*~*~*ELOISAT UUTEEN VIIKKOON ma-ti*~*~*
Kommentit (44)
Kattelin jo tuossa aikasemmin ettei oo vielä pinoa, mutten jaksanu alkaa kirjotteleen...
Ens alkuun kysyisin tämmöstä: Aavalla huomasin et on molemmissa " tisseissä" sellaset sormenpään kokoiset irtonaiselta tuntuvat " patit" tai jotkut, onko tämä siis ihan normaalia ja kuuluu asiaan ja en oo vaan aikasemmin huomannu?
Aattelin täältä kysäistä ennen ku soittelen neuvolaan ja teen itteni ihan tyhmäksi jos on ihan asiaan kuuluvaa..
Jokos sairastelevat eloisat alkaa olla jo kunnossa? Ainakin ANNI ja VÄINÖ kärsi noista korvista ja tais olla muitakin.
Meillä oli kolme tulehdusta peräkkäin korvissa ja lääkäri sanoi et jos vielä yks ois tullu perään niin sit ois laitettu jo putkitukseen. Et aika monessa paikassa tuntuu olevan käytäntönä tuo et neljännen jälkeen putkitukseen.
Aava seistä päkittää kaikkea vasten, väsähtää ja alkaa rääkymään kun ei osaa laskeutua ite vielä.. :) Siinä sitä saa seistä sit koko ajan vieressä kun neiti ei muuta haluukkaan ku seisoa..
Täällä kans menee KAIKKI suuhun, ja mistä ihmeestä tuo löytääkin tuota " kaikkea" ? Ja siitäkin suuttuu ku sen löytämät ihanat herkut heti kaivetaan suusta pois.. :D
Ny meen laittaan tuota pikkuista seisojaa päikkäreille...
Calathea
muttaku mittään en niistä tiiä niin parempi vissiin jättää vastaamiset sellasille jotka etes jottain tietää.. ;)
Juu, meen ny..
sulle ja sulle ja vielä kerran sulle.. :D
Minäkin mielelläni kuulisin noista pyöränistuimista, että minkälaisia kokemuksia niistä on ;) En ole vielä ostanut, mutta vähän vilkuillut muilla ostoksilla käydessäni ja kovasti huvittaisi alkaa Neidin kanssa pyöräilemään niin ei tarvitsisi lastenvahtia pyöräilyä varten.
Me oltiin eilen päivällä eräretkellä ja Neiti viihtyi mainiosti monta tuntia sellaisessa kantorinkassa. Tuli sellainen fiilis että voisi alkaa luontoretkeilemään taas vähän useamminkin. Viime kesänä kun jätin tuollaiset reissut ihan väliin mutta edellisenä olimme jopa pohjoisessa vaeltamassa telttojen ja rinkkojen kanssa. Mietin just että hyvä että ehdittiin tehdä kahdestaan kaikkea tollaista seikkailua...Nyt ei kyllä tulisi mieleen lähteä hyttysten syötäväksi tämän pienen kanssa kun meillä oli silloin jokaisella jopa koiralla välillä oma näkyvä hyttyspilvi pään päällä killumassa.
Meilläkin kovasti harjoitellaan tuota kävelemisen jaloa taitoa tukea vasten. Onneksi vaippa pehmentää menoa kun välillä pepulleen kaatuilee.
Pia ja Neiti 9,5kk
Olemma hengissä kera poikain.. Oon vaan niin ollu niin väsyny.. Tuo veljen juttu ei lopu ikinä, olis omaa synttäriä, kasvimaata, ikkunan pesua, polttareiden järjestelyä, häävaatteiden ostoa ja miljoonamiljoonamiljoona muuta asiaa.. Ja valitettavasti minä en tällä hetkellä saa edes hampaita harjattua. Tiedättekö, kun on vain liikaa kaikkea, ei osaa edes aloittaa....
