Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä, että porukka vielä vuonna 2026 käristää itseään auringossa!

Vierailija
11.07.2026 |

Katselin jotain uutispätkää uimarannalta ja siinä kaikilla haastateltavilla oli auringon polttama iho ja rouvilla kunnon norsunnahkaiset dekolteet vuosikymmenien aurinkovaurioineen.

Luulisi tänä päivänä jokaisen ymmärtävän uv-säteilyn vaarat.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin että joku luulee että 2026 on siistiä juhlia ympäripäissään sekoillen välillä tupakka huulessa. Ei kovin terveellistä tai tyylikästä. Ja sitten ihmetellään kun ei jakseta oikein arjessa ja ahdistaa

Juhliminen sentään on hauskaa, toisin kuin palovammat.

Ap

Vierailija
42/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kultainen keskitie tässäkin kannattaa. Ei ehkä optimaalisinta olla ihan kalkkilaivan kapteenikaan?

Millä tavalla ei optimaalisinta?

Minuakin kiinnostaa. Tevreysnäkökulmasta en keksi muuta kuin d vitamiinin ja sitä saadakseen ei tarvitse ruskettua. Jos kyse ulkonäöstä, niin se on makuasia ja purkista saa rusketusta niin halutessaan.

Olen eri, mutta itsekään en tiedä ulkomuistista kuin d-vitamiinin ja ilmeisesti atooppisia ihosairauksia se lääkitsee. Kuitenkin mutu-fiiliksellä pakko ajatella, että aurinko on välttämätön kaikelle elämälle ja ihminenkään ei voi olla luotu lymyilemään varjoissa 24/7, vaan vaihteleva aurinko ja varjo lienee se optimaalisin tapa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten purkkirusketuksen nimeen vannovat: Kuinka varmoja olette, ettei se kemikaali, jota tungette ihollenne, ole vaarallista?

Vierailija
44/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiantakaa nämä naurettavat aloitukset. Nyt on kesä, nauttikaa minkä voitte ja lopettakaa terveellisten asioiden pelkääminen. Ulkona auringossa oleminen on miljoona kertaa parempi terveydelle kuin sisällä näytön tuijottaminen. Rannalle vaan

Siellä ulkona voi olla fiksusti. Miksi avaat sellaisia ketjuja, jotka ovat mielestäsi naurettavia?

Vierailija
45/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi vähempää kiinnostaa mitä ihmiset iholleen tekee, kun ei ole missään määrin mun ongelma. Siinähän käristävät, ei kuulu mulle. En itse ota aurinkoa, mut en myöskään välttele. Olen kesät talvet ulkona, satoi tai paistoi, kaiken hereillä olo aikani, ja jos siihen kuolen niin aivan sama. En tosin myöskään käytä noita myrkkykemikaali rasvoja edes auttamaan sen syövän hankintaa. Jos näytän auringon takia vanhemmalta niin mitä helvetin väliä? Mulle aivan yks lysti. 

Vierailija
46/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten purkkirusketuksen nimeen vannovat: Kuinka varmoja olette, ettei se kemikaali, jota tungette ihollenne, ole vaarallista?

Vaikuttava aine on dihydroksiasetoni eli DHA, jota voidaan valmistaa synteettisesti tai luonnollisesti esimerkiksi sokerijuurikkaasta. DHA on vaaraton aine, jota elintarviketeollisuus käyttää jopa makeutusaineena.

Ap

Vierailija
47/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ajattelee auringon vanhentavan, niin siinä on jännä ominaisuus, että pieni rusketus tekee lähes jokaisesta freesimmän ja nuorekkaamman näköisen. Jos on puoli vuotta vähän ruskettunut, niin sehän tarkoittaa, että puolet elämästään näyttää silti nuorekkaammalta kuin varjoissa lymyillyt.

Vierailija
48/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt rusketus on ok, mikä tulee ulkona liikkuessa. On hyvä iho kun en ole paahtanut sitä auringossa.

56v.

Vierailija
49/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttava aine on dihydroksiasetoni eli DHA, jota voidaan valmistaa synteettisesti tai luonnollisesti esimerkiksi sokerijuurikkaasta. DHA on vaaraton aine, jota elintarviketeollisuus käyttää jopa makeutusaineena.

Ap

Kunnes vuosia myöhemmin todetaan: Eiku...

Vierailija
50/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on sokeria :D 
Ap

Vierailija
51/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ajattelee auringon vanhentavan, niin siinä on jännä ominaisuus, että pieni rusketus tekee lähes jokaisesta freesimmän ja nuorekkaamman näköisen. Jos on puoli vuotta vähän ruskettunut, niin sehän tarkoittaa, että puolet elämästään näyttää silti nuorekkaammalta kuin varjoissa lymyillyt.

Mutta kun se aurinko kuitenkin vanhentaa ihoa, niin ryppyjä tulee aikaisemmin ja enemmän. Eli jos haluaa pysyä nuorekkaana pitempään, kannattaa vältellä aurinkoa. 

Vierailija
52/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kultainen keskitie tässäkin kannattaa. Ei ehkä optimaalisinta olla ihan kalkkilaivan kapteenikaan?

Millä tavalla ei optimaalisinta?

Minuakin kiinnostaa. Tevreysnäkökulmasta en keksi muuta kuin d vitamiinin ja sitä saadakseen ei tarvitse ruskettua. Jos kyse ulkonäöstä, niin se on makuasia ja purkista saa rusketusta niin halutessaan.

No ehkäpä se on ihmisapinan genetiikassa ihan normaalia, että välillä altistuu auringon valolle. Ei kai tämä iho muuten päivettyisi, ellei näin olisi. Mutta kyllä ainakin itse hakeudun varjoon sitten kun alkaa polttamaan. 

Toisaalta, en itse makaa auringossa, vaan liikun harrastaen jotain samalla, että siinä kyllä hakeutuu varjoon ihan luonnostaan aina kun voi.

Vierailija
53/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä oikein auringolta välty kun 36 asteessa (varjolämpö, ei Suomessa) tekee ulkotöitä. En paahdu mustaksi vaan tiettyyn rajaan saakka sellainen kaunis punaruskea sävy. Palanut en ole kertaakaan

Vierailija
54/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytän aina nuoremmalta. 

Vierailija
55/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilman aurinkoa ei tällä planeetalla olisi mitään elämää. Kohtuus kaikessa, itsensä älytön grillaus on ajan haaskausta, mutta pieni päivetys tekee ihmisestä terveemmän näköisen. 

Ko ”pieni päivetys” tarkoittaa usein  suomalaisille varsin runsasta auringossa oleilua ja naaman grillaamista, koska vain sellainen saa monen vaalean ihon päivettymään. Jäljet näkyvät kun ikää karttuu ja ihomuutokset myös. 

Vierailija
56/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se aurinko kuitenkin vanhentaa ihoa, niin ryppyjä tulee aikaisemmin ja enemmän. Eli jos haluaa pysyä nuorekkaana pitempään, kannattaa vältellä aurinkoa. 

EI se mitään lineaarista ole, että kaikilla vanhenee iho tasan saman verran. Se riippuu miljoonasta muustakin asiasta kuin auringosta. Varjojen olmi ei koskaan näytä erityisen nuorekkaalta.

Vierailija
57/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu 18-v tyttö on auringossa aina niin pitkään, että palaa punaiseksi. Sitten kuvaa instaan onnellisena, miten on upea rusketus. Ei käytä aurinkorasvoja ja on hyvin vaaleaihoinen. Eikä rusketu kauniisti ja terveen näköiseksi, vaan ravun punaiseksi. Mielenkiintoista nähdä hänen ihonsa kunto parinkymmenen vuoden päästä.

Vierailija
58/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinpä. Itseruskettavat tuotteet on olleet markkinoilla vasta jotain 60 vuotta. Tuossa ajassa ei todellakaan ehdi huomata kaikkia haittoja.

Vierailija
59/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rusketun todella vahvasti pienestäkin auringosta, eikä tulisi mieleenkään alkaa sen takia vältellä ulkona oloa tai lymyillä varjoissa. En tarkoituksella itseäni rusketa mut viihdyn ulkona ja olen myös sen näköinen. En makaa auringossa kun en tykkää, mut auringossa kyllä olen puuhailemassa kesät läpeensä kun en myöskään koe paistetta ja rusketusta ongelmaksi. Jos se on jollekkin ongelma niin se ongelma on kyseisen henkilön korvien välissä, eikä vaikuta minuun. 😂 Antakaa ihmisten elää ja lymyilkää itse siellä puskissa jos siltä tuntuu. 

Vierailija
60/93 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilman aurinkoa ei tällä planeetalla olisi mitään elämää. Kohtuus kaikessa, itsensä älytön grillaus on ajan haaskausta, mutta pieni päivetys tekee ihmisestä terveemmän näköisen. 

Ko ”pieni päivetys” tarkoittaa usein  suomalaisille varsin runsasta auringossa oleilua ja naaman grillaamista, koska vain sellainen saa monen vaalean ihon päivettymään. Jäljet näkyvät kun ikää karttuu ja ihomuutokset myös. 

Ei välttämättä tarkoita runsasta oleilua auringossa. Ihomuutokset näkyvät monella silti, vaikkei olisi koskaan aurinkoa nähnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän