Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*ELOISAT UUTEEN VIIKKOON ma-ti*~*~*

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin tytöllä (itse asiassa esikoisellakin oli, mutta kakkosella ei) patit molemmissa " rinnoissa" . Ovat luultavimmin imetyksen loppuun asti. Johtuu näistä äitien hormooneista. Jos et imetä, niin sitten kannattaa käydä näyttämässä niitä, tai jos ovat kipeinä. Eikä niitä saa kovin painella / rapsutelle ;). Tuskin tulehtuvat tai muuten, mutta kuitenkin.

Jamssa + tytsy 9kk

Vierailija
22/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti kommentoida jo aiemmin, että Neelaltakin löytyy tuollaiset patit. Neuvolatädin mukaan ovat harmittomia ja häviävät aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä iki-ihana ja lämmin ilma tuolla ulkona on! Käytiin aamusella pikku-ukon kanssa kävelyllä ja sitten sain vielä pienen hetken rapsutella puutarhassa ennen kuin poika heräsi uniltaan. Ja voi kerpele, ne vietävät liljakukot ovat taas löytäneet tiensä mun kukkapenkkiinin ja liljanalut ovat jo reikiä täynnä!! Taas oli pakko aloittaa niiden yököttävien punaisten otusten listiminen ihan käsipelillä ennen kuin peli on menetetty. Yök ja jaiks!!:(

Tänään loppui pikku-ukon kolmannen korvatulehduksen pikakuuri ja nyt jännityksellä odotetaan kuinka pian seuraava tulehdus iskee. Reissuun on tarkoitus päästä torstaina, joten toivottavasti neuvolalääkäri antaa meille keskiviikkona puhtaan paperit ja luvan nousta koneeseen. Tai sitten taasen uuden lääkekuurin:/ Pitäkäähän peukkuja!

Pumpulin kaipaamaa itsekuria ei ainakaan meiltä löydy! Epätoivoisena katselin tuota omaa vaatekaappiani ja totesin, että kaappi on täynnä vaatteita joita ei kerta kaikkiaan voi enää kiskoa päällensä. Milloin vyötärön kauluksen yli pursuaa ihana raskauden jälkeinen löllömakkara, milloin sivuista tursuavat valssikahvat... Ylipainoa ei ole, mutta kaksi raskautta on tehnyt tehtävänsä. Pienellä itsekurilla tosin nämäkin ylimääräiset löllöt saisi vielä jotenkuten aisoihin. Vielä en uskalla kuvitellakaan miltä nuo rinnuksilla roikkuvat pussukat näyttävät imetyksen loputtua...

Nallu: meillä myös ollut ihan tavallinen Hamax-istuin eikä mulla siitä ainakaan valittamista ole.

Jaahas, nyt käy raivokas kutsu lattian rajasta joten on mentävä!

Pantoufle

Vierailija
24/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan lomalta kotiuduttu. Ihan huippukiva loma oli :)) Luka ehti parantua korvatulehduksesta - ei ongelmia lentomatkoilla. Kunnon hellettä oli molemmat viikot. Lapset nauttivat vesileikeistä ja upeista maisemista!! Kierreltiin Andalusiaa laajalla säteellä, ajokilometrejä n.1000 kahdessa viikossa. Lasten kanssa reissaaminen sujui kaikin puolin helpommin kun osasimme kuvitella.

Nyt kauhee homma näissä matkatavaroiden purkamisessa ja pyykkäämisessä, mutt piti tulla pikaisesti tänne piipahtamaan.

..ja kesäkinkereistä. Postilaatikossa odotti syntymäpäiväkutsu tuolle päivälle : ( Ystäväperheen lapset viettävät kaksoissynttäreitä silloin ja tyttö sekä mies ovat sitä mieltä että sinne mennään. Tampere mulle niin vieras kaupunki, etten lähde kyllä Lukan kanssa sinne seikkailemaan. Joten pyyhkikää mut pois listoilta :( Harmi! ..johonkin tapaamiseen kyllä yritän päästä mukaan!!

Nyt pyykkäämään.

hallas

Vierailija
25/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan väsyttää. on yöt menny ihan pyllylleen. Muut nukkuu mie en :S. Ja sittenpä olenki päivät ihan töttörööööööööö. *mur*

PYÖRÄNISTUIN ääh, en muista merkkii.. ei oo hamax.. joku yhtä yleinen kuiteski. Ei mitään kaltevuuden säätöö ja ihan hyvin on menny. Jalka tuet tuosta saa säädettyy ja se onkin ihan hyvä. Esikoinen on pitkiäkin matkoja nukkuu rekottanu tossa tuolissa, hurjan näköstä, mutta mikäs siinä jos toinen niin pystyy nukkumaan :D. Joo miun vinkki on että se istuin kandee sovittaa pyörään ennenku ostaa, ihan niiku autossakin nuo istuimet, ei aina yks malli käy joka vempaimeen. Meillä tuo istuin on pyörän runkoon kiinnitettävä. Ihan jees. en osaa valittaa.

Me aateltiin mennä tänään SUUNNISTAMAAN koko porukka :D, saa nähä mitä siitäkin tulee, vai tuleeko mitään :S. Eksytään mettään.

Hilla seisoo seisoo seisoo.. mutta kun on yks ongelma, tytön jalkapohjat on niiiiiiin hikiset ettei se oikeen paljaalla lattialla kestä pystyssä. Spagatteja onki tehty monenlaista sorttia jo :S.

Ja nyt kaikille SAIRAILLE tervehdyttävät puhallukset!!! ny on kesä, ei enää sairastella jookos kookos! Ja sitä kevättä rintoihin yhdelle jos toisellekin! *noooooin*

hanneli

ps. ne nimet on ny sit päätetty molemmille sukupuolille... saas nähä mitä sieltä sitten marraskuussa tulee (en siis uskokaan et tää syntys lokakuussa niikö pitäs)

Vierailija
26/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei Pumpulilla ole kevättä rinnassa? Meinaat siis ihan kokonaan lopettaa imetyksen? Mä ajattelin imettää varmaan ainakin 1-v saakka. Katsotaan sitten miten siitä eteenpäin. Tuskin kuitenkaan kovin pitkään. Niin ja sitten ei ole enää tisseistä huolen häivää. Kun niitä ei ole. Tai onhan ne sellaset roikkuvat pussukat, rätit jotka ulottuu napaan asti. Ja jos makaa selällään niin ne valahtaa kainaloon tai jos makaa kyljellään niin riippumatta rintaliivien tyylistä ne tai ainakin toinen pulpahtaa ulos kupista.

Niin ja siitä itsekurista. Mitä se on? Nimimerkillä söin eilen 1,5 levyllistä suklaata... siksipä on niin kiva imettää, kun se kuluttaa edes jonkin verran näistä ylimääräisistä kaloreista. No sitähän on normaalin naisihmisen kaloritarve jotain 1800 kcal / vrk. Jos huitasee suklaalevyn hetulaan niin sen lisäksi voi vielä syödä voileivän tai pari. Kyllä silleenkin voi elää, eikö totta?

Huomenna on tytsylle sitten lääkäriaika. Käyn näyttämässä korvat ja kuunteluttamassa keuhkot, kun on niin hurja taas toi yskä pikkusella. Ja kuumettakin välillä.

Jamssa

Vierailija
27/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä syöpi kaks nakkia noin niiku aamupalaks klo 11 hujakoilla ja loppuillasta patukan, nii sillohan son ihan sama, kon tuo 1,5 suklaalevyä ja pari voikkaria? ;D

ihan just on pisteet kohallaan, omilla paikoillaan...vyötäröllä

Eria

Vierailija
28/44 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallulle: Meilläkin sellanen Hamaxin kiss-istuin, ja ihan tyytyväinen oon ollu, eikä oo poikakaan valitellu.. Siskolta sen käytettynä sain ja on jo kyllä yli 5v. vanha, että en tiiä onko saatavilla enää. Ja sen voi muuten kiinnittää myös maastopyörään, ku kiinnitys tosiaan tulee runkoon.

Nyt ei tän kummempia, aurinko on onneks paistanu tänään jo täälläki:)

Katita

Vierailija
29/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eria, Pepper, Hanneli, Katita, Pumpuli ja muut emot, jotka kerroitte noista istuinjutuista :) Kipinkapin riennettävä semmoinen hamaksi sitte luultavasi hankkimaan - tekemisen puutteeseen pyörtyy muuten tuo pikku-ukko tuolla pihamaalla. Oon semmosta vähän jo räplännytkin tuolla kaupassa ja katsellu livenä yhden äitylin pyörää tuolla kaupan pihassa, mutta päätin vielä täältä kysyä kun Eloisillahan on kuiteskii hallussa mikävaan tieto.. ;p eix vaan?

Hallas, tuut sitte juu johonkii muuhun tapaamiseen, eikö vaan? Arvon naiset, oliko jossain vaiheessa puhetta semmosesta elokuussa järkättävästä " elokinkeristä" ?? Siis että niinkun noiden pienten elovauvojen " synttärikemut" pidettäs?? Saisiko tuo kannatusta? Ja että (anteeksi kun taas olen niiiiin helsinkiläinen ja eteläsuomalainen) pidettäisiinkö tuo jossain pääkaupunkiseudulla? Vai oonko nähny unta???

Ihan Omaa Napaa: nalluraasu on ihan kakkana ja hämmennyksissään;( Se tämä menee töihin perjantaina *aaaapuuuuuuva!* Toisaalta tosi kivaa. Ja toisaalta IHAN KAUHEETA - mä en näe mun vauvaa enää koko aikaa ihan aina............ ja miten tuo ukko sen kanssa pärjää ja osaako se edes vaippoja sille ja muistaako se sitä rasvata tarpeeksi ja entä sen ruoka entäs sitten osaako panna oikean määrän vaatetta ja mitäs vielä niin ainakin ruoka-ajat menee ihan pyllerölleen...... On mulla siis huolet :)))

Pumpuliii, paan sulle pitkän pätkän kinkerimeiliä mukaan pakattavista pahvilaatikkomääristä - pitää noita tavaroiden kuskaamisia ruveta miettimään / jakamaan..

nyt alkoi hellät aamuhöpinät tuolla pinniksessä...

Vierailija
30/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai menee nallu jo töihin,onhan se kivaa kun näkee ihmisiä ja saa jutustella ja että mies hoitaa kotona :) meitsi kun mennä täräyttää viim. tammikuus töihin se on kylmästi tarhaan ja kokopäiväks :' ( esikoisen aikaa oli ihanaa ku oli vaan 5h tarhas ja sit haettiin,ku oltiin samassa töissä ja pystyttiin tekee ristikiertoa! toisiamme ei oikeen nähty mut eipähän tapeltu ;)

kaikkee muutaki kait oli mitä piti kommaa mut en nyt muita,ollu mieli maassa..siihen oon lääkkeeks touhunu pihalla,istutellu kukkia ja kyntäny naama mullassa :D eli eipä meillä ihmosia täällä oo tapahtunu,ryömiminenkin jäi ku kivempaa ottaa lähimpänä oleva lelu..meillä ei ees istuta itekseen ja alkaa taas kaikki masentaa..:/

mut heipat vaan kaikille..

KÄYKÄÄ ILMOTTAUTUU MINIK TAPAAMISEEN :) (pitää hilaa se pino eka jostain ;) )

Vierailija
31/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo Katto Kassinen. Se on musta tosi ärsyttävä, siis se piirretty, mutta lapset tykkäävät!

VARTALO. Miksi olen tämän näköinen kolmannen lapsen jälkeen? Kääks. Minua ei kiinnosta isot tissit, mutta haluan takaisin hoikan uuman ja kauniit reidet. Ne olivat minulla kyllä toisen lapsen jälkeen. Tiedän myös syyn siihen, syön liikaa, mutta se on niin kivaa. Ehkä vielä armahdan itseäni kun tyttö on niin pieni. Sitten kun taas kasvaa, niin on enempi aikaa itselle ja kuntoilulle. Tuntuu, että tuota itsekuria on enempi kun ei ole niin kotiorientoitunut enää. Toivotaan.

PYÖRÄNISTUIN. Meillä on noiden kahden edellisen jäljiltä Hamaxin Kiss istuimet. Toinen niistä on mallia Sleepy, jota saa siis vähän makuuasentoon, joten pää ei roiku yhtä paljon kuin tavallisessa mallissa, jos nukahtaa. Pyöräilimme tosi paljon noiden kahden kanssa ja kyllä ovat hyvät istuimet. Pienempi nukahti aikanaan usein istuimeen, ja hän istuikin siinä Sleepy-versiossa. Kyllä siinä saa joteskin paremmin pään tuettua makuuasentoon, niin ei roiku, hyvin nukahti aina pienille unille. Olen typyn kanssa käyttänyt tuota Sleepyä myös, ja kyllä tykkää pyöräillä, mutta aina valveaikaan olemme pyöräilleet. Minusta se on kivaa puuhaa, varsinkin kun on kaksi isompaa, niin voimme koko perhe pyöräillä yhdessä. Minä suosittelen Sleepyä, jos pyöräilee paljon, koska siinä voi suht isokin lapsi torkahtaa tarvittaessa.

TYTTÖ. Typylle tuli eka hammas alas ja toinen on tulossa. Muutenhan tuo on hoikkeli poikkeli ja menee täysillä kahden isomman perässä. Onhan se vaan niin suloista kun konttaa ja pälättää.

TYÖT. Minä olen vielä ensi lukuvuoden kotona kahden pikku-koululaisen ja naperon kanssa, tuntuu hyvältä. Onnea työnsä aloittaville, siinä on aina puolensa ja puolensa. On kivaa kun saa palkkaa ja näkee ihmisiä, mutta se aamu- ja iltakiire on niin tylsää. En myöskään tykkää niistä iltakiukutteluista, jotka kuuluvat asiaan aina päikkärin jälkeen. Meillä oman kodin näkeminen sai aikaan jo raivarin kun noita isompia aikanaan hain. Varsinkin pienempi (joka oli reilu 2 vee) saattoi huutaa puoli tuntia putkeen kun tultiin kotiin, purki vähän hermojaan.

Hellurei taasen,

Pikkuodessa ja näpsä

Vierailija
32/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset pitkästä aikaa täältä Espoosta. En vain ole saanut aikaiseksi tulla koneelle. Kaikki sähköpostitkin ovat lukematta. Mies on ollut vanhempainvapaalla nyt pari viikkoa ja on juostu sukuloimassa ja eväsretkillä ja kaupoissa ym.

Meillä oli neuvola 3.5. ja mitat olivat 75 cm ja 10250g. Eli tälläinen " pikku" neiti täällä vilistää. Meilläkin noustaan koko ajan seisomaan, mutta ei osata tulla kunnolla alas varsinkaan korkeammista nojapaikoista. Seisaalleen kävelee tukea vasten oikealle ja vasemalle. Eilen alkoi myös istua aktiivisemmin.

Potalla on käyty tämän kuun alusta lähtien ja 3 kertaa päivässä kakka siihen tulee. Hyvin siinä istuu, mutta ei taida kuitenkaa ymmärtää että on kakkahätä. Meidän neiti on niin säännöllinen, että on siihen helppo aina istuttaa.

Ensimmäinen hammastarkastuskin oli viime viikolla. Etualahampaiden takana on jotain värjäymää, mutta ei hoitaja saanut otettua sillä piikillä niitä pois, koska meidän neiti huusi kuin syötävä, vaikka makasi äidin mahan päällä hammaslääkärintuolissa.

En ajatellut vielä ostaa istuinta pyörään, sillä tuo istuminen ei ole neidin lempiharrastus vielä. Kyllä rattaissa viihdytään ja syöttötuolissa, mutta se istuminen lattialla on vielä vähäistä. Katsotaan vaikka kuukauden päästä.

Olemme olleet keinumassa pari kertaa. Tosin äidin sylissä. Äiti vaan on niin leveätakamuksinen, ettei meinannut mahtua tämän taloyhtiön keinuihin. Kyllä ne keinut ennen olivat isompia......

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
33/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vaihteeksi sateista ja harmaata. Hyvää tekee kasveille kun saa vettä..

Yö meni taas neitokaisen harjoitellessa konttaamista 3.30 saakka.. Huoh... Kiltisti nukahtaa, sit herää jossain vaiheessa, eilen vissiin siinä kahden pintaan, pirteenä ku peipponen. Millään ei saa takaisin tainnutettua sänkyyn, ja ei auta kun nousta ylös ja alakertaan leikkimään, ku ei viiti huudataa sängyssäkään ettei isoveli herää.

Kiitokset vielä JAMSSALLE ja PEPPERILLE noista möhkyrä-vastauksista! Huojentavaa kuulla et on ihan normaalia ja häipyvät sit ihan issekseen.

Nuo on kyllä harmillisia nuo kukot, varsinkin ku tuppaavat tulemaan sit aina joka vuosi uudestaan. Että tsemppiä PANTOUFLELLE tuohon kukko-tappeluun..

HANNELILLE voimia väsymykseen!!! Tuo väsymys on mulla se paha, mikä nyt jo ajatuksena pelottaa, jos ja kun, tuun raskaaksi. Että miten sitä sit jaksaa. Molemmilla kerroilla on ollu niin kaiken nielevä väsymys.

Harmi ettette pääse kinkereille HALLAS! Tulette tosiaan sit johonki toiseen tapaamiseen.

NALLUKKA, puhuttiin noista " elo-synttäri-kinkereistä" viime tapaamisessa.. Mietittiin et josko sitä sun mainostamaa leikkipaikkaa vuokrais kemuihin.

Ja jaksuja jo etukäteen töihin..!!!

Kiitoksia BABYBELLILLE meilistä! Kiva että pääset tyttöjen kanssa tulemaan kinkereille!!!

Nyt neiti hermostuupi, täytyy mennä laittamaan päikkäreille..

Calathea ja Aava

Vierailija
34/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ulkona onkin sitten ihanan lämmintä!

Niin ja meidän pikkumies viihtyy niin hyvin ulkon - puistossa käynti, keinuminen ja hiekkalaatikolla läträäminen maistuvat.

Kaikki vaan tahtoo mennä suuhun hiekkiksellä!

Kiitos pyöränistuinvinkeistä! Vaikka en sitä kysellykään, mielen päällä se on ollut ja ollaan miehen kans mietitty et millainen se kannattais olla!

Aah tätä aamua. Pikkumies nukkui pitkästä aikaa taasen 8.30! Nykyisin meillä siis herätään jo 7 aikoihin. En tiiä mistä lie johtuu, nimittäin ehkä kuukauden päivät on herätty kärttyisenä aikaisin, ja ei millään rauhottuis enää nukkumaan vaikka on väsyny.. Aikaisemmin kun ukkeli heräs hyväntuulisena ja vasta 8.30-9, kuten tänäkin aamuna. ja pirteempänä. Mistä lie johtuu tuo aikainen heräily kiukkuisella tuulella??!? Unikoulu meillä oli tuossa 2kk sitten. Yöunet on parantunut huomattavasti, sillä nykyisin nukutaan koko yö hyvin, korkeintaan kerran heräämällä. Ja yösyönti jäi samalla kertaa pois.

Nyt päivän touhuihin. Aurinkoa ja voimia kaikille eloisille!

Onelinen

Vierailija
35/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmotteluviikonloppu takana ja mukavaa oli! Ensin ostoksille ja sain aurinkolasit joita olen kuolannut jo vaikka kuinka kauan mutta jotenkin ei hintansa puolesta ole tullut ostettua...no nyt ne sitten sain ja tänään paistaa aurinko joten se on mentävä laseja ulkoiluttamaan :)

illasta mentiin syömään sushia joka on mun erityinen ruokaintohimo, raskaana oli vaikeaa kun en uskaltanut kun ihan muutamassa paikassa syödä...mutta nyt söin senkin edestä :) Yötä olimme hotellissa ja vaikka poikasen jättäminen hermostutti niin kaikki oli sujunut tosi hienosti ilman ongelmia. Kotiin tullessä piti tosin nukkua äidin kanssa päikkärit ja sylissä viihtyy vähän enemmän. Aika kahdestaan oli tosi mukavaa vaikka ei ole tuntunut että sitä on pakko saada niin kyllä se teki hyvää kun sen vihdoin sai aikaiseksi, suosittelen! Tulikin höpötettyä tuntikausia ja asioista joista ei arkena koskaan tule, mukavaa.

Nallu ja muut töihin menijät....yhtenä päivänä mä ehdottomasti olen menosa töihin ja seuraavana en sitten ollenkaan...haastattelut kesken joten vielä on aikaa mutta jännän ristiriitaiset fiilikset. Arki pelottaa ilman isovanhempia tai muita jotka voisivat autella jos töissä tuleee meno.Tiedä häntä kuinka sen hoitaisi. Ennen lasta mä olin aina menossa töiden kanssa ja mä olin yleinsä se jolle aina kaikki sopi, nythän tilanne on hiukan eri. Vaatii vissiin itseltä vähän relaamista ja tiukkaa asennetta aikatauluttamiseen ja puhelinmen sulkemiseen iltaisin.

k.h.p , kurjaa että sua masentaa.Voisiko olla vuosipäivän aiheuttamaa vai jotain muuta? Voitko sä keksiä jotain tekemistä ihan itsekseksi?Häntä pystyyn anyway, kyllä säkin piristyt näin kesän kunniaksi!

Nyt tarvii taas aloittaa pakkaaminen Suomeen tuloa varten! Ihanaa tulla laittamaan mökki kuntoon, treffaamaan perhettä ja ystäviä.Mulla on 5 uutta vauvaa katsastamatta! Mutta Mies nyt ei sitten tietysti taaskaan pääse meidän kanssa samalla lennolla joten mä saan hoitaa kamat, poikasen ja itseni matkaan. No, onhan se aina ennenkin sujunut.

Nyt alkaa pyykkihurrikaani jotta saan pakattua!!!

Vierailija
36/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Lääkäristä kotiuduttu. Käväistiin varmuuden vuoksi verikokeessa, kun tauti on ollut taas niin pitkään (tai luultavimmin 3 erillistä flunssaa peräkkäin), jotta nähdään tulehdusarvot. Tuskin sillä mitään muuta on kuin joku virustauti vaan, mutta hyvä se on tarkistaa. Lääkäri kehui korvien " kauneutta" (?!), siis sieltä sisältä. On se hyvä, että meidän likassa on jotain nättiä ulkopuolistenkin mielestä (meidän mielestä se on tietenkin maailman kaunein vauva:D)

Soitin sitten sairaalaankin niistä allergiajutuista. Ja hyvä että soitin, paperit oli siellä vaan kuulemma levällään ja ajat jatkoa varten tilaamatta. Tässä sen näkee taas. Meidän lapsella ei ole näemmä mitään väliä. Lupasivat soittaa iltapäivällä ja antaa ajan rav.-terapeutille. Katsotaan nyt mitä käy. Mä arvasin tän, kun se lääkäri oli viimeksi niin saamarin ärmeä. Sen mielestä yölevottomuus ja yöitkut, vatsakivut, ummetus, päivä-ärtyneisyys, " jatkuva itkuisuus" , edelleenkin laskeva painokäyrä ja kaikki muut oireet. Ei ne riitä. " Yleensä kyllä vilja-allergia aiheuttaa vesiripulia..." En mä voi sille mitään, että mun lapseni ei reagoi oikealla tavalla. PRKL. Kaksi ekaa lääkäriä oli sitä mieltä, että kyseessä on selvä allergia, kolmas taas sitten ei.

Jospa sitten asiasta kukkaruukkuun.

Oli kiva kuulla Lillefin kuulumisia pitkästä aikaa. On teillä aika potra pikkuinen siellä. Meillä kun tyttö on 71cm ja 7,8kg niin onhan se ihan eri kaliiperia :)

NALLULLE tsemppiä töiden alkuun!!! Mitenkähän PUPPE on onnistunut töihinpaluussa? Mullakin työt kutsuu jo vajaan 4 viikon kuluttua. Ei kyllä kiinnosta ei sitten tippaakaan.

Tuli tänään postissa kotihoidontukipäätös. Mä en kyllä käsitä sitä Kelan toimintaa, kun nyt ne oli saanut mun miehelle 500 e pienemmät tulot kuussa kuin vielä viime syksynä. No ehkä mun ei pidä käsittääkään. Onneksi en ole siellä töissä, niillä kun näyttää olevan joku ihan oma matemaattinen kaava ihmisten kuukausipalkan laskemiseen. Ei meikäläinen sellaista oppisi kuuna kullan valkeana.

Jamssa + tytsy 9kk

Vierailija
37/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jo kirjoittelin piiiitkät tarinat niin perkules niin hävisi kirjoitelmat kuin minun kirjautuminenkin. Totaalisesti heitti minut ulos vauvan sivuilta.

Ikarukselle Onnittelut Vauva uutisista! Nykyään kun tulee pinoon niin jännittää jo, että kukas tällä kertaa kertoo uutisia. Monta Elokuista onkin jo saamassa pikku sisaruksia :)

Jaakolle Onnittelut 1v synttäreiden johdosta. Niin se vuosi menee äkkiä.

Ja vielä riittää Onnitteluja..

Pepperin Neelalle ja Emalin tytölle Onnittelut konttaus taidon oppimisesta. Samoin kaikille muille Eloisille jotka nyt nimeltä unohdin mainita.

Täällä Anni on toennut korvatulehduksesta mutta sen jälkeen ollaankin ehditty jo sairastaa oksennus-vatsatauti koko perheen voimin. Yöt ovat sattuneesta syystä olleet risaisia. Täytyy katsoa rauhoittuuko Annin yöt kun taudit ovat helpottaneet jos ei niin täytyy käydä lääkärissä kolmannen kerran. Viime perjantaina lääkäri katsoi, että korvat ovat ok mutta viimeksi Anni ei oireillut korviaan muuten kuin öisin valvomalla ja hyväntuulisena seurustellen äidin kanssa.

pubu ja Anni2908

Vierailija
38/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-ukko yllätti äidin ja nukkui kiltisti päiväunia kolme tuntia pihalla. Siinä ajassa olisin ehtinyt tehdä vaikka mitä hyödyllistä, mutta aika meni vaan laiskotteluun. Poika harjoittelee konttausta kovasti, pieniä matkoja menee jo kontaten, mutta sitten jatkaa yleensä matkaa ryömien. Joka paikkaan pitää koko ajan kiivetä ja koppeja saa olla selän takana ottamassa harva se hetki. Onneksi on jo oppinut myös laskeutumaan itse alas aina välillä.

Hallas: Harmi, että ettette pääse tapaamiseen.

Nallu: Et sie unta ole nähnyt, juteltiin viime tapaamisen jälkeen sun ja Calathean kanssa, että joskos se elokuun tapaaminen olisi teemalla " Elokuisten 1-v synttärit" .

k.h.p: Pää pystyyn ja masennukset pois!

Jamssa: No kyllä on sulle lääkäri sattunut. Hyvä että soitit, jospa asiat nyt alkavat edetä :)

Pumpuli: Täällä ei ole ehditty vielä käymään mitään varsinaisia kasvatuskeskusteluja, olisi tuo mies edes joskus kotona. Täytyypi ottaa puheeksi viikonloppuna, kun reissultansa kotiutuu. Pääpiirteiltään meillä tuntuu kyllä olevan samat periaatteet kasvatuksen suhteen.

Mutta nyt täytyy lähteä viemään kuntalisähakemusta, vielä kun tietäisi minne sen kiikuttaisi :)

Eloeppu

Vierailija
39/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs nyt sitten teille kertomaan kuinka meidän putkitusreissu sujuikaan:) Pienellä varauksella vaan - Peppi heräs ulkoo tunnin nukuttuaan, mutta jätin kylmästi pihalle parkumaan. Nooh, eihän se muija kauaa jaksanu huutaa vaan aloitti höpinänsä ja nyt ei kuulu enää edes juttelua eli uni toivottavasti voitti:))

Eilen aamulla siis anivarhain starttattiin tuonne Tampesteriin laittaan tytölle putket korviin. Matka meni ihmeen säyseesti vaikka raasulla olikin varmaan hirmu nälkä. Tissiä oli saanu yöllä " johonkin aikaan" ( olen nykyään niin unessa yöllä kun imetän, etten edes aikaa pane merkille;) ja sen jälkeen ei sitten mitään, kun oli syömis-ja juomiskielto nukutuksen takia.

Kaikki meni siis todella upeasti. Ainoa kohta missä tyttö protestoi oli kun laitettiin tippaa. Ja sillon huudettiin ja rimpuiltiin oikein kunnolla. Onneksi oli mies mukana, mä meinaan en olisi saanut pidettyä neitiä edes sen vertaa aloillaan. Kun nukutuslekuri laitto maskin naaman eteen niin hetki meni ennen kun silmät alko pyöriin. Pimu huusi niin voimalla ja hengitti vaan lyhykäisesti huudon välissä niin ei ainetta menny tarpeeks tajuntaan. Vaan eipä kauaakaan kun uni voitti, neito toimenpidepöydälle ja vanhemmat ulos. Ja sillon itki sitten äiti:( Oli se NIIN raakaa jättää se pikkunen sinne aivan taju pois. No ei keretty kun odotushuoneeseen ja saatiin siinä sitten hoitsulta kahvikupposet eteemme niin jo lekuri tuli kertomaan miten toimenpide oli sujunut! Eli todella nopeaa toimintaa. Pian pääsimmekin jo heräämöön missä tyttö heräs heti äidin ja iskän äänen kuulleessaan ja oli heti ihan kuosissa. Toki pikkasen tokkurainen, mutta kumminkin. Tarjosin sit aika nopsaan hiukan tissiä ja sitten vielä Tuttelia päälle. Siinä sitten ooteltiin n.puolisen tuntia, hoitsu toimitti kaikkia papereita, lääkäri kävi vielä kertoon jatkosta ja siinä se, saimme luvan lähteä kotia kohti. Koska tyttö oli jo niin voimissaan, suunnistimme vielä Mäkkäriin hamppareille ja eikun autoon kohti kotia. Peppi nukahti ennen kun motarille edes päästiin ja nukkui koko kotimatkan. Ilta meni aivan normaalisti, samoin yö. Hiukan korvat oli yöllä vuotanu, mutta ei kummempaa. Loistokeikka!

Lääkäri totes toimenpiteen jälkeen että oli ihan nappijuttu, että putkitettiin. Toinen korva oli ollut kuulemma aivan täynnä sitkeetä mömmöö. Ei kuulemma vielä ihan liimakorva mutta ei paljoa vaille. Ja niinkun se hemmetin yks ylilääkäri mulle sano, että ihan bisnesmielessä privaatit noita tekee.Just joo!!! Korvatohtori huokas, että on ollu sit sellanen korvakevät ettei ole ennen nähnyt eli ei ihme, että tähän meiänkin porukkaan on osunut aika monta pientä korvapotilasta.

Pumpuli: Pitää vielä pohtia kinkereitä, toi hoitajaidea pelastas kyllä paljon. Olen vaan aika huono autoileen lasten kans yksinäni mutta voishan sitä koittaa. Miehen työpaikan kesäpirskeet (avec) on tossa jossain vaiheessa ennen juhannusta, pitää tiedustella että koska tarkalleen.

Calathea: Ihana kun otit noi " patit" puheeks! MEiltä löytyy kans meinaan sellanen ja välillä siit on ollu huolissaan. Oliverillakin oli sellainen aikoinaan, mutta ihanihan pienenä. Mutta noista hormoneista se ainakin sillon todettiin neuvolassa johtuvan.

Meillä odotellaan täällä kuumeisesti uutta autoa! VW Touran tilattiin ja nyt sitä on sit jo KAAUUAAN odotettu. Ei meinaan mahuta tohon Golfiin enää sit kun Peppi siirtyy kaukalosta pois ja sen pitäs siirtyä PIAN!! Eilisen reissun tekikin Oliverin TWE:ssä ja hyvin istui siinä. Taidetaan ostaa toinen TWE vaikkei se niin maireita kehuja usein saakaan. Kombi-istuimia vaan on niin vähän. Gracon kombia myyjät kehuu, mutta yhdellä tuttavaperheellä sellanen on ja ovat haukkuneet ihan lyttyyn. Näyttää munkin silmään aika ahtaalta ja kun tuo meidän typy ei niitä ihan pienimpiä ole niin ehkä sais tilaa olla enemmän.

Joops, mutta nyt kotihommiin kun ulkonakin vaunuissa hiljaista!

Vieteri

Vierailija
40/44 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kuulla että VIETERIN tytön putkitus oli onnistunut hyvin! Hyvin muistui mieleen oman tytön nielu- ja kitarisaleikkaus viime kesäkuulta - oli se kyl kova pala jättää tyttö sinne leikkaussaliin kanttuvei..

Viimeviikon pinoa kävin tuossa lukemassa ja siellä jymyuutisia; elikkäs ONNEA PUUHIS ja VAAGA, oliko vielä muita raskautuneita?

OPEMAMMAn Leevikö jo kävelee? Huimaa. Meillä Lukan tahti onneksi vähän rauhoittunut, konttaamalla ottaa kyl hurjia spurtteja ja joka paikkaan nousee, mutta aika vähän vielä tukea vasten kävelee.

Kotona olis kovasti hommaa, mut matkaväsymystä niin, ettei oikein mitään saa aloitetuks. Ihan järkyttävät siitepölyoireilut alkaneet mulla, nenä ja silmät valuvat kuin niagara. Ja kun noita allergialääkkeitä ei voi oikein popsia kun imettää :(

PYÖRÄISTUIMISTA: Meillä Hamaxin KISS ja hyvä on ollut. Vielä parempi varmaan se sleepy, jonka saa makaavampaan asentoonkin. Saas nähdä tarviiko hommata toinen istuin, kun tyttö vielä hyvin mahtuu kyytiin myös.. Vielä ei Luka ole istuinta testannut.

Lapsilla myös ilmeisesti matkaväsymystä koska ihan loistavasti mennyt nyt pari yötä!! Luka nukkunut ilman yösyöttöjä ja molemmat nukkuneet puol ysiin- ysiin. Tänään jouduin tytön HERÄTTÄMÄÄN, jotta kerhoon ehtisi - eikä tämmöstä ole sattunut sitten päiväkotiaikojen :))

Mut nyt tytön kans vähän ulkohommiin, kun Luka vielä unilla.

hallas