Eemelin napaa: Ei nuku öisin eikä päivisin, alhaalla yksi hammas, ei liiku (paitsi pakilla) , ei istu. Syö hyvin ja kaikkea, jopa tosi könttistä tavaraa. Ja nenä valuu ku niagaran putoukset, jotain siitepölyallergiaa?
päivän jatkoja,
Keru
Ihana olla kotona :) Tulimme siis eilen illalla kotia reissusta ja automatka oli pitkä kuin nälkävuosi. Taukojen kanssa matkaan menee muutenkin tuhottomasti aikaa eikä matkantekoa helpottanut yhtään 5-tiellä ollut kolari, joka venytti matkantekoa vielä yhdellä tunnilla. Kyllä tuli laulettua autossa kaikki osaamani lastenlaulut etu- ja takaperin, kun poikaa täytyi viihdyttää. Kahdeksan tuntia matkantekoa riittää taas vähäksi aikaa! Ihana olla nyt omassa rauhassa, kun kaksi edellistä viikkoa oli niin hulabaloota. Mieskin lähti tänään työmatkalle, joten rauhaa on luvassa perjantaihin asti :)
Pinoja olen käynnyt lukemassa säännöllisen epäsäännöllisesti eri kyläpaikoissa, joten kovin tällä kertaa saatte tyytyä omaan napaan. Kommentointia voi olla luvassa taas lähitulevaisuudessa...
Lauantaina vietimme ystäväni kanssa yhteisiä synttäreitä ja mukavaa oli. Tuomas oli ekaa kertaa hoidossa sillä lailla, että joku muu kuin minä tai isä nukutti sen. Hyvin oli mummon ja ukin kanssa pärjännyt ja ollut kiltisti. Juhlat loppuivat minun osalta kuitenkin jo ennen puoltayötä, kun väsymys alkoi painamaan, kun edellinen yö oli mennyt valvoessa tukkoisen pojan kanssa. Tuomas siis sai nuhan reissusta, kuumetta oli vain lauantaina, mutta nyt kuulostaa yskivän vaunuissa. Jospa tämä menisi tällä kertaa nopeasti ohi, nyt ei jaksaisi sairastaa!
Erian Jaakolle vielä myöhästyneet onnittelut myös täältä!
Nallulle en osaa vastata istuimista, sama asia kiinnostaa myös täällä, joten myös minä jään odottamaan viisaampien kommentteja.
Nyt kotitöiden tekoon, pyykkäystä on tiedossa tälle päivälle ihan kiitettävästi. Samoin ruoka odottaa tekijää...
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Eloeppu
jutellaan me sitte täällä kun muut on jossain poissa (?)
Tuo Aleksi siis kanssa seisoisi kaiket päivät - no polvilleen vasta osaa ite nousta, mutta komento on kova että pitää nostaa seisomaan. Ja pönötellään kanssa ihan joka paikassa kaikkia mahdollisia ja mahdottomia tukia vasten. Paras paikka mitä vasten oisi halunnut seistä, oli Ikean paperikassi - tunnetusti tukeva seisontatuki:)
Tuo vaan on siitä hassu ukko, että vaikka kuinka mojahtaa persiilleen (ja vaikka vähän takaraivolleenkii) siitä seisonnasta niin ei millänsäkään tunnu olevan - UUDESTAAN on se päivän sana -yllättäen :))
Korvavaivaisille paranemisia täältä kanssa ja toivottavasti aleergianuhaiset- ainaskii Oinasmamma ja Hanneli oli - ovat vähäsen paremmassa jamassa? Jamssan tytsylle kanssa räkäisyydenkarkotusta täältä :)
hei taas, nallu
Vaikka kuinka vihaankii ikkunanpesua, niin nyt *huiskishaiskis* täältä virtuaalipesasen sinun ikkunat :) Oho - taisi mennä sinun hampaat samalla lastalla:))
Pistin tuota hevonkakkaakin lapioiden muutaman kottarin sinun puolesta.
Jaksamisia sinulle toivottaa nallu
Meillä on kiva mökkiviikonloppu takana ja nyt on Fazerina-suklaalevy nenän edessä, joten täällä vietetään mukavaa eloa! Poikakin innostui nukkumaan reissaamisesta väsyneenä viime yönä 9 tuntia putkeen, joten senkin puoleen ovat asiat mallillaan.
Sukuloituakin tuli viikonvaihteessa ihan urakalla, joten saatiin " alta pois" pakollisia kesävierailuja. Ja kun vähän vanhempien ihmisten luona kyläiltiin, niin saatiin toistella moneen kertaan: " joo, me EI olla vielä annettu lapselle karkkia" " ei kiitos jäätelölle ja piparillekin" " ei olla maisteltu kahviakaan, kermasta puhumattakaan" ... No, hyväähän ne vanhukset vain tarkoittavat, mutta tuntuu välillä hölmöltä jankata moisia.
Meilläkin on ikkunat vielä pesemättä, mutta en jaksa ottaa moisesta stressiä, vaikka muuten tarkka olenkin siisteydestä. Inspiraatiota odotellessa... Anoppi oli ostaa täräyttänyt jonkin höyrypesurin, jolla se on jynssännyt ikkunoita, joten pitäisi vissiin lainata sitä.
Meilläkin olisi pyöränistuimen osto käsillä, joten myös täällä otetaan asiasta infoa mielellään vastaan.
Hampaita ja korvia poteville jaksuja.
Jokos Jaakko meni sitten vuoden täyttämään? Onnea roppakaupalla!
Nyt muistaissain poistunkin laittamaan Calathealle kinkeripostia, joten päivän jatkoja!
Töppönen
Pituutta oli tullut kivasti 74cm ja painoakin 9,785kg, että hyvällä mallilla. Oikein sopiva käsipaino mulla tuossa :) Ilkeä täti pisti piikillä, mutta siitä ei hirmu kauaa jaksanut poika murehtia.
Ikkunan pesusta: jee, mulla on uno ikkuna pestynä ja ei olis kun 8 muuta mentävänä...ääks se on kyllä sitä maailman typerintä puuhaa! Mulla jää aina ratoja ja täppejä ja kaikkea sontaa niihin ja sitten vaan ketuttaa, kun on kauhean homman saanut tehtyä ja ikkunat on kuitee ihan kirjavat :b
Nallulle: meillä on semmonen hamaxi, ihan hyvähän tuo on, säätöä siinä ei kyllä ole. Muuta en osaa tuohon tuoleiluun nyt tällä erää, valitan.
Kerulle paljon voimia sinne, eikä niitä hampaita kannata jokapäivä, likaantuvat kuitennii ;D
Mullois älypaljo pihahommia, mutta kun ei kerkiä mitään tekemään, kun Jaakon lempparipuuhaa on mullansyönti...tarvii vaan kokoajan sitä kytätä, että jää tuohon kukkapenkkiinkin jotaki?
Nyt tartee mennä taas...
Eria
Kiva kuulla sinustakin kERUTUS. Jaksamissäteitä myös minulta. Samoin sinusta, ELOEPPU oli kiva kuulla
Ikkunat pesi meillä aikaa sitten tuo ukko-kulta, ja kyllä on puhtaat! Lieneekö sitten etikka pesuveessä vai parempi taito, kun itte en oo saanut noin puhtaaksi ikkunoita. Vai onko tämäkin välineurjheilua, meinaan ukko kävi ennen pesuhurakkaa hakemassa pussillisen erilaisia lastoja ja muita värkkejä kaupasta.
Minuakin kiinnostaa nuo pyöränistuimet. Ollaan just kunnostamassa mulle mummomallin pyörää, että saadaan istuin sinne, ku meidän tarakattomat maasturit on hiukan huonoja siihen tarkoitukseen.
AIRille pahoitteluni, etten oo vieläkään saanut siirrettyä huonetta omiin nimiin, mä en vaan ehdi! Meillä mies aloitti saunan tekemisen ja mä juoksen tuon pikkumiehen perässä; täällä myös kontataan tuhatta ja sataa, noustaan pystyyn mihin vaan ja tukea vastaan kävellään.
Hitsi, mulla oli vaikka mitä kommentoitavaa, mutta yllättäen en muista mitään. Sain niin ihania uutisia eilen, että oon vieläkin niitten lumoissa.. meidän perheeseen tulee vauva. Ei siis meille, mutta meidän perheeseen (=miehen ja mun sisarukset) En uskalla tämän enempää tarkentaa, pelkään myös että pian jotain tuttuja lukemassa... =)
Niin joo, K.P.H:lle jaksuja isän kuolinpäivän johdosta. Se on varmasti rankkaa.
Mitä ihmettä mulla oli muuta.. OLikos se Calathea vai Pantoufle (jostain syystä nää nikit menee mulla aina sekaisin, varmaan siitä syystä ku ovat niin samallaiset..=O) joka kommentoi unikoulu kysymykseeni. Kiitos siitä. Me päästiin jo illalla peräti viidellä selättämisellä. ;) Noh aika aikaansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin!
LEMille täältä myyös tsempityksiä masennuksen selätykseen. Pienin askelin.
Mä päästän ukon tähän surffaileen. Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille ja pikaisia paranemisia sairastaville.
Ikarus
Nallukalle PYÖRÄNISTUIMISTA: Eli minä hankin kuukausi sitten Neelalle Hamaxin Kiss-istuimen ja se nyt ainakin on tosi hyvä ja tukeva istuin. Ei siinä mitään selkänojan säätömahdollisuuksia ole (taitaa olla Sleepy-versiossa se), mutta on jonkin verran pehmustetumpi kuin mitä se kaikista perusmallisin Hamax istuin on. Ollaan nyt ehkä pari viikkoa Neelan kanssa pyöräilty ja tyttö kyllä tykkää.
Ja sitten vähän OMAA NAPAA: Neela oppi viikonloppuna KONTTAAMAAN :). Antoi äidilleen tuolla taidollaan mitä parhaimman syntymäpäivälahjan ;). Joku ihme puheripulikin neitiin on iskenyt, sillä typy jokeltaa IHAN taukoamatta.
Palasimme eilen mökiltä, joten pinot on muutamalta päivältä lukematta. Palaan taas myöhemmin.
Pepper + Neela, kohta 10 kk
Menipä viikon aloitus kivamukavanjoutuisasti, kun oltiin kyläilemässä. Eeli nukahti autoon, josta siirsin vaunuihin. Keskarille ja Poikaselle näytin eteisen voelta reitin vessaan ja siitä unille, joten pääsin kuin varkain heti viettämään omaa aikaa.
Alkuun kommentit ennenkuin unohdan. KERU: Ootko testauttanut Eemelillä allergioita? Tuo ei-nuku-ikinä kuulostaa pahalta, varsinkin kun muistan ne peppuoireet kiinteiden aloituksen jälkeen. Kyllähän siinä äitikin väsyy. Voimia hurjasti sinulle kaikkeen puuhaan! Käyhän useammin kirjoittelemassa. Pääsetkö muuten KINKEREILLE?
Samalla HUHUILEN PETRAELENAA, VIETERIÄ, PEPPERIÄ, PAPUNAA ja kollektiivisesti KAIKKIA elokuisia, TERVETULOA KINKEREILLE!!! Miten muuten VIETERI, lähtisitkös jo paikalle olis tilattu MLL:n tms. hoitaja? Me Nallun kanssa vaan pähkäiltiin tässä aiemmin, että jos on montakin elokuista, joiden mukaantulon hidasteena on isosisaruksen perässä juokseminen (tiedän tunteen paremmin kuin hyvin), niin toki paikalle hoitaja hankitaan (jos vaan irtoaa).
ELOEPUN autolauluista tuli mieleen, että meillä Eeliinkiin uppoaa jo täysin nuo lastenlevyt. Pitkällä Savon reissulla olivat hyödyksi. Ei tarvitse itse hoilottaa montaa tuntia =)
NALLUN pyöränistuinjutskaan: Meillä on sellainen käytettynä saatu perusistuin, aika napakan oloinen, eli on korkea selkänoja ja muutenkin umpituoli. Merkkiä en tiedä. Luulen, että noissa tuoleissakin on otettava huomioon lapsen koko ja myös pyörän ominaisuudet, kaikki ei välttämättä käy kaikkiin.
ELOLLE ja linsessalle vilkutukset!
JAMSSAN viikonlopun kyselyyn vauva-ajan kaipaamisesta vastaan sii-o-soo, toisaalta olis ihana kun olis aina vauva talossa, toisaalta tämä aika ennen uhmaikää on verrattoman ihana. Noepasti aika menee, ei ole Eelikään enää äidin pikkuvauva. Herättyään ei enää haluakaan tissitellä vaan lähtee konttaamaan kohti leikkihuonetta, nousee isoa lelukaapistoa vasten seisomaan ja valitsee hyllyltä kaivurin, rekan, traktorin tai jonkun muun hyvn menopelin ja jää huoneeseen leikkimään. Minne se mun vauva katosi?
GALLUPPIA PUKKAA: OLETTEKO KÄYNEET JO KASVATUSKESKUSTELUJA MIEHENNE KANSSA? Siis nimenomaan näiden lasten kasvatukseen liittyen ja tätä elokuista koskien? Sääntöjä, miten toimitaan, miten sanotaan, kun se tekee niin tai näin jne? Meillä on aika tuoreessa muistissa vielä nämä liikkeellelähdön mukana tuomat kuviot, mutta edelleen välillä huomaan Miähen vain huutelevan Eelille, että " vessaan ei saa mennä" , ja sitten ihmettelee, kun poika löytyy sieltä hetken päästä pesukoneen rumpua tutkien tai pahimmassa tapauksessa Keskarin pissat niskassaan, kun on kaatanut potan päälleen. " Kyllä mä sille sanoin, mutta se meni silti" . Jepjep. Eilen puistossa Keskarin lapiosta lähti kasa hiekkaa Poikasen suuntaan. Samassa hetkessä Miäs pomppasi ylös ja laittoi Keskarin heti jäähylle. Kun asiasta keskusteltiin, että eikös ennen jäähyä ole aina annettava varoitus ja pyrittävä ohjaamaan oikeaan toimintaan, niin Miäs totesi, että hiekan heittelystä nyt on sanottu monta kertaa. Juup, minäkin olen satoja kertoja maininnut, ettei Miäs jättäisi sukkia lattialle tai yirttäisi hoitaa vessaistunnot jonain muuna hetkenä kuin lähtöhässäkässä, mutta ei se tottele. Eikö se kasvatus ole niitä miljoonia toistoja? JA ketä tässä kasvatan, lapsia vai Miästä? Kyllästyttää niin.
Mitä mun vielä piti.....hushus korvataudit ja muutkin allergiapärskyt!
Pumpuli
Ainakin PAPUNA, PEPPER, ja eikös KERULLAKIN ollut syndet? ELOEPULLE myös, ellen aiemmin muistanut =)
Palstataukoa täälläkin vietetty - keväisin taitaa olla vaan niin paljon kaikkea hommaa - pihatyöt kaiken muun lisäksi!
Meillä on oikein kunnon flunssat olleet taas päällä - viikon jo esikolla ja viikonloppuna sai saman taudin tuo pienempikin - eli entisestään risaisempia öitä ja väsyneitä rätyisiä ihmisiä meillä (minä mukaanlukien!)
Meilläkin opittiin KONTTAAMAAN tuossa viikko sitten äitienpäivän alla - viisufinaalin aikana hänpä innostui push n' go -lentsikan perään lähtemään! Lutusen näköistä menoa - kädet nousee hiukan liian ylös! Ja ylöskin yritetään eli seisomaannousu on jo mielessä. Nousee polvien varaan kaikkea mahdollista vasten ja tällä tekniikalla yltää jo räpläämään dvdn ja cdn nappuloita - miten kummassa kaikkia pieniä nuo harmaat tylsännäköiset laitteet niin kiinnostavat?!
JUTTUA tulee kovasti ja jatkuvasti. HAMPAITA on jo alhaalla peräti neljä ja ylhäällä kaksi ja kaksi on tulonpäällä. Suu on ollut pipinä jo pidemmän aikaa.
Nyt kuuluu vaunuista juttelua - pittää mennä---
emali ja tytöt
Pitää vielä kyesslä oman kylän naisilta, EMALILTA ja PATELTA tuota KINKEREILLE lähtöä, pääsettekös mukaan? Tarkoitus on välittää ajatusta, että vieläkin ehtii mukaan, vaikkei tuolloin alkuvuodesta vielä innostusta tai mahdollisutta olisi ollutkaan. Mutta jos nyt on sellainen kipinä herännyt niin mukaan mahtuu!
Sitä paitsi mä olen niiiiiiin täynnä itseäni, että en ymmärrä, voiko sellainen ihminen löytyä, joka ei mua haluaisi tulla livenä katsomaan =) Ja tämä oli vitsi, huono sellainen. Silti itseäni kovasti naurattaa oma sukkeluuteni.
Vitsit on oikeesti aika vähissä itseni kanssa. Jamssa kyseli vkloppuna, onko mulla kevättä rinnassa. Kunpa olis ees sitä kevättä, mutta ei, tyhjinä säkkeinä tuossa roikkuvat. Aina sama kammotus imetyksen loppuvaiheessa, kun ne pinkeät rinnat onkin vaan tyhjät roikkuvat pussit. Eikä se keskivartalokaan kehuja ansaitse, hohoijjaa. Liekö taas tuota hormoonien nauttimisen aiheuttamaa ruoanhimoa (seliseli), mutta kaapinovi käy ja itsesyyttely on suurta. Missä on itsekuri? Löytyykö sen jonkun teidän kotoa? Viikonloppu oli melkoista herkuttelua ja tänään on kaamea kapula kaikesta syömisestä. Tarttis tehrä jottain...
Pumpuli, kevätpörriäisen muotoinen
Rakkaat ystävät, kokeilkaas nyt joku vauvanne rintalastaa, et tuntuuko siinä " patit" . Mulla pyörii jo kaikenmaaliman syövät jo mielessä...
Vai onko niin etten vaan oo aiemmin kiinittänyt asiaan huopmiota.
Calathea
Minä oon kuullu, että tytöillä on tuollaisia rauhasmöykkyjä rinnoissaan ihan vauvasta asti. Kummitytöllänikin oli, mutta vaan toisessa rinnassa. Huoli pois!
Aavalla on siis molemmissa rinnoissa nuo möykyt. Mä jo mietiskelin et lähen kohta kiikuttamaan lääkäriin tai jotain..
Mut kiva kuulla että on ihan normaalia.
Calathea
Jassoo, on ilmoja pidellyt. Hiljaista oli pinossa viikonvaihteessa ja eipä kovin ruuhkaiselta näytä tämä aamukaan;p No, humppaan sitten itsekseni täällä..
Josta tuosta humpasta tulikin mieleeni Babybel, yllättäen :) Mites teillä muutto sujui ja tavaroiden purku??? Kipase sinäkii tuohon kinkeripinoon pitämään puolias... Samoin muut vielä " sisäänkirjautumattomat" :
TOIVOTTAVASTI TULOSSA - ILMOITTAUTUMINEN VAHVISTAMATTA:
*Kretukka
*Babybel
*Picapica
*lillefi
*Velho78
*tähtinova
*pikku_ruu
*Zilla76
*Költtänä
*mömmeli06
*Hallas
*Jesseliini
Eilen ehtoolla noista pyöränistuimista kyselin. Saa kiitos vastata tänäänkin ;)
Kuulumisia: Pieni mies tekee ylähampaita... sitä kuolaamisen määrää taas ;))
menen pois, nallu