Mistä johtuu, että monet älykkäät kuuntelevat mieluummin raskasta rokkia kuin räppiä, poppia tai hiphoppia?
Metallimusiikki on tutkitusti monen älykkään ihmisen mieleen.
Kommentit (48)
Monimutkaisempi musiikki korreloi älykkyyden kanssa. Skaalat ja musiikin monimutkaisuus nousee. Käytännössä enempi tarvitsevat eri nuotteja. Pöjälle riittää että hakkaa puuta pihalla rymissä. Ja huutaa mama bithc money mother ducker
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jazz?
Vaatii hermoja.
Jazz voi myös hivellä hermoja.
A 2024 Prodigy Education linguistic study analyzed the lexical diversity of top musicians and found that Black Sabbath topped the list with a 52% vocabulary variety score, tying with Pink Floyd.
Credit for the band's brilliant, thought-provoking lyrics goes to bassist Geezer Butler. Instead of typical rock and roll themes, Butler penned deep, prophetic social commentary about war (War Pigs), the environment (Hole in the Sky), and the human condition (After Forever)
Moni älykkö kuuntelee progea...sekä sitä vanhaa että uudempaa. Mikäkin tykkäänm vaikken sen kummempi älykkö olekaan ...pointsit toki 137.
Tuskinpa musiikkityylien kuuntelu vaikuttaa älykkyyteen mitenkään. Minusta vain yhteen tyyliin keskittyminen osoittaa kuunteliasta yksinkertaisuutta. Jokaisessa tyylissä löytyy ns. helmiä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti älykkäät kuuntelevat klassista musiikkia.
Kuten minä. Mutta arvostan monia hevilaulajia korkealle. Räppiä en kuuntele.
Monimutkaiset aivot vaativat monimutkaisempia juttuja. Tyhmille persuille riittää rytke ja rytinä sängyssä, kajareissa ja lähipubissa. Monimutkaisemmat toiminnot saavat niiden aivosolun savuamaan. Näin se vaan on.
Teinimeininkiä. Päteä musiikkimaulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti älykkäät kuuntelevat klassista musiikkia.
Kuten minä. Mutta arvostan monia hevilaulajia korkealle. Räppiä en kuuntele.
Voin sanoa näin kitaristina. Klassiset on parhaita tilutuksia. Metallin soittajat monesti soittaa monimutkaisenpia skaaloja. Opiskelevat vielä klassista myös.
Vierailija kirjoitti:
Entä jazz?
Jazzista tulee mieleen miten lapset rämpyttävät mitä mieleen tulee ja saatavilla olevilla välineillä, vailla ehjää konseptia. Metalli on rumaa itsessään.
Räppi on neekerimusiikkia, jonka älykkyydestä kertoo vaikka Ent nimeltään Kanye West -niminen herra.
Taitaa älykkyys muutenkin näkyä aika hyvin musiikkimaussa. Pinnallista höttöä kuuntelevat vähemmän älykkäät, eivätkä ole lainkaan kiinnostuneita musiikista, joka vaatii taitoa.
Hevi on autistien lempi musiikkia ja monet heistä ovat älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että metallia kuuntelevat itse luulevat olevansa älykkäämpiä. Usein he ovatkin akateemisia ja tietyllä tavalla tiedostavia. Toisaalta sitten aika sokeita ja suoraviivaisia joissain asioissa. Minullekin yksi metallientusiasti joka on väitellyt tohtoriksi, väitti että Suomi on rikas maa. Niin no jos vertailukohtana on Jemen, Burundi tai Etelä-Sudan.
Itseään korostavia? Näkyisi nyt sitten muutenkin kuin örinässä.
Metal/ raskaampi rock jossa kunnon melodia ja sanat/ klassinen. Äo 148. N56
Vierailija kirjoitti:
Hevi on autistien lempi musiikkia ja monet heistä ovat älykkäitä.
Jos haluat laatua palkkaa autisti. Autisteilla voi olla erikoistuminen yhteen aisaan.
Johtuu varmaan juurikin siitä älykkyydestä. Mainittujen lisäksi eivät älykkäät kuuntele pappiakaan mielellään.
”Mul on muijii stadis
Se sanoo: "Lue huuliltani
Masa, oon sun suurin fani, saanko sun nimmarin?"
Ja oon nii fuckin' suunniltani ku enne aina kuultii pakit
Muijii stadis, jeh
Mul on muijii stadis, jeh”
JEH! JEH! 😮
Siitä vaikka sanoja opettelemaan:
Sovvente il sole
Risplende in cielo
Più bello e vago
Se oscura nube