Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä, että porukka vielä vuonna 2026 käristää itseään auringossa!

Vierailija
11.07.2026 |

Katselin jotain uutispätkää uimarannalta ja siinä kaikilla haastateltavilla oli auringon polttama iho ja rouvilla kunnon norsunnahkaiset dekolteet vuosikymmenien aurinkovaurioineen.

Luulisi tänä päivänä jokaisen ymmärtävän uv-säteilyn vaarat.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ajattelee auringon vanhentavan, niin siinä on jännä ominaisuus, että pieni rusketus tekee lähes jokaisesta freesimmän ja nuorekkaamman näköisen. Jos on puoli vuotta vähän ruskettunut, niin sehän tarkoittaa, että puolet elämästään näyttää silti nuorekkaammalta kuin varjoissa lymyillyt.

Mutta kun se aurinko kuitenkin vanhentaa ihoa, niin ryppyjä tulee aikaisemmin ja enemmän. Eli jos haluaa pysyä nuorekkaana pitempään, kannattaa vältellä aurinkoa. 

Olen yli 60v, aina ollut ulkona ja paljon auringossa (en maaten) enkä ole erityisen ryppyinen vieläkään. Decolte sileä, kaulassa muutama ryppy jos painan leuan alas, kasvoussa lähinnä nauru/siristelyrypyt. Sileät käsivarret ja kädenselät

Vierailija
62/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ottanut aurinkoa (paitsi pari kertaa nuorena välimerellä) ja nyt myöhemmin se näkyy iholla: ei ryppyjä ja iho heleä. luullaan jakuvasti nuoremmaksi kuin oikeasti olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä myös hämmästyttää tämä, ja vielä aivan pienet lapsetkin altistetaan uv-säteilylle.

Palan herkästi joten käyn rannalla iltaisin. Iltaisin valo on myös miellyttävämpi, ulkona on kauniimpaa eikä tarvitse lotrata aurinkorasvojen kanssa.

Vierailija
64/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten purkkirusketuksen nimeen vannovat: Kuinka varmoja olette, ettei se kemikaali, jota tungette ihollenne, ole vaarallista?

Vaikuttava aine on dihydroksiasetoni eli DHA, jota voidaan valmistaa synteettisesti tai luonnollisesti esimerkiksi sokerijuurikkaasta. DHA on vaaraton aine, jota elintarviketeollisuus käyttää jopa makeutusaineena.

Ap

Kunnes vuosia myöhemmin todetaan: Eiku...

Se on sokeria :D 
Ap

Sokerihan tunnetusti värjää ihoa :D Not.

Vierailija
65/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppakaan ei käsitä. 👴 Ihminen ei ole käristemakkara! 

Voitelet kuules ihosi vaan sillä eläkeläisen parhaalla rahkalla tai joughrrytilla ennen ja jälkeen auringonoton, niin no problemo!

-winner-

Vierailija
66/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaaleaihoisen rusketusta yleisesti ihaillaan ja tavoitellaan, mutta jo valmiiksi tummaihoinen on sitten jotenkin huono juttu, ainakin joillekin? Vähän ristiriitaista. Tosin monissa osissa maailmaa kyllä ihaillaan mahdollisimman vaaleaa ihoa, tiedän kyllä sen. No, makuja on monia. Mielestäni jokaisen oma ihonväri on paras ja jos vähän kesällä päivettyy, ei se niin paha juttu ole.

Vierailija
67/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole koskaan ottanut aurinkoa (paitsi pari kertaa nuorena välimerellä) ja nyt myöhemmin se näkyy iholla: ei ryppyjä ja iho heleä. luullaan jakuvasti nuoremmaksi kuin oikeasti olen.

Oi, vähäks oot hyvä. Mitä hyötyä siitä on sinulle ollut?

Vierailija
68/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta itsekään en tiedä ulkomuistista kuin d-vitamiinin ja ilmeisesti atooppisia ihosairauksia se lääkitsee. Kuitenkin mutu-fiiliksellä pakko ajatella, että aurinko on välttämätön kaikelle elämälle ja ihminenkään ei voi olla luotu lymyilemään varjoissa 24/7, vaan vaihteleva aurinko ja varjo lienee se optimaalisin tapa elää.

Toki myös kipusairaalle auringonvalo ja kunnon lämpö on ihan taivas, ihanaa olla liikkuva ja pirteä ne kuukaudet kun on poissa Suomesta!

Vierailija
69/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ajattelee auringon vanhentavan, niin siinä on jännä ominaisuus, että pieni rusketus tekee lähes jokaisesta freesimmän ja nuorekkaamman näköisen. Jos on puoli vuotta vähän ruskettunut, niin sehän tarkoittaa, että puolet elämästään näyttää silti nuorekkaammalta kuin varjoissa lymyillyt.

Mutta kun se aurinko kuitenkin vanhentaa ihoa, niin ryppyjä tulee aikaisemmin ja enemmän. Eli jos haluaa pysyä nuorekkaana pitempään, kannattaa vältellä aurinkoa. 

Olen yli 60v, aina ollut ulkona ja paljon auringossa (en maaten) enkä ole erityisen ryppyinen vieläkään. Decolte sileä, kaulassa muutama ryppy jos painan leuan alas, kasvoussa lähinnä nauru/siristelyrypyt. Sileät käsivarret ja kädenselät

Niinhän me kaikki ollaan täysin rypyttömiä ja sileitä.

Vierailija
70/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Mistä kukaan tietää, onko se oma sileys geenien ansiota vai auringottomuuden ansiota. Itse veikkaan vahvasti, että geeneillä on tässä selkeästi suurin vaikutus. Ja ei, en kehota ketään makaamaan tunteja auringossa, mutta pieni päivetys on ihan jokaiselle ok, eikä vie ketään hautaan ennen aikojaan.

Vierailija
71/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satojatuhansia vuosia ihmiset ovat ottaneet aurinkoa tahallaan tai tahattomasti, mutta NYT vuonna 2026 on niin vaarallista ja täytyy lopettaa. Ulos ottamaan aurinkoa ja elämää elämään, turhaa varomista kun yhtäkkiä joutuukin auton alle ja kuolee ykskaks, lasipaneeli tippuu parvekkeelta ja silpoo kaulan valtimot, saa dementian ja alzheimerin jolloin muuttuu vihannekseksi, joutuu ryöstön uhriksi jolloin joku idiootti päättää piripäissään elämäsi muutaman satasen takia, saa lopuksi muun syövän jolle ei voi yhtään mitään jne. tai viimeistään kuolee vanhuuteen, kun elämä on jo vuosikymmeniä sitten nähtyä ja viimeksi elettyä.

Vierailija
72/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rasvainen ihoni tykkää aurinkoaltistuksesta, se tuntuu rauhoittavan talin ylituotantoa. Teininä aurinko helpotti aknea. Olen jo 51, mutta edelleen puskee joka huokosesta. Ihana kesä helpottaa.

Vierailija
73/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 41 ja kukaan ei koskaan usko että olen yli 20 vuotta vanhempi miksi luulevat ja pöyrostyvät kun näytän henkkarit inttäjille. 😂 Ihan koko ikäni olen viettänyt auringossa ja yli 20 vuotta asunut maassa jossa aurinko paistaa yli 300 päivää vuodessa. En ole kokenut tarvetta vältellä paistetta. Ja jos vanhentaisi niin kiva olis, ei luultaisi parikymppiseksi pennuksi. Eli eiköhän se liity enemmän geeneihin kun paisteeseen että osa meistä nyt vaan näyttä kakaralta vielä keski-iän tienoillakin. 

Vierailija
74/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satojatuhansia vuosia ihmiset ovat ottaneet aurinkoa tahallaan tai tahattomasti, mutta NYT vuonna 2026 on niin vaarallista ja täytyy lopettaa. Ulos ottamaan aurinkoa ja elämää elämään, turhaa varomista kun yhtäkkiä joutuukin auton alle ja kuolee ykskaks, lasipaneeli tippuu parvekkeelta ja silpoo kaulan valtimot, saa dementian ja alzheimerin jolloin muuttuu vihannekseksi, joutuu ryöstön uhriksi jolloin joku idiootti päättää piripäissään elämäsi muutaman satasen takia, saa lopuksi muun syövän jolle ei voi yhtään mitään jne. tai viimeistään kuolee vanhuuteen, kun elämä on jo vuosikymmeniä sitten nähtyä ja viimeksi elettyä.

Sitten kuolinvuoteellaan ylpeilee, että ainakin kuolen rypyttömänä. Vieressä sukulainen toteaa, että ihan ikäiseltäsi harpulta olet näyttänyt jo viimeiset 20 vuotta.

Vierailija
75/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tässä jonkin aikaa paineskellut rouvaa, jonka rinnat ovat aivan rypisteneet ennenaikaisesti liiallisen auringonoton seurauksena. Tissit on toki aina tissit, mutta ei tälläisen kanssa mitään vakavampaa voi suunnitella.

Ei tietenkään voi... 

Vierailija
76/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringonotto on ihan yhtä tyhmää kuin mennä keskelle vilkasta autotietä makaamaan, hakata päätä parvekkeen lasipaneeliin tai mennä piritorille heiluttamaan setelinippua. 

Kukaan ei ole kieltämässä ulkoilua, liikkumista tai parvekkeella olemista, mutta nuo kaikki voi tehdä ottamatta turhia riskejä. Itsensä tarkoituksellinen polttaminen on aivan turha riski.

Ap

Vierailija
77/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri matkustele ulkomailla. Täällä kotimaassa valkoinen ihonväri ei aiheuta kummastusta.

En jaksa maata auringossa, enkä ole ruskettuvaa tyyppiä. Olen toki nähnyt runsaasti auringossa olleita ruttusia ihmisiä. Eivät kauniita. 

Vierailija
78/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käristä itseäni auringossa mutta huvittavaa tuo ryppyjen pelko. Täällä akat kilpaa kehuvat kuinka rypyttömiä MUKA ovat vielä 60-vuotiaana. Mitä helvetin väliä. Mulle ainakin ihan saatanan sama luuleeko joku mua 20-vuotiaaksi tai 60-vuotiaaksi. Kaikille niitä ryppyjä tulee ja suurin osa naisista sokeita omille juonteille. Kaikki täällä kuollaan jossain vaiheessa.

Vierailija
79/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käristä itseäni auringossa mutta huvittavaa tuo ryppyjen pelko. Täällä akat kilpaa kehuvat kuinka rypyttömiä MUKA ovat vielä 60-vuotiaana. Mitä helvetin väliä. Mulle ainakin ihan saatanan sama luuleeko joku mua 20-vuotiaaksi tai 60-vuotiaaksi. Kaikille niitä ryppyjä tulee ja suurin osa naisista sokeita omille juonteille. Kaikki täällä kuollaan jossain vaiheessa.

Ja vaikka niitä ryppyjä ei olisi tai niitä ei itse näkisi, niin AINA yli 60-vuotias näyttää ikääntyneeltä tavalla tai toisella. Ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
80/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringonotto on ihan yhtä tyhmää kuin mennä keskelle vilkasta autotietä makaamaan, hakata päätä parvekkeen lasipaneeliin tai mennä piritorille heiluttamaan setelinippua. 

Kukaan ei ole kieltämässä ulkoilua, liikkumista tai parvekkeella olemista, mutta nuo kaikki voi tehdä ottamatta turhia riskejä. Itsensä tarkoituksellinen polttaminen on aivan turha riski.

Ap

Riski ja riski. Ota se riski ja nauti elämästäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi