Miksi DNA-testi ei ole pakollinen lapsen synnyttyä?
Se olisi kaikkien etu, etenkin lapsen!
Miksi tämä on vaikeata ymmärtää?
Kommentit (362)
Onhan näitä huijattua miehiä jo vaikka kuinka monta ja joka vuosi tulee uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset ovat saaneet alkunsa lahjasoluilla niin eipä tulisi yllätyksenä ettei dna-testit tuota osumaa 😂
Samassa tilastossa meidänkin perhe!
Niin, ne ovat siis keinosiemennettyjä ihan tietoisesti. Vai kuuluiko siihen lahjoitukseen akti?
Tilastoissa silti kuulumme siihen porukkaan jossa isänä pidetty ei ole biologinen isänä. Tästähän inkkelit ulisee.
Ei, keinoalkuisille lasten oikeus toteutuu jo nykyisin ja myös mies toivottavasti tietää ettei ole biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa teettää itse lapsista DNA testiä joka maksaa muutaman 10:in niin silloin ei ole varaa tehdä niitä lapsia ollenkaan.
Mistä noin halvalla muka saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En naisena ymmärrä miksi tätä vastustetaan? Eikö se ole kaikkien etu, että testi tehtäisiin? Jos on käytetty luovuttajaa tms niin kai voisi tehdä kirjallisen sopimuksen asiasta?
Ei siinä ongelmaa olekaan, kunhan testiä ei rahoiteta verovaroin.
Miksi ei rahoitettaisi, kun tarpeettomt sp-testitkin rahoitetaan. Jos naaras epäilee että on tautinen, sehän testaa itsensä omalla kustannuksella, eikö totta? Samalla saavat puheenaihetta kotonaan 😍
Mikäs tautipili siellä inisee, onko sulla joku kupantartutusfetissi vai miksi pettäjämiesten jälkiä ei pitäisi testata kun ne uhkaavat viattomien henkeä ja terveyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo että hankkikaa itse se testi ja samalla että ero tulee jos tehdään testi. Mikä se ongelma olikaan siinä jos dna-testi tehdään aina lapselle?
Senhän saa aina pyytämällä. Miksi se pitää tehdä niillekin, jotka tietävät olevansa lapsensa vanhempia?
Yksikään mies ei sitä tiedä. Tämä on se ongelma sekä miehen että lapsen kannalta.
Kaikki maailman miehet ei ole yhtä kujalla kuin sinä.
Vain äidistä on varmuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti olisi mielestäni hyvä, sillä saataisiin häntäheikit myös kantamaan vastuun lapsistaan.
Eli kaikki miehet pitää saada DNA-rekisteriin, eikö vain? Kuka vain voi olla häntäheikki.
Luuletko tuon olevan ongelma? Jos rekisteriä halutaan käyttää muuhunkin, sinne voidaan ottaa myös kaikki naaraat.
Tiesitkö muuten että meistä otetaan jo sormenjälkiä henkkareiden hankinnan yhteydessä. Tuo ei eroa siitä mitenkään.
Oletko jotenkin vajaa? Ei sua saada sormenjälkien perusteella elatusvastuuseen. Nyt tässä on kyseessä lapsen oikeus biologiseen isäänsä.
Voi pientä provoilijaa, yritä nyt lapsirakas
Näkee kyllä, miten kipeää yksinäisyys ja lapsettomuus tekee miehelle, kun pitää kutsua vierasta rouvaa lapsirakkaaksi. Löytyisikö sinulle jokin kiva harrastus, missä tapaisit uusia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on se, että miehen pitää kasvattaa vieraan miehen siittämän lapsen. Ennen vanhaan lehtolapsista hankiututtiin eroon eri tavoilla, Suomessa esim v1944, hukuttamalla suohon. Mummoni on kertonut minulle tästä, kun hän näki omin silmin tämän.
Meille selvisi vasta 2010-luvulla, että isoisän isoveli ei ollut isoisoisän lapsi. Isoisoäiti oli saanut hänet ennen kuin tapasi isoisoisän, mutta isoisoisä otti lapsen omiin nimiinsä ja lapselle tuli sama sukunimi. Ei kaikki ole sairaita paskoja jotka tekee tuollaisia asioita mistä sä kerrot.
Sama. Isoisällä oli kaksi lasta ja isoäidillä yksi lapsi ennen heidän avioliittoa. Hankkivat vielä kolme yhteistä. Kaikki kasvatettiin omina ja minulle selvisi vasta isoäidin kuoleman jälkeen ettei kaikki sedät ja tädit olleet täyssisaruksia. Jotkut on fiksuja ja pystyvät kasvattamaan myös omien lisäksi lisälapsia.
Raiskauksistakin on syntynyt paljon lapsia ennen kuin abortit on ollut kaikkien saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset mikä se suuren vastustuksen todellinen syy on? Se ei ole se 20 euroa jonka yhteiskunta maksaisi testistä.
Se on aika helvetin monta kertaa 20 euroa, jos kaikki testataan. Maksakoon ihan itse ne jotka näkevät tuollaisen testin tarpeelliseksi. Ihmettelen kyllä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset elää ja hankkii jopa lapsia, jos joutuu tällaisia edes miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut isätön lapsi koko elämän. Äiti ei suostunut aikanaan kertomaan minulle kuka isä on. Sanoo vaan "että pitempi ettet tiedä". Edelleen mietin millaisen miehen kanssa äiti on lisääntynyt? Minulla ei ole sisaruksia ja nykyään äitini on kuollut, joten tuskin tulen koskaan enää saamaan isääni selville. N57
Huhhuh, ei tuollaista asiaa voi jättää kertomatta. Äitisi toimi tässä väärin. Olkoon isä millainen mies tahansa, niin sinulla on oikeus tietää kuka hän on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En naisena ymmärrä miksi tätä vastustetaan? Eikö se ole kaikkien etu, että testi tehtäisiin? Jos on käytetty luovuttajaa tms niin kai voisi tehdä kirjallisen sopimuksen asiasta?
Ei siinä ongelmaa olekaan, kunhan testiä ei rahoiteta verovaroin.
Miksi ei rahoitettaisi, kun tarpeettomt sp-testitkin rahoitetaan. Jos naaras epäilee että on tautinen, sehän testaa itsensä omalla kustannuksella, eikö totta? Samalla saavat puheenaihetta kotonaan 😍
Mikäs tautipili siellä inisee, onko sulla joku kupantartutusfetissi vai miksi pettäjämiesten jälkiä ei pitäisi testata kun ne uhkaavat viattomien henkeä ja terveyttä?
Syytät siis aviomiehiä pettämisestä? Kas kas… jos naaras epäilee moista, sehän kannattaa tuoda ilmi myös miehen tietoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo että hankkikaa itse se testi ja samalla että ero tulee jos tehdään testi. Mikä se ongelma olikaan siinä jos dna-testi tehdään aina lapselle?
Senhän saa aina pyytämällä. Miksi se pitää tehdä niillekin, jotka tietävät olevansa lapsensa vanhempia?
Koska naiset on niin vaikeita että uhkaa erolla jos mies pyytää. Ja osa on liian naiveja ja tulee huijatuksi.
Sitten varmaan vaikean naisen kanssa ei kannata tehdä lapsia vai oletko eri mieltä?
Kumma kun lapsia sienaantuu vasektomiasta huolimatta, mistä naaras ei ole tietoinen 👏😉
No tuohan on erikoinen tilanne. Eikö miehelle ole tullut mieleen sanoa naiselle vasektomiasta? Siinä täytyy olla todella lapsirakas mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen "biologinen" isä.
Miehellä myös. Mikä helvetti siinä on ettei muka ole iso ongelma jos maksat 18 vuotta ja luulet että on oma lapsi. Naiset olette helvetin paskoja kun vastustatte tätä testiä siitä syystä että teitä kiinnostaa vain oma leveä perse.
En minä ainakaan vastusta. Jos mun mies olisi halunnut testauttaa isyytensä, niin ihan ok se mulle olisi ollut. En edes loukkaantuisi tuollaisesta. Ei mulla mitään salattavaa ole. Itse saisi kyllä maksaa. Minä en ala maksamaan testituloksesta jonka tiedän jo valmiiksi.
Tietenkin tiedät. Helppohan se on naisen sanoa. Miehen pitäisi vain luottaa vaikka moni nainen valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen.
Kuka sä et olet mitään ehtoja esittämään? Isyystesti hoidettaisiin tietenkin ilman mitään tarpeettomia ja yksityisyydensuojaa rikkovia rekistereitä. Sieltä tulisi vain ilmoitus onko kyseessä testatun miehen lapsi vai ei.
Mutta miten tuossa toteutuu se täällä kovasti kaivattu lapsen oikeus biologiseen isäänsä?
Eiköhän nainen kerro kuka isä on kun vankeus uhkaa.
Tiesitkös että mies voidan raahata testeihin poliisivoimin jos nainen nimeää sen isäehdokkaaksi. Tunnen montakin naist jotka pilasivat huvin vuoksi työtovereittensa avioliitot nimeämällä niitä testattavaksi. Ukot eivät olleet koskeneetkaan niihin mutta eihän vaimot sitä uskonu😂😂😂
Entäpä jos mies on valehdellut nimensä? Sellaistakin sattuu. Tai ei ole tullut kerrottua kuin etunimi. Oikeasti se geenirekisteri on ainoa järkevä vaihtoehto, ja sitten ei myöskään poliisin tarvitse raahata syyttömiä näytteenottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut isätön lapsi koko elämän. Äiti ei suostunut aikanaan kertomaan minulle kuka isä on. Sanoo vaan "että pitempi ettet tiedä". Edelleen mietin millaisen miehen kanssa äiti on lisääntynyt? Minulla ei ole sisaruksia ja nykyään äitini on kuollut, joten tuskin tulen koskaan enää saamaan isääni selville. N57
Huhhuh, ei tuollaista asiaa voi jättää kertomatta. Äitisi toimi tässä väärin. Olkoon isä millainen mies tahansa, niin sinulla on oikeus tietää kuka hän on!
Miltä sitten tuntuisi kuulla, että on syntynyt raiskauksen seurauksena? Siitähän tuossa todennäköisesti on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei sitä tiedä. Tämä on se ongelma sekä miehen että lapsen kannalta.
Kaikki maailman miehet ei ole yhtä kujalla kuin sinä.
Vain äidistä on varmuus
Kastemadon älykkyysosamäärällä varustetulle tolvanalle kyllä. Ihmiselle jolla on silmät päässä ja ala-astetason osaaminen biologiasta ei
Vierailija kirjoitti:
Naiset mikä se suuren vastustuksen todellinen syy on? Se ei ole se 20 euroa jonka yhteiskunta maksaisi testistä.
Mikä taho tekee testit? Joku yksityinen laboratorio? Millään julkisella puolella olevalla ei ole resursseja sataantuhanteen testiin vuodessa. Yksityinen veloittaa valtiolta moninkertaisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset on niin vaikeita että uhkaa erolla jos mies pyytää. Ja osa on liian naiveja ja tulee huijatuksi.
Sitten varmaan vaikean naisen kanssa ei kannata tehdä lapsia vai oletko eri mieltä?
Kumma kun lapsia sienaantuu vasektomiasta huolimatta, mistä naaras ei ole tietoinen 👏😉
No tuohan on erikoinen tilanne. Eikö miehelle ole tullut mieleen sanoa naiselle vasektomiasta? Siinä täytyy olla todella lapsirakas mies.
Se kerrottiin kun koko suku oli koolla lapsen sukupuolta julistettaessa. Samalla oli raskausviikot niin pitkällä ettei abortti onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen.
Kuka sä et olet mitään ehtoja esittämään? Isyystesti hoidettaisiin tietenkin ilman mitään tarpeettomia ja yksityisyydensuojaa rikkovia rekistereitä. Sieltä tulisi vain ilmoitus onko kyseessä testatun miehen lapsi vai ei.
Mutta miten tuossa toteutuu se täällä kovasti kaivattu lapsen oikeus biologiseen isäänsä?
Eiköhän nainen kerro kuka isä on kun vankeus uhkaa.
Tiesitkös että mies voidan raahata testeihin poliisivoimin jos nainen nimeää sen isäehdokkaaksi. Tunnen montakin naist jotka pilasivat huvin vuoksi työtovereittensa avioliitot nimeämällä niitä testattavaksi. Ukot eivät olleet koskeneetkaan niihin mutta eihän vaimot sitä uskonu😂😂😂
Kun ei kukaan voi olla varma edes omasta vaimosta, niin miten sinä voit tietää random ukkojen ruiskaisut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho tekee testit? Joku yksityinen laboratorio? Millään julkisella puolella olevalla ei ole resursseja sataantuhanteen testiin vuodessa. Yksityinen veloittaa valtiolta moninkertaisen summan.
Kas kun resurssit löytyy sp-tautien seulontaan. Kyllä resurssella on taipumus järjestyä, älä sä siitä huoli.
En minä ainakaan vastusta. Jos mun mies olisi halunnut testauttaa isyytensä, niin ihan ok se mulle olisi ollut. En edes loukkaantuisi tuollaisesta. Ei mulla mitään salattavaa ole. Itse saisi kyllä maksaa. Minä en ala maksamaan testituloksesta jonka tiedän jo valmiiksi.