Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi DNA-testi ei ole pakollinen lapsen synnyttyä?

Vierailija
11.07.2026 |

Se olisi kaikkien etu, etenkin lapsen!

Miksi tämä on vaikeata ymmärtää?

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen. 

Vierailija
202/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain äiti voi olla varma onko joku mies lapsensa isä. Isä ei voi koskaan ilman testiä.

(Tietysti vauvat on voinut sairaalassa vaihtua, mutta se on joss harvinaisempaa..)

Ei se äitiään aina voi olla varma. Ja kaksosraskauksia on ollut eri miesten siittiöistä. Mutta miksi miehet valitsee "jännä naisen"? Jännämiehistähän sitä aina hoetaan. 

No miksi pitäisi kaikki testata. Ne testaa, jotka haluaa. 

Koska lapsen oikeus biologisiin vanhempiinsa.

Siksi testaus

Siksi spermarekisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkijoiden mukaan "yhteiskuntarauhan ylläpitämiseksi". Noin 5-20% lapsista ovat jonkun muun kuin "isänsä" lapsia.

Ranska on mennyt niin pitkälle että on kieltänyt dna testit tuon takia.

Ranskan siviililain (Code Civil) mukaan geneettinen isyystesti voidaan suorittaa vain tuomioistuimen määräyksestä osana laillista oikeudenkäyntiä (esimerkiksi isyyden vahvistamiseksi tai kiistämiseksi). Testin saa tällöin tehdä vain viranomaisten hyväksymä laboratorio.

Minusta ei yhtään huono asia että valvotaan kuka näitä tekee, missä olosuhteissa ja mihin henkilöllisyydet varmistetaan…  

Vierailija
204/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa vain muutaman euron ja on pikkutyö.

Yksikään mies ei vastusta. Naiset on yhtäkkiä huolissaan kustannuksista yhteiskunnalle vaikka enemmän rahaa kaadetaan ties mihin perseenvatkauskurssin tukemiseen tai Afrikan diktaattorin uuteen ferrariin.

Kysykää. Miksi h u o r a vastustaa isyystestiä? Siinä kysymys jonka blondikin ratkaisee kuin Sherlock.

Sinulle sama vinkki eli tee lapset ennen kuin menet naimisiin. Silloin saat halutessasi ilmaiset isyystestit. Sanot vaan isyyden tunnustamisen yhteydessä, että epäilet oletko lapsen isä.

Vierailija
205/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei vastusta. Naiset on yhtäkkiä huolissaan kustannuksista yhteiskunnalle vaikka enemmän rahaa kaadetaan ties mihin perseenvatkauskurssin tukemiseen tai Afrikan diktaattorin uuteen ferrariin.

Kysykää. Miksi h u o r a vastustaa isyystestiä? Siinä kysymys jonka blondikin ratkaisee kuin Sherlock.

Sinulle sama vinkki eli tee lapset ennen kuin menet naimisiin. Silloin saat halutessasi ilmaiset isyystestit. Sanot vaan isyyden tunnustamisen yhteydessä, että epäilet oletko lapsen isä.

Mä luulen, että hän ei noilla jutuillaan naimisiin saakka pääsisikään.

Vierailija
206/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut isätön lapsi koko elämän. Äiti ei suostunut aikanaan kertomaan minulle kuka isä on. Sanoo vaan "että pitempi ettet tiedä". Edelleen mietin millaisen miehen kanssa äiti on lisääntynyt? Minulla ei ole sisaruksia ja nykyään äitini on kuollut, joten tuskin tulen koskaan enää saamaan isääni selville. N57

Jospa on äitisi isä myös sinun isäsi !

Oletteko lestoja ?

Ei olla. Edellisessä kommentissa tuli muutama kirjoitusvirhe. N57

Vierailija
207/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni yleiset isyystestit voidaan ottaa käyttöön, jos samalla perustetaan kaikki miehet kattava kansallinen spermarekisteri, josta saman tien näkee sen käenpoikasen biologisen isän ja saadaan suoraveloitus elatusmaksuista käyntiin saman tien. Eihän siinä ole mitään järkeä, että yhteiskunta maksaa huorintekijän mukuloiden elatuksen. 

Somalit sanoo aina ettei isä tiedossa että yhteiskunta maksaa elarit. Niillä on monta vaimoa. Virallisesti yksinhuoltajia ja isä ei tiedossa että tuet maksimoituu.

Vierailija
208/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa rekisteriä voidaan käyttää rikostutkinnassa. Valtio saisi valtavat säästöt, kun rikolliset saadaan kiinni heti.

Vierailija
209/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen suomessa dna testit on kielletty ettei valtion hoivattaviksi romahtaisi miljoona naista lapsineen koska lapset ei kuulukkaan aviomiehelle. Naist ei vaan voi luonteelleen mitään, pettävät minkä ehtivät. 

Tämä on se surullinen totuus. Ranskassa niitä ei juuri siksi saa omin päin edes tehdä. 

Ranskassa voit kyllä sivan omin päin kiistää isyyden. 

Vierailija
210/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että hän ei noilla jutuillaan naimisiin saakka pääsisikään.

Sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
211/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että miehen pitää kasvattaa vieraan miehen siittämän lapsen. Ennen vanhaan lehtolapsista hankiututtiin eroon eri tavoilla, Suomessa esim v1944, hukuttamalla suohon. Mummoni on kertonut minulle tästä, kun hän näki omin silmin tämän.

Vierailija
212/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti olisi mielestäni hyvä, sillä saataisiin häntäheikit myös kantamaan vastuun lapsistaan.

Vierailija
213/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos otetaan käyttöön yleiset isyystestit ja yleinen spermarekisteri, pitää olla myös mahdollisuus kieltäytyä tuosta pakkoselvityksestä.

Moni kärsii lapsettomuudesta, ja olisi äärettömän traumatisoivaa, että yhteiskunta pakottaisi sukusolujen luovuttajan tai muumimukiin ruiskauttaneen sukulaisen maksamaan elatusmaksuja pariskunnan hartaasti toivomasta lapsesta. 

Vierailija
214/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sanoo että hankkikaa itse se testi ja samalla että ero tulee jos tehdään testi. Mikä se ongelma olikaan siinä jos dna-testi tehdään aina lapselle?

Vierailija
215/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain äiti voi olla varma onko joku mies lapsensa isä. Isä ei voi koskaan ilman testiä.

(Tietysti vauvat on voinut sairaalassa vaihtua, mutta se on joss harvinaisempaa..)

Ei se äitiään aina voi olla varma. Ja kaksosraskauksia on ollut eri miesten siittiöistä. Mutta miksi miehet valitsee "jännä naisen"? Jännämiehistähän sitä aina hoetaan. 

No miksi pitäisi kaikki testata. Ne testaa, jotka haluaa. 

Koska lapsen oikeus biologisiin vanhempiinsa.

Siksi testaus

Siksi spermarekisteri.

Luuletko että miehiltä otetaan spermaa dna testeihin? Taidat olla alakoulussa viel

Vierailija
216/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsella on oikeus tietää kuka on hänen "biologinen" isä.

Vierailija
217/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että miehen pitää kasvattaa vieraan miehen siittämän lapsen. Ennen vanhaan lehtolapsista hankiututtiin eroon eri tavoilla, Suomessa esim v1944, hukuttamalla suohon. Mummoni on kertonut minulle tästä, kun hän näki omin silmin tämän.

Ennen vanhaan näistä jouduttiin vankilaan, kuten joudutaan nykyäänkin.

Vierailija
218/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille selvisi vasta 2010-luvulla, että isoisän isoveli ei ollut isoisoisän lapsi. Isoisoäiti oli saanut hänet ennen kuin tapasi isoisoisän, mutta isoisoisä otti lapsen omiin nimiinsä ja lapselle tuli sama sukunimi. Ei kaikki ole sairaita paskoja jotka tekee tuollaisia asioita mistä sä kerrot.

Vierailija
219/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos otetaan käyttöön yleiset isyystestit ja yleinen spermarekisteri, pitää olla myös mahdollisuus kieltäytyä tuosta pakkoselvityksestä.

Moni kärsii lapsettomuudesta, ja olisi äärettömän traumatisoivaa, että yhteiskunta pakottaisi sukusolujen luovuttajan tai muumimukiin ruiskauttaneen sukulaisen maksamaan elatusmaksuja pariskunnan hartaasti toivomasta lapsesta. 

Jos naisen veli tai isä käy ruiskauttamassa mukiin, ihan hyvä se olisi tiedostaa myös terveydenhuollon piirissä.

Vierailija
220/356 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti olisi mielestäni hyvä, sillä saataisiin häntäheikit myös kantamaan vastuun lapsistaan.

Eli kaikki miehet pitää saada DNA-rekisteriin, eikö vain? Kuka vain voi olla häntäheikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi