Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä, että porukka vielä vuonna 2026 käristää itseään auringossa!

Vierailija
11.07.2026 |

Katselin jotain uutispätkää uimarannalta ja siinä kaikilla haastateltavilla oli auringon polttama iho ja rouvilla kunnon norsunnahkaiset dekolteet vuosikymmenien aurinkovaurioineen.

Luulisi tänä päivänä jokaisen ymmärtävän uv-säteilyn vaarat.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani ei tykkäsi, jos vetäydyn puoleksi työpäiväksi sisätiloihin. 

Työsi on siis uima-asussa rannalla makaamista ja auringonottoa? Mäkin haluan tuollaisen työn!

Vierailija
102/108 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kultainen keskitie tässäkin kannattaa. Ei ehkä optimaalisinta olla ihan kalkkilaivan kapteenikaan?

No jos se kalkkilaivaväri on se ihmisen luonnollinen väri ja ruma palanut punoitus ainut vaihtoehto sille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun ryhävalaat pohtii terveyshaittoja

Eikös ryhävalaat elä veden alla suurimmaksi osaksi, niin ei auringon valosta ole haittaa.

vesi vahvistaa auringon säteilyä. Mutta ymmärsit kyllä että tuolla tarkoitettiin läskejä naaraita joita palstalaiset edustavat keskivertoa enemmän.

Vierailija
104/108 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin että joku luulee että 2026 on siistiä juhlia ympäripäissään sekoillen välillä tupakka huulessa. Ei kovin terveellistä tai tyylikästä. Ja sitten ihmetellään kun ei jakseta oikein arjessa ja ahdistaa

Juhliminen sentään on hauskaa, toisin kuin palovammat.

Ap

Kai sä ymmärrät että kaikki ei pala, saati jollekkin palovammoille? Toiset ei pala ollenkaan, mä kuulun näihin. Mä voin täysin surutta viettää sen 300 päivää vuodesta auringossa mitä se täällä paistaa piha hommissa enkä mä pala ikinä. En koskaan ole edes vienosti punoittanut, edes kakarana. Olen lapsesta asti ollut tasaisesti ruskea vaan, talvellakin. Tiedän kyllä miltä miltä palaminen näyttää mutten ole sitä koskaan itse kokenut kun olen väriltäni pirun tumma ihan ilman aurinkoakin vaikka umpi suomalainen juuriltani olenkin, eikä mun iho vaan pala vaikka olisin koko päivän suorassa paisteessa, ei kaikki suomalaiset kuule ole niitä possun pinkkejä auringolle allergisia kummituksesta vartissa katkaravuksi muuttuvia herkkä hipiöitä. 😂 

Ihan kuin mun tuttu. 

Ja seitsemänkymppisenä siltä löyty melanooma. 

Vierailija
105/108 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anatomian emeritusprofessori Pentti Tuohimaa:

"Järkevällä auringonotolla ja melanoomalla ei ole syy-yhteyttä. Aurinko jopa suojaa melanoomalta. Melanoomaa ei juuri koskaan esiinny kasvoissa ja käsissä, jotka saavat eniten aurinkoaltistusta", Tuohimaa pamauttaa."

Lähde: Aviisi 16/2009 - Onko D-vitamiini ihmelääke?

Vierailija
106/108 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyesti ruskettunut iho on minusta kaunis, mutta on järjetöntä hankkia sellainen uv-säteilyllä.

Ap

Ei ole varaa suihkurusketuksessa ramppaamiseen. Pienen päivetyksen saa ilmaiseksi koiralenkillä. Ja voiteet on keksitty, ei tule norsunnahkaa after sunin ja kosteusvoiteen käytöllä. Riippuu kyllä ehkä ihotyypistä. Mulle ei ole tullut ja 70-80- l lapsuudessa ja nuoruudessa rusketus oli muotia. Kävin myös solkussa. Dekoltee silti aika sileä.

N57

Vierailija
107/108 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä fiksua kuin tupakointi. Mutta eihän sairastuminen osu omalle kohdalle, eihän? 

Vierailija
108/108 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa auringottumuus on yhtä vaarallista kuin tupakointi. Menkää ihmiset ulos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan