Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi DNA-testi ei ole pakollinen lapsen synnyttyä?

Vierailija
11.07.2026 |

Se olisi kaikkien etu, etenkin lapsen!

Miksi tämä on vaikeata ymmärtää?

Kommentit (362)

Vierailija
301/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen. 

Kuka sä et olet mitään ehtoja esittämään? Isyystesti hoidettaisiin tietenkin ilman mitään tarpeettomia ja yksityisyydensuojaa rikkovia rekistereitä. Sieltä tulisi vain ilmoitus onko kyseessä testatun miehen lapsi vai ei. 

Mutta miten tuossa toteutuu se täällä kovasti kaivattu lapsen oikeus biologiseen isäänsä?

Eiköhän nainen kerro kuka isä on kun vankeus uhkaa.

Tiesitkös että mies voidan raahata testeihin poliisivoimin jos nainen nimeää sen isäehdokkaaksi. Tunnen montakin naist jotka pilasivat huvin vuoksi työtovereittensa avioliitot nimeämällä niitä testattavaksi. Ukot eivät olleet koskeneetkaan niihin mutta eihän vaimot sitä uskonu😂😂😂

Kun ei kukaan voi olla varma edes omasta vaimosta, niin miten sinä voit tietää random ukkojen ruiskaisut?

Naiset ovat itse nauraneet sikailuaan avoimesti jälkikäteen😂

Sulla lentää mielikuvitus hyvin tänään. Lisää tarinoita?

Vierailija
302/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mikä se suuren vastustuksen todellinen syy on? Se ei ole se 20 euroa jonka yhteiskunta maksaisi testistä.

Se on aika helvetin monta kertaa 20 euroa, jos kaikki testataan. Maksakoon ihan itse ne jotka näkevät tuollaisen testin tarpeelliseksi. Ihmettelen kyllä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset elää ja hankkii jopa lapsia, jos joutuu tällaisia edes miettimään.

Valtio tukee ja maksaa kaiken maailman Pride-kulkueet, ulkkareiden loisimiset täällä jne. Mutta jotain isyystestiä ei muka pystyttäisiin kustantamaan. Salli mun nauraa tälle 😂😂😂

Valtion ei pitäisi noita mainitsemiasikaan juttuja kyllä maksaa, mutta ei myöskään testejä jotka suurimmalle osalle ovat täysin turhia. Sen sijaan voisi olla niin, että miehellä olisi laillinen oikeus omalla kustannuksellaan teettää testi. Nainen ei voisi siitä kieltäytyä. Jos kieltäytyisi, isyyttä ei sitten vahvistettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi älykkyystesti ei ole pakollinen lapsen hankkimiselle!?

Vierailija
304/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen. 

Kuka sä et olet mitään ehtoja esittämään? Isyystesti hoidettaisiin tietenkin ilman mitään tarpeettomia ja yksityisyydensuojaa rikkovia rekistereitä. Sieltä tulisi vain ilmoitus onko kyseessä testatun miehen lapsi vai ei. 

Mutta miten tuossa toteutuu se täällä kovasti kaivattu lapsen oikeus biologiseen isäänsä?

Tiesitkös että mies voidan raahata testeihin poliisivoimin jos nainen nimeää sen isäehdokkaaksi. Tunnen montakin naist jotka pilasivat huvin vuoksi työtovereittensa avioliitot nimeämällä niitä testattavaksi. Ukot eivät olleet koskeneetkaan niihin mutta eihän vaimot sitä uskonu😂😂😂

Kun ei kukaan voi olla varma edes omasta vaimosta, niin miten sinä voit tietää random ukkojen ruiskaisut?

Sen verran yleistä ettei siinä tarvita mielikuvitusta

Vierailija
305/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen "biologinen" isä.

Miehellä myös. Mikä helvetti siinä on ettei muka ole iso ongelma jos maksat 18 vuotta ja luulet että on oma lapsi. Naiset olette helvetin paskoja kun vastustatte tätä testiä siitä syystä että teitä kiinnostaa vain oma leveä perse.

En minä ainakaan vastusta. Jos mun mies olisi halunnut testauttaa isyytensä, niin ihan ok se mulle olisi ollut. En edes loukkaantuisi tuollaisesta. Ei mulla mitään salattavaa ole. Itse saisi kyllä maksaa. Minä en ala maksamaan testituloksesta jonka tiedän jo valmiiksi.

Tietenkin tiedät. Helppohan se on naisen sanoa. Miehen pitäisi vain luottaa vaikka moni nainen valehtelee.

Ei se yhtään helpompaa ole naisellakaan. Ei meillä välttämättä ole tietoa, jos mies on saanut lapsia monen muunkin kanssa.

Maksatteko niiden vieraiden lasten elämän, kuin ne olisivat omianne?

Jos lapsella on oikeus biologiseen isäänsä, niin se merkitsee elatusmaksujen lisäksi myös säännöllisiä tapaamisia. Kyllä se vaikuttaa koko perheen elintasoon, että lehtolasta kohdellaan tasapuolisesti esimerkiksi lomamatkojen suhteen. 

Ei merkitse, lapsella on oikeus niihin, ei velvollisuutta.

Niin. Lapsen oikeus. Jos miehelläni olisi lapsi jonkun muun kuin minun kanssani, olisi tuolla lapsella oikeus isään siinä missä meidän yhteisillä lapsillamme. 

Vierailija
306/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ymmärrä, että kyseiset testit eivät ole yhteiskunnalle ilmaisia.

Mikään testi raskauden aikana ei ole ilmainen. Lopetetaankos ne kaikki?

Vierailija
307/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen testin maksaisi?

Yhteiskunta, koska jakaahan yhteiskunta rahaa paljon turhempiin asioihin. Pidemmän päällä tässä kaikki voittavat.

Kalliiksi tulee. Kuinka monta prosenttia nostetaan jokaisen aikuisen veroja?

Lisäksi jos ne olisivat ilmaiset niin yhteiskunta myisi geenikarttoja ja tietoja suurfirmoille paikatakseen kuluja. Sinullahan ei siinä kysyttäisi että käykö.

Vierailija
308/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mikä se suuren vastustuksen todellinen syy on? Se ei ole se 20 euroa jonka yhteiskunta maksaisi testistä.

Se on aika helvetin monta kertaa 20 euroa, jos kaikki testataan. Maksakoon ihan itse ne jotka näkevät tuollaisen testin tarpeelliseksi. Ihmettelen kyllä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset elää ja hankkii jopa lapsia, jos joutuu tällaisia edes miettimään.

Valtio tukee ja maksaa kaiken maailman Pride-kulkueet, ulkkareiden loisimiset täällä jne. Mutta jotain isyystestiä ei muka pystyttäisiin kustantamaan. Salli mun nauraa tälle 😂😂😂

Valtion ei pitäisi noita mainitsemiasikaan juttuja kyllä maksaa, mutta ei myöskään testejä jotka suurimmalle osalle ovat täysin turhia. Sen sijaan voisi olla niin, että miehellä olisi laillinen oikeus omalla kustannuksellaan teettää testi. Nainen ei voisi siitä kieltäytyä. Jos kieltäytyisi, isyyttä ei sitten vahvistettaisi.

Kyllähän tuollainen laillinen oikeus on.

Vierailija
309/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta varaa on LGBTQ-kulkueisiin ynnä muuhun turhuuteen rahaa kyllä löytyy. Huomaa kuinka tyhmiä suomalaisista on tullut. Kaikesta turhasta ollaan valmiina maksamaan ja tukemaan viimeiseen asti, mutta kaikki olennainen pitäisi kustantaa itse.

Vierailija
310/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä naiset on huolissaan valtiontaloudesta kun sillä vastustetaan ainoaa asiaa millä pystyisi varmistamaan onko isä se jonka nainen nimeää isäksi. Pitäiskö naisten siis olla muutenkin huolissaan valtiontaloudesta eikä jatkuvasti vaatisi lisää palveluita ja tukia jotka maksetaan verovaroista?

Vierailija
311/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa on kyse äidin ja lapsen terveydestä. Toisessa aikuisen ihmisen epäluuloista.

Henkilökohtaisesti:

Lopetetaan vaan vit-tu kaikki hyvin penikoimiseen liittyvä rahallinen avustus ja tuki.

Jokainen naikkonen omalla lompakollaan kakaraa maailmaan tai jättäköön naimatta.

Vierailija
312/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne virtsatestit kalliita ole, muutaman sentin korkeintaan.

Vierailija
313/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran yleistä ettei siinä tarvita mielikuvitusta

Aivan. Suorastaan viikoittain tulee joukko naisia eteesi nauramaan, kuinka sikailivat työkaverinsa isyystesteihin. Aivan normi perjantai teidän kylällä.

Vierailija
314/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on itse aiheuttanut tämä sillä jatkuvalla valehtelulla. Itse en ole koskaan tavannut rehellistä naista vaan jokainen valehtelee kun valehtelua se pieni valkoinen valhekin on

Mutta onneksi sinulla on äiti! Elämäsi rakkaus.

Vierailija
315/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on itse aiheuttanut tämä sillä jatkuvalla valehtelulla. Itse en ole koskaan tavannut rehellistä naista vaan jokainen valehtelee kun valehtelua se pieni valkoinen valhekin on

Pikku pippelssönisi ei ole nainen.

Vierailija
316/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut isätön lapsi koko elämän. Äiti ei suostunut aikanaan kertomaan minulle kuka isä on. Sanoo vaan "että pitempi ettet tiedä". Edelleen mietin millaisen miehen kanssa äiti on lisääntynyt? Minulla ei ole sisaruksia ja nykyään äitini on kuollut, joten tuskin tulen koskaan enää saamaan isääni selville. N57

Huhhuh, ei tuollaista asiaa voi jättää kertomatta. Äitisi toimi tässä väärin. Olkoon isä millainen mies tahansa, niin sinulla on oikeus tietää kuka hän on!

Miltä sitten tuntuisi kuulla, että on syntynyt raiskauksen seurauksena? Siitähän tuossa todennäköisesti on kyse.

Mutta kuka on raiskaaja?

Vierailija
317/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät rakastaisivat lapsiaan enemmän, mikäli olisivat 100 % varmoja isyydestään.

Vierailija
318/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä naiset on huolissaan valtiontaloudesta kun sillä vastustetaan ainoaa asiaa millä pystyisi varmistamaan onko isä se jonka nainen nimeää isäksi. Pitäiskö naisten siis olla muutenkin huolissaan valtiontaloudesta eikä jatkuvasti vaatisi lisää palveluita ja tukia jotka maksetaan verovaroista?

Mitähän vittua sekoilet? En minä ainakaan vaadi mitään uusia julkisvaroilla rahoitettavia palveluita, ja tasan tarkkaan tiedän ilman mitään testejäkin että oma aviomies on lasten isä, ja sen tietää kyllä aviomies myös. Miten helvetin hepposesti te oikein valitsette lisääntymiskumppaninne? Outoa sakkia!

Vierailija
319/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin abortti ja keinosiemennys pitää saada vain yksityiselle. Maksakoon siellä täydet kulut.

Keinosiemennettiinkö sinutkin navetassa tähän maailmaan? Vaikko sikalassa?

Vierailija
320/362 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua sekoilet? En minä ainakaan vaadi mitään uusia julkisvaroilla rahoitettavia palveluita, ja tasan tarkkaan tiedän ilman mitään testejäkin että oma aviomies on lasten isä, ja sen tietää kyllä aviomies myös. Miten helvetin hepposesti te oikein valitsette lisääntymiskumppaninne? Outoa sakkia!

Puretaan vanhatkin kun kerran taloudesta on kovakin huoli.

Aloitetaan raskauden monitoroinnista. Ei raskaus ole sairaus, joten miksi siihen pitäisi panostaa.