Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että monet älykkäät kuuntelevat mieluummin raskasta rokkia kuin räppiä, poppia tai hiphoppia?

Vierailija
10.07.2026 |

Metallimusiikki on tutkitusti monen älykkään ihmisen mieleen. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa musiikkityylien kuuntelu vaikuttaa älykkyyteen mitenkään. Minusta vain yhteen tyyliin keskittyminen osoittaa kuunteliasta yksinkertaisuutta. Jokaisessa tyylissä löytyy ns. helmiä.

Kyllä. Mutta minä esimerkiksi olen saanut klassisen musiikin kiintiön täyteen opiskellessani nuorena musiikkia, en vaan jaksa kuin hetken kerrallaan. 

Vierailija
42/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen laidasta laitaan, mutta klassisen sijaan diggaan jatsista. Dee Dee Bridgewaterin laulama Spain saa sukat pyörimään jalassa! Siinä on nuotteja ja lyriikkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väittää Suomen olevan jotain muuta kuin rikas maa niin saa tullakin kyseenalaistetuksi. Vertailukohdaksi ei tarvita edes Jemeniä, ihan vaikka Viro tai Venäjä riittää. 

Ei velkasuhde sano mitään? Sen ansiosta ei vielä nälkää nähdä kun saadaan lainarahaa. 

Vierailija
44/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut kuuntelemaan syvemmän päädyn metallia ja örinää vasta vanhempana, ja se kyllä avartaa musiikillista maailmaa huimasti! Kappaleissa on sävyä ja vaihtelua ihan eri tavalla kuin missään muussa tyylisuunnassa. Ja tiedän tämän, koska olen aina kuunnellut musiikkia monipuolisesti. N59

Vierailija
45/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väittää Suomen olevan jotain muuta kuin rikas maa niin saa tullakin kyseenalaistetuksi. Vertailukohdaksi ei tarvita edes Jemeniä, ihan vaikka Viro tai Venäjä riittää. 

Ei velkasuhde sano mitään? Sen ansiosta ei vielä nälkää nähdä kun saadaan lainarahaa. 

Työttömyys on Suomessa Euroopan suurin ja toimeentulotuessa, ulosotoissa ja velkajärjestelyyn hakemisessa on tehty uudet ennätykset. Luonnonvaroja ei joko ole tai sitten ulkomaiset kaivokset on päästy ryöstämään ne. Tämähän on ihan banaanivaltio ja kokoomus laittaa vain lisää pökköä pesään.

Vierailija
46/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti älykkäät kuuntelevat klassista musiikkia.

Kuten minä. Mutta arvostan monia hevilaulajia korkealle. Räppiä en kuuntele. 

Et edes 50 centin P.I.M.Ptä tai Fight the Powria vanhoilta hyviltä ajoilta? Olen nainen, ja silti arvostan. :)

Vierailija
47/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimutkaiset aivot vaativat monimutkaisempia juttuja. Tyhmille persuille riittää rytke ja rytinä sängyssä, kajareissa ja lähipubissa. Monimutkaisemmat toiminnot saavat niiden aivosolun savuamaan. Näin se vaan on. 

Ainoat tuntemani persut ovat ihan himohevi-ihmisiä.

Vierailija
48/48 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

In fact, research indicates a strong correlation between high intelligence and a preference for heavy metal. Studies, including those by Wikimetal, show that metal fans score highly in musical curiosity and have an appreciation for complex, highly technical compositions. 

The connection goes beyond just enjoying the sound:

Linguistic Complexity: Studies analyzing lyrical vocabulary have found heavy metal ranks remarkably high, often exceeding other genres. Bands like Black Sabbath and Slayer have even been highlighted in educational analyses for their expansive lexical variety. 

Catharsis and Focus: Research from organizations like the Guardian found that academically gifted students use metal as a way to purge stress, process negative emotions, and find a healthy form of catharsis.

Musical Appreciation: Because heavy metal often features odd time signatures, shifting tempos, and intricate instrumentation, it appeals to "openness to experience"—one of the core personality traits linked to high intelligence and curiosity. 

Thank you AI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi