Ihan käsittämätöntä, että porukka vielä vuonna 2026 käristää itseään auringossa!
Katselin jotain uutispätkää uimarannalta ja siinä kaikilla haastateltavilla oli auringon polttama iho ja rouvilla kunnon norsunnahkaiset dekolteet vuosikymmenien aurinkovaurioineen.
Luulisi tänä päivänä jokaisen ymmärtävän uv-säteilyn vaarat.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin että joku luulee että 2026 on siistiä juhlia ympäripäissään sekoillen välillä tupakka huulessa. Ei kovin terveellistä tai tyylikästä. Ja sitten ihmetellään kun ei jakseta oikein arjessa ja ahdistaa
Juhliminen sentään on hauskaa, toisin kuin palovammat.
Ap
Kai sä ymmärrät että kaikki ei pala, saati jollekkin palovammoille? Toiset ei pala ollenkaan, mä kuulun näihin. Mä voin täysin surutta viettää sen 300 päivää vuodesta auringossa mitä se täällä paistaa piha hommissa enkä mä pala ikinä. En koskaan ole edes vienosti punoittanut, edes kakarana. Olen lapsesta asti ollut tasaisesti ruskea vaan, talvellakin. Tiedän kyllä miltä miltä palaminen näyttää mutten ole sitä koskaan itse kokenut kun olen väriltäni pirun tumma ihan ilman aurinkoakin vaikka umpi suomalainen juuriltani olenkin, eikä mun iho vaan pala vaikka olisin koko päivän suorassa paisteessa, ei kaikki suomalaiset kuule ole niitä possun pinkkejä auringolle allergisia kummituksesta vartissa katkaravuksi muuttuvia herkkä hipiöitä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen iho on maailman kaunein ja harvinaisen. Tuo ruskettaminen on tuota valkoisen rodun häpäisyä. Huulitäytteet on vähän sama, kun yritetään jäljitellä neg ridien huulia. Ja sama persetäytteissä tietysti. Harrasteeksi afrikkalaistaustainen twerkkaus.
Mutta nee kk er ei voi saada koskaan päivettynyttä vaaleaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaaleaihoisen rusketusta yleisesti ihaillaan ja tavoitellaan, mutta jo valmiiksi tummaihoinen on sitten jotenkin huono juttu, ainakin joillekin? Vähän ristiriitaista. Tosin monissa osissa maailmaa kyllä ihaillaan mahdollisimman vaaleaa ihoa, tiedän kyllä sen. No, makuja on monia. Mielestäni jokaisen oma ihonväri on paras ja jos vähän kesällä päivettyy, ei se niin paha juttu ole.
Tämä johtuu tod. näk kontrastista. Ainakin omat kasvoni tulevat ikäänkuin selkeäpiirteisemmiksi kun ne on ruskettuneet. Piirteet korostuvat. Olemattomat poskipääni näyttävät täydemmiltä jne. Ihminen näkee sen toisin, kuin täysin vaalean. Tämähän on kyllä tietyllä tapaa ihan ku*etusta, mutta juuri tämän vuoksi mm. piirtäjät korostavat kasvonpiirteitä varjostamalla.
Tästä tuli mieleen:
Miksi sanomme kasvot monikossa?
Mutta sanomme lärvi yksikössä?
Mut hei! Olkaa kellarissa koko kesä ja sivelkää fariinisokeria ihollenne, niin olette onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaaleaihoisen rusketusta yleisesti ihaillaan ja tavoitellaan, mutta jo valmiiksi tummaihoinen on sitten jotenkin huono juttu, ainakin joillekin? Vähän ristiriitaista. Tosin monissa osissa maailmaa kyllä ihaillaan mahdollisimman vaaleaa ihoa, tiedän kyllä sen. No, makuja on monia. Mielestäni jokaisen oma ihonväri on paras ja jos vähän kesällä päivettyy, ei se niin paha juttu ole.
Tämä johtuu tod. näk kontrastista. Ainakin omat kasvoni tulevat ikäänkuin selkeäpiirteisemmiksi kun ne on ruskettuneet. Piirteet korostuvat. Olemattomat poskipääni näyttävät täydemmiltä jne. Ihminen näkee sen toisin, kuin täysin vaalean. Tämähän on kyllä tietyllä tapaa ihan ku*etusta, mutta juuri tämän vuoksi mm. piirtäjät korostavat kasvonpiirteitä varjostamalla.
Tästä tuli mieleen:
Miksi sanomme kasvot monikossa?
Mutta sanomme lärvi yksikössä?
Ja vedämme silti lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin että joku luulee että 2026 on siistiä juhlia ympäripäissään sekoillen välillä tupakka huulessa. Ei kovin terveellistä tai tyylikästä. Ja sitten ihmetellään kun ei jakseta oikein arjessa ja ahdistaa
Ap
Kai sä ymmärrät että kaikki ei pala, saati jollekkin palovammoille? Toiset ei pala ollenkaan, mä kuulun näihin. Mä voin täysin surutta viettää sen 300 päivää vuodesta auringossa mitä se täällä paistaa piha hommissa enkä mä pala ikinä. En koskaan ole edes vienosti punoittanut, edes kakarana. Olen lapsesta asti ollut tasaisesti ruskea vaan, talvellakin. Tiedän kyllä miltä miltä palaminen näyttää mutten ole sitä koskaan itse kokenut kun olen väriltäni pirun tumma ihan ilman aurinkoakin vaikka umpi suomalainen juuriltani olenkin, eikä mun iho vaan pala vaikka olisin koko päivän suorassa paisteessa, ei kaikki suomalaiset kuule ole niitä possun pinkkejä auringolle allergisia kummituksesta vartissa katkaravuksi muuttuvia herkkä hipiöitä. 😂
Lue aloitus uudelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun tukee ihosyöpää.
Johtuu aurinkovoiteista
Voi sitä ihoaan suojata vaatteillakin, jos rasvat niin kovasti pelottaa.
En tarvi kumpaakaan. Jekku on ensinnäkin olla pelkäämättä aurinkoa, mutta toiseksi voi olla pääasiassa varjossa ja liikkeessä, eikä suoraan grillissä koko päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oon ollu auringossa ainakin tuhat tuntii enkä huomannut mitään haittoi vaik oon ollu auringossa ainakin tuhatkin tuntii!
Vierailija kirjoitti:
Olettehan nähneet näitä vanhempia rouvia, jotka viettävät elämäänsä Mallorcalla tai muualla etelässä golfkentillä ja huvijahdeilla? Varsinkin ruotsalaiset ladyt harrastaneet tätä jo kauan. Heidän kasvonsa on pelottavan korppuinen ja ryppyinen, aurinkokuorman takia.
Kyllä vain. Juuri ruotsalaisilla näkee paljon tuota järkyttävää ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettehan nähneet näitä vanhempia rouvia, jotka viettävät elämäänsä Mallorcalla tai muualla etelässä golfkentillä ja huvijahdeilla? Varsinkin ruotsalaiset ladyt harrastaneet tätä jo kauan. Heidän kasvonsa on pelottavan korppuinen ja ryppyinen, aurinkokuorman takia.
Kyllä vain. Juuri ruotsalaisilla näkee paljon tuota järkyttävää ihoa.
Setä ollut ulkona koko ikänsä ja aina ruskea, isä taas sisätiloissa. Ei näissä eroa ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue aloitus uudelleen.
Ap
Lueskelin kyllä koko ketjun.
Olen yli 60v, aina ollut ulkona ja paljon auringossa (en maaten) enkä ole erityisen ryppyinen vieläkään. Decolte sileä, kaulassa muutama ryppy jos painan leuan alas, kasvoussa lähinnä nauru/siristelyrypyt. Sileät käsivarret ja kädenselät
Niinhän me kaikki ollaan täysin rypyttömiä ja sileitä.
En ole sokea joten näen onko ryppyjä vai ei. Kosmetologin mukaan ihossani on poikkeuksellisen paljon kollagenia joten en rypisty helposti.
Ystäväni äiti täytti juuri 90v ja on ihan siloposki, rypyttömämpi kuin ikänsä voiteilla hölvännyt 68v tyttärensä
Valkoinen iho on maailman kaunein ja harvinaisen. Tuo ruskettaminen on tuota valkoisen rodun häpäisyä. Huulitäytteet on vähän sama, kun yritetään jäljitellä neg ridien huulia. Ja sama persetäytteissä tietysti. Harrasteeksi afrikkalaistaustainen twerkkaus.