En halua serkkuni lapsen kummiksi
On jo hieman vihjaillut asiasta. Miten kieltäydyn katkaisematta välejä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska homma koko kummius. Kukaan fiksu ei siihen rupea.
Sä et taida olla kenenkään?
En ole enkä tule olemaan. Vaikka on yritetty hommaan painostaa. Minulla on oma elämä elettävänä eikä siihen mahdu toisten kakaroita.
Kiitä kunniasta ja sano että sinulla on jo niin monta kummilasta, että kiintiö on täynnä, eli et ota enää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska homma koko kummius. Kukaan fiksu ei siihen rupea.
Sä et taida olla kenenkään?
En ole enkä tule olemaan. Vaikka on yritetty hommaan painostaa. Minulla on oma elämä elettävänä eikä siihen mahdu toisten kakaroita.
Jopa on piukka elämä. Minäkin elän omaa elämää vaikka on kaksi omaa ja kolme kummilasta.
Mutta eihän tuollaista kukaan kummiksi pyydäkään, kunhan fantasioit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, ettei kakarasi kiinnosta pätkääkään.
Miksei serkkusi tiedä ettet tykkää lapsista? Ette edes tunne toisianne.
Vela-ystäväni kieltäytyi myös kummiudesta. Loukkasi h**vetisti, vaikken itse edes pyytänyt häntä kummiksi. Tiesin että kaverini inhoaa lapsia ja olin jo valinnut sylikummin. Typerä pappi alkoi hölöttää että saisi olla 2 kummia ja alkoi ahdistella veloja. Voi sitä silmien pyörittelyä ja murjottamista, kun pappi kerjäsi heistä kummia... pilasi lapseni ristiäiset melkein kokonaan.
En usko tuota satua.
Kummiudesta voi kieltäytyä, olen kerran kieltäytynyt, välit eivät menneet. Mulla on 6 kummilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla lahja-automaatti. On ilmankin tiukka talous.
Miksi et voi lapselle antaa lahjaa? Oletpa itsekäs ja törkeä.
Etkö lukenut, että talous on tiukalla?!
Lahja-automaattius tarkoittaa sitä, että on annettava lahja lapsen syntymäpäivänä ja jouluna ja mahdollisesti kaikkina muina päivinä, milloin lapsi juhlii mitäkin. Esim. minä en ollut varautunut siihen, että myös lapsen nimipäiviä juhlittiin aina ja isolla joukolla. Kummi oli aina oltava paikalla. Myös pidettiin koulun aloittajaisia, pääsiäiskutsuja, juhlittiin lapsen hiihtokilpailussa saamaa palkintoa ja tietysti ne pakolliset rippijuhlat ja valmistujaiset ja aina oletettiin, että kummi on se arvokkaimman lahjan antaja. Kummin tärkeyttä korostettiin aina kovasti.
Kummin tehtäviin katsottiin myös lapsen vienti elokuviin, kun sieltä tuli joku lasten elokuva. Myös seurakunnan järjestämiin lasten juhliin pyydettiin kummia viemään lasta.
Minulla oli kuitenkin omatkin lapset ja pari muutakin kummilasta, mutta tämä yksi piti ottaa kuin tärkeimpänä kaikista.
Varattomuutta valitettiin ja sitten esitettiin, että eikö kummi voisi osallistua luistimien ja muiden urheiluvälineitten hankintaan kun heillä itsellä on niin tiukkaa. Olin ihan että huoh. Vain yksi lapsi heillä, minulla kaksi.
Eli miettikää tarkasti kun teitä kummiksi pyydetään, että mihin se mahdollisesti johtaa. Yleensä ei näin kovaan myllytykseen joudu, mutta on se joskus mahdollistakin.
Siitä jäi minulle hiukan ikävä maku, en ollut kaikkeen tuohon varautunut
Kuulostaa samalta kuin siskoni kummilapsen perheen touhu.
Koko ajan kerjätään rahaa ja lahjoja. Pitää saada merkkivaatteita 3-vuotiaalle ja pyydetään kummeja ja muuta sukua osallistumaan kustannuksiin ympäri vuoden. Kahden työssäkäyvän vanhemman ainokainen kuitenki kyseessä.
Sukulaisiin kannattaa katkaista välit. Ei ole kuin harmia niistä.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisiin kannattaa katkaista välit. Ei ole kuin harmia niistä.
Ei kannata. Seksielämäni kärsisi.
Siskonmies on tosi hot. Nytkin sisko on hakemassa kaupasta iltagrillailtavaa, niin me tässä nussitaan sen miehen kanssa kuin eläimet.
t. Jore
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli lapsen kummi, kun silloisen kumppanini sukulainen sai lapsen. Erosimme pian kasteen jälkeen enkä ole lasta sen jälkeen nähnyt enkä kuullut.
Samoin kävi itsellenikin. Tosin minua ei edes pyydetty kummiksi, vaan silloinen avokki kertoi, että olen yksi kummeista. En kehdannut kieltäytyä. Meille tuli ero puolen vuoden päästä. Ex:n veli ja äiti kävivät tosi hankaliksi eron jälkeen, uhkailivat ja levittivät perättömiä juttuja minusta. Silti olisi pitänyt ostaa lahjoja kummipojalle.
Mua pyydettiin just vähän aikaa sitten kummiksi. Ekaa kertaa ikinä eikä mulla siis ole omia lapsia. Tuntuu spessulta vaikka oon täti 4:lle lapselle 😊 N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla lahja-automaatti. On ilmankin tiukka talous.
Miksi et voi lapselle antaa lahjaa? Oletpa itsekäs ja törkeä.
Tiukka talous.
No tarvitseeko sen lahjan kultaa olla? Anna jotain pientä ja halpaa, esim itsetehtyä. Ei talous siitä kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, ettei kakarasi kiinnosta pätkääkään.
Miksei serkkusi tiedä ettet tykkää lapsista? Ette edes tunne toisianne.
Vela-ystäväni kieltäytyi myös kummiudesta. Loukkasi h**vetisti, vaikken itse edes pyytänyt häntä kummiksi. Tiesin että kaverini inhoaa lapsia ja olin jo valinnut sylikummin. Typerä pappi alkoi hölöttää että saisi olla 2 kummia ja alkoi ahdistella veloja. Voi sitä silmien pyörittelyä ja murjottamista, kun pappi kerjäsi heistä kummia... pilasi lapseni ristiäiset melkein kokonaan.
Sellasia narsistipsykopaatteja ne velat ovat. Ei voi edes lapselle lahjaa antaa kun niin inhoavat viattomia lapsia.
En minäkään lähtenyt parhaan kaverini bestmaniksi heidän häihinsä. Sitä rumbaa ei olisi jaksanut. Kieltäydyin sanomalla, että ei kiitos, sillähän se ratkesi
Entä jos lavastat kuolemasi ja muutat salanimen turvin Argentiinaan ja kasvatat viikset?