yhdessä, niin ei kuuluisi moista ininää. Muuttaisin pois.

Vierailija
25/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vuokralle ja maksa vain yhtiövastike. Kaikki vuokranantajat varmaan suostuu ilomielin.

Vierailija
26/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesparka. Muistathan rahan lisäksi näkättää myös kotitöistä? Se kruunaa kaiken :D

Vierailija
27/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuinka röyhkeä(asuttiin erillään) seurustelumies oli; mun pitää maksaa sen rästivuokra kun sen äiti sano niin, että se jolla on rahaa, niin se maksaa.

Ja että pitää maksaa sen äijän kuluja kun oon ollu sen luona.

Mutta mutta äijä oli mun luona myös. Ikinä se ei ostanut sapuskaa minulle mut minulta vaati ruokaa mun kustantamana.

Hullu äijä se oli

Kumpi tässä on tyhmempi, mies joka kuuntelee äitinsä idioottimaista neuvoa, vai sinä joka uskot ja tottelet?

Tuollainen ajatusmalli, että se jolla on enemmän rahaa, pitää maksaa on nimenomaan yleistä miehen rahoilla elämään pyrkivillä naisilla.

Vierailija
28/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllästyi sun naamaan ja savustaa sut kuin leppähake järvilohen.

Vierailija
29/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asutaan yhdessä niin kaikki kulut puoleksi

Kyllä jos on maksettu asunto/talo puoliksi.

Vierailija
30/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen pihi rahanlypsäjä se ukko. Pthyi.

Etsi oma asunto asap

No sopisko AP:lle sitten,  että hän ostaa seuraavan asunnon yksin, ja AP:m miesystävä muuttaa sinne asumaan ja maksaa AP:lle vaan puolet kaikista juoksevista kuluista, kuten AP itsekin on  tehnyt toistaiseksi miesystävän asunnossa asuessaan?

Miesystävä voi sitten laittaa oman asuntonsa vuokralle ja saa vuokratuloa. Kuten AP;llakin on tällä hetkellä mahdollisuus sijoittaa ylimenevät varansa, kun hän ei maksa muuta kuin puolet kuluista.

Olisiko AP tyytyväinen tällaiseen järjestelyyn? 

Vierailija
31/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että sinun pitäisi kerryttää miehesi omaisuutta maksamalla hänen lainaansa? Ne on juuri tuollaisia lompakkoloisia. Mies ei varmasti muistaisi maksaa edes veroja vuokrastasi. 

Asumisesta aina maksetaan. Minusta puolet hoitovastikkeesta on kohtuullinen. 

Vierailija
32/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain suoraan kertonut suhteen alussa, että etsit elättäjää? Ette te suomalaiset naiset ikinä tyydy 50/50, vaan haluatte elää siivellä, ilman että näytätte naisellista puoltanne.

Vierailija
33/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuinka röyhkeä(asuttiin erillään) seurustelumies oli; mun pitää maksaa sen rästivuokra kun sen äiti sano niin, että se jolla on rahaa, niin se maksaa.

Ja että pitää maksaa sen äijän kuluja kun oon ollu sen luona.

Mutta mutta äijä oli mun luona myös. Ikinä se ei ostanut sapuskaa minulle mut minulta vaati ruokaa mun kustantamana.

Hullu äijä se oli

Kumpi tässä on tyhmempi, mies joka kuuntelee äitinsä idioottimaista neuvoa, vai sinä joka uskot ja tottelet?

Tuollainen ajatusmalli, että se jolla on enemmän rahaa, pitää maksaa on nimenomaan yleistä miehen rahoilla elämään pyrkivillä naisilla.

En minä maksanut sen pöpin rästivuokraa. Panin äijän luiskaan.

En uskonut äijän manipulointipuheita. Psyko se on.

Vierailija
34/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain suoraan kertonut suhteen alussa, että etsit elättäjää? Ette te suomalaiset naiset ikinä tyydy 50/50, vaan haluatte elää siivellä, ilman että näytätte naisellista puoltanne.

Mieshän se tuossa etsii elättäjää, hupsu. 

Vierailija
35/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme -28 olleet avioliitossa 50 v ja kaikki rahat ja menot olleet yhteiset. Käytännön syistä, eri suuruiset eläkkeet, minä maksan vuokran ja vaimo maksaa auton liisauksen. Minun pankkikortilla maksan arki- ja viikonloppuostokset jne ja vaimon tililtä menee sähkö-, vakuutus- ja terkkarimaksut jne. Kuun lopussa tasataan käyttötilejä siten että mahdollisuuksien mukaan säästötilille laitetaan sitten joku summa molemmille. Olemme tyytyväiset tähän meidän tapaan.

Vierailija
36/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuten lainan lyhennys? Miksi kukaan maksaisi puolet talosta, jota ei omista? 

Jos ei ole yhteistä tulevaisuutta niin sitten muutetaan pois. Minä muutin mieheni taloon ja alusta asti kaikki maksettiin yhdessä ja nyt 32 v yhdessä. Omaisuus on yhteinen. Jos maksat puolet niin vaadit että omaisuus merkitään lain mukaan yhteiseksi.

Omaisuutta ei pysty merkitsemään yhteiseksi vain merkitsemällä. Se vaatii sen, että ihan oikeasti ap on maksanut puolet asunnosta.

Vierailija
37/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti maksaisin pientä kulukorvausta ja puolet juoksevista kuluista. Saat hyvin säästettyä noin.

Vierailija
38/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos on maksettu asunto/talo puoliksi.

Vaihtoehtona on että nainen asuu miehen luona hänen vieraanaan, ikäänkuin saa lahjaksi tämän oikeuden asua. Sitähän se tarkoittaa jos ei maksa asumisestaan asunnon omistajalle. 
Näin toki monet pankkinsa päällä istuvat ajattelevat ihan luonnostaan. Ja jos nuuka mies inisee, voi vaihtaa seuraavaan rahoittajaan. Belörffistä ja Tuksusta mallia.

Vierailija
39/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yhteistä tulevaisuutta niin sitten muutetaan pois. Minä muutin mieheni taloon ja alusta asti kaikki maksettiin yhdessä ja nyt 32 v yhdessä. Omaisuus on yhteinen. Jos maksat puolet niin vaadit että omaisuus merkitään lain mukaan yhteiseksi.

Omaisuutta ei pysty merkitsemään yhteiseksi vain merkitsemällä. Se vaatii sen, että ihan oikeasti ap on maksanut puolet asunnosta.

Toki lahjaksi saamalla, lahjakirjalla ja lahjaverolla voi. Tuskinpa ap tätä tarkoitti. Aan oikeutta asua toisen nurkissa ihan rakkauden ja seksin voimalla.

Vierailija
40/160 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Merkitään lain mukaan". 😄 Niin siis nämä merkintätavat ovat suomeksi ssnottuna joko asuntokauppa tai avioliitto ilman avioehtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi