Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ISOJEN ENSKOJEN UUSI VIIKKO

21.05.2007 |

Kokeillaan nyt hetki, miltä tuntuu jako kahteen pinoon, eli pikku- ja isot enskat (eli 0-6kk ja täällä 6kk->). En halua loukata ketään, mutta nuo pinot tosiaan kasvaa hirmuisen isoiksi ja multa jää monesti sen takia kirjoittamatta... käyn kyllä mielelläni lukemassa kaikkien kuulumiset, mutta josko tämä helpottais palstaväsymystä! Ja kaikki tosiaan reippaasti kirjoittavat ihan siihen pinoon, kun tuntuu hyvälle, iästä huolimatta! :D

Palaan pian kuulumisten kanssa. :)

-Osse ja typykkä 6kk+

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaude vau Ossen typyä, edelleen jaksan päivitellä tuota kehitysvauhtia! Siinä onkin jo äidillä perässä pysymistä! =)

MM, meillä viime yö oli vähän samaa luokkaa. Aino nukkui tosi levottomasti ja tempoili vieressä niin en nukkunut kovin hyvin. Aamulla heräsin pieni kyynärpää silmässäni, au. Mutta kumma kyllä ei hirmuisesti kuitenkaan väsytä.

Viipero, tosi ikävää jos Aleksille ei käy riisi eikä maissi. Olittekos te kokeilleet vielä kotimaisia viljoja? Maissi ja riisi kun yleensä on juuri se takaportti jos ei kotimaiset viljat käy. Mutta tokihan vielä on sitten hirssi ja tattari ainakin. Varmaan tuntuu synkeältä välillä noiden kiinteiden kanssa¿ Oletteko saaneet lääkäriltä etenemisohjeita? Olisiko Seinäjoella ravitsemusterapeuttia joka voisi auttaa? Tsemppiä kovasti, toivottavasti se siitä lähtisi!

Asiaan liittyen, Ainolle kokeiltiin ekan kerran tänään kauraa aamupuuron seassa. Posket lehahti parin tunnin sisällä, mutta tietenkään siitä ei heti voi vielä päätellä mitään. Eli jatkan vielä muutaman päivän kauran antamista, katsotaan miten käy. Huolestuttaa tosi paljon jos kotimaiset viljat ei käykään, nimittäin maito-kananmuna-kotimaiset viljat ¿yhdistelmä on tosi hankala, ei vielä mutta sitten kun Aino on isompi. No, en murehdi sitä vielä!

Niin ja piti vielä kiittää Jenniä ja Viiperoa kun kommentoitte tuota ahdistuskohtausta. Välillä tuntuu niin vaikealta puhua kenellekään ettei mene niin hyvin. Vaikka puhuminen olisi tietysti avainasemassa näissä asioissa. Väsymys tosiaan tekee tepposiaan, nyt on taas pari päivää ollut paljon parempi olla. Mäkin alkuaikoina epäilin että olisi masennusta mutta kuitenkin hyviä päiviä oli paljon enemmän kuin huonoja, niin en sitten sitä uskonut olevan.

Nyt pitäis kai kipittää suihkuun kun sain neidin päiväunille. Tänään nukuttiinkin kasiin asti, ihanaa. Aino teki muutenkin nukkumisenkat, kasilta jo illalla simahti eli 12 tuntia unta putkeen (jos ähinää ja puhinaa ja muutamaa hihhulointia keskellä yötä ei lasketa). =) Mein piti mennä tänään Lintsille mutta taitaa jäädä väliin, sataa nimittäin kaatamalla ainakin täällä meillä. Mutta ei se mitä, mä rakastan sadetta kun ei tartte vaan olla ulkona.

Karssuli & Aino 7,5kk+

Vierailija
42/50 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miamik oli päässy kuuntelee Paulaa.. :) Äh.. emmä ny enää muista oliko sulla hauskaa siellä vai ei, mut toivon että oli hauskaa. :D Heh.. Sen mä muistan että sulla särki/särkee päätä. Eli joopa joo... ei mikään kauheen hyvä muisti mulla.

Mä laitoin Heidin partsille rattaisiin... saa nähä koska se nukahtaa. =) Mä olin tos parvekkeella vähän aikaa ja voi veljet! Voi että mä nautin! Ihana viilee tuuli lehautti aina välillä raikasta ilmaa ja linnut laulaa! <3 Oli niin hyvä olo/olla ja nautin siitä raikkaasta tuulesta niin, että meinasin alkaa itkee... :D Heh. Ihan hullua. Siis mä en oo koskaan ollu näin herkkis... (Siis ennen Heidiä.)

Me käytiin eilen miehen siskon tontilla. Ne rakentaa omakotitaloa ja se alkaa olee loppusuoralla... Voi vitsit! Tuli ihan hirmunen omakoti-kuume. :) Siitä niiden omakotitalosta tulee NIIIIIN hieno ja ihana. Mutta plääh... Pitää vaan koittaa siirtää ne haaveet jonnekki toooosi kauas tulevaisuuteen.

Pitää mennä laittaa Heidin makuupussi kiinni. Se tais jo nukahtaa. Moi moi.

Burde ja Heidi 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että Q on palannut!

Nyt omaan napaan, kun en kumminkaan nytkään ehdi olla kauaa tässä koneella... ;)

Torstaina oltiin sit allergialääkärillä sokkotestin purussa yms. Niinhän siinä sitten kävi, mitä me oltiin jo aavisteltu ja pelätty, että se huonompi viikko oli pelkkää Almiron Peptiä ja parempi viikko em+ NAN sekoitusta... Eli ei saatu b-lausuntoa eikä myöskään mitään jatkoa allergiapoliklinikalle :( Ei siinä muuten mitään, mut jo testin aikana olin ite sitä mieltä, ettei kumpikaan maito ole hyvä, vaikka toinen olikin parempi. No, nyt ollaan kokeiltu 2 päivää tavis-tuttelia ja huonosti menee. Aino röyhii ja nieleskelee vanhaa maitoa vähän väliä ja tänään aamupäivällä itseasiassa melkein käytännössä oksensi pari tuntia maidon jälkeen :( Että mitä tolle sitten voi oikein antaa... Nyt ajateltiin vielä koittaa sitä Omneota, mikä ainakin aiemmin on jotenkuten sopinut neidille. Se lääkäri oli vaan sitä mieltä, että on kyse suolen kypsymättömyydestä ja herkkävatsaisuudesta... HUOH! Juu niin varmaan, ja sen takia hänestä ei kannata lähteä kokeilemaan muita erityiskorvikkeita, kun se on kuulemma vaan kierre ettei mikään kohta sovi...

Voipi olla, että mies saa maanantaina soittaa yhden kiukkuisen puhelun TYKSiin!!! Nyt ei mee enää kunnolla taas kiinteitäkään :( Ja altistuksen jälkeenhän me ehdittiin taas viikon verran syöttää tolle sitä Almironia, ja oireet tuli takas/ lisäänty selkeesti koko ajan :( Ja lääkärin mielestä nyt pitäis vaan ihan tavis-korvikkeilla pärjätä :( (sitäpaitsi se tavis-tutteli haisee mun mielestä jo valmiiks ihan oksennukselta...) ;) On me mietitty myös yksityiselle menoa, vaikka ei vakutusta ookaan... Sieltä ainakin yleensä saa palvelua, kun ite maksaa! Mä tahdon takas mun pikku Tää-tään, nyt se vaan vinkuu vähän väliä kun ei oo kiva olla!

Tsemppiä myös Aleksin ja Ainon allergiaprobleemiin!!

t. Omanapainen Ope ja Aino 7 kk+

Vierailija
44/50 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan mäkin nyt jotain kirjoittaa..jotenkin tuntuu niin hankalalta nykyään kun oli vällissä taukoa eikä pääse mukamas kärryille teidän jutuista enää:(

Noita aleergia juttuja äskön lueskelin ja kyllä sekin on hankalaa..voi vitsi.

Quu oli käynyt palstailemassa *virtuaalirutistus* ja voimia sinne koko perheelle!

Me käytiin tänään riihimäellä puutarha ja eläin messuilla ihan naisten kesken, mun äiti, Liia ja muutama muu, oli mukavaa vaikka satoikin..käytiin sen jälkeen syömässäkin ja nyt on ihan ähky olo! Mä kun oon ollu jo useamman viikon painonvartijoiden pointseilla niin teki kyllä tiukkaa vetää yks kaks kunnon pasta-annos jälkkäreineen kun on syönyt niin pieniä annoksia:)

Niin ja millin aksu oli saanut sen hampaan..jee!!!Onnea:)

Nyt tyttö on jo yli viikon huutanut joka yö kurkku suorana 24-04 välisenä aikana tyyliin vartin välein..taitaa olla niitä hampaita. Siinä ei vaan itse ehdi montakaan tuntia nukkumaan kun en saa unta ennen tuon rumban alkua, enkä niissä vartin rauhallisissa hetkissä ja Liia herääkin jo seitsemältä..eli olen sitten nukkunut 3 tuntia yössä:( Se niistä hetkellisistä hyvistä unista,meikäläisen pirteydestä ja tämän yöpiinan loppumisesta..mur. Täytyy vaan ajatella että tämä menee nopsaan ohi ja sitten palataan siihen hyvään nukkumiseen vain muutamalla yöherätyksellä mistä jo ehdittiin kaksi viikkoa nauttia.

Nyt lopetan suosiolla kun menee taas väsyneeksi valitukseksi ja Liiakin on nukkunut jo vartin yksin meidän sängyssä joten takuulla herää kohta vonkumaan tissiä.

Tuostapa tulikin mieleen että aikooko kukaan imettää yli vuotta?

itsellä on aikomus imetellä vielä kaikessa rauhassa vaikka lähemmäs pari vuotiaaksikin ja se on ainakin lähipiirissä/tuttava äideissä herättänyt hieman kummastelua ja ehkäpä arvosteluakin.

Queen ja Liia 9kk+

Vierailija
45/50 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kuin uudesti syntynyt. Nukuin tuossa alkuillasta 1½ tunnin päikkärit ja käytiin vielä Idan kanssa 1½ tunnin lenkillä kun mies lähti serkkunsa varpajaisissa käymään kahveella :)

Eilen oli kyllä mukavaa päästä vähän kotoota pois vaikka kävihän tuo tuhisija muutaman kerran mielessä ;) Paula oli tooosi hyvä!!! Ída oli kuulemma pari kertaa herännyt itkemään, toisella kerralla tarvitsi vähän pään silitystä. Olin jo yhdeltä kotona ja pääsin suhkot ajoissa nukkumaan. Aamulla herättiin ysin jälkeen ja voi vitsit mua sitten väsytti. Olisin saanut jäädä nukkumaan, mutta en vain pystynyt kun Idalla on aamuisin tosi paha puheripuli :D

Käytiin miehen kanssa KAKSIN ravintolassa ja ruokakaupassa, Ida oli mun äidillä 2½ tuntia hoidossa. Oltiin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kaksin miehen kanssa jossain, jos sitä 2kk takaista saunassa käyntiä ei lasketa :D Teki kyllä hyvää ja mikä parasta Ida oli ollu tosi kiltisti mummin luona. Oven takaa kuului vaan kikatusta ennenkuin pimpotettiin :)

Viipero, harmi kun ette pääse treffeille. Mutta ehkä tosiaan sun täytyy osallistua niihin polttareihin :D

Karssuli, Idalla meni kans maissin aloituksesta muutaman tunnin kuluttua posket ihan helakan punaiseksi. Minä vain jatkoin sen antamista ja muutaman päivän päästä posket rauhoittuvat. Olikohan vain yliherkkyyttä?

Ykkösope, en nyt muista olenko tätä aikaisemmin sanonut, mutta jos Aino ei vain tykkää maidon mausta? Nimimerkillä kokemusta on. Maitoa en ole juonut 20 vuoteen, enkä juo (ja sen kyllä huomaa :D)!

Mites Osse poppoolla meni häät? Typy varmaan hurmasi siellä kaikki? :)

Quuen, minä olen kans miettinyt taaperoimetystä, mutta saas nyt nähdä. Yösyötöt ainakin jätetään ehdottomasti viimeistään vuoden iässä!!! Meilläkin varmaan niitä hampaita tehdään....

Vierailija
46/50 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei vaan, vauhtia kyllä. Eilinen meni häissä, oli oikein kivaa ja typy tietysti oli omassa elementissään, kun sai kiertää juhlaväen sylistä syliin. Toimin tosiaan seremoniamestarina, joten en ehtinyt juuri neitin kanssa istuskelemaan, välillä livahdin pihalle imettämään ja sit äkkiä takas juhlan pariin. Mies hoiteli hienosti neitiä ja syödä saatiin rauhassa, kun pistettiin tyttö unille heti hääpaikalle saavuttuamme. :) Illallakin nukahti hienosti uniaikaan, mutta ei sit osannut nukkua heräilemättä vaikka pihalla vaunuissa vällyjen alla olikin, kun musiikki kuitenkin kuului enkä tietenkään autoon uskaltanut jättää yksin nukkumaa. Joten päätimme kuitenkin puolen yön aikaan lähteä kotiin. Vaan melkoista tohinaa tuo loppuyökin oli, joten taisi tytölle kuitenkin olla vähän turhan touhukas päivä. No, jospa se tästä taas tasoittuu.

Hauska juttu oli se, kun aamulla ei taas kakkaa kuulunut, ja miehelle ennustin et tietenkin se tulee sit kirkossa... ja niinhän siinä kävi, sain ohjelmat jaettua ja istuin penkkiin, niin tytöllä oli nälkä -> menin imettämään ja siihen perään neiti väänsi sellaiset tortut, et pelkäsin haisevan alttarille asti... :)

Ulkona näyttää tosi synkältä, eilen illalla tosin oli ihana ilma sit kun sade väistyi. Vietettiin paljon aikaa pihalla. Odotan jo innolla toisia tän kesän häitä, kun neiti niin hyvin jaksoi mukana ja silloin mun äitikin on paikalla, joten voin lähettää typy mummon kanssa nukkumaan ja jatkaa juhlimista. :D

Voi noita allergiajuttuja, on niin vaikea kuvitella, miten hankalaa niiden kanssa eläminen on, kun omalla vauvalla ei mitään tuollaisia vaivoja ole. Kovin olen siitä kiitollinen ja voimia vaan teille allergioiden kanssa painiville. Kuulema elämä helpottaa sitten, kun saadaan selville aiheuttajat, jos se nyt yhtään lohduttaa...

Karssulille ja muille ajoittaisesta ahdistuksista ja masennuksesta kärsiville kans jaksuja, noi tunteet on niin inhottavia, kun ne ruokkivat itseään. Mullahan on itsellä kans taipumusta masennukseen, mut jostain syystä tän äitiyden kanssa en ole juurikaan kipuillut. Ehkä tosiaan parhaiten " auttaa" se, että koettaa luopua niistä ennakkokuvitelmistaan, miten asiat menee ja uskaltaa elää vauvan vaatimusten mukaan. Vauvat kun ei (valitettavasti :)) ole nukkeja, jotka toimisivat äidin ajatusten mukaan, niin mukavaa kuin se välillä olisikin! :) Ja puhuminen on kans tärkeetä, täällä nyt ainakin uskaltaa sanoa, jos tuntuu pahalle!

Queenille kovasti voimia katkonaisiin öihin, kolme tuntia kuulostaa kamalan vähältä!! Tuosta imetyksestä, mä en ole tehnyt muita suunnitelmia kuin aion katsoa, miten kauan neitille tissi kelpaa. Joka tapauksessa joudun lopettamaan vuoden loppuun mennessä, koska emme pääse uusiin lapsettomuushoitoihin ennen imetyksen loppumista, ja tarkoitus olisi saada uutta raskautta alulle mahdollisimman pian sen jälkeen, ku tyttö on vuoden.

Kiva että MM:llä oli hyvä keikka! Ja ihan kaksin olitte päässeet liikenteeseen, jee!

Typy tuolla katsoo miehen kanssa Täällä Pohjantähden alla -elokuvaa, tuli yöllä telkkarista ja mies nauhoitti kun lukee just sitä kirjaa. Typy kuulema alko heti katsomaan, kun alkoi ammuntakohtaus.... :D

Ai niin, oli kiva kuulla möröttimestä pitkästä aikaa!

Jaahas, neiti pitäis vissiin laittaa päikkäreille, josko saisin miehen houkuteltua lenkille...

-Osse ja vinkuva neiti 6,5kk

Vierailija
47/50 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti hakemaan makuunista karkkia ja Iitu tuolla yrittää nukkua :)

Ei mulla nyt mitään ihmeellistä asiaa olekaan, kunhan vaan pistäydyin :)

Ai niin, sanoin miehelle eilen että saa nyt sitten yöllä vuorostaan rauhoitella Idaa. Johan minä olen kohta 8kk niitä öitä hoidellut. Niinhän siinä kävikin aivan niinkuin miehelle sanoin että ei varmana neiti herää kertaakaan yöllä :D Klo 6.30 heräsi syömään ja se oli siinä :)

Vierailija
48/50 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosi kiva päivä, mies on ollut kotona (nyt lähti pariksi tunniksi töihin), aurinko on paistanut ja on ulkoiltu paljon. Mutta huomenna koittaa taas arki ja maanantai, masentaa se jo valmiiksi :/

Viime yö oli tosi huono, Aleksi meni ysiltä nukkumaan ja kolme kertaa joutui käydä rauhoittelemassa tutin kanssa ja silittelyllä ennen kuin itse mentiin yhdentoista maissa nukkumaan. Ja läpi yön sama jatkui; itkeskelyä, ähinää ja ilmavaivoja. Onhan tällaisia öitä aina välillä ollut, tiedä sitten mistä johtuu. Pahentaako riisipuuro sitten tilannetta - kokeillaan nyt vielä ainakin pari päivää sitä. Me ei olla siis vielä muita viljoja kokeiltu, vaan riisi ensin lääkärin " määräyksestä" . Harmittaa vaan, että jos riisi ei sovi, niin miten käy kauran ym. kanssa..

Voi Ope, kurjalta kuulostaa teidän tilanne! :( Ehkäpä voisitte käydä yksityisellä, jos vaikka kyselisit valmiiksi kuka olisi oikein pätevä ja asiaan vakavasti suhtautuva allergologi. Pelkään että mekin joudutaan samaan tilanteeseen maidon suhteen, kun ei Almiron käynyt. No minä sentään voin vielä imettää, mutta ei siitäkään ole varmuutta aiheuttaako rintamaitokin Aleksille oireita vai ei. Hankalaa.

Kovasti jaksamista kuitenkin sulle!! Toivon kovasti että saatte vielä sopivan maidon ja iloisen Ainon takaisin.

Ossella oli ollut onnistuneet häät seremoniamestarina. Mulla kaason pesti kanssa tulossa syksylle, tuntuu vielä kovin kaukaiselta vaikka äkkiähän se syksykin sieltä tulee.

Jännittää miten mun äiti pärjää Aleksin kanssa kun on ne polttarit tosiaan silloin kesäkuun puolessa välissä. Tai no hyvinhän ne varmaan pärjää kun Aleksi on mummaan tottunut, mutta lähinnä tuo maitoasia. Jos ei siihen mennessä korviketta löydy, niin pitänee alkaa hyvissä ajoin lypsämään pakkaseen, enää kun ei tunnu heruvan pumpulle niin hyvin kuin ennen. Polttaripäivä on tosiaan sattuneesta syystä etukäteen tiedossa. Puoliltapäivin lähdetään ja puolenyön jälkeen kuulemma yritetään kotiutua. Eli n. 12 tunnin maidot pitäisi saada kasaan, mitenköhän isoin maitomäärin sitä osaa varautua? Miten paljon teidän pulloa pelkästään syövien vauvat syö tuona aikana? Täytyy käydä heittämässä sama kyssä tuonne pikkuenskojen äideille, koska Aleksi varmaan vetää maitoa enemmän kuin teikäläisten vauvat koska kiinteitä menee verrattaen vähän.

Jaahas, pitäisiköhän vähän laittaa kämppää järjestykseen, kun mun vanhemmat on tulossa iltakahville :)

Viipero & Aleksi 6½kk+

Vierailija
49/50 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että jos pystyn niin imetän tuonne vuoden ikään asti. Miksei kauemminkin, mutta Ossen tavoin meillä on pikkukakkoshaaveita, ja tuntuisi muutenkin luontevalta lopettaa siinä ikävaiheessa. Never say never kuitenkaan :)

Mun mielestä taaperoimetys on hieno asia, mikäli se vauvan ja äidin mielestä tuntuu mukavalta. Siitä vaan Queen, jätä ihmettelyt ja päivittelyt ihan omaan arvoonsa!

Vierailija
50/50 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kovin touhukas viikonloppu, joten en ole juurikaan koneella istunut. Emmin isovanhemmat oli meillä kylässä eilisestä tähän päivään ja tän päivän auringosta ollaankin otettu kaikki irti pihalla. JOten pihalla olen jutuistakin. Kommentoinnit jätän suosiolla ensi viikkoon....

Mutta sen verran kerron, että toissa yö oli meilläkin aika rankka: Emmi päätti huutaa reilun puoltoista tuntia aamuyöllä eikä meinannut millään asettua. Annoin sitten jo suppoa ja sain vihdoin likakn nukahtamaan syliin niin, että saatoin laskea hänet sänkyyn nukkumaan ilman, että hän heräsi. Aamulla tutkin suuta, muttei siellä mitään uutta ollut. Mutta tänä aamuna löytyi toinen ylä etuhammas ja toinenkin jo pullottaa. Joten sitäpä se kai oli.

Ja tänään neiti söi hyvällä ruokahalulla meikäläisen tekemää peruna-porkkana-kesäkurpitsasosetta. Jibii! =)

No, mutta nyt kuitenkin vielä hetkeksi pihalle. Ja huomenna treffeille Jumboon... Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi 7kk